טאונר ויטני, המעידה על עצמה מלכתחילה כמי שמשקרת בלי הרף, נאלצת לחזור מקליפורניה שטופת השמש אל העיר המסתורית סיילם שבמדינת מסצ´וסטס בעקבות היעלמותן המסתורית של שתי נשים. סיילם של היום מתפרנסת מתיירות שוקקת על רקע "ציד המכשפות" שהתרחש בה ב-1692, ומספקת למבקריה שחזורים מסמרי שיער של משפטים, תליות ושרפות של מכשפות, שלדים ורוחות רפאים, ו
בבוקר מושלג ועוצר נשימה ביופיו יוצאות גרייס וג'ודית,
שתי בנות-עשרה ניו-יורקיות מפונקות, לרכוב על סוסיהן, פילגרים וגוליבר.
אף אחת מהן מתארת לעצמה איך יסתיים סוף השבוע הזה
שבו שהו בבתי-הקיט של משפחותיהן בצפון מדינת ניו-יורק.
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
אספרנסה גנץ, זונה יהודיה מבואנוס-איירס, חושפת בפני בתה את סודה: היא, אמה וסבתה היו זונות יהודיות. חייהן היו כרוכים בטבעת כשפים שהועברה מאם לבתה, מדור לדור. הספר מבוסס על סיפורו של ארגון הסרסורים היהודיים, "צבי מגדל", שפעל בבואנוס איירס בשנים 1870-1930.
חברי הארגון אספו בנות יהודיות בפולין ובליטא, סחרו בהן במכירות פומביות ושיעבדו אותן ל
חמש שנים אחרי הנסיגה מלבנון חוזר לירז ליברטי אל השנה שטילטלה את חייו - השנה האחרונה של צה"ל על הבופור.
הוא חוזר אל ריבר החובש שהבטיח למות למענו;
אל אושרי הסמל, הנשמה התאומה, שנשבע לירות בו אם יאבד יד;
אל זיתלאווי שהמציא שפה, ובייליס שהוריד כיפה;
אל שפיצר, שדיקלם "הנרי החמישי" בשלג - ואל אלה שלא חזרו.
"אם יש גן עדן" מהדהד בקול בוטה ו
זהו סיפורה של מריה, שחוותה שברון לב בתקופת ההתבגרות שלה, אשה יפה שיכלה להינשא בקלות אבל התגלגלה לז'נבה ונעשתה שם לזונה מקצועית. לאחר ששמע את סיפורה, ואת סיפוריהן של עוד נשים כמותה, החליט קואלו שתהא זו דרך מצוינת לעסוק בנושא שהעסיק אותו זמן רב:
"כדי לכתוב על הצד המקודש של הסקס, נחוץ להבין את צידו המחולל." " סיפורי איננו מתיימר להיות
הנה הם לפניכם, התצלומים הנבחרים של כתב העת נשיונל ג`יאוגרפיק, העובדות הקשורות בהם והסיפורים של הגברים והנשים שמאחורי המצלמות. תצלומים אלה מנציחים רגעים נדירים בטבע ובחיי בעלי החיים, ובמקביל הם מתעדים אירועי מפתח בחיי בני האדם ברחבי העולם. תצלומים מוקדמים יותר מטיילים אור על התצלומים החדשים ומדגימים כיצד יצר הג`אוגרפיק גישה ייחו
אדונית התבלינים הוא סיפורה של טילו, שנולדה בזמן אחר ובמקום רחוק, ולמדה את סודות עולם התבלינים ואת כוחם המסתורי. טילו בת - האלמוות נוסעת בזמן ובמרחב ומגיעה לאוקלנד, קליפורניה, בדמות אשה זקנה ומצומקת, ופותחת שם חנות תבלינים. טילו יכולה לראות את מסתרי מחשבותיהם ולבותיהם של לקוחותיה, מבני קהילת המהגרים ההודים, והיא מרפאה אותם ממכאובי
איך קורה שמלצר הודי עני וחסר השכלה מצליח לזכות בסכום הגדול ביותר בעולם בשעשועון הטלוויזיה "מי יגיע למיליארד?" איך קורה שהוא יודע את התשובות לשאלות הטריוויה המוזרות ביותר, ועובר את כל שלבי המשחק?
ראם מוחמד תומאס בן ה-18, הגיבור-המספר של הרומן "נער החידות ממומביי", נעצר מיד לאחר שהוא זוכה בסכום הדמיוני של מיליארד רופי (כמאה מיליון ₪)
זהו סיפורה של אדלין ין מה, בת למשפחת סוחרים סינים עשירה, שאמה נפטרה זמן קצר לאחר לידתה מסיבוכי לידה, מה שהופך אותה במושגי החברה הסינית ל"מביאת מזל רע". אביה התחתן שוב עם יפיפיה סינית צרפתית בשם ניאנג. מכאן התחילה מסכת של התעללות רגשית, פיזית וחומרית מצמררת ומחרידה. לולא האהבה שהרעיפה עליה דודתה הבנקאית, ספק אם היתה אדלין שורדת, אך זו
שמה דינה.
בתנ"ך מוזכרים חייה כאפיזודה קצרה ואלימה, המופיעה בינות לפרקים מוכרים הרבה יותר בספר בראשית, העוסקים באביה יעקב ובתריסר בניו.
ספר זה המסופר בגוף ראשון, מגלה את תולדותיה וחייה רבי התהפוכות של דינה ושל הנשים בעולמה.
