מדף הספרים של נעמי - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


נעמי
בת 32
ירושלים



Simania RSS

מדף הספרים של נעמי - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
עצב רב וקשיים מרובים ליוו את מסע החיים של מחיה השפה העברית, אליעזר בן-יהודה, כפי שמשרטט במבט אוהב ומקרוב נכדו אליעזר, הקרוי על שמו. בספר זה הוא משתף אותנו בכישרון רב בסיפורי בית אבא ובית אבבא (סבא בלשונו של בן-יהודה), שהם סיפורה של העברית ושל העבריוּת. בן-יהודה דבק באומץ במשימת חייו, שבה האמין ואותה הנחיל לכולנו, ממשיכי דרכו: "שני הדבר
בחורף של שנת 1959 עולמו של שמואל אַש הצעיר מתהפך עליו: חברתו עוזבת אותו, הוריו פושטים רגל, והוא נאלץ לקטוע את לימודיו באוניברסיטה. לאחר ייאוש הוא מוצא לו מפלט ופרנסה בבית אבן ירושלמי נושן, ששָׁם עליו לשמש איש שיחה לזקן נכה ושנון. כשהוא מגיע לביתו החדש פוגש שמואל אישה יפה ומושכת ושמה עתליה אברבנאל, המבוגרת ממנו כמעט פי שניים, והיא ר
ר"ג' פָּלַאסְיוֹ, מְחַבֶּרֶת הַסֵּפֶר עֲטוּר הַפְּרָסִים פֶּלֶא, שֶׁהָפַךְ לְתוֹפָעָה בָּעוֹלָם כֻּלּוֹ וְגַם בְּיִשְׂרָאֵל, שׁוֹלַחַת בְּקוֹלוֹ הַמְּיֻחָד שֶׁל גִּבּוֹר הַסֵּפֶר מֶסֶר לִקְטַנִּים וְלִגְדוֹלִים: אִם תַּבִּיטוּ בָּעוֹלָם בְּעַיִן טוֹבָה, תָּמִיד תְּגַלּוּ פֶּלֶא.   מִשִּׁבְחֵי הַבִּקֹּרֶת עַל "פֶּלֶא"
אביו של שמואל פלאח הועיד אותו מלידתו להיות לרב,רב־חובל ורב־חבלה — לנקום במלכות ספרד הרשעה שגירשה את יהודיה מעל אדמתה, כשישים שנה קודם לכן. בבגרותם הופכים שמואל ואחיו לפיראטים הרודפים על פני הימים את ספינותיה של ספרד ומפתחים כלפיה יחס של הערצה ואיבה. סיפורו האמתי של שודד הים היהודי, שמואל פלאח, דיפלומט ורב, סוחר ומרגל, שפעל בשירו
אמיל, או על החינוך, חיבורו ההגותי הגדול ביותר של ז'אן-ז'אק רוסו (1778-1712), נחשב ליצירת מופת לא רק בתחום מחשבת החינוך אלא גם בפילוסופיה חברתית ומדינית. רוסו עצמו העריכו כטוב וכחשוב שבספריו. הוצאתו לאור בקיץ 1762 לוותה בסערה ציבורית גדולה: שלטונות צרפת ציוו להעלות את הספר על המוקד בגין פגיעתו בדת ומחברו הפך לאדם נרדף, שנאלץ להימלט מפריז ול
לראשונה מוגשת בעברית לקורא הצעיר סדרת ספרי דוקטור סוס שכבשה בסערה את לבותיהם של עשרות מיליוני ילדים ברחבי תבל. רודולף פלש, מגדולי מבקרי ספרות הילדים בארצות - הברית כתב: "דוקטור סוס מתגלה כאחד הסופרים הקלאסיים של ימינו. מה עושה את ספריו לבני אלמות? יש בהם שטף לשוני והבנה מעמיקה כלפי דמיונו היוצר של הילד, יש בהם משהו בלתי - ניתן - להגד
