"למה כתבתי לך על הנשכחות האלה?
לגרד צלקות עתיקות?
לחטט לחינם בפצעינו?
לפענח קופסה שחורה?
להכאיב לך מחדש?
לעורר את געגועיך?
אולי גם זו תחבולה ללכוד אותך שוב ברשתי?
אני מודה בכל ששת סעיפי האישום.
אין לי נסיבות מקילות.
לבד אולי מאחת: אני אהבתיך.."
רומן המכתבים הידוע של עמוס עוז מנסה לפענח את פרשת נישואיהם האומללים של אילנה ואל
מה קורה כשפסיכיאטר נשוי ומכובד מחליט לאפשר לקוביית-הימורים להשתלט על חייו?
כאשר כל פעולה, כל החלטה, כל מבנה אישיותו הופכים להיות תלויים כליל בהטלת הקובייה?
כאשר ניאוף, אונס ואף רצח פתאום הופכים לגיטימיים בעולמו?
האם איש הקובייה חסר מוסר לחלוטין?
האם הוא משוגע, ממש כמו אותם מטופלים שלו מן העבר? או שמא לפתע היה לאיש המאושר ביותר
איסאקו בן התשע חי בכפר דייגים יפני עלוב ומבודד, אשר תושביו מצויים על סף רעב. הסיפור משתרע על - פני שלוש שנים בהן נעדר אבי המשפחה מהבית, לאחר שנאלץ לשעבד את עצמו. מילות הפרידה של אביו לאמו: "אל תניחי לילדים לרעוב", מכוונות את מעשיו של איסאקו ועומדות בבסיס תפילתו לבוא או - פונה - קמה. תושבי הכפר, המתפרנסים בקושי מדגת הים ומהפקת מלח, מנסי
זוהי אולי היצירה הבולטת והעל זמנית ביותר של ארנסט המינגוויי. בשפה פשוטה אך בעוצמה רבה, מגולל בפנינו הסופר הגדול את הסיפור הכובש אודות דייג קובני, חסר מזל, שלעת זקנה נאלץ לעמוד בפני מבחן החיים הגדול ביותר שלו ? מאבק עיקש ומייסר כנגד דג-חרב, הרחק במימיו של זרם הגולף. בסגנון מודרני, ייחודי, המינגוויי מעצב מחדש את התימה הקלאסית של ג
ספר זה של גבריאל גרסיה מארקס אינו בדיוני אלא כרוניקה של מעשים שהיו: ב- 1990 זעזעה את קולומביה סדרת חטיפות של נשים וגברים - מסלתה ושמנה של החברה הקולומביאנית - בידי עושי דברו של פאבלי טסקוארי המנהיג האגדי של קרטל הסמים של העיר סדיין.
שתי נשים מן החטופים שילמו בחייהן, האחרים התנסו במסכת ייסורים קשה שארכה חודשים רבים. גרסיה מארקס שוחח ע
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
יצירת המופת "חיי מיכלאנג'לו" הינה ביוגרפיה של האמן הנודע מיכלאנג'לו, אך יותר מכך, זהו סיפורה של תקופת הרנסנס באיטליה בכל הדרה. אירווינג סטון מתאר, דרך עיניו של מיכלאנג'לו, את עולמן של פירנצה ורומא בעת ההיא: מלחמות, מזימות דתיות, והאמנות הנפלאה שנוצרה בתקופה זו.
הספר מציג דיוקן משכנע של אהבותיו המסוכנות ומלאות התשוקה, הדחף הבלתי נשל
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
``בית מטבחיים - חמש או מסע הצלב של הילדים`` הוא ספרו האוטוביוגרפי של קורט וונגוט, חייל אמריקני צעיר, שנשבה בידי הגרמנים במלחמת העולם השניה ושהה בעיר דרזדן בעת שזו הופצצה בידי בעלותה ברית כמעשה נקם נגד הגרמנים. זה ספור מלחמה יוצא דופן, בלתי צפוי, מביך ומזעזע. טרגדיה מוזרה, סיוטית ולעתים משעשעת, של מלחמה ואלימות, שחי מחדש אלמן אמיד בגיל
בהתקרב שנת אלפיים לוקח אותנו הרומאן החדש של א.ב. יהושע עמוק בכיוון הנגדי, אל שנת 999 בלב היבשת "הנידחת והפראית" אירופה, האחוזה התרגשות לקראת שנת האלף, שאולי יופיע בה פעם שניה בן - האלוהים. בן עטר, סוחר יהודי מצליח מטאנג'יר, נוטל עמו את שתי נשותיו, יחד עם שותפו המוסלמי, בתוספת רב יהודי ששכר באנדלוסיה, במסע נועז ומיוחד, שתחילתו בספינה, דרך
ג'ארד דיימונד, חוקר אבולוציה ופיזיולוג מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ניסה והצליח במלאכה, שהיסטוריונים מן השורה חוששים מפניה בדרך כלל:
הצגת תמונה מקיפה וכוללת של תולדות חברות בני האדם בחמישה - עשר אלף שנות היסטוריה.
שאלת היסוד שהעמיד במוקד מתקרו היא הסוגיה,שכל אדם חושב מתלבט בה ויתקשה להעמיד לה הסבר מניח את הדעת - מהו סוד
"בין המפל ובין פסגת ההר איבדתי את שמי, הפכתי לאדם חדש וקשרתי את גורלי בגורלו של האוטורי."
ספר ראשון בטרילוגיה האפית סיפורי האוטורי.
ספרי הטרילוגיה תורגמו לעשרים ושתיים שפות,והיו לרבי מכר וזכו להצלחה בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד.
סיפורי האוטורי הם פרי דמיונה של הסופרת ליאן הרן,דמיון שניזון מעניין ומחקר רב שנים בתרבות היפנית.
קי