הוא מתחיל במקום בו אתה או את נעשים חלק ממנו... אחת ליובל מופיע ספר שיש בו גילום החלומות הכמוסים והעמוקים ביותר של הקורא. ``הסיפור שאינו נגמר`` הוא סוג כזה של פנטסיה: עלילה קסומה על נער בודד וגלמוד, שנכנס - באמצעות דפי הספר - אל ממלכה יוצאת דופן. שם, בארץ הדמיונית, אגב חיפוש רצוף סכנה והרפתקה, לומד בסטיאן מה מידת אומץ - ליבו. הוא גם לומד
“הספר הזה נועד לאנשים שרוצים לחשוב על השאלות הגדולות: אלו שעוסקות במושגים כמו ידיעה, תבונה, אמת, רוח, חירות, ייעוד וגורל, זהות, אלוהים, טוּב וצדק. מושגים אלה אינם נחלתם הפרטית של מומחים. אנשים חושבים עליהם באופן טבעי, מפני שהם יוצרים את הדרכים שבהן אנו חושבים על העולם ועל המקום שלנו בתוכו. אלה גם נושאים שלהוגים היה מה לומר לגביהם. בס
בעוד חמש מאות שנה בתל אביב, שהיא אולי העתק של תל אביב של ימינו, מתגלים בכמה תלמידי ישיבה סימנים המעידים על כך שהם עוברים שינויים גופניים מסתוריים. לזירת האירוע מובהל יחזקאל בן גרים, גאון בתורה ובמדע, ועליו מוטלת המשימה לאבחן את המחלה המוזרה ולמצוא לה מזור. בחיפושיו אחר תרופה נוסע יחזקאל למחוזות הגויים, ובשובו לתל אביב העתידית מגיע
שירים שיהונתן אוהב במיוחד. מבחר שירים לילדים. ענת ישבה בחדרה וצירה ציור: צב גדול, כמו שבקשו בבוקר בשעור. רגלים, פה וראש קטן - בקצה העפרון, ומשבצות מרובעות בגב של השריון. אני רוצה צב צבעוני, חשבה ענת בקול, אני אצבע אותו אדום, ירוק וגם סגול! אני אצבע לו את הגב בכל מיני צבעים עד שהצב שלי יהיה עליז וגם נעים.
אהבות מגוכחות הן גם אהבות מצחיקות, אהבות מכאיבות, אהבות מדומות, המשקפות לא רק את היחסים הסבוכים בין המינים אלא גם את החיים במשטר שבו גם האהבה אינה רכוש פרטי. שבעת ספורי האהבות נכתבו בשנות השישים, כאשר מילן קונדרה, הסופר הצ'כי הגולה, חי עדיין במולדתו. מצויים בהם כל הסממנים המיוחדים לכתיבתו - היכולת לבטא, בשיחה קלה לכאורה, חכמת חיים ע
בהיותה בת שתים-עשרה מדבר אלוהים אל פלורה אלחייני מתוך הטלוויזיה, וכוח הדיבור שאבד לה בלי כל הסבר שב אליה. בעקבות החוויה היא משנה את שמה, אך חייה נמשכים, בין בני משפחתה וחבריה לחברת הילדים בנתיבות, עיירת מגוריה, בלי שתדע מה לעשות במה שנדמה כי ניתן לה או הוטל עליה בהתגלות זו; ניסיונותיה לפענח את הדברים משליכים אותה אל לבו של תהליך התב
ביצירת מופת זו, המגוללת את סיפורו של צעיר המוכר נשמתו תמורת נעורים ויופי נצחיים, באים לידי ביטוי שנינותו, ביקורתו החברתית החדה והפרוזה המבריקה של אוסקר ווילד. גיבורו ? הדאנדי, ההדוניסט קצר הרוח ןחסר המוסר, שאינו משתנה כלל בעוד תמונתו מזדקנת והופכת דוחה יותר ויותר עם השנים ? הפחיד, הקסים, משך ואף השחית קוראים רבים במשך למעלה ממאה שנ
עולמו של פו הדב הוא עולם קסום. זה עולם שטבע את רישומו העמוק במוחם ובליבם של מיליוני ילדים ברחבי העולם. כריסטוף רובין וידידיו - חזרזיר, א-יה, נמרו-ר וקנגה - שותפים לשורה של הרפתקאות בלתי נשכחות. ספרי סידרת פו הדב נמנים עם ספרי הילדים הנצחיים שכל דור מגלה את יופים מחדש.
רומן מופת של אחד מטובי מספריה של צרפת שהוכתר בפרס נובל.
סיפור רב מתח על מגפה המשותללת בעיר אוראן ועושה שמות בהמוניה הנכנעים
לגורלם ועל קומץ עקשנים העומדים על נפשם ומנסים להילחם בנגע.
בתיאור המגפה, אשר ניתן לפרשה כביטוי אליגורי לפגעי החברה והתקופה, נרמז
ה"אני מאמין" של סופר-לוחם, מאנשי המוסר הדגולים בדורנו.
