חבורת טירונים בבה"ד 4, באמצע שנות החמישים, הם גיבורי ספרו הרביעי של יהושע קנז. חייהם של צעירים אלה, בני שכבות ועדות שונות, במסגרת הצבאית, המחמירה והלוחצת, ומחוצה לה מצטרפים לרומן רחב יריעה, דרמטי והומוריסטי כאחד, המצייר ביד-אמן אנשים בראשית חייהם ומדינה בראשית עיצובה.
מהדורה חדשה של רב-המכר, שקנה לו רבבות קוראים נלהבים וזכה לשבחי ה
							
				
		
		
												
				יצאתי לדרך ובכלל לא ידעתי לאן אני נוסע או ממי בדיוק אני בורח. זה היה קצת אחרי שבאתי לאמריקה, כי בישראל כולם רק רצו למצוא בתוכי את רונן. קוראים לי אדם רוטשילד. נולדתי בגוף של רונן לפני שבעה חודשים, שלוש שנים אחרי שהוא מת במקום שקוראים לו אינתיפדה. פרופסור דלפי השלישי אומר שזה המזל שלי, שנולדתי ככה  -  בגוף של מבוגר, כי בגלל זה אף אחד כבר 
							
				
		
		
												
				אורה, שבנה החייל יוצא למבצע צבאי גדול, בורחת מביתה כדי לא להתענות בציפייה לבשורה הרעה, שאין לה ספק כי תגיע; כסרבנית-בשורה אולי בכלל תוכל למנוע אותה ולהציל את בנה. בדרכה אל הגליל היא כמעט חוטפת את אברם, אהוב נעוריה, ובמשך ימים ולילות היא נודדת אתו על-פני הארץ, ברגל, ועושה את הדבר היחיד שיש ביכולתה לעשות כדי לגונן על בנה ולתת לו כוח: היא
							
				
		
		
												
				יצירה מרשימה ורבת קסם, רומן המוסר באותנטיות מושלמת ובפיוט מעודן את וידויה של אחת הגיישות ,המפורסמות בתולדות יפן. 		  במבט נכון ומפוכח לאחור ,מספרת לנו ניטה סאיורי את סיפור חייה כגיישה בקול מכשף ואינטימי כאחד.
							
				
		
		
												
				בן מנדלסון הוא סופ - ר, אדם המתמחה בכתיבת סופים בעבור יוצרים שאינם מסוגלים להביא את עבודתם לכדי גמירה. חמישה עשר חודשים לאחר מותה של מריאן, אשתו, בתאונה מחרידה הוא מחליט לשים קץ לחייו בעולם הזה ולצאת למשימה אורפיאית  -  מסע חיפוש אחריה ברחבי העולם האחר, עולם שהוא הגרסה החילונית של החיים לאחר המוות, עולם שנאספו אליו כל מתי העולם הזה, מ
							
				
		
		
												
				המספר הוא ילד ערבי בביתה של זונה לשעבר שמתפרנסת מטיפול בילדיהן של חברות למקצוע; והסיפור מצייר את דמותה המרשימה של אישה זו – יהודייה, שנולדה בפולין, הגיעה לצרפת וחייתה את אימי השואה – ואת ההווי הססגוני של רובע בלוויל בפריס המאוכלס ברובו במהגרים ערבים, יהודים ושחורים.
	 
