"כבר לא ילדה של אף אחד," אומרת המספרת כהד לאחד המשפטים האחרונים של אמה. "כבר לא אמל'ה של אף אחד," אמרה האם על מיטת חוליה, וסירבה נחרצות לשתף פעולה עם הרופאים שטיפלו בה. סירבה - ונכנעה לגוף המתפורר. בעזרת רשימות מקוטעות, ששירבטה לעצמה בימי מחלת אמה ובחודשי האבל שלאחר מותה, משרטטת ציפי גון - גרוס רגעים של קרבה גדולה ושל כעס, אהבה והחמצה, וג
מסע חיפוש הרפתקני של אישה ברחבי איטליה, הודו ואינדונזיה.
עד יום הולדתה השלושים כבר השיגה אליזבת גילברט כל מה שאישה יכולה לבקש – בעל אוהב, בית בפרוורים, קריירה פורחת.
אבל במקום להרגיש מאושרת ומסופקת היא מבוהלת ואחוזת צער ובלבול. אחרי גירושים, דיכאון הרסני ורומן כושל, כל מה שקיוותה להיות - פשוט התפוגג.
אליזבת עושה מעשה..
היא נפטרת
לפני כעשור היה פרנק מק'קורט לכוכב יוצא דופן: בגיל שישים ושש הוא פרץ אל הזירה הספרותית עם האפר של אנג'לה, ספר זיכרונותיו מילדותו בלימריק שבאירלנד. ספר זה זכה בפרסים רבים, ביניהם פרס פוליצר, ואחריו בא הספר ככה זה, תיאור נפלא של שנותיו הראשונות בניו יורק.
בספר זה, השלישי במספר, מתאר מק'קורט כיצד הובילו אותו שלושים שנותיו כמורה אל המערכ
בטירתו המבודדת שלמרגלות הרי הקרפטים ממתין גנרל בדימוס לפגישה גורלית עם ידיד נפש שהסתלק במפתיע מחייו לפני ארבעים ואחת שנים וארבעים ושלושה ימים בדיוק.
מאז מנסה הגנרל לפענח את טיבו של האירוע הדרמטי שפער פצע כה עמוק בנפשו, הביא להסתגרותו מן העולם ולהתנתקותו מאשתו וגרם לחברו להרחיק עד האזורים הטרופיים ולא לשוב עוד למולדתו.
מאחורי
"הדבורים באו בקיץ של שנת 1964, בקיץ שבו מלאו לי ארבע - עשרה וחיי הסתחררו לתוך מסלול חדש לגמרי, ואני מתכוונת מסלול חדש לגמרי." בקיץ 1964 לילי אוונס מרגישה לכודה כמו הדבורים שתפסה בצנצנת. כבר עשר שנים, מאז מות אמה, שהיא חיה עם אב אכזרי ומנודה מחברת בני גילה. כאשר גזעני העיירה מתקיפים את רוזלין השחורה, הדמות האוהבת היחידה בחייה, לילי מחליטה ל
את הסוד שסופייה מגלה בגיל שמונה-עשרה היא מחליטה לנצור בלבה לעד. היא מתנתקת מעברה ונישאת לגבר אנגלי שפגשה באתונה, עוקרת מיוון ללונדון ומקימה משפחה. אבל ערב נישואי בתה, אלקסיס, שב העבר ומתדפק על דלתה. סופייה מבינה שכדי לאפשר לבתה להכיר את עצמה ולמצוא את דרכה בעולם, עליה להתפייס עם משפחתה ועם תולדותיה. כשאלקסיס מחליטה לנסוע לכרתים, סו
זה יכול להיות סבא או סבתא, או מורה, או חבר לעבודה. מישהו מבוגר יותר, חכם וסבלני, שהבין אתכם כשהייתם צעירים וחיפשתם את דרככם, עזר לכם לראות את העולם כמקום עמוק ומורכב יותר, והעניק לכם עצה טובה שעזרה לכם לפלס את הדרך בתוכו.
אצל מיץ' אלבום, האדם הזה היה מורי שוורץ, הפרופסור שלימד אותו במכללה לפני קרוב לעשרים שנה. אולי גם אתם, כמו מיץ', אי
זמן קצר לאחר תום מלחמת העולם השניה, מגלה ג'וזף בלומנפלד, סוחר אמנות יהודי מניו - יורק, אמן גרמני אלמוני בשם אודון פרידנגרף. הודות למעמדו בעולם האמנות, הוא מצליח להקנות לפרידנגרף פרסום והכרה עולמית. אבל מי הוא פרידנגרף? איש אינו יודע, הוא חי באלמוניות מבודדת ביער השחור, עם בתו המאומצת, ואילו בלומנפלד נדר שכף רגלו לא תדרוך על אדמות גרמ
1001 מדרגות של תובנות. מספר סיפורים הודי ואמריקני יחףמטפסים יחד ב 1001 המדרגות אל המקדשים שבראש גבעת צ`אמונדי.המסע המשותף, המקרי לכאורה, הופך לעלייה במדרגות של רוחניות,לתהייה על טבע העולם ולחיפוש אחר משמעות ויד מכוונת -אם יש כזו... סיפורים פילוסופיים בדרך אל ההארה. הסיפורים,תמימים כביכול, מעשיות מרתקות כמו סיפורי אלף לילה ולילה.לשיחות
אבא ארך רגליים הוא אחד הספרים הקלאסיים האהובים ביותר של כל הזמנים.
