בזבוז של זמן
הביקורת נכתבה ביום שבת, 24 בפברואר, 2024
ע"י roeilamar
ע"י roeilamar
אני במחסום קריאה די רציני בחודשים האחרונים וגם כשאני מתחיל לקרוא ספרים אני לא מצליח לסיים אותם, ואת זה מאוד גררתי את עצמי עד לסופו. נו, זה למשל ספר שהייתי יכול לא לקרוא..
הספר הזה הוא מאוד "אסלאם 101". לא מגלה יותר מדי, לא מעמיק בשום סוגיה ונצמד לנרטיב האסלאמי המסורתי בלי אתגור או בדיקה משמעותית שלו.
הכי גרוע בעיניי זה שני דברים די מביכים שהספר עושה: ניסיון תמידי לנתח פסיכולוגית את מוחמד ולהצביע על המניעים והעולם המנטלי שלו, כשהכותב פשוט מניח דברים עליו בלי לתת את ההעמקה וההוכחות הנדרשות מספר מדעי ולא רומן היסטורי, והדבר השני הוא ניסיון מוזר מאוד לשפוט מוסרית את מוחמד ואת הפעולות שלו. הכותב נכנס לכל מיני מקומות של התפלספות על יחסו ליהודים למשל ואני לא מבין למה.
בכל זאת יש כאן דברים מעניינים מסוימים ולאדם שלא מכיר את הנרטיב האסלאמי זו יכולה להיות נקודת כניסה נחמדה, אבל לאדם כמוני, שהוא לא איזה מומחה גדול לאסלאם אבל גם לא בור מוחלט, וכן רוצה להרחיב אופקים ולאתגר את עצמו.. אני לא הקהל.
7 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
|
strnbrg59
(לפני שנה ו-7 חודשים)
לא כדאי לעשות מזה עניין הרי לאור מה שמצווה
עלינו בתורתינו לגבי עמלק ושאר עמי כנען, הדבר דומה למי שזורק אבנים מתוך בית של זכוכית. אינך מסוגל להתייחס לקוראן באופן רציני ומכובד, עדיף שתחפש ספר אחר.
|
|
|
roeilamar
(לפני שנה ו-7 חודשים)
הא, לא ידעתי שזה תרגום של ספר ישן. צודק לגבי היעדר האומץ של חוקרים בימינו.. בעיה.
וחד משמעית חובה לכל יהודי לקרוא קצת קוראן, אני הייתי מתרכז בעיקר בסורה 9 שהיא הדין העיקרי בקשר לג'יהאד בחרב ויחס לעמי הספר. |
|
|
strnbrg59
(לפני שנה ו-8 חודשים)
הספר יצא לאור ב-1957
כשהמוניטין של זיגמונד פרויד היה בשיאו. ייתכן שבגלל זה מרבה המחבר בנסיונות לנתח (מרחוק,כמובן, ובהעדר כל מסמך מהימן) את אישיותו של מחמד. מאידך, עתיקוּת הספר היא זכות במקרה הזה. בעשורים האחרונים, סביר להניח שכל ספר ישר על מחמד, אם זה פרי עטו של חוקר מערבי, כמוהו כגזר דין מוות על אותו חוקר. אז מה שכתב או לא כתב הרודי פארט הזה, לפני 70 שנה, אפשר לסמוך על כך שהוא כתב ללא דאגה לקיום קשר רציף בין ראשו לבין צווארו.
למי שמתעניין בקוראן, אני מציע שפשוט תקראו מן הקוראן. אין צורך להתחיל בעמוד הראשון, זה לא מתחיל כמו התנ"ך עם בריאת העולם. לדעתי כדאי לקפוץ לתוך אותם קטעים הקשורים איכשהו לעיסוקים המוכרים לנו כיהודים: פרק 4 על דיני משפחה, פרק 7 על משה ופרעה, פרק 11 על יוסף, פרק 5 (רק ההתחלה) על מה כשר ומה תמא במאכלים. יש עוד, אבל כדאי לדעת שאין כותרות הפרקים מעידות בדרך כלל על תוכן הפרק. כמובן, יש ספרי עזר גם וויקיפדיה. |
7 הקוראים שאהבו את הביקורת
