מדף הספרים של אור קרן - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


אור קרן
בן 60
תל אביב



Simania RSS

מדף הספרים של אור קרן - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
איש צעיר מתחזה למשורר וחודר לביתן של קשישה אקסצנטרית ושלוש בנותיה, במטרה לשכנען למכור את הבית לכריש נדל"ן. משימתו מפגישה את הקורא עם עולמה החריג של קשישה המערימה על סובביה ומנסה לשטות באלוהים ובזמן, עם המטפלת הרומנייה שלה ועם דמויותיהן הסוערות של בנותיה על כל הדרמות והמהפכים שבחייהן. הדמויות ברומן זה מונעות כולן על ידי מודעות ח
לא בכל יום נרכשות הזכויות לספר ביכורים בסכום שבע ספרות. למעשה, זה מעולם לא קרה לאף סופר אפריקאי, עד שרנדום האוס קנו את הזכויות להביטו בחולמים ספר הביכורים של אימבולו מבואה. ספר ביכורים קריא להפליא על נישואים, הגירה, פער מעמדי, גזע ודלתות הסתרים הקבועות ברצפת החלום האמריקני – סיפורם הבלתי נשכח של בני זוג קמרונים צעירים המנסים ל
זוהרה, אחות בבית חולים, אשה לא נשואה, מביאה לעולם ילד. מיום בואו משליטה זוהרה את האמהות על כל הווייתה, עד שמופיע גבר, נוקש על דלתה, ומעמת את מצפונה עם נשיותה ועם האהבה: האם אי אפשר "להיות אם" ובו בזמן "להיות אשה אהובה"? סיפורה של זוהרה, שתחילתו התלבטות והמשכו סערה, גורף את הקורא אל מרכזו של קונפליקט בין התשוקה לאהוב לבין תחושת המחוייבות
חייו של יואב שגיב משתנים באחת כאשר הוא מתחיל את לימודיו בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. הוא תכנן לעזוב את בית הוריו, להקדיש עצמו ללימודים ולגור במעונות, אך נקלע למגורים משותפים עם דודתו הבודדה ולעבודה במחסן אבדות שבתחנת הרכבת הקרובה לביתה. דרך האנשים המחפשים את חפציהם האבודים נשאב יואב אל עולמות אחרים: נערה שאיבדה אהבה,
כשבעלה הנוקשה והשתלטן של מרגריט נפטר, היא נפלטת לתוך מציאות חדשה של שקט ובדידות. רופא המשפחה מציע לה לצאת לטיפול במעיינות מרפא בהרי הפירינאים כדי לנסות ולהשיב את רוחה. גם מרסל, שאיבד את אשתו האהובה כמה חודשים קודם לכן, מגיע למעיינות המרפא לאחר שבתו דוחקת בו לנסות ולצאת מאבלו. מרגריט אוהבת את פרנסואז סאגאן, להאזין לשירים ברדיו, ול
ספר מרגש ומלא תקווה מאת פאני פלאג, מחברת רב המכר העולמי "עגבניות ירוקות מטוגנות" אין טעם לייפות את המציאות, אומר הרופא לאוסוולד קמפבל. זה עומד להיות החורף האחרון שלך. עם הבשורה מטלטלת הזו, מתחיל אוסוולד את המסע האחרון שלו. דקות ספורות עוברות עד שהוא דוחס את חייו למזוודה גדולה. יומיים נוספים עד שהוא מוצא לו מקום, הרחק משיקאגו הקרה
"למה כתבתי לך על הנשכחות האלה? לגרד צלקות עתיקות? לחטט לחינם בפצעינו? לפענח קופסה שחורה? להכאיב לך מחדש? לעורר את געגועיך? אולי גם זו תחבולה ללכוד אותך שוב ברשתי? אני מודה בכל ששת סעיפי האישום. אין לי נסיבות מקילות. לבד אולי מאחת: אני אהבתיך.." רומן המכתבים הידוע של עמוס עוז מנסה לפענח את פרשת נישואיהם האומללים של אילנה ואל
אלכוהוליסטית חסרת כול מובלת בידי שוטרים באישון לילה אל סף ביתה של אחותה, אישה שלמראית עין יש לה הכול. האחות האמידה והמוצלחת משכנת את הסוררת ביחידת דיור בחצרהּ, בתנאי שתיגמל מאלכוהול. בהמשך מצטרפת אל הסוררת אימן של השתיים, ששהתה שנים בבית חולים לחולי נפש בעקבות רומן סוער שניהלה עם אלוהים. שתי האחיות עוברות כברת דרך משמעותית במהל