זהו סיפורה של ג'ודי, נערה יתומה שילדותה עוברת עליה בבית יתומים, ונדבן מסתורי שולח אותה לקולג' בשני תנאים: שהיא תכתוב לו מכתבים, ושזהותו לא תתגלה.
המכתבים הנפלאים של הנערה המגלה את העולם לראשונה בגיל 18 - הם ליבו של הספר המקסים הזה, הם מגלים נערה נבונה, מלאת הומור ו
אלכס קורזם היה רק בן חמש כשנמלט לבדו אל היער בעת שיחידת חיסול נאצית פשטה על כפרו ורצחה את אמו יחד עם יהודי הכפר האחרים.
לבדו בעולם הוא הסתתר ביער, חיפש מזון ובגדים על גוויות חיילים וכל זאת בקור המקפיא של החורף הרוסי עד שגילתה אותו כיתת חיילי אס־אס לטבים.
בתושייה רבה הצליח אלכס הקטן להסתיר מהחיילים את זהותו היהודית ולכבוש את לבם,
איסאקו בן התשע חי בכפר דייגים יפני עלוב ומבודד, אשר תושביו מצויים על סף רעב. הסיפור משתרע על - פני שלוש שנים בהן נעדר אבי המשפחה מהבית, לאחר שנאלץ לשעבד את עצמו. מילות הפרידה של אביו לאמו: "אל תניחי לילדים לרעוב", מכוונות את מעשיו של איסאקו ועומדות בבסיס תפילתו לבוא או - פונה - קמה. תושבי הכפר, המתפרנסים בקושי מדגת הים ומהפקת מלח, מנסי
אוריה אדם, רופא משפחה בן שלשים וחמש, מתקשה לעכל את הבשורה. עשרים וחמש שנה לאחר שנטשה אותו אמו ונעלמה, היא מודיעה לו שהיא חוזרת. הימים שלפני שובה מעמתים אותו עם המסקנה הקיומית של חייו הבוגרים: לבדו יחיה האדם. כולם לבדם. גם מי שיש לו אהבה, מקצוע וסבתא שנפשה קשורה בו. הילדות כשורש הלא מפוענח של החיים הבוגרים עומדת במרכז פרפרים בגשם. באיז
"התשמע קולי?" - קוראת רחל המשוררת, האם קולן של נשים ישראליות נשמע? הספר פורש לפנינו תמונה רחבה של ייצוגי נשים בתרבות הישראלית: בספרות, בטקסים דתיים, באירועים לאומיים, במדיה הטלוויזיונית ובהיסטוריוגרפיה של התנועה הציונית, ובוחן כיצד מיוצגות הנשים בזירות השונות. הספר פותח פתח רחב להתבוננות בבעיה של השמעת "קול נשי": האומנם קיים קול
בספרה בשם טובת הילד מתארת מילי מאסס את השתלשלותם של דיונים משפטיים בבקשת המדינה להכריז על ילדים בני אימוץ, מאחר שלטענת מערכת האימוץ הוריהם לא מסוגלים לגדלם. במוקד תיאור ההליכים המשפטיים מוצב עימות בין שתי תפיסות מוסר: האחת רואה בקשר הטבעי שבין הילד להוריו זכות של ההורים, אולם כשבמעשיהם או במחדליהם הם מקפחים אותה עומדת לילד זכות
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
"בספר זה יכול כל קורא למצוא את התשובות לשאלות העולות במהלך מסעו האישי." France-Soir
"ספר מקורי שלא תצליחו להניח מן היד." Psychologies Magazine
דמיאן הוא נער מתבגר מבולבל וחרד שמחפש את עצמו. חורחה בוקאי הוא פסיכולוג המסייע לו למצוא את התשובות בדרך אישית מאוד. מידי יום חורחה מספר לדמיאן סיפור. הסיפורים-מהפיל הכבול בשלשלאות ועד לאוצר הנסתר-מסייעי
גודו וופן נישיג´ימה (יליד 1919) הוא מורה בכיר בזרם הסוטו-זן של הבודהיזם היפני, נצר לשושלת המורים האצילית הנמשחת במרחב הזמן לאחור אל מורה הזן-בודהיזם בן המאה השלוש-עשרה דוגן, אל אבי הצ´אן-בודהיזם הסיני בן המאה השישית בודהידהרמה, אל הפילוסוף ההודי הבודהיסט בן המאה הראשונה נאגארג´ונה, ועד לראשון מורי הדרך הבודהיסטית בן המאה החמישית לפ