תום ותמימות נעורים של רועי צאן בכפר נידח, רווי דלות ועבודה מפרכת, מתנגשים ברומן צל השרביט בכוחות אפלים של תשוקה וכישוף.
בבדידות ההרים הסלעיים התלולים המתכסים שלג בימים הקרים, מעל לערוץ נהר הוָויוֹנְט, גואים היצרים והמספר זינוֹ לא מצליח לעמוד מול פיתוייה של אשת ראג'ו, ידידו ושותפו במחלבה. היצר הבלתי נשלט הופך לשד המניע את הסיפור
"כל הדתות משמיצות את השטן... אבל לעולם איננו שומעים את הצד שלו" (מ. טוויין)
מה קורה כשהשטן מגיע לכפר באוסטריה, מתחבר עם שלושה מילדי המקום, וממחיש להם כי ההבחנה בין טוב ורע ויכולת הבחירה של האדם הן הבל הבלים? שלשלת האירועים הפנטסטיים מוכיחה שוב ושוב את טענת השטן בדבר נחיתות המין האנושי. מארק טויין מפליא לבנות תמונה של מקום נידח באירו
ג'ארד דיימונד, חוקר אבולוציה ופיזיולוג מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, ניסה והצליח במלאכה, שהיסטוריונים מן השורה חוששים מפניה בדרך כלל:
הצגת תמונה מקיפה וכוללת של תולדות חברות בני האדם בחמישה - עשר אלף שנות היסטוריה.
שאלת היסוד שהעמיד במוקד מתקרו היא הסוגיה,שכל אדם חושב מתלבט בה ויתקשה להעמיד לה הסבר מניח את הדעת - מהו סוד
שוגון (1975) הוא הספר הראשון בסאגה האסיאתית של ג'יימס קלאוול. הוא מתרחש ביפן בשנת 1600. הסיפור מסופר מנקודת מבטו של ימאי אנגלי, "ג'ון בלאקתורן" (המקבל מהיפנים את הכינוי 'אנג'ין', נווט, מאחר שהם לא יכלו לבטא את שמו), נווט והקפטן בפועל של ספינת הסחר ההולנדית אראסמוס, נקלע לחוף יפן כאשר ספינתו התרסקה. הוא נכנס לשירות טורנגה, מצביא פיאודלי רב עו
שלושת גיבורי המעשה – אוטו, גודפריד, רובי – הם חברים מימי הלימודים בבית הספר. פרשת חברות הדוקה זו נמשכת גם בשדה הקרב, בתקופת מלחמת העולם הראשונה. אחרי המלחמה נפגשים השלושה, נודדים בדרכים ועובדים במוסך, בשותפות מלאה. כל השלושה חיים ללא נשים עד אשר, בפגישה מקרית מזדמנת להם צעירה יפהפייה. רובי מתאהב בה, אהבה ראשונה ועצובה שעלילתה מרמז
הספר שלפנינו עוסק ב"מלחמה הגדולה" – מלחמת־העולם הראשונה. המלחמה הזו החלה בירייה אחת שממנה נתגלגלה מלחמת־עולם; מלחמה ששינתה את פני תבל לבלי הכר, ואשר תוצאותיה מתקיימות עדיין בגלגולים שונים עד היום. ממלכות בנות אלף שנים נעלמו, ומהפכות שינו את פניהן של יבשות שלמות לתמיד; סדרי עולם שנחשבו לקבועים ולמוצקים התמוטטו. אמונות ודעות, שנחש
החלל הוא כמו תערוכה גדולה במוזיאון הפתוח רק בלילה והכניסה אליו חופשית תמיד, אך המוזיאון כמעט ריק ובתערוכה מעטים בלבד צופים, הגם שכולם ישֵנים במוזיאון מדי לילה."
כל אחד מפרקי אדם בחלל מתחיל בהתבוננות בשמי הלילה – הירח, שבתאי, צדק, כוכב הצפון או גלקסיות רחוקות – ונמשך בדברים ארציים אשר אור גרמי השמים או חשכת החלל מאירים ומעוררים:
"בספר הזה הספינות שַטות, הגלים חוזרים על נעימתם, הגפנים יורדות מגבעות צ'ינקווה טרה אל הריביירה של גֶנוּאה. בספר הזה הזיתים נמסקים בפובנס וביוון, הדייגים אוספים את רשתותיהם מן הלגונה הדוממת של ונציה או מן התעלות של גֶ'רבּה, והנגרים בונים היום סירות הדומות לאלה של אתמול… ועדיין, למראה כל זה, אנו מחוץ לזמן.