משהו אחר מנסה להיות כמו כולם. אבל כל דבר שהוא עושה רק מראה עד כמה הוא שונה. ואז בא מישהו ומנסה להיות חבר שלו. אבל משהו אחר ממש לא בטוח שמישהו הוא בכלל כמוהו. סיפורה הרגיש והפשוט של קתרין קייב קורם עור וגידים בעזרת איוריו המקסימים של כריס רידל בספר מצויר זה, שנמצא ברשימת המועמדים המצומצמת לשני פרסים חשובים: פרס ``סמרטיס`` ומדלית קייט ג
האם החיים הם הבלים וסבל או אושר עילאי? האם ישנה משמעות למעשינו תחת השמש? מה יהיה בסופנו? האומנם יש יתרון לחוכמה? מפני מה לא ניתן להקים משטר צודק? מהם קשרי הגומלין בין אושר לעושר ומדוע איש אוהב כסף לא ישבע כסף? מה מקור הרגשות ומה אנו יודעים על התשוקות? האם ידיעת המוות יכולה לשמש כמדריך לחיים? הכתוב במגילת קהלת מזמין את הקורא לחשו
זמן בין התפרים הוא מאותם ספרים נדירים שמצליחים לשלב בין סיפור אנושי סוחף לעושר יריעה היסטורי המאפשר לקורא לשקוע אל תוך עולם וזמן אחרים. בעוד ספרד נהפכת לזירה עקובה מדם, וברחבי אירופה נשמעים פעמי מלחמת־העולם השנייה, ערב רב של אירופאים מוצא מפלט במרוקו הספרדית והאקזוטית. אל העיר התוססת והקוסמופוליטית טנג´יר, מגיעה ממדריד גם סִירָ
הרב אברהם יצחק הכהן קוק (תרכ"ה-תרצ"ה) הוא אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בעולם היהודי של הדורות האחרונים. באישיותו התמזגו כישרונות בלתי רגילים בתחומים רבים: איש הלכה והוגה דעות, הרב הראשי האשכנז הראשון לארץ ישראל ומשורר, פילוסוף ומקובל. קדושתו וגאונותו היו לשם דבר בפי כול, חילוניים כדתיים. כ מי שנפגש עמו חש כי איש אלוקים עומד מולו.
כבר חמישים ותשע שנים אני מנסה לכתוב את הדברים האלה. ב-1949, בהיותי מלח באונייה "פאן יורק", כשהשתתפתי בהבאתם של פליטי שואה לארץ, כתבתי ספר שקראתי לו "החברים של בני", כלומר בני מרשק. אישה יפה מכפר יהושע העתיקה את כתב היד אבל איש לא רצה בו והוא אבד. אני לא בטוח מה אני זוכר באמת, הלוא איני סומך על הזיכרון, הוא ערמומי ואין בו אמת אחת ויחידה. א
פרשה מופלאה של אהבה נרקמת בין שני שובכים של יוני דואר במלחמת השחרור.יאיר מנדלסון, מדריך תיירים, מספר על היונים ועל האוהבים, על עצמו, על אמו, שנתנה לו מתנה מפתיעה – סכום כסף שמאפשר לו לבנות בית חדש ולעזוב את אישתו, ועל הקבלנית שמשפצת את הבית ונעשית אהובתו.יונה ונער הוא הרומן השישי של מאיר שלו, מחבר עשו, כימים אחדים, רומן רוסי, פונטנלה
"הריקוד של סוניה" ספרה של ויקטוריה היסלופ - כמו רב המכר "האי של סופייה" - הוא מסע מכשף ומרגש אל העבר ואל תוך הנפש פנימה. בעיצומו של חורף אנגלי קודר, בורחת סוניה לסוף שבוע של הוללות בעיר גרנדה שבספרד. כשהיא משוטטת להנאתה ברחובות השוקקים חיים נושאות אותה רגליה לבית קפה בכיכר העיר העתיקה. התצלומים המצהיבים המכסים את קיר בית הקפה מושכים
