אקרא לך גבר הוא רומן מפעים, במרכזו ניצב יובל תלם, קצין קרבי צעיר המוצב בגדוד נח"ל ערב פרוץ מלחמת לבנון השניה. בעל כורחו נקלע יובל לשתי זירות חדשות ובלתי מוכרות לו, האחת בראש מחלקה לוחמת ברצועת עזה ובעומק לבנון, והשניה בהתאהבות חסרת מעצורים בחיילת, הנקרעת בינו לבין אהובה לשעבר המאורס לאחרת.
ביד בוטחת ובתנופה סיפורית בורא אוהד רוזן
נוטות החסד, "Les Bienveillantes", הוא ספר הביכורים של ג'ונתן ליטל, יהודי אמריקאי בן 38, שגדל בצרפת ומתגורר היום בספרד. גיבור הרומן שלו הוא קצין אס-אס נאצי נטול רגשות אשמה החי ופועל בסביבה של נאציזם, אנטישמיות ורוע .
נוטות החסד הוא פרסקו בבּארוקי המתאר בגוף ראשון את עולמו המפלצתי של קצין אס-אס בין 1938 ל-1945, יצירה מהפנטת, מטרידה ורבת-עוצמה, שמיד
בספר זה יוכל הקורא ללמוד איך בקיץ אחד פרחה לפתע רינה אוסטר והרוותה את כל ירושלים אירוטיוּת עזה – וכך אירע שהושחתו פניו של אבינועם רבינא, בעלה של עוזרת-הבית של משפ' דנקנר; אדון פָּרָחוֹדְניק הטיל חבילה שלמה של מרציפנים על ריצפת חנותו וצעק לעבר אשת שותפו ובן-דודו: "אני אוהב אותך, גיטה!"; המורה הזקן למתמטיקה שורר בבאס חרישי למרגלות הבי
דייטין, עיירה קטנה ורדומה בטנסי, אירחה בקיץ 1925 את אחת הדרמות הגדולות של המאה: משפט סקופס והוויכוח על המדע, דת ומיקומם בחינוך הציבורי. ההליך המשפטי, שכונה " משפט המאה", לא רק שהפנה את אור הזרקורים לעבר דייטון, אלא גם היווה תמצית של המאבק המתמשך בארה"ב בין החירות האישית לבין השלטון הרוב. בספר סמכותי ומרתק זה, בוחן אדוארד ג'. לרסון את
"הטור השביעי" (תש"ח), שראה אור לראשונה באביב 1948, ערב קום המדינה, הוא ספר שיריו הרביעי של אלתרמן (קדמו לו: "כוכבים בחוץ", "שמחת עניים" ו"שירי מכות מצרים"), והוא חותם את העשור הראשון, הגדול,של שירתו. בספר כלל אלתרמן מבחר משירי "הטור השביעי" שפורסם ב"דבר" בשנים 1948 - 1943, בתוספת מספר מצומצם משירי "רגעים" מהשנים 1942 - 1936, שפירסם לראשונה ב"הארץ". עם זאת
נשים צעירות מתות במקומות שונים ברחבי ארצות הברית. כולן שירתו בצבא, כולן עברו הטרדה מינית, כולן פרשו מהשירות. כולן נרצחו. אין מניע, סיבת המוות איננה ברורה, אין סימני אלימות על גופן של הקורבנות. זירות הרצח מוזרות - הרוצח נכנס ויצא כאילו היה רוח, מבלי להותיר עקבות. רק דבר אחד ברור - מדובר ברוצח סדרתי מסוג חדש. קר רוח, חכם מאוד, זהיר מאוד
בבית קטן, בירושלים של שנות החמישים, גר ילד יתום מאם עם אביו ועם משפחה נוספת, והילד מתנהל בעולם כגלמוד המבקש אהבה בכל אשר יפנה. אל בני הבית הזה, שכל אחד מהם נושא עמו שק של כאב, מצטרפת בלילה גשום אחד גברת שפניה חבולים ומבטה מבועת, ובלבה פקעת של סודות.
