אנה בת ה-15 היא ילדה אסורה. היא נולדה בשנת 2125, והיא לא היתה אמורה להיוולד. בעולם העתידני שאנה חיה בו האנשים החוקיים נוטלים תרופה המעניקה חיי נצח ולא חוששים מהמוות. אבל לכל דבר יש מחיר, והמחיר שהם משלמים הוא האיסור להביא ילדים לעולם.
אנה סגורה במוסד, מוסד מיוחד לילדים אסורים, וכל שאיפתה היא לשרוד, להיות צייתנית ומועילה. עד שיום אחד מו
"... כשמלך באדולינה סיפר לי שהוא והמלכה מתכוונים לערוך ביקור רשמי בישראל, ידעתי שזה הזמן לסגור את הבאסטה בהודו ולבוא איתו על תקן העיתונאי המלווה.
לפני כמה שנים היתה לי קריירה עיתונאית, שנפסקה מחוסר ריגוש הדדי. אבל זה?
מלך אמיתי מבקר בישראל, ואני היחיד שיודע?
הודו או לא הודו, אני יודע באיזה צד של הצ'פאטי מרוחה בחמאה." ככה מתחיל המסע
**מהדורה חדשה דצמבר 2024**
“זה היה רעיון של עמיחי, הפתקים. מה שחשבתי, הוא אמר, זה שכל אחד מאיתנו ירשום על פתק איפה הוא רוצה להיות בעוד ארבע שנים, מכל הבחינות. ובעוד ארבע שנים נפתח את הפתקים ונראה מה קרה בינתיים.״
כך, במשחק תמים לכאורה, נפתח הרומן משאלה אחת ימינה. ומכאן —הכול מסתבך.
בשנים שחלפו מאז ראה אור לראשונה בשנת 2007, הפך משאלה אחת ימ
בוקר חורפי אחד עולה איתן אינוך על קו תשע בתל אביב וחייו משתנים: משפט שאומר לו אחד הנוסעים זורק אותו מחייו הנוחים עם כמעט-אשתו והג´וב בהיי טק למסע סהרורי, שבמהלכו הוא נקלע לשלושה פיגועים קטלניים והופך בעל כורחו ל"סלבריטי פיגועים" אחוז טראומה.בלשון קולחת ובנימה כמעט קלילה מנסה גברון לעשות סדר בשיגעון – הוא מוליך את שני גיבוריו על ה
אנשים חושבים שכל מי שיש לו בור,
צריך להתנהג בצורה מסויימת.
אסור לו למשל, לשמוח,
אסור לו לצאת עם חברים לבלות.
וגם ככה לא מתחשק לה,
אבל מפעם לפעם כשרצתה לצאת להתאורר,
וגם חייכה קצת,
שוב קפץ הבור על פרצופם של הסובבים
שנדהמו מ"איך היא מעזה...?"
פריז, יולי 1942: שרה בת העשר ומשפחתה נעצרים על ידי הנאצים באקציה של "וול-ד'איב". לפני שהמשטרה לוקחת אותם, שרה נועלת את אחיה הקטן, מישל, במסתור החביב עליהם, הארון שבחדרם. היא שומרת על המפתח במחשבה שתחזור בתוך שעות ספורות.
פריז, מאי 2002: לקראת מלוא שישים שנה לוול-ד'איב מתבקשת ג'וליה ג'רמונד, עיתונאית אמריקאית, לכתוב על היום השחור הזה בעברה
החיפוש של ג'וליה אחר אביה מוביל אותה אל קָאלָאוֹ, כפר הררי בבורמה שהכול בו נראה זר:
אור היום כמו גם הריחות והרעשים, אבל יותר מכול זרים לה האנשים.
באחד מבתי התה פונה אליה איש זקן וטוען שהוא מכיר את אביה.
האם רמאי? אבל הוא יודע מה שמה וגם פרטים מרובים על אודות משפחתה.
וכך הוא מתחיל לספר לה את סיפורו של אביה.
בתחילה היא מרוחקת ומקשיב
על גמדה המחליטה יום אחד להינתק מהקרקע ולעוף באוויר.
על נגן פיקולו ערום וגבוה במיוחד.
על זוג זקנים הנכלאים במעבה האדמה.
על שני נערי מדבר ההופכים למנהלי חברה חובקת עולם....
מיקי בן-כנען ידועה כאמנית וכמעצבת תפאורות ותלבושות לתיאטרון. עבודותיה מוצגות על מיטב הבמות בישראל.
זוהי אגדה פוסט-פוסט-מודרניסטית למבוגרים, הממריאה מעל הע
יולנדה, ספרו הרביעי של משה סקאל, הוא רומן חשוף, מתעתע ומתוחכם, שבו חוזר המחבר אל זיכרונותיו משנות ילדותו ונעוריו ומבני משפחתו, ומשרטט ברגישות את תהליך החניכה שלו ואת השפעת ההיסטוריה המשפחתית על מהלך התעצבותו כאדם וכסופר.
במרכז הרומן נמצאות למעשה שתי יולנדות. יולנדה אחת היא סבתו של המספר, יפהפייה ילידת קהיר שהגיעה לארץ ישראל בנעו
סיפור אמיתי ומרתק על גורלה של משפחה יהודייה עירקית, ובעיקר על אספירונס אשר מצאה עצמה בודדה בבגדד שהתרוקנה מיהודיה. סיפור הישרדותה הדרמטית ורבת הנפתולים והפנים במשך 46 שנים בעירק העויינת - מתחזה לאישה מוסלמית ונקראת בשמות שונים. סיפורה של אישה אחת, אמיצה וממולחת, המשכילה לנתב את דרכה בסביבה מסוכנת, אשר שיאו בנתיב בריחתה, עד לאיחוד
ג'ירפה לא עפה הוא סיפורן של שתי נשים שרוטות ושורטות אשר הצליחו להתגבר על חוסר ביטחון, מחלה, בגידה ודעות קדומות, להפנים את העובדה שזוגות מושלמים יש רק בחנות נעליים ולהקים בית ספר ייחודי לעיצוב שלומדים בו לא רק לעצב מרחב מחיה אלא גם לחיות את החיים עצמם, במלואם.
שתי הנשים הללו, השונות כל כך, הן הקטבים בחייו של נועם, תלמיד בבית ספרן, ש