מדף הספרים של תומש - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


תומש
בן 31
חיפה



Simania RSS

מדף הספרים של תומש - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
במסגרת מישדר שבועי ברדיו "קול ישראל" בשנים תשל"ו - תשמ"ג (1976 - 1982) תחת הכותרת "עיונים לפרשת השבוע", העביר פרופ' ישעיהו לייבוביץ 361 שיחות על 54 פרשות התורה מ"בראשית" עד "וזאת הברכה". בשיחות אלה היתה התיחסות גם לחגי ישראל ומועדי השנה, שראו אור בספר ניפרד בתחילת השנה האזרחית החדשה 2000-טבת התש"ס. בחוג שבועי שהתכנס בבית כנסת "ישורון" בירושלים
האם החיים הם הבלים וסבל או אושר עילאי? האם ישנה משמעות למעשינו תחת השמש? מה יהיה בסופנו? האומנם יש יתרון לחוכמה? מפני מה לא ניתן להקים משטר צודק? מהם קשרי הגומלין בין אושר לעושר ומדוע איש אוהב כסף לא ישבע כסף? מה מקור הרגשות ומה אנו יודעים על התשוקות? האם ידיעת המוות יכולה לשמש כמדריך לחיים? הכתוב במגילת קהלת מזמין את הקורא לחשו
היהדות, העם היהודי, מדינת ישראל ומשמעותם הם נושא ספרו זה של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. המחבר מעלה בספר חששות חמורים לגבי עתידם של היהדות, של העם ושל המדינה מבחינת סיכויי המשך קיומו של העם היהודי ההיסטורי. בעיקר מופנית ביקורתו כלפי החברה היהודית, המרוּקנת מן התכנים הראליים של היהדות, וכלפי היהדות הדתית, אשר המאורעות הגדולים בתולדות עם
סיפורו של האדם המודרני הכורע תחת נטל ישותו־הוא נוכח ההווה שלוח הרסן. דמותו של זאב הערבה היא סמל לאדם יוצא דופן ומוכה ייאוש, שנפשו צמאה לאהבה ואף על פי כן נגזר עליו להכאיב, להרוס ולסבול. זוהי דמותו של האדם הבודד, הנושא על כתפיו את צער העולם כולו. הארי האלר, גיבורו של הסה, יוצא למסע הרפתקני של הלב בדרך החולפת ברחובות הכרך ההומים – המק
"ישאל כל אדם את עצמו כמה בני אדם אוהבים באמת ובתמים הכיר מעודו" מבקש אריך פרום מקוראיו, וממשיך וטוען כי רוב בני האדם חושבים על סוגיית האהבה לא מצד היכולת שלהם לאהוב אלא מצד היותם נאהבים. הם יודעים שאהבה היא גורם מרכזי בחייו של האדם, אך אינם מעלים על דעתם שהיא מיומנות נרכשת שיש ללמוד אותה ולהתאמן בה. באמנות האהבה טוען פרום כי האהבה
געגועי לקיסינג'ר הוא ספרו השני של אתגר קרת, יליד 1967. דב נמלים, מדביר חרקים, רוצח שכיר, יבואן קרמים, איש שלג - חמישים סיפורים קצרים מהמציאות הדמיונית המחפשים אחר הקשר שבין סיטואציות מחיי היומיום - (בית - ספר, צבא, יחסי הורים - ילדים, גבר - אשה וכו') - ובין עולם אלטרנטיבי - בדיוני.
`שמונה פרקים` לרמב``ם, חלק ממפעלו של הרמב``ם `פירוש המשנה`, הוא מן התעודות הקלאסיות של ההגות היהודית הדתית לתולדותיה ובחינותיה, ברמה גבוהה ביותר של פופולריזאציה. אין זו תיאולוגיה, אלא אנתרופולוגיה פילוסופית דתית: הצגת דמות האדם מבחינה מעמדו בעולמו לפני האל. ``שיחות על שמונה פרקים` לרמב``ם מביא את עיקרי עיוניו של פרופ` י. ליבוביץ ב`שמונ
מרקוס אַוּרליוּס, הקיסר והפילוסוף הרומי, הוא מן השליטים היותר נאורים בהיסטוריה של האנושות. תפיסתו מושפעת מכתביהם של הפילוסופים הסטואים שקדמו לו ובראשם סנקה ואפיקטטוס. בד בבד עם ניהול ענייני המדינה וניהול המלחמות שטלטלו את האימפריה העלה אורליוס על הכתב את הלכי נפשו – כנראה בעשור האחרון לחייו. רשימותיו הן מעין יומן אישי האוצר את
סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית. סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור
פעם בדור מופיע ספר המשנה את חייהם של קוראיו. האלכימאי הוא ספר כזה, אולי בשל המשמעות האוניברסלית שלו: אדם נוטש את אורח חייו ויוצא להגשים חלום. בסיומו של מסע ארוך ורב השראה הוא מגלה אמיתות מופלאות, על החוכמה שבהקשבה לרחשי לבנו, על היכולת לזהות אותות הנקרים לנו במסלול חיינו, על חשיבותה של התבוננות בעצמנו, ומעל הכול - על הצורך ללכת בעקב
ישעיהו ליבוביץ, "הילד הנורא" של החברה הישראלית בדורנו ומהוגי הדעות הבולטים שלה, משוחח עם מיכאל ששר "על כל נושא שבעולם" – החל בשאלות חוץ וביטחון והסכסוך הישראלי-ערבי, בעיות דת ומדינה, עתיד העם היהודי בארץ ובעולם, ועד לדיון בעניינים אישיים וכלליים, כמו מדע וערכים, רפואה ומוסר, תרבות ואמנות, אמונות תפלות ועוד. בספר ליבוביץ גם מתאר את
שני דגים צעירים שוחים להם ביחד ופוגשים במקרה דג מבוגר יותר ששוחה לכיוון השני, מהנהן לעברם בראשו ואומר, "בוקר טוב, בחורים. איך המים?" ושני הדגים הצעירים ממשיכים לשחות כמה זמן, ואז לבסוף אחד מהם מביט באחר ואומר, "מה זה לעזאזל מים?" דיוויד פוסטר וואלאס מתבונן בשגרת החיים האמריקאית המובנת ביותר מאליה ומזקק מתוכה תמצית רגשית עזה. שעשעונ
הבעיה הפסיכופיסית היא שאלת הקשר בשבין גוף לנפש.זוהי שאלת - יסוד פילוסופית הממשיכה להטריד, לעורר ויכוח ולסקרן גם היום, כ - 2500 שנים לאחר שנוסחה לראשונה.בשנים האחרונות, בעקבות המהפכה במדעי המוח, התפתח מאוד הדיון בשאלה זו והתרחב גם אל תחומי הפסיכולוגיה וביולוגיה. הספר מפגיש שלושה מחברים סביב נושא מרתק.הוא נפתח במאמרו הנפלא של פרופ' יש


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