הביקורת נכתבה ביום רביעי, 28 באוקטובר, 2020
ע"י אַסְיָה
ע"י אַסְיָה
ההגדרה האישית שלי למורה "טוב" זה מורה שנותן אמון מלא בתלמידים שלו. מבחינתי מורה שלא מאמין שכל התלמידים שלו מסוגלים להצליח זה מורה שלא באמת אוהב את העבודה שלו. הכוונה שלי במושג הצלחה היא לא לקבל מאה במבחן, אלא התקדמות עקבית לעבר המטרה.
המורה טירפטסון הוא טירון. הוא מורה חדש המגיע לחנך את כיתה ה'. אבל כבר מהרגע הראשון הוא כובש את ליבם של כל הילדים - ולא בגלל שהם קלים לשכנוע ופתיים, אלא מפני שהוא הצליח לראות כל ילד ולדעת מה הוא צריך.
"הליצן" הבין שמר טי יכול להיות בחור מצחיק ולא קרצייה שעושה לו דווקא.
"החכמה" התרגשה שהמורה שלה גם אוהב לקרוא את הספרים שהיא קוראת.
"המחונן" לראשונה הרגיש שיש לו אתגר בזכות המטלות המהנות של המורה טי.
"התככנית" לבסוף הבינה שהכוונות של המורה טי הן טובות.
"הכנועה" קיבלה תמיכה להתחיל לעשות את מה שהיא רוצה.
"הביישנית" הפסיקה להסתתר כי המורה טי הבחין בה.
"שונא הלימודים" חשב שהמורה טי חכם ושיש מה ללמוד ממנו.
כל שבעת התלמידים האלו, כל אחד עם המטען האישי שלו בחיים, עבר שינוי של 180 מעלות מתחילת הספר ועד סופו. והכל בזכות המורה טי - המורה שהאמין שהילדים האלה מסוגלים להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם. הילדים הבינו עד כמה המורה טי חשוב לליבם כאשר תאונה מצערת קוטעת את השגרה שלהם, והם נאלצים לדאוג לשלומו ולהסתפק במורה מחליפה.
הספר מחולק לשבעה נקודות מבט, כל ילד מקבל הזדמנות לספר את החוויה שלו בתור תלמיד בכיתה ה'. הסיפור כתוב בשפה פשוטה מאוד אך בכל זאת נוגעת ללב. הספר הזה הוא הזדמנות נעימה להציץ לעולם של תלמידים שמעולם לא הבנו בעצמנו את ההתנהגות שלהם בבית הספר.
הספר מיועד לגילאים 10-14, אך מומלץ לכל הגילאים.
24 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
חני, אין עלייך, תודה לך ♡
מורים טובים הם מורים לחיים. |
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
אתל - תודה לך :)
אין מורי פלא, נכון. אבל יש מורים שיודעים לגעת במקומות הנכונים, וזה דבר שיכול להישאר איתך תמיד :) |
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
שלוז- תודה רבה!
מסכימה עם כל מילה ומילה שלך! |
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
אומ"ץ כהן - תודה על תגובתך. נכון, לחינוך הביתי יש את