הים התיכון, יותר מכל מרחב אנ
מסע בדרכי אפריקה האפלות בעקבותיהם המחליאים של נתיבי העבדות והדיכוי הסעיר את דמו של הסופר והעיתונאי השוודי סוון לינדקוויסט. הוא לקח את ספרו הקלאסי של ג'וזף קונרד לב האפלה, שהרעיד במאה ה־19 את קהל קוראיו באירופה כשחשף את אכזריותו של שלטון הלבנים באפריקה השחורה, ויצא למסעו. הוא קיווה להגיע לאפריקה חדשה, שּפֵרות הרוע סולקו ממנה, אך בז
השיחות המכונסות בספר זה עוסקות בכיבושה של האימפריה האצטקית בידי הספרדים ומתמקדות בתודעה החברתית של הספרדים באזור הקאריבים ובזו של האצטקים. הכיבוש נבחן בעיקר כמפגש וכעימות בין שתי ציווילזציות נפרדות ובין חברות שונות לחלוטין, בעלות עולם הכרתי, מושגי, ערכי, רגשי וסמלי משלהן, שלא ידעו זו על קיומה של זולתה, ונתיבי התפתחותן ההיסטורית
האמנם הלאומיות היא תופעה מודרנית? מה הזיקה בין הדת לבין הופעת הלאומיות, ומדוע נתפשטה ונשתרשה בעיקר בעולם הנוצרי ולא בעולם המוסלמי? עם שאלות אלו ורבות אחרות מתמודד ספרו המקורי של פרופ' אדריאן הייסטינגס.
בנייתן של אומות קורא תיגר על האסכולה המודרניסטית בחקר הלאומיות, ומפריך את טענתה העיקרית שהלאומיות היא תופעה מודרנית. בניגוד ל
השנה היא 1532.
האזור הגאוגרפי: מה שאנחנו מכירים היום כפֵּרוּ. הדמויות: ספרדים, כובשים, ילידים, פשוטי עם, שליט – בני אדם כמונו, שמושלכים אל אדמה נתונה, אל נקודת זמן ספציפית, אף שהם, כולם, עוסקים בשאלות על זמניות, פילוסופיות, כלכליות, מוסריות, סוציולוגיות ואישיות.
"הזהב של קָחָמַרקָה" הוא נובלה מטפיזית ואפית במסווה של סיפור היסטורי, שב
הימים של אמצע ינואר באוסלו הם הכי קרים בשנה.
אלו גם הם הימים האחרונים בתפקיד של ביארנה מולר, הבוס של הארי הולה וההשגחה העליונה שלו במשטרה.
בסופם של ימים כאלה, כל מה שהארי הולה, הבלש הכי טוב ביחידה, אבל גם השוטר הכי בעייתי והכי שיכור בנורווגיה, היה רוצה זה לחזור הביתה למקינטה המשומשת ולדי–ווי–די ששמר לערבים כאלה בדיוק, "הכול אודות
שער הניצחון" הוא סיפור של נקמה. העלילה המרתקת עוסקת בדוקטור ראוויק, מנתח גרמני שברח מבין ציפורני הנאצים והוא חי בפאריס ללא תעודות וללא רשיונות, כששאיפה עזה אחת מדריכה את מנוחתו: לקטול את סוכן הגסטאפו האקה, שרצח בעינויים את אהובתו של ראוויק.
פאריס, 1939, היא עיר מיוחדת במינה, שאווירתה רוויה מתחים, הומה בפליטים המבקשים להימלט מזוועות
בברית המועצות של סטלין אין פושעים ואין מעשי פשע מלבד פשעים נגד המדינה.
לכן, כשגופתו של ילד נמצאת על פסי רכבת במוסקבה, נשלח אל הוריו לב סטיפנוביץ´ דמירוב, סוכן נאמן של המשרד לביטחון המדינה, כדי לשכנע אותם שבנם מצא את מותו בתאונה.
אבל האם הוא משוכנע בכך בעצמו?
ואולי בכל זאת פועל בגן העדן הקומוניסטי רוצח סדרתי?
בחשאי ובניגוד לעמדת
חאלד חוסייני, מחבר רבי-המכר "רודף העפיפונים" ו"אלף שמשות זוהרות" (בעברית בהוצאת "מטר"), שקד שש שנים ארוכות על כתיבתו של קולות מן ההרים, ספרו השלישי. עכשיו הוא מגיש לכם, קוראיו הנלהבים, את הרומן המרגש, הנועז, רב-התהפוכות והבלתי נשכח הזה, ומבטיח לכם חוויית קריאה מיוחדת במינה.
קשר יחיד במינו נרקם בין אח לאחות יתומים מאֵם בכפר אפגני. לפארי
יצירת המופת לבד בברלין, המבוססת על סיפור אמיתי, נכתבה על ידי סופר שראה כיצד חייו מתפוררים תחת המשטר הנאצי. הספר תורגם לאנגלית בשנת 2009 וכעת הוא יוצא לאור לראשונה בעברית.
הספר מציג תמונה מדויקת של החיים בברלין בימיה האפלים של גרמניה, ומספר את קורותיו של זוג ממעמד הפועלים אשר מחליט לעשות מעשה בעקבות נפילתו של בנם בחזית. הם בוחרים בהת
בנורווגיה נובמבר הוא האכזר בחודשים.
זהו החודש שבו יורד השלג הראשון, החודש שבו צצות בובות השלג המסתוריות שמישהו,
אולי "איש השלג", מותיר אחריו במקומות שנבחרו בקפידה.
כשאיש השלג בונה בובה, זה סימן שאמא עומדת להיעלם.
במותחן מבריק זה אנו פוגשים שוב בהארי הולה,
המפקח הלא-שגרתי של משטרת אוסלו הממשיך במאבקו ברשע ובתלות שלו בטיפה המרה