הנרי צ'ינאסקי עובד בשירות הדואר. הוא מהמר, הוא שיכור, הוא רודף נשים - זאת עבודה מושלמת בשבילו. מה קל יותר מלחלק מכתבים? אבל הנרי צ'ינאסקי מרדן, ובעיקר חכם מדי. ובמוסד בירוקרטי ואטום כמו שירות הדואר של ארצות-הברית, זה פשוט לא עובד.
סופר אמריקני צעיר מגיע לפריס בשיא זהרה, בשנות העשרים של המאה: המעבר מניו יורק לפריס הוא מעבר מחיי החומר והחומרנות לחיי החושים והחושניות.
לחיי החושים והחושניות של פריס.
בחברת ידידו הטוב הוא מתנסה בכל אשר פריס יכולה לתת-וניו יורק אינה מסוגלת עוד.
כאן הוא מוצא את האנושיות החשופה, הגולמית,את המגע האנושי המיידי ואת המגע החושי הבלתי
הופעת חמשת הסיפורים הכלולים בקובץ אינטימיות זיכתה את סארטד בפרס הרומן הפופולרי של 1940, וכך עשתה אותו לסופר מוכר ברבים. תפוצת הקובץ אף גדלה בשל הטענה כי לסופר נטייה לחריג, לאלים, לסנסציוני כי הוא "נטפל לצד המכוער שבחיים" עטיפותיהן של מהדורות כיס - פופולריות עוטרו באיורים נוטפי דם. היו מי שסיווגו את האסופה כ",כוללת סיפורים המשאירים את
מותו של סוכן הוא מחזה שכתב המחזאי ארתור מילר וביים איליה קאזאן ב-1949. המחזה נחשב לסאטירה חריפה על החלום האמריקאי ועל הקפיטליזם המוקצן שאפיין את ארצות הברית באמצע המאה ה-20, ומציג את התמוטטות החלום הבורגני.
המחזה התקבל בביקורות נלהבות וזכה בשנת 1949 בפרס פוליצר, בפרס טוני ובפרס חוג מבקרי הדרמה של ניו יורק למחזה הטוב ביותר. מילר התפרסם
כשיש לך התקף אסטמה אין לך נשימה. כשאין לך נשימה קשה לדבר. המשפט שלך חסום על - ידי כמות האויר שאתה מסוגל להוציא מהריאות. זה לא הרבה, משהו בין שלוש לשש מילים. זה נותן לך כבוד למלה. אתה עובר בין ערמות המילים שעולות לך בראש. בוחר את הכי חשובות. וגם הן עולות לך. לא כמו אנשים בריאים שמוציאים את כל המילים שהצטברו להם בראש כמו שמוציאים אשפה. כשמ
גוסטאב פון אשנבאך, סופר המקדיש את חייו, בעבודת-פרך יומיומית, מתוך משמעת שאין חמורה ממנה, לכתיבתו הסוגדת ליופי, נתקף יום אחד, בערוב ימיו, איזה תסיסה סוחפת, תחושה של להט נעורים עורגים אל המרחק – וכך הוא מוצא עצמו מתגלגל לוונציה. בבית-המלון נתקל מבטו בנער פולני כליל-יופי, ופרץ התשוקה אליו משחרר באיש המסוגף והנזירי נחשול נפשי שלוח-רסן,
ההולנדי קייס פופינחה ("האיש שצפה ברכבות"), בורח ממשפחתו ומארצו כדי ליהפך לאדם אחר, להפר אל כל הכללים ולנקום על עלבון חייו המשעממים, חסרי המשמעות; והיהודי, מוכר הספרים המשומשים, ז'ונאס מילק, ("האיש הקטן מארחנגלסק"), החי בשלום עם סביבתו עד שאשתו נעלמת והוא מפטיר, בלי לדעת למה, שקר סתמי ומיותר ומחשיד את עצמו בנורא מכל. שני אנשים שונים בתכל
הנרי צ'נסקי, איש משולי החברה, מסתובב ברחבי אמריקה מחור אחד לחור שני, מעבודה לעבודה, מאישה לאישה, מבקבוק לבקבוק,
"כשאתה שותה, העולם עדיין קיים, אבל הוא לא לופת אותך בגרון."
הוא מוכן לעשות הכל, לא משנה מה, העיקר לשרוד. הוא הכלבויניק של החיים.
"הקוסמוס היווני הוא התמונה הבהירה מכל של אחדות המחשבה והמעשה. הוא ממשיך להתקיים אפילו בימים אלו, אף שיסודותיו נפוצו מזמן לכל רוח. תמונת יוון, למרות היותה דהויה, שורדת כאב־טיפוס של הנס שחוללה הרוח האנושית. עם שלם [...] התעלה לדרגה שאיש לא הגיע אליה מעולם לפני כן ואחרי כן. זה היה מעשה נסים.""אין זה אור של אזור הים התיכון בלבד, זה דבר־מה נו
רומן אהבה והרפתקאות זה, על תלמיד חכם יהודי הנשבה בימי גזירות ת"ח ונמכר לעבד לאיכר פולני, מצוין בסגולות - הסיפור ובקסם הפולקלור שהקנו למספר האידי יצחק בשביס - זינגר שם בין - לאומי. פרשת האהבה האסורה, המלווה נפתולי - נפש, שבין העבד היהודי ובין בת אדוניו הנוצריה, משולבת בתיאורי ההוי הססגוני של היהודים והפולנים במאה הי"ז. יצחק בשביס - זינ
געגועי לקיסינג'ר הוא ספרו השני של אתגר קרת, יליד 1967. דב נמלים, מדביר חרקים, רוצח שכיר, יבואן קרמים, איש שלג - חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום - (בית - ספר, צבא, יחסי הורים - ילדים, גבר - אשה וכו') - ובין עולם אלטרנטיבי - בדיוני.
ב'נוסעת סמויה', מפנה רחל חלפי קרן אור ממוקדת ולוהטת אל תהליכי התוהו שבפנים ובחוץ. הספר עורך מסע בין ההיבלעות בתוך ``הכאוס והאנטרופיה המבהילה``, לבין הנסיון ``לחצוב גומחה בתוהו``. התוהו הוא מוטיב תשתיתי בכתיבה של רחל חלפי למן שיריה הראשונים. גם הגומחה - כנסיון לחצוב בתוך התוהו ולהכיל את הקצוות הבלתי מתאחים - מופיעה כבר בראשית דרכה הש
ספר זה מביא את מכלול השירים שכתב ויזלטיר בשנים 1959 עד 1972, למעלה ממאתיים שירים – כל שירתו המוקדמת, שנדפסה בספריו 'פרק א, פרק ב', 'מאה שירים' ו'קח', וכן שירים נוספים.