קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
יום שבת חורפי אחד בחייו של גבר אנגלי מצליח בלונדון: לבן, אמיד, מנתח מוח בכיר, נשוי לעורכת דין מבריקה, יפה, אוהבת ואהובה, ואב לבן ובת מוכשרים - כזה הוא הנרי פרון, אדם שהחיים המודרניים מאירים לו פנים, זורחים אליו ממש. ולא, אותה שבת לא תיקח ממנו, בינתיים, את חלקת גן - עדן הזאת שלו: גם ביום ראשון בבוקר הוא עתיד להתעורר בחיקה של אשתו הנפלאה ב
גבר בודד באמצע חייו, שנשמר עד כה מפני כל מחויבות, ספק מתוך רגישות מוסרית ספק מתוך פחד, מגיע להכרה שעומדות לפניו רק שתי אפשרויות: להביא ילד לעולם או להתחיל להזריק לגופו הרואין.
ירושה יקרת ערך, המתגלגלת לידיו במפתיע, שולחת אותו למסע חוצה גבולות גיאוגרפיים ונפשיים, שבו הוא יאלץ להתעמת לא רק עם ערכיו ועברו, אלא גם עם האפשרות להסיט את חי
בעיירת ספר מרוחקת חיים התושבים באימה מתמדת מפני האויב שמעבר לגבול. שש שנים לאחר מותו של אחד מיקירי תושביה מלך הפלאפל המקומי עדיין לא השלימו אשתו וששת ילדיו עם המוות הזה, ולכל אחד מהם דרכו שלו להתמודד עמו ועם החיים שגזר. לילה - אישה שוכבת בקצה מגרש כדורגל ריק. שני ילדים מסתגרים עם בז שניסו לאלף. בחור צעיר מתכונן לעזיבה, נערה מספרת לש
מיכאל יופה - בן חמישים וחמש, אב לתאומים, והאדם הנורמלי היחיד במשפחת יופה, לדעתו - מספר את תולדות חייו.
תחילתן בסבו ובסבתו הבאים אל העמק, הוא הולך והיא רוכבת על גבו; המשכן בבנות המשפחה: בחנה הצמחונית - הקנאית, אמו של מיכאל, שבעלה ובנה בוגדים בה;
בפנינה היפה, שנאלצה לתת את בנה לאביה ונסגרה בביתה;
בבתיה, שהתחתנה עם גרמני והוגלתה אתו ל
כשפירסם דה לוקה את הנובלה הראשונה שלו ('לא עכשיו, לא כאן', 1989), נחשב לתקווה הגדולה של הספרות האיטלקית הצעירה.
כעבור למעלה מעשור כתב המבקר של 'לה רפובליקה' על הנובלה השמינית שלו להר - האלוהים', 2001), כי היא מותירה עם סיום הקריאה רושם בל - יימחה "שהגעת לשמיים". דה לוקה, יליד נפולי (1950), קתולי המאוהב בתנ"ך, למד עברית ויידיש, תירגם לאיטלקית את ס
תולדות משפחת איכרים, מראשוני המתיישבים בעמק יזרעאל, מסופרות בפי הנכד, שהתייתם מהוריו בגיל רך וגדל בבית סבו ובצל אישיותו. עולמו הוא עולם המיתוסים של ראשית ההתיישבות, תעלומות משפחתו, אגדות העמק וחיי הטבע שבתוכו גדל. את סיפורו הוא מספר באהבה ובגילוי לב. רומן מרתק ומקורי הכתוב ביד אמונה ובדמיון כובש.
הכל מתחיל בפיגוע.
אשה בשנות הארבעים שלה, בלי שום מסמך מזהה, נפצעה אנושות בשוק הירקות בירושלים, נאבקה במשך יומיים על חייה, ואחרי מותה שכבה אלמונית במדור המתים של בית - החולים, בהמתנה לבירור זהותה.
בחיפוש נוסף בסל - הקניות שלה התגלה תלוש משכורת של מאפייה גדולה בירושלים, קרוע ובלי שם.
אבל העובדים והממונים במאפייה לא הרגישו בהיעדרה ש
'הר אדוני', פסגת יצירתו של דה לוקה עד כה, רב - מכר במשך חודשים ארוכים באיטליה (2001) ובצרפת (2002; "פרס פמינה" היוקרתי) - הנובלה השנייה של דה לוקה בתרגום עברי (אחרי 'אתה, שלי'; הספרייה החדשה, 2003). סיפור על אהבה בנפולי, בין ילד בן 13 ובין ילדה בת גילו, אך מנוסה, שכבר מכירה את "הגועל של החיים". "הנובלה הקטנה הזאת מספרת על האנשים הכי פשוטים, על החיים ה
"מגילת סן-מיקלה" היא מחרוזת סיפורים מרהיבים מתוך פרשת חיים עתירי - נסיון. דמויות אנשים ונשים ובעלי-חיים במקומות קרובים ורחוקים - למן לפלנד הצפונית, שחוט של אגדה משוך עליה, ועד נאפולי מוכת-הכולרה ומסינה הנהפכת ברעש והבית המופלא באי קאפרי - מוצגים לפנינו מתוך גישה אנושית חמה. לא לחינם הקסים הספר דורות רבים של קוראים בעולם כולו.
