``האני והלא מודע`` יכול לשמש כבסיס כללי מצויין לתורתו של קארל גוסטב יונג ולכמה ממרכיביה וממושגיה העיקריים: הארכיטיפוסים, הטיפול בנברוזות, ``אני``, ``צל``, ``אנימוס ואנימה``. כל אלה מוסברים בספר גם על ידי דוגמאות רבות ומפורטות להמחשת התיאוריות. הספר שימש - מאז ראתה מהדורתו זו אור (בגרמנית) ב1934- - הן את מי שהתעניין בפסיכולוגיית המעמקים והן א
בספר זה מציג המחבר תמונה עשירה ומורכבת של חיי הדת בסין המסורתית והמודרנית. מנקודת מבטם של ההיסטוריון, האנתרופולוג וחוקר הספרות כאחד. לאחר סקירה קצרה של הדתות המוסדיות הסיניות - הקונפוציאניזם, הדאואיזם והבודהיזם - הוא מתמקד בדת העממית הסינית, המכונה בפי החוקרים, בדרך כלל, בשם הדת הסינית. המחבר בוחן את מאפייניה של דת עממית זו כהרגיש
יצירתו הספרותית-היסטורית של גאיוס יוליוס קיסר כוללת עשר "רשומות" (Comentarii) המקובצות בשני ספרים, מלחמת גאליה (De Bello Gallico) ומלחמת האזרחים (De Bello civili). מלחמת גאליה, ובה שבע רשומות שחיבר קיסר ואחת שהתחברה לאחר מותו על ידי מעריצו וידידו אַוּלוּס הירטיוּס, היא אחת הפנינים הספרותיות של התרבות המערבית בכלל והתרבות הרומית בפרט.
ברשומותיו אלה,
ברברה מתארת דרמה קוסמית אדירה הפועלת סימולטנית בתשע רמות, כשמוקדה ההתרחשויות על פני כדור הארץ.
היא מתקשרת את ההיבט הגבוה שלה, סאטיה, שומרת הספרייה של אלקיון, הכוכב המרכזי של הפליאדות.
היא מרחיבה את הדיבור על: רצועת הפוטון - אלומת אור קבועה ביקום שמערכת השמש עוברת בה כל 26 אלף שנה, ושלה איכויות מתמירות של העלאת הרטט ורמת התודעה; ה
"הוביטים הם (או היו) בריות קטנות שגובהן כמחצית גובהנו, קטנות אפילו מהגמדים המזוקנים. להוביטים אין זקנים. אין בהם כמעט שום דבר קסום, מלבד הקסם השגרתי שמסייע להם להיעלם בזריזות ובדממה כשטיפשים מגודלים כמוכם וכמוני עוברים בסביבה בצעד כבד ובמהומת פילים שהוביטים שומעים ממרחק רב. יש להם נטייה לבטן עגלגלה; חביבים עליהם בגדים צבעוניים (ב
"זו – הדרך שלי, - ואיה דרככם?" כך עניתי למי ששאלו אותי "מה הדרך". כי אין דבר כזה: הדרך!
הספר כה אמר זרתוסטרה מחזיק, לדברי ניטשה עצמו, את "כל הפילוסופיה" שלו. ואולם סגולותיה העיקריות של היצירה המפורסמת הזאת (ויש מי שיאמרו – חולשותיה) מככבות על בימת הסגנון: כה אמר זרתוסטרה הוא מזיגה פרועה של סיפורת, פיוט ופאתוס, מליצות ומהתלות, דימויים וס
קרל גוסטב יונג (1961 - 1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע, היה תלמידו של זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה ועבד עמו בשיתוף פעולה. פרויד נפרד ממנו כשיונג פירסם לראשונה את "הפסיכולוגיה של הלא - מודע" (1912). יונג פיתח גם את תורת הארכיטיפוסים" ו"הלא - מודע העל - אישי" (הקולקטיבי), והיה בעל אסכולה רבת השפעה בפסיכולוגיה. מאז ומתמיד עוררו החלומות עניין ר
"מבשרי השחר נערך מתוך מאות שעות של תקשור שהועברו דרך ברברה מרסיניאק ומביא בפנינו את חכמת הפליאדיאנים, קבוצה של הוויות נאורות שבאו כדי לעזור לנו להתקדם לשלב חדש באבולוציה שלנו.
בכישרון סיפור מופלא, המשלב הומור ורצינות, הם נוגעים במגוון רחב של נושאים קוסמיים ואישיים: תפקידנו הייחודי כ"בני משפחת האור", תכלית הבריאה וייחודו של היקום
זהו ספרו המהפכני של קרל גוסטב יונג (1961-1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע. יונג עבד בשיתוף פעולה עם זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, והיה תלמידו, עד לפרסום ספר זה. מאז נפרדו דרכיהם. יונג פיתח גם את תורת ``הארכיטיפוסים``, הגדיר את הגישה ``המוחצנת`` (אכסטרורסיה) ו``המופנמת`` (אינטרורסיה) והיה בעל אסכולה פסיכולוגית רבת השפעה. ספר זה פיתח יונג את
"זאב הערבה" הוא סיפורו של האמן המודרני, הכורע תחת נטל יישותו הוא ונוכח הווה שלוח הרסן. דמותו של זאב הערבה היא סמל לאדם יוצא הדופן ומוכה הייאוש, שנפשו צמאה לאהבה ואף-על-פי-כן נגזר עליו להכאיב, להרוס ולסבול. זוהי דמותו של האדם הבודד, הנושא על כתפיו את צער העולם כולו. כיוליסס ברומן של ג'ויס, כך גם הארי האלר, גיבורו של הסה, יוצא למסע הרפתקנ
בלבוש סיפורי קוסם ומושך עוסק הסה שוב בנושא הגדול שליווה אותו לאורך כל חייו הארוכים - הניגוד בין חיי נזירות לבין התמכרות ליצרים. הנזירות מעניקה לבעליה שלוות נפש וחכמת חיים עילאית. היצר החזק הוא יסודו של כוח היצירה של האמן הגדול. נרקיס וגולדמונד הם ידידים, אך שונים זה מזה בתכלית השינוי. נרקיס הוא הנזיר המלומד והחכם, גולדמונד - האמן ב
סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית. סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור
ספר זה הוא מעין יומן מסע בפרוזה, בשירה ובציור, ודרכו מגיע הרמן הסה אל הנושאים שהעסיקו אותו תמיד: המלחמה, האהבה, האמונה והמוות. פרקי ההתבוננות וההרהורים מצטרפים יחד למסכת מגובשת אחת – מסעו של האדם אל עצמו. יהודה עמיחי תרגם ביד אמן את היצירה הזאת, היוצאת דופן שביצירותיו של הסופר הגדול.
האם סיפור יציאת מצרים הוא אגדה או מציאות היסטורית?
כיצד נוצר עם ישראל העתיק, ומה מקורו של השם "ישראל"?
האם אכן היה משה נביא-שליח, ומה חלקו בהתהוותה של האמונה המקראית? מאין באנו מציע תשובה מהפכנית לשאלות אלה ולשאלות יסוד אחרות הקשורות בהולדת עם ישראל והתנ"ך.
במוקד הספר עומדת ההכרה כי עם ישראל נוצר ממיזוגן של שלוש קבוצות עיקריות:פ