האוהל האדום, שבו אין לגברים דריסת רגל, הוא מעון הנשים בתקופת נידתן.
בו מתרחשות דרמות, קנאות ואהבות, ובו יוצ
"ידעתי. ידעתי מיד שיש צורך בעגיל הפנינה. הוא ישלים את הציור."
בדלפט המשגשגת של המאה השבע - עשרה ידע כל אחד את מקומו: עשירים ועניים, קתולים ופרוטסטנטים אדון ומשרתת. כשמגיעה הנערה חריט לביתו של הצייר ורמר, ברור לה מקומה: עבודות בית, כביסה, וטיפול בשישה ילדים. איש אינו צופה מראש שהתנהגותה השקטה של חריט, התפיסה המהירה שלה, והקסם של ציורי
אנהיטה לא הייתה נערה ככל הנערות בשבט הנודד שבו נולדה וגדלה. כל רצונה היה להתמחות בצביעת שטיחים. ואולם עולמה השליו עומד להשתנות ביום שנודע לה שאביה רוצה להשיא אותה למנהיג שבטם - הח´אן, שמבוגר ממנה בשנים רבות ושלוש נשותיו הקודמות מתו בצורה מסתורית. אבל לא נערה כאנהיטה תיכנע לגורל. דעתה נחושה להינשא רק למי שיכיר את צפונות לבה, והיא מח
אנג'ו היא בת למשפחה מיוחסת מכלכלתה. סודהא נולדה לכבשה השחורה של אותה משפחה. סודהא היא יפהפייה מדהימה: אנג'ו יפה פחות. למרות ההבדלים האלה, סודהא ואנג'ו הן אחיות שבלב, וגורלותיהן קשורים זה בזה לנצח. כששתי הילדות גדלות והופכות לנשים צעירות, כוחות חזקים מאיימים על הקשר ביניהן - סוד אפל מהעבר, התאהבות נואשת, ולבסוף נישואים בשידוך, שמטיל
תמר פיינגולד בת העשרים ואחת היא אשתו הצעירה והמאושרת של רבי צעיר באחת מן הקהילות החרדיות המתבדלות בברוקלין שבניו יורק. אך ערב אחד מתערער באחת עולמה הצפוי והבטוח כל כך. תמר נאנסת בידי פורץ שחור - עור. בתוך ייסורי הכאב והבושה, מבינה תמר כי היא צריכה לשתוק. לאיש אסור לדעת את הסוד הנורא. אם זה יוודע, תדבק בה תווית של מחוללת ואשמה ונישואי
נעמי רגן - בת יפתח. "בת יפתח" הוא סיפורה של בת שבע הלוי, יפיפייה ברוכת כשרונות בת שמונה - עשרה, שגדלה בקליפורניה ושודכה לתלמיד חכם ירושלמי מבטיח. אביה העשיר יזם את השידוך כדי לקיים נדר שנדר לפני שנים, ךהנציח את שושלת אבותיו החסידית. אך מחיר קיום הנדרהוא נורא, שכן לבת שבע הצעירה והתוססת יש חלומות. היא שואפת ללמוד צילום, היא רוצה לטייל
פאניה סילס לא ידעה כי היא פמיניסטית וכי היא נמנית עם אנשי העלייה הראשונה. היא נמלטה מפוגרום ברוסיה והגיעה לגליל העליון. בגיא אוני, ראש פינה של היום (שהשנה - 1982 - מלאו מאה שנים להיווסדה) היא מכה שורשים. פאניה היא מאותן נשים - נפילות ששמן נפקד מספרי ההיסטוריה, כי ברשימות האיכרים הגואלים את אדמת הארץ מופיעים בדרך כלל שמות גברים בלבד...
ג'יין אייר הוא אולי סיפור האהבה הכובש ביותר את הלב מאז "רומיאו ויוליה".
סרטים וסדרות טלוויזיה, שנעשו לפיו, אינם מסוגלים להעביר את היופי והעומק שבסיפור קסום זה, שבו לוקח הטבע חלק פעיל ברגשותיהם ומעשיהם של בני האדם.
זהו סיפור "סינדרלה" של המאה השמונה - עשרה, על רקע הנוף הכפרי של צפון אנגליה. הסביבה רומנטית, האנשים רומנטיים, הסיפור רומ
פריז, יולי 1942: שרה בת העשר ומשפחתה נעצרים על ידי הנאצים באקציה של "וול-ד'איב". לפני שהמשטרה לוקחת אותם, שרה נועלת את אחיה הקטן, מישל, במסתור החביב עליהם, הארון שבחדרם. היא שומרת על המפתח במחשבה שתחזור בתוך שעות ספורות.
פריז, מאי 2002: לקראת מלוא שישים שנה לוול-ד'איב מתבקשת ג'וליה ג'רמונד, עיתונאית אמריקאית, לכתוב על היום השחור הזה בעברה
ספרו של הרב י. מ. לאו בעריכת שאול מייזליש הוא תוצאה של דחף שבא מקרב שכבות רחבות בציבור הישראלי.
אנשים החלו לשאול גם את עצמם יותר ויותר: מי אנחנו?
במה מתבטאת יהדותנו?
למה הדבר מחייב?
מהי ההלכה וכיצד היא מיתרגמת לשפת המעשה?
על אילו נדבכים רעיוניים והשקפתיים היא בנויה?
בשאלות אלו נתקל המחבר במאות מקרים, הן בהופעות והרצאות פומביות