"ישאל כל אדם את עצמו כמה בני אדם אוהבים באמת ובתמים הכיר מעודו" מבקש אריך פרום מקוראיו, וממשיך וטוען כי רוב בני האדם חושבים על סוגיית האהבה לא מצד היכולת שלהם לאהוב אלא מצד היותם נאהבים. הם יודעים שאהבה היא גורם מרכזי בחייו של האדם, אך אינם מעלים על דעתם שהיא מיומנות נרכשת שיש ללמוד אותה ולהתאמן בה. באמנות האהבה טוען פרום כי האהבה
סיפורו המרתק של אהרן גריידינגר, סופר צעיר הקונה לו את מקומו בעולמה של ספרות יידיש בוארשה בשנות השלישים על רקע התבססות השלטון הנאצי בגרמניה והאיום הגובר על פולין. מקום מרכזי תופסות אהובותיו של הגיבור: פעילה במפלגה הקומוניסטית, אשה נשואה בת - טובים, ושחקנית שבאה מאמריקה להעלות מחזה בוארשה; וכנגדן - שושה, חברת - ילדות שלו, מפגרת בה
קנדיד של וולטר היא אחת הסאטירות הטובות ביותר שנכתבו מאז ומעולם. היא תוקפת את הטענה כי הרע הוא חלק מהקיום האנושי, שעלינו לקבל את גורלנו מתוך אמונה שלכל מה שקורה יש סיבה מוצדקת ושאנו חיים "בעולם הטוב ביותר מבין העולמות האפשריים". וולטר רואה בגישה זו תגובה אומללה לסבל האנושי. העלילה הקלילה והקצרה עוקבת אחר קורותיו האבסורדיים של ק
אורה, שבנה החייל יוצא למבצע צבאי גדול, בורחת מביתה כדי לא להתענות בציפייה לבשורה הרעה, שאין לה ספק כי תגיע; כסרבנית-בשורה אולי בכלל תוכל למנוע אותה ולהציל את בנה. בדרכה אל הגליל היא כמעט חוטפת את אברם, אהוב נעוריה, ובמשך ימים ולילות היא נודדת אתו על-פני הארץ, ברגל, ועושה את הדבר היחיד שיש ביכולתה לעשות כדי לגונן על בנה ולתת לו כוח: היא
רומן אהבה והרפתקאות זה, על תלמיד חכם יהודי הנשבה בימי גזירות ת"ח ונמכר לעבד לאיכר פולני, מצוין בסגולות - הסיפור ובקסם הפולקלור שהקנו למספר האידי יצחק בשביס - זינגר שם בין - לאומי. פרשת האהבה האסורה, המלווה נפתולי - נפש, שבין העבד היהודי ובין בת אדוניו הנוצריה, משולבת בתיאורי ההוי הססגוני של היהודים והפולנים במאה הי"ז. יצחק בשביס - זינ
זהו סיפורו של יוסף שפירא, פליט השואה שהתגלגל לארצות הברית ואז מגיע לארץ ישראל. באמצעותו עורך המחבר חשבון נפש נוקב עם היהדות החילונית ועם ערכי התרבות של העולם המודרני.
"בשנת 1930 התאבדו אצלנו במושבה שלושה איכרים. אך בניגוד לרישומי הוועד ולמסקנותיו של השוטר האנגלי, ידעו אנשי המושבה שרק שניים מהמתאבדים שלחו יד בנפשם, ואילו המתאבד השלישי נרצח" שבעים שנה חלפו. רותה תבורי, מורה בבית הספר התיכון של המושבה, כותבת ומספרת על הרצח ההוא ועל הגברים של משפחתה - סבה, בעלה, אחיה ובנה - אותם היא אוהבת, עליהם היא כו


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