ילדה מרובת שמות, פרדריקה-פראד'לה-שלומית-פיפי, נקרעת מנוף ילדותה האהוב ומטולטלת אל שכונה חרדית בעיר שכנה, שם עליה להסכין עם מציאות חדשה, מוזרה ומקוממת. תהליך הסתגלותה הכואב מקביל לתהליך התבגרותה המינית והרגשית.   הילדה המתבוננת במבוגרים הופכת לצעירה מרדנית, מלאה ספקות, הכמהה לאהבה, לחופש מחשבה ולנגישות אל עולם הידע החתום בפניה.
אוריה אדם, רופא משפחה בן שלשים וחמש, מתקשה לעכל את הבשורה. עשרים וחמש שנה לאחר שנטשה אותו אמו ונעלמה, היא מודיעה לו שהיא חוזרת. הימים שלפני שובה מעמתים אותו עם המסקנה הקיומית של חייו הבוגרים: לבדו יחיה האדם. כולם לבדם. גם מי שיש לו אהבה, מקצוע וסבתא שנפשה קשורה בו. הילדות כשורש הלא מפוענח של החיים הבוגרים עומדת במרכז פרפרים בגשם. באיז
אנה מרכיבה את אחיה הקטן על אופניים. הילד נופל וראשו נחבט במזח. זו נקודת הפתיחה בספרה החדש של מירה מגן, ומאותו הרגע משתנה הכל: טעם הלחם, גובה השמים, צבע הים. בימים יגידו, אנה מתוארת בעוצמה וברגישות הטלטלה המתחוללת במשפחה בשל עריצותו של המקרה. התאונה, שרק השחפים היו עדים לה, מרסקת חלומות, מאיימת לפרום את הרקמה המשפחתית ובוראת אותה מחד
בעל ואישה, אקדמאים מצליחים, קוטעים את הקריירות שלהם ובוחרים לעסוק במלאכות כפיים פשוטות. גדעון, משפטן מבריק, יורד לאילת ועובד בחוות דיג. עמיה אשתו, רואת חשבון, מוותרת על משרתה המכובדת ולוקחת על עצמה את ניהול המכולת העלובה שהותירו הוריה, מהגרים קשי יום. עמיה גם נוטשת דירה מטופחת, שגרה בה עם גדעון ועם נדב, בנם המשותף, ועוברת להתגורר עם
ארבע־עשרה שנה עבדה לטי אספינוסה בשלוש עבודות שונות בסן פרנסיסקו כדי לפרנס את משפחתה, בזמן שאמה גידלה את ילדיה — אלכס בן החמש־עשרה ולוּנה בת השש — בדירתם הקטנה שבאזור ביצות נידח ליד המפרץ, אולם עתה הוריה שבים למקסיקו, ולטי צריכה לקבל אחריות ולראשונה בחייה לתפקד כאם. הטריטוריה החדשה הזאת היא אתגר עבור לטי, במיוחד עכשיו כשלוּנה מ
ההגדה של לילסדה היא יצירה אישית וחלוצית בתחום הספרות, יצירה הממזגת סיפור, עיון וקולנוע לז'אנר חדש – רומן עם תסריט. עשרים שנה מאז הוצג לראשונה סרטו פורץ הדרך של שמי זרחין לילסדה, שכבר הפך לקלסיקה מהאהובות בקולנוע הישראלי, אנו מוזמנים בשנית אל הבית של משפחת סתר המתכנסת לסעודת ליל הסדר. הבית גועש וגדוש בתשוקות חבויות, באבל שמוסתר
אִילִיאַס, נהג-משאית קירגיזי צעיר, איש מקסים אך חם מזג וקצת פרוע, שובה את לבה של אַסֶל, יפהפייה כפרית צנועה. השניים נסחפים בלהט האהבה ומפֵרים את מסורת עמם ומנהגי אבותיהם. הם ממהרים להינשא זה לזה,  אך ניצחונה של האהבה הוא קצר ימים: בשל תעוזתו היתרה של איליאס, ובשל פזיזותו וגאוותו, מסתבך גורלם של הנאהבים ומתגלגל במסלול של טרגדיה.   ס
שואה שלנו הוא רומן אוטוביוגרפי ולא אוטוביוגרפי. יש בו אנשים שאיכלסו את ילדותו של המספר: ניצולי שואה טראגיים, מופלאים, ססגוניים: עובדות העולות מן המחקרים, מן העדויות, ותוספות של דמיון: גרמנים רעים וגרמנים טובים, יהודים טובים ויהודים רעים. הוריו של המספר עברו את השואה כילדים. נותר להם כוח ורצון חיים להעניק לילדיהם ילדות משוחרר
לא היו לזה סימנים מבשרים, שום התראה מוקדמת: יום אחד הוא פשוט הופיע בשיכון, והעולם השתנה. קראו לו יורם, היו לו עיניים בלי צבע וכישרון נדיר לצרות, והוא ליכד סביבו ארבעה חברים שיישארו יחד תמיד. או שלא. כי לפעמים ההיסטוריה בורחת מן המסלול שהותווה לה, כמו כלב שהשתחרר מרצועה. "בשבילה גיבורים עפים" הוא סיפורה של קבוצת ילדים משיכון פועלים


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