“גיל ההתבגרות, אומרים לי, נמשך היום עד גיל שלושים לפחות. זה מביא לחשיבה שאולי התבגרות היא לא שלב אמיתי אלא פער - פער בין בגרות הזמן של בגרות ביולוגית לזמן שבו החיים מכריחים אותך לקחת אחריות, והאחריות הזאת היא זו שמביאה אותך על כורחך להיות בוגר ורציני. עד אז אדם נהנה וסובל בו זמנית מהפער המאפשר לו לעשות כראות עיניו בלי מבט על שעון או על צרכים של מישהו אחר, ובו זמנית לכעוס ולהתמרמר ולהתמרד נגד מבוגרים בחיים שלוקחים במקומו את האחריות הזאת וגם מחליטים דברים במקומו. בגיל עשרים וחמש הייתי סטודנטית, אבל גם נשואה, אמא לארבעה ועובדת. לא היו לי את פריוולגיות גיל ההתבגרות המאוחר, וטוב שכך.
ירלה קלפ, ילד נורווגי מתבגר בן עשרים וחמש, סטודנט לספרות, חי את חיי ההתבגרות שלו. יש לו הורים שהוא רחוק מהם, יש לו פרופסור משפיע וחברים, יש לו חברה שאיתה הוא מקיים יחסים גופניים נטולי אינטימיות. הוא גר בדירה פרוורית קטנה, עם מכולת מקומית, שכנה שהוא לא סובל, וחיים אפורים דקה לפני הפריצה שלו כאיש רוח משמעותי ומשפיע. יום אחד מגלה קלפ שהוא אבא, ועוד לילדה בת שבע, ועוד אחת שקוראים לה שרלוטה איסבל הנסן. אחת שנהרתה בליל שכרות, ועוד אחת שהוא צריך לארח בביתו שבוע שלם בעוד שאימה שאותה הוא כמעט לא זוכר נוסעת לנפוש בספרד. הזדמנות לבלגן בקנה מידה אטומי. לא?
הספר הגיע לביתנו במסגרת פשיטת "הכן עצמך לסגר המתקרב" על הספריה המקומית, ובה נלקחו ספרים מכל הבא ליד, פשוט כדי לא להישאר בלי. הפרק הראשון, עד הגעתה של שרלוטה איסבל בטיסה ביום הדרמטי שבו נהרגה הנסיכה דיאנה, הוא נפלא ממש. אחר כך, ברגע שהילדה עצמה נכנסת לסיפור הוא הול ונהיה מוזר. אין ספק שהכותב לא ראה ילד בן שבע מקרוב, כך שהרעיון חמוד, הביצוע פחות. יש דילמות וחיכוכים, כמובן. כי ילדה בת שבע בדירת סטודנט יוצרת כאלה בהרבה מובנים. וכך ירלה מצייד את המזווה שלו בלחם לבן וממרח מתוק, מחליף את תמונת הפילוסוף האהוב עליו בפוסטר של הספייס-גירלס וקונה טמגוצ'י ליום הולדת, וגם משלים עם אמא שלו ומתבגר קצת, אבל רק קצת. הכל מתקשקש מדי, מכוון יותר מדי מהר לסוף טוב שיהפוך את כולם להיות חברים טובים, ושמלצי מדי. אפילו במסגרת הז'אנר.”