	ספר מיוחד במינו, עצוב ומצחיק ומרתק, שזכה בפרס גונקור לשנת 1975
							
				
		
		
												
				זה יכול להיות סבא או סבתא, או מורה, או חבר לעבודה. מישהו מבוגר יותר, חכם וסבלני, שהבין אתכם כשהייתם צעירים וחיפשתם את דרככם, עזר לכם לראות את העולם כמקום עמוק ומורכב יותר, והעניק לכם עצה טובה שעזרה לכם לפלס את הדרך בתוכו. 
אצל מיץ' אלבום, האדם הזה היה מורי שוורץ, הפרופסור שלימד אותו במכללה לפני קרוב לעשרים שנה. אולי גם אתם, כמו מיץ', אי
							
				
		
		
												
				"... כשמלך באדולינה סיפר לי שהוא והמלכה מתכוונים לערוך ביקור רשמי בישראל, ידעתי שזה הזמן לסגור את הבאסטה בהודו ולבוא איתו על תקן העיתונאי המלווה. 
לפני כמה שנים היתה לי קריירה עיתונאית, שנפסקה מחוסר ריגוש הדדי. אבל זה? 
מלך אמיתי מבקר בישראל, ואני היחיד שיודע? 
הודו או לא הודו, אני יודע באיזה צד של הצ'פאטי מרוחה בחמאה."   ככה מתחיל המסע
							
				
		
		
												
				טורו אוקאדה אוהב את אשתו. 
הוא אוהב גם לבשל, לקרוא ולהאזין למוזיקה, והוא אפילו מתחיל להתרגל לשגרת חייו כמובטל. 
אבל אז מתרחשים כמה אירועים בלתי שגרתיים: שלא ביוזמתו הוא מתחיל לקבל שיחות טלפון אירוטיות, החתול שלו נעלם, והוא מתוודע לשתי אחיות מסתוריות. 
אבל השינוי שמערער את שלוותו יותר מכל הוא היעלמה של אשתו, קומיקו. 
החיפוש אחר אשתו
							
				
		
		
												
				פעם בדור מופיע ספר המשנה את חייהם של קוראיו. האלכימאי הוא ספר כזה, אולי בשל המשמעות האוניברסלית שלו: אדם נוטש את אורח חייו ויוצא להגשים חלום. בסיומו של מסע ארוך ורב השראה הוא מגלה אמיתות מופלאות, על החוכמה שבהקשבה לרחשי לבנו, על היכולת לזהות אותות הנקרים לנו במסלול חיינו, על חשיבותה של התבוננות בעצמנו, ומעל הכול - על הצורך ללכת בעקב
							
				
		
		
												
				"Listen up, Munchkins.
Stop your singing, stop the dancing.
The Wicked Witch is no longer dead. But not to worry.
Gregory Maguire's shrewdly imagined and beautifully written novel Wicked not only reviews her but re-envisions and redeems her for our times."
New York Newsday
When Dorothy triump
							
				
		
		
												
				טורו ווטנבה, סטודנט לתיאטרון באוניברסיטה בטוקיו בשלהי שנות השישים, חי בתחושה של ניכור וניתוק מאז התאבדותו של חברו הטוב קיזוקי בתיכון. הוא נקשר אל שתי נשים: נאוקו היפה והדיכאונית, שהייתה חברתו של קיזוקי, ומידורי תאבת החיים. ווטנבה מיטלטל בין שתי הנשים ובה בעת מנסה למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם, בכנות ובישירות שבזכותן הוא מתחבב גם ע
							
				
		
		
												
				סיפורו הקסום של נער תמים המטייל בין הכוכבים השונים ונישא על כנפי הדמיון שבה את לב העולם כולו וזכה לאין ספור תרגומים. האיורים הנפלאים, הפשטות שמאחוריה מסתתרות תובנות עמוקות, גורמים לקוראים בני כל הגילים למצא את עצמם בסיפור - כאילו - ילדים זה.
							