עוד באותו לילה מתברר שמתחת לאיפור ולשמלה מסתתר גבר במנוסה. "הדודה אווה", כך קורא לו הי
כל סוף שבוע בוקעים רעמי צחוק מרבבות בתים בישראל, כשקוראי "הארץ" פותחים את מוסף יום שישי בעמוד שבו מתפרסם מדורו של אמנון דנקנר "החיים בעיר". בכושר המצאה, בהתבוננות חדה בחיי היומיום, בחום ובחוכמה ובהומור מטורף ואנין, דנקנר מגלה לנו כי החיים שלנו הם דבר הרבה יותר מצחיק מכפי שידענו. הכישרון הנדיר שלו ליטול מצבים שגורים ורגילים ולגלות ב
"תוגה ישראלית" הוא ספר מענג, מצחיק, מרגש ומעורר מחשבה, המכיל מבחר מכתיבתו הייחודית של דורון רוזנבלום.
מהגעגועים להווה בתל - אביב ועד תוגת ירושלים.
מבגין - בגין ועד רצח רבין.
מוודי אלן ועד דן בן - אמוץ.
מכיכר רבין ועד איי פלורידה.
מהבלייזראים ועד קבלני השיפוצים.
מהמוהל עד הקוקסינל, מהמתנחל עד המחבל-כל אלה ועוד מתלכדים בספר זה לבי
אני לא ביישן מי יודע מה, אבל בכל זאת - כשהתיישבתי מולה הרגשתי שאני מסמי'ק. כמה שניות היא לא עשתה שום סימן שהיא מרגישה בקיומי. חשבתי כבר להשתעל כדי למשוך את תשומת הלב שלה, אבל בדיוק אז היא הניחה את הספל על השולחן והתבוננה בי בעניין. בעצם, סקרנות יהיה תיאור מדויק יותר. "פנויה?" שאלתי. כך זה התחיל, וכך זה גם היה אמור להסתיים. מפגש חד פעמי, ל
מוסקבה של שנות האלפיים. האימפריה הלכה לבלי-שוב והותירה אחריה עיר של אוליגרכים במכוניות ב.מ.וו משוריינות החולפים על פני 'בבושקות' המחטטות בפחי אשפה, בתי-מלון זוהרים המשקיפים על משכנות עוני מתפוררים ואל מול שלטי חוצות של נערות בבגדי ים המסתירים את סמלי המגל-והפטיש החקוקים בכל פינה. על רקע התפאורה הקודרת הזו מתחילות לצוץ גופות מתוך
חמש שנים אחרי הנסיגה מלבנון חוזר לירז ליברטי אל השנה שטילטלה את חייו - השנה האחרונה של צה"ל על הבופור.
הוא חוזר אל ריבר החובש שהבטיח למות למענו;
אל אושרי הסמל, הנשמה התאומה, שנשבע לירות בו אם יאבד יד;
אל זיתלאווי שהמציא שפה, ובייליס שהוריד כיפה;
אל שפיצר, שדיקלם "הנרי החמישי" בשלג - ואל אלה שלא חזרו.
"אם יש גן עדן" מהדהד בקול בוטה ו
בחור אמריקאי יהודי, שלגמרי במקרה קוראים לו ג'ונתן ספרן פויר, יוצא לאוקראינה בתקווה למצוא את האישה שהצילה את סבו מהנאצים.
ג'ונתן יוצא לחיפושים בלוויית שלושה בני משפחה מקומית: אלכס פרצ'וב הבלתי נשכח - מתרגם אוקראיני שמדבר אנגלית רצוצה אך מרהיבה; סבו של אלכס - אדם זקן ורדוף זיכרונות מלחמה; וסמי דייוויס ג'וניור ג'וניור - הכלב המשפחתי
על ערש דווי מפקיד פרופסור פבריקנט, מנהל הקברט היידי המהולל, את להקת השחקניות שלו ואת אוצר יהלומיו האגדי בידי הרמן, אחיינו הצעיר, על-מנת שימשיך את מפעל חייו ואף יוסיף להעסיק את השחקניות הזקנות, המופיעות באותם תפקידים עצמם מאז ימי ילדותן. הרמן, נאמן לצוואת דודו, יוצא עם הקברט הנודד למסעות חדשים, אך אמו רודפת הבצע טווה רשת של מזימות ות
יוני בראל לא ציפה ליהנות מתקופת ההתמחות שלו בבית המשפט המחוזי. ואולם, ארבעה חודשים לפני הסיום הוא דווקא די מרוצה: השופטת רבקה גלזר, שאצלה הוא מתמחה, מעניקה לו עצמאות רבה בעבודה, הוא יוצא, מבלה וממצה עד תום את עובדת היותו רווק תל אביבי מבוקש.
יועצת השקעות יפהפייה (יותר מתשע בסולם של יוני) גורמת לו לחשוב שהוא מצא דרך לשפר את מצבו הכל