“בספרו "מפגש בברלין", מעמיד הסופר - מישקה בן-דוד, שלושה דורות של ישראלים בני משפחה אחת - סב, אב ונכד, אל מול פניה של האומה הגרמנית, כ- 65 שנה לאחר הרצח וההשמד שביצעו בעמנו.
השאלות הקשות שנשאלות אינן שאלות אקדמיות הנשאלות בכיתה, וגם לא בשעת "שיחה רגועה בסלון ביום שישי, על כוס קפה ועוגה", אלא - וכדי להעצים את החוויה - נשאלות ברגע האמת, או כפי שנהוג לומר: "בשידור חי" מהמגרש הגרמני, כשבנוסף לשחקנים הראשיים "מצטרפת" גם חוליית פיגוע ישראלית - המתכננת לפגוע בעצרת של "ניאו-נאצים", האמורה להיערך לציון 60 שנה להתאבדותו של מנהיגם - היטלר.
דור, איש מבצעים במוסד, נשלח במסגרת עבודתו לסכל את פיגוע הנקמה המתוכנן, ולהזהיר את כוחות הביטחון הגרמנים, ויחד לנסות ללכוד את חברי החוליה. אליו מצטרפים אשתו, בנו ובתו, ולאחר זמן מה, אביו ואמו - ניצולי השואה.
בן-דוד הופך את שעון החול - המתחיל להתרוקן במהירות, ומשלב בין קורות המשפחה בחיי היומיום בברלין, לדעתם ההולכת ומתגבשת, ופעמים גם משתנה - בהתאם לאירועים הדרמטים הקשים המתחוללים סביבם ואף חווים על בשרם חלק מהאירועים שמעמידים מספר שאלות מהותיות בפניהם, כגון:
האם יכול יהודי, בימים אלה, לנהל חיים רגילים בגרמניה, גם אם הוא מוקף חברים מ"הדור השלישי" של הנאצים.
האם גרמניה, אומנם הפכה להיות "גרמניה האחרת" או שאולי רק חלק (קטן) מהעם יכול להתהדר בשם זה.
מה משקלם של ה"ניאו-נאצים" בעם, והאם הם מיעוט מבוטל, שאין צורך לחשוש מפניו.
לא כל השאלות שבספר נשאלות בטבעיות מרבית, אולם הן ממש בטלות בששים, ורובן הגדול בהחלט נטועות עמוק, ובצורה מתבקשת וברורה בשיחות הרבות והקולחות שבין שלוש הדמויות הראשיות - הסב, האב והנכד.
לצורך הטְרִיאָלוֹג (טוב, כאן המצאתי מילה חדשה לשיחה בשלושה, על משקל "דיאלוג" - שיחה בין שניים) בוחר בן-דוד בַּשְּׁלוֹשָׁה שדעתם משקפת, בצורה כללית, את דעת הקהל הרווחת:
הסב, ניצול השואה - שונא את הגרמנים, ואינו רוצה לסלוח.
הנכד - מעין מפלגת "מרצ" (זוכרים?).
והאב - דור, משהו באמצע, בין שניהם...
כך שכל שאלה שנשאלת, ותשובה עליה - מתקבלת מפיו של "הנציג" הרלוונטי, וכך יש איזון מסוים לכל דעה.
וכך מגיעים אנו לשיאו של הסיפור. דור חייב לקבל החלטה האם לעשות את עבודתו, אשר לִשְמָה הגיע לגרמניה - לעזור לכוחות הביטחון הגרמנים, לחשוף את החוליה הישראלית ולהסגירה, או להניח לה לבצע את זממה ולהתנקש בניאו-נאצים...ההחלטה, כמובן אינה קלה ומלווה בהרבה התחבטויות, כפי שמופיעות לאורך כל הסיפור.
לסיום, ספר בעל עלילה מעניינת הכתובה בצורה יפה וזורמת, שמעלה את כל השאלות (טוב, כמעט את כולן) על גרמניה המתחדשת, ומעמיד בפנינו את השאלות העיקריות בדבר האנטישמיות הגואה במדינה (ובאירופה כולה), שרק לפני כ- 65 שנה השמידה מכונת ההרס הנאצית-גרמנית כשליש מהעם היהודי.
נהניתי.”