אכס
"הם היו צעירים, משכילים ובתולים שניהם בלילה ההוא, ליל כלולותיהם, והם חיו בזמן ששיחה על קשיים מיניים לא היתה אפשרית בשום אופן." כך, בבהירות ובישירות, נפתח הרומן הקצר החדש של מקיואן.
וכך הוא גם נמשך כשהדברים אצל בני הזוג, אדוארד ופלורנס, מסתבכים והולכים – בהיר וישיר ולא מתחכם, סומך על אמנות הסיפור הקלאסית הישנה-נושנה שלא תחמיץ שום גו
כריסטופר בון בן החמש-עשרה יודע את שמות כל המדינות בעולם ואת ערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד 7507. הוא מתבונן בעולם בעיני הגיבור שלו, שרלוק הולמס, כשהוא זוכר כל פרט, מבחין בכל תנועה.
אך למרות שהוא פותר בקלות בעיות סבוכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין גם את הרגשות הפשוטים ביותר של בני האדם. בדיחות לא מצחיקות אותו, מטאפורה היא
בחור אמריקאי יהודי, שלגמרי במקרה קוראים לו ג'ונתן ספרן פויר, יוצא לאוקראינה בתקווה למצוא את האישה שהצילה את סבו מהנאצים.
ג'ונתן יוצא לחיפושים בלוויית שלושה בני משפחה מקומית: אלכס פרצ'וב הבלתי נשכח - מתרגם אוקראיני שמדבר אנגלית רצוצה אך מרהיבה; סבו של אלכס - אדם זקן ורדוף זיכרונות מלחמה; וסמי דייוויס ג'וניור ג'וניור - הכלב המשפחתי
ליאו גורסקי מנסה לשרוד עוד קצת, מקיש על הרדיאטור מדי ערב כדי להודיע לשכנו מלמעלה שהוא עדיין חי, מושך מבטים בדלפק החלב בסטארבקס.
אך לא תמיד היו אלה פני הדברים: לפני שישים שנה, בכפר הפולני שבו נולד, ליאו התאהב וכתב ספר.
ואף על פי שהוא אינו יודע זאת, ספרו שרד גם הוא-חצה דורות ואוקיאנוסים ושינה את חייהם של אנשים אחדים.
אַלמָה בת הארבע-
יוּמי פוּלֶר היא טיפוס בעייתי, מה שנקרא "זרע רע".
בגיל ארבע-עשרה היא ברחה מהבית, אחר כך ילדה שלושה ילדים לבני-זוג שונים ועכשיו היא שותה הרבה יותר מדי.
את הוריה השמרנים, חוואים מאיידהו הנידחת, היא השאירה הרחק מאחור. אבל אחרי עשרים וחמש שנה, כאשר חברת ילדות שלה מאתרת אותה ומודיעה לה שאביה גוסס ואמה חולת אלצהיימר,היא נאלצת לחזור לעייר
ורנון האלידיי וקלייב לינלי, שני ידידים ותיקים, נפגשים בהלווייתה של מולי ליין המקסימה שהלכה לעולמה בלא עת. שניהם היו מאהביה בעבר, לפני שהגיעו אל העמדות המכובדות שהם תופסים היום: קלייב הוא מלחין מפורסם ומצליח, ורנון הוא עורכו של עיתון רב השפעה. מרגע הפגישה בהלווייה מתחילה להתגלגל במהירות פרשה מרתקת, רבת תהפוכות והפתעות, שמעורבים בה
ג'ורג' הוֹל אינו מבין את הצורך הכפייתי המודרני לדבר על הכול. "סוד שביעות הרצון, חש ג'ורג', הוא בהתעלמות מוחלטת מדברים רבים." אבל יש דברים בחיים שאי-אפשר להתעלם מהם.
ג'ורג' בן ה-57 מסתגל בנחת לחייו כפנסיונר. אבל אז קייטי, בתו הסוערת, מודיעה שהיא מתחתנת שנית, עם ריי. המשפחה לא מרוצה - אחיה, ג'יימי, אומר שלריי יש "ידיים של חונק", ואמהּ ג'ין מוט
אלזה מורנטה, "המלכה האגדית של הספרות האיטלקית", קנתה לה תהילת - עולם בארבעה רומאנים - 'כזב וכישוף' (1948), 'האי של ארתורו' (1957), 'אלה תולדות' (1974), ו'ארצ'לי' (1982). אבל בשנות העשרים לחייה כתבה מורנטה סיפורים ; והיו שנים שפירסמה סיפור כמעט מדי שבוע. בספר זה, שאת המבחר שבו בחרה מורנטה עצמה, מכונסים סיפורים שנכתבו ברובם בשנים 1941 - 1935, לפני שהחלה לכת
סיפור אהבה בשני קולות קומיים ועוד קול אחד ברקע. הקול שברקע הוא קול מספר השייך לעיירה קטנה וקצת נידחת. שני הקולות הקומיים הם איש ואישה, לא צעירים, אוהבים, נאבקים זה בזו, מוותרים, ושוב משלימים.
מחזורי המאבק וההשלמה מחדשים את אהבתם ומזרימים בה חושניות חריפה.
"אל תגידי לילה".
קומדיה של עיירה מדברית מרוחקת: בבית פרטי בלילות השבת או ב