“אני אוהב לקרוא ספרים שמכניסים אותי לקרביים של ארה"ב, והספר הזה הוא כזה ממש.
מחבר הספר, אריק לארסון, בחר בשני סיפורים מרתקים שהתרחשו במקביל, באותו זמן ובאותו מיקום - שיקגו, 1893, על אף שאין קשר ישיר ביניהם.
לארסון מספר את שניהם לסירוגין, והתוצאה נפלאה.
סיפור אחד עוסק במעשה הקמתו של "היריד העולמי" בשיקגו. היריד שנדד בין מדינות היה הזדמנות להציג לראווה את מיטב הישגיה של המדינה הנבחרת ואף להבליט את מחמדיה של העיר שתיבחר לארח אותו. העיר שיקגו התחרתה בעיר ניו יורק וזכתה.
מה תעשה שיקגו עם הזכייה המפתיעה? 
כיצד תוכל העיר הקרה, המלוכלכת והמסריחה מתעשיית הבשר הנרחבת שבה להאפיל על ניו יורק, ויתרה על זאת - על פריז בה הוצג ביריד העולמי האחרון מגדל אייפל?!
לשם כך גויסו מיטב האדריכלים והמהנדסים, ותיקים וחדשים, יצרו חזון לתפארת ומימשו אותו.
נעשה ביריד שימוש רב בחידושים טכניים רבים שהקהל הרב שבא בשעריו כלל לא לא היה מודע להם: חידושים הנדסיים, חידושים בתחום טיהור המים והובלתם באמצעות משאבות, תחנות כוח חשמליות, שימוש מסיבי בנורות חשמל, גלגל ענק ועוד ועוד.
תחום אדריכלי חדש שהיה אז בחיתוליו בא לידי ביטוי מרהיב - אדריכלות נוף.
אף פעם לא חשבתי מה זה אומר "אדריכלות נוף", והספר מסביר וממחיש באופן מרשים מהו התחום הזה. 
ההשלכות של היריד בתחום המראה של בנייני הציבור ברחבי ארה"ב - תחנות רכבת, ספריות, בתי משפט, בנייני ממשל - היה דרמטי: 
בנייה לגובה, מראה ניאו-קלאסי (חשבו על עמודי הענק בכניסה להרבה בנייני ממשל בתי משפט וכו' שתמיד רואים בסרטים / סדרות טלוויזיה).
ובמקביל לכל זה, התרחש בעיר שיקגו סיפור מזוויע ברמות בלתי נתפסות.
באותה העת ממש, בסמיכות רבה למיקום היריד העולמי, פעל באין מפריע לאורך תקופה ארוכה פסיכופת רצחני מהזן השטני ביותר שאפשר להעלות על הדעת.
נמצאו ממצאים חד משמעיים לתשעה מעשי רצח שהוא ביצע, אך ברור לחלוטין כי מספר קורבנותיו הגיע לעשרות רבות.
לארסון מספר את שני הסיפורים לסירוגין באופן מרתק להפתיע - כתיבתו דרמטית, קולחת, שוטפת.
לחובבי ז'אנר רומן המתח הדוקו-היסטורי - קריאה מומלצת ביותר.”