``הרומן אינו דומה למרוץ אופניים שבו הקורא יגיע קצר נשימה אל קו הסיום`` - אומר מילן קונדרה; ``כוונתי שיהיו מעין סעודה שבה סועדים בנחת מנה אחר מנה``. המחבר עצמו הוא אחת הדמויות ברומן מיוחד זה, רומן משועשע ומלומד, עדין ומלאנכולי, קצת פילוסופי וקצת דרשני, רקמה מופלאה, מתוחכמת ומקורית. העלילה נפתחת ונחתמת במחוות יד של אשה על שפת בריכה. תנועה
הספר שבידכם עוסק ביוגה של פטנג'לי מנקודת מבט פילוסופית. הוא מעלה שאלות, לא בהכרח מספק תשובות ובטח שלא 'אמיתות', קלישאות או 'טיפים' מכל סוג שהוא. הספר דן בשאלות של חופש, זהות עצמית, היומיומיות ומה שמעבר לה, כמו גם תרגום – בין שפות ותרבויות, ובעצם בכל מפגש עם 'האחר'. 'האחר' במקרה שלפנינו הוא בראש ובראשונה היוגה-סוטרה, טקסט הודי עתיק שהתחב
מה הקשר בין המוזיקה של באך, ציוריו של אֶשֶר, ותגליתו של גֶדֶל בלוגיקה מתמטית? מה בינם לבין התהליכים שבבסיס פעולתו של התא החי?
דאגלס ה.הופשטטר, פרופסור למדעי הקוגניציה באוניברסיטת אינדיאנה, קושר את כל אלו ברעיון "הלולאה המוזרה" ודרכו דן בשאלות הגדולות: כיצד צומחת משמעות מיסודות חסרי-משמעות, ותודעה מִרכיבים שאינם מודעים? מה עומד בי
באזור כפרי שמחוץ לפירנצה מוכת הדבר, בין הגבעות הקסומות של פייזולה, משוטטים עשרה צעירים וצעירות בני האצולה שנמלטו מהמגפה. במשך שבועיים מתנהלים חייה המעודנים של החבורה האריסטוקרטית הזו בין שעשועים כפריים, שיחות עליזות וסיפור סיפורים. מאה סיפורים בסך - הכל, ובהם מפליא ג'ובאני בוקאצ'ו לתאר דיוקנים מלאי חיים של אנשים מכל מעמדות החברה
גבר רואה אשה לא מוכרת לו, מחבקת את עצמה בתוך קבוצת אנשים, מבדילה את עצמה מהם. היא נוגעת ללבו (מדוע?). הוא כותב לה מכתב ומציע לה קשר עמוק, חופשי, עירום מכל קליפות היומיום, לצד המשך חייהם כל - אחד עם בן - זוגו וילדו, אבל הוא עומד על כך שהקשר יתקיים אך ורק באמצעות מילים כתובות. פנייתו, הנואשת - כמעט, נוקבת אותה באופן שאינו מוכר לה (למה?). היא נע
ספר זה הוא מבחר מקיף ומייצג של שירתה של יונה וולך, המשוררת הסוחפת והמכשפת, מכל תקופות כתיבתה (1985-1963), ואחד מספרי השירה האהובים ביותר בארץ. הוא כולל את פסגות שירתה מן הספרים 'דברים' (הוצאת עכשיו), 'שני גנים' (הוצאת דגה), 'שירה' (ספרי סימן קריאה), 'אור פרא' (הוצאת איכות), 'צורות' (ספרי סימן קריאה) ו'מופע' (הוצאת הקיבוץ המאוחד). בשער האחרון מובאים
אמר סויבו לפני מותו את הדברים הבאים: הצלחתי להתל בבודהות ובמורי הזן במשך שבעים ושלוש שנים. ובאשר להצהרתי האחרונה, מה? מה? קאאאאאאאאאא!! מעשים על הצלחה וכשלון, על חיפוש ומבוי סתום, על הארה ומדיטציה ועל היופי והאווילות של כל אלה. אתה שמחפש את עצמך, מה תעשה עם עצמך כשתמצא את עצמך? יעקב רז - חי, יושב, כותב וקורא בתל אביב. מסורב הארה.
בגיל 15, עם מעט כסף בארנק ובגדים שדחס לתיק קטן, בורח קפקא טאמורה מביתו, מעברו, מקללתו האיומה של אביו. מצויד במשאלה עתיקה - למצוא את אחותו ואמו שעזבו את הבית כשהיה בן ארבע - הוא יוצא לדרך בלי לדעת לאן תוביל. ממש כמו נאקאטה, זקן פגוע מוח המתפרנס מאיתור חתולים אבודים, שנהדף אל המסע הראשון בחייו בנסיבות קיצוניות לא פחות.