כשתינוק נולד מישהו רושם שתינוק נולד.
וכך רשומים שמותיהם של כל התינוקות (מלבד תינוקות שנולדו ברחוב או בשדה).
לפעמים טועים ורושמים, למשל, "בריץ" במקום "פריץ".
לפעמים אדם אומר ששמו "פריץ" אבל לא מאמינים לו. מכל מקום, לפני שברנהרט נולד הוא היה בתוך עור דק, כעין כיס, בבטנה של אמו קלרה.
הוא עלה וירד וקלרה אמרה "התינוק זז" (היא עוד לא ידעה שש
בן מנדלסון הוא סופ - ר, אדם המתמחה בכתיבת סופים בעבור יוצרים שאינם מסוגלים להביא את עבודתם לכדי גמירה. חמישה עשר חודשים לאחר מותה של מריאן, אשתו, בתאונה מחרידה הוא מחליט לשים קץ לחייו בעולם הזה ולצאת למשימה אורפיאית - מסע חיפוש אחריה ברחבי העולם האחר, עולם שהוא הגרסה החילונית של החיים לאחר המוות, עולם שנאספו אליו כל מתי העולם הזה, מ
הרי לך הדרך בא תדע אם משימתך עלי-אדמות הושלמה:
אם חי אתה – סימן שלא!
המדע איננו מכונה לייצור תשובות סופיות, אלא תהליך חשיבתי מתמשך, תשובות ארעיות לתופעות חדשות וישנות כאחת.
ארעיותן של התשובות נובעת מכך, שהתופעות נעשות עובדות רק משעה שהן מתאשרות על ידי התיאוריות, אבל התיאוריות מתחלפות ועמן גם הפירוש שהן נותנות לעובדות.
לפיכך הפירושים הניתנים לתופעות בטבע עושים אותו לחלק בלתי נפרד מתודעתנו.הטב
בלבו של עמנואל פיקנט, מאבטח צעיר חסר שאיפות המתגורר עם אדריאן, דודתו המוזרה, מקנן חלום גדול. הוא רוצה לפגוש את האחת, זו שלגביה לא יהיו לו ספקות, זו שתהיה לתמיד. בלילה ערפילי, טבול במסתורין, נקרית לו הזדמנות חייו, ולמחרת, עם שחר, הוא אינו יודע אם היתה הזיה או מציאות. אך הוא לא ישקוט ולא ינוח עד שתתברר לו האמת. גם ארגמן, עוזרת הבית במשכנם
גבי טסנקין תלה את עצמו מתוך ייאוש, מחסום הכתיבה שלו עשה את חייו בלתי נסבלים, כך סבורה אמו. אבל אז נרצח זוהר פלג, בדיוק כשהוא מצא פתרון ספרותי מבריק לבעיית ההיזכרות שלו, ודגנית צוקר, ששוקדת על ספרה הראשון ויוצא הדופן, נרצחת אף היא. התבנית מתבררת. רוצח מסתורי דולק אחרי סופרים מתחילים. אבל מיהו? ומדוע? כיצד הוא בוחר את קורבנותיו? ומהו דפ
בכל אחת מצמד הנובלות שבספר הזה משמיע מישהו סיפור באוזני אדם קרוב - סיפור על בגידה וקנאה.
בראשונה: שאול, גבר לא צעיר, חווה בהתמסרות מלאה, בתשוקה ובעוצמה, את הרומאן של אשתו אלישבע עם גבר אחר, שאתו היא מקיימת את חייה האמיתיים.
הוא מקנא, אך במפתיע גם מאוהב בשניהם יחד, אינו עומד בפניהם.
"הסיפור" הזה כבר מעסיק אותו בינו - לבינו עשר שנים,
מוּש הצעירה עומדת להשליך את עצמה לנהר. היא מאסה בחייה אחרי שסוּלקה ממופע הבידור העלוב, בו מצאה את פרנסתה בפריז. לפתע היא שומעת קול צווחני שנותן לה עצות, כמו: "החבר שלך נפנף אותך? יש עוד המון דגים בים." לתדהמתה מבחינה מוש כי נותן העצות הוא בעצם בובת תיאטרון בובות, שנקרא ראש גזר, והיא עונה לו. לשיחה מצטרפות בובות תיאטרון נוספות. בקרוב תה
במרכזה של נובלה נטוראליססית ארוטית זו, עומדת התבוננותו של אדם בעולמו הפנימי - היצרי השונה, האחר, בד בבד עם ניסיונו ליצור מראית עין של השתלבות בעולמה של שכונת מאה שערים, שהמספר הוא אחד מתושביה. יהושע בר - יוסף, מחבר "עיר קסומה", שיצירות לא מעטות שלו עוררו טלטלה בציבור הקוראים, עיצב כאן סביבת התרחשות יוצאת דופן בפרוזה הישראלית. הספר רא