ספר מעולה

הביקורת נכתבה ביום שני, 16 בנובמבר, 2009
ע"י יוֹסֵף
ע"י יוֹסֵף
לא לשווא נחשב 'הגיונות' כראשית הפילוסופיה החדשה. דקארט מקים את הפילוסופיה מראשיתה על ידי הספקנות המתודולוגית שלו, כלומר הטלת ספק בכל רעיון שניתן להטיל בו ספק. בעקבות הספק מוצא דקארט את ודאות קיומו שלו כנקודת מוצא לכל ידיעה, ומכאן פתוחה דרכו למצוא את א-לוהים, את המתמטיקה ואת עולם החומר. דקארט נותן משמעות חדשה לסובייקט, לאינדיבידואל, ומעניק לו את הבכורה. אם עד דקארט לאינדיבידואל כמעט ולא היתה משמעות, לא בחיים ולא בפילוסופיה, הרי שמדקארט (במידה רבה ראשית התהליך החל עוד ברנסנס) האינדיבידואל יתפוס מקום נכבד בכל אסכולה פילוסופית.
בפרק ה' מופיעה ההוכחה האונטולוגית לקיומו של א-לוהים, שגם אם נקבל את הביקורת של קאנט עליה, היא בכל זאת מרשימה בפשטותה ובגאוניותה.
אגב, התרגום מיושן וקצת קשה לקריאה, יכול להיות שעדיף לקרוא בתרגום החדש של דורי מנור בהוצאת 'ידיעות אחרונות'. בעתיד אנסה להשיג ולקרוא.
2 קוראים אהבו את הביקורת
2 הקוראים שאהבו את הביקורת