שני סיפורי המסע, ש
אופייה של החקירה המדעית, מגבלותיה ומניעיה: מאבקה של המדעניות "הצרופה" בחדירת יסודות מיתולוגיים ומיסטיים לתחומה: הכמיה לתיאוריה שתפרש ותבהיר את מהותה של "המציאות המוחלטת", הם ציריו של הדיון המעמיק והמפתיע בתוצאותיו, שעורך הביופיסיקאי, פרופ' הנרי אטלן, על תפישות היסוד של החשיבה המדעית בעולם המודרני. החשיבה המדעית מזה והחשיבה המסור
גלות הלויתן, קובץ שירים מפתיע באיכותיו הפואטיות, בעמקותו הנפשית - רוחנית בעושר לשוני ורעיוני הניזון ממקורות יהודיים, הוא ראשון למשוררת סיון הר - שפי. על כתב היד שזכה בפרס שרת החינוך לשנת תשס"ד נאמר: "שירתה בשלה, מדויקת מאוד ועשירה בביטוייה הפיגורטיביים. לזהותה הנשית השפעה מכרעת על גיבוש דיוקנה השירי ועולמה הפיוטי, אשר ניזון בעיקר מ
אדמון ז'אבס נולד בקהיר ב-1912. ב-1956, בעקבות מערכת סיני, עקר ממצרים והשתקע בפריז. בין 1963 ו-1965 ראו אור בצרפת שלושת הכרכים הראשונים של ספר השאלות; עד מהרה היה ז'אבס לאחד הסופרים החשובים בספרות הצרפתית בת־זמננו, זכה להוקרה בעולם כולו, וספריו תורגמו ללשונות רבות. הספר שלפנינו הוא הראשון בסדרת ספר השאלות, ועליו כותב ז'אבס: "ספר השאלות הוא ספר
בורחס נולד ב 1899 בבואנוס איירס. ילדותו בבית דו - לשוני (סבתו היתה דוברת אנגלית) וחינוכו מגיל 15 בז'נבה הכשירוהו להיות בן - בית בתרבויות רבות. אולם מעולם לא איבד את הקשר העמוק להווי הארגנטיני המיוחד. חזר לבואנוס איירס ב 1921 ספר שיריו הראשון הופיע ב 1923 וסיפוריו הראשונים - מראשית שנות השלושים. יצירתו, שהקנתה לו תהילת עולם, מצטיינת במיזוג מ
תרגום, הערות והקדמה: עידו בסוק. כרונולוגיה ומבואות: פרופ' אילנה זינגר וד"ר נדין קופרטי - צור. פרנסואה רבלה (1483 או 1553 - 1494) - כומר, רופא ומשפטן, ובעיקר שתיין ומפליג בדמיונות משעשעים, הומניסט ורפורמטור בכל עניין שבו נגע עטו - חי בימי פרנסואה הראשון והנרי השני, מלכי צרפת. בסדרת יצירותיו, המובאת כאן לראשונה בשלמותה לפני הקורא העברי, העביר
זהו סיפור דילדולה של המחשבה הפילוסופית והידרדרותה מאז השיא שהגיעה אליו עם המהפכה הקופרניקנית והמדע הניוטוני. הידרדרות זו החלה כמרד נגד המדע הניוטוני, מרד שהתגבש בראשונה ב"מהפכה הקופרניקנית" של קאנט. קיצו של המרד היה המהפכה הקופרניקנית השלישית - זו המתחוללת מאז תחית המאה ה - 20 במדע ובפילוסופיה של המדע. במהפכה השלישית הופיעה צורת
מה יותר פואטי, רכבת המגיעה ליעדה או רכבת המחמיצה אותו? הסדר או הכאוס? החוק או הפשע? הבריאות או המחלה? בעיני גבריאל סיים התשובה ברורה. סיים, משורר שנעשה לבלש פילוסופי, יוצא לדו-קרב מילולי עם משורר אחר אך עד מהרה מוצא את עצמו בנבכי מזימה בעלת אופי אינטלקטואלי צרוף המאיים על עצם קיומה של הציוויליזציה.
במרדף האפל, הסהרורי ורב התהפוכ
הרוזנת, מדאם דה ט. ומאהבה האביר מבלים ליל אהבה איטי, חושני ומחושב היטב, שאינו מגיע לכלל מיצוי אלא עם עלות השחר. כך המאה ה - 18, סמל הדקדנס, שבה החיזור, העילוס הוא עצם העניין ותכליתו, הוא אמנות מלוטשת לשמה. ואילו המאה שלנו, בראי משעשע ומפתיע זה, איבדה את ההנאה שבאיטיות. היא סחרחרה קדחתנית של שברי ארועים, של קשרים אקראיים חפוזים, בלי חיזור
שואה שלנו הוא רומן אוטוביוגרפי ולא אוטוביוגרפי.
יש בו אנשים שאיכלסו את ילדותו של המספר: ניצולי שואה טראגיים, מופלאים, ססגוניים:
עובדות העולות מן המחקרים, מן העדויות, ותוספות של דמיון:
גרמנים רעים וגרמנים טובים, יהודים טובים ויהודים רעים.
הוריו של המספר עברו את השואה כילדים.
נותר להם כוח ורצון חיים להעניק לילדיהם ילדות משוחרר