				
		
		
												
				על שפת ים כינרת נמצאת מַקוֹנדוֹ של שמי זרחין, טבריה יצרית ופנטסטית שבה אנשים משתגעים מאהבה ומתקרחים בגלל כישוף, אותיות צומחות בתוך תמרים וילדים מתחרזים עם כפיליהם. האוויר רווי ריחות של בישול ותשוקה, ועקבותיהם מובילים לשיכון אחד בעיר. כאן גדל שלומי עם אח שאוסף מילים במחברת, אמא שמדליקה נרות נשמה ל לאה גולדברג, ואבא קטנטן שמסתיר סו
							
				
		
		
												
				ההוביט נכתב על ידי הפרופסור והסופר הבריטי המהולל ג'ון רעואל רונלד טולקין ויצא לאור בשנת 1937. 
הספר מספר את סיפורו של בילבו, הוביט שכמעט בעל כורחו יוצא להרפתקאה יחד עם גאנדאלף הקוסם ושלושה עשר גמדים. מטרת ההרפתקאה – לחזור אל ההר הבודד, מושבם הקדום של הגמדים, להניס משם את הדרקון שכבש אותו ולזכות באוצרו. ההרפתקאות והדמויות בספר מצוי
							
				
		
		
												
				בגיל 15, עם מעט כסף בארנק ובגדים שדחס לתיק קטן, בורח קפקא טאמורה מביתו, מעברו, מקללתו האיומה של אביו. מצויד במשאלה עתיקה - למצוא את אחותו ואמו שעזבו את הבית כשהיה בן ארבע - הוא יוצא לדרך בלי לדעת לאן תוביל. ממש כמו נאקאטה, זקן פגוע מוח המתפרנס מאיתור חתולים אבודים, שנהדף אל המסע הראשון בחייו בנסיבות קיצוניות לא פחות.
שני סיפורי המסע, ש
							
				
		
		
												
				תולדות משפחת איכרים, מראשוני המתיישבים בעמק יזרעאל, מסופרות בפי הנכד, שהתייתם מהוריו בגיל רך וגדל בבית סבו ובצל אישיותו. עולמו הוא עולם המיתוסים של ראשית ההתיישבות, תעלומות משפחתו, אגדות העמק וחיי הטבע שבתוכו גדל. את סיפורו הוא מספר באהבה ובגילוי לב. רומן מרתק ומקורי הכתוב ביד אמונה ובדמיון כובש.
							
				
		
		
												
				מיכאל יופה  -  בן חמישים וחמש, אב לתאומים, והאדם הנורמלי היחיד במשפחת יופה, לדעתו  -  מספר את תולדות חייו. 
תחילתן בסבו ובסבתו הבאים אל העמק, הוא הולך והיא רוכבת על גבו; המשכן בבנות המשפחה: בחנה הצמחונית - הקנאית, אמו של מיכאל, שבעלה ובנה בוגדים בה; 
בפנינה היפה, שנאלצה לתת את בנה לאביה ונסגרה בביתה; 
בבתיה, שהתחתנה עם גרמני והוגלתה אתו ל
							
				
		
		
												
				שואה שלנו הוא רומן אוטוביוגרפי ולא אוטוביוגרפי. 
יש בו אנשים שאיכלסו את ילדותו של המספר: ניצולי שואה טראגיים, מופלאים, ססגוניים: 
עובדות העולות מן המחקרים, מן העדויות, ותוספות של דמיון: 
גרמנים רעים וגרמנים טובים, יהודים טובים ויהודים רעים. 
הוריו של המספר עברו את השואה כילדים. 
נותר להם כוח ורצון חיים להעניק לילדיהם ילדות משוחרר
							
				
		
		
												
				בוקר אחד ב-1945, בברצלונה אפופת הצללים שעדיין מלקקת את פצעי מלחמת האזרחים, אב מכניס את בנו בסוד בית הקברות לספרים נשכחים, ספרייה שבה אלפי ספרים זנוחים שאיש אינו קורא עוד. 
הילד דניאל שולף ממדף מאובק את הרומן צל של הרוח, נשבה בקסמו ומבקש לקרוא את כל ספריו של מחברו, חוליאן קאראך. 
באחד הלילות, בשעה שדניאל מטייל ברחובותיה העתיקים של ברצל
							
				
		
		 
		 
					 
			 
			 
	
		
 
			 
			 
			 
			 
			 
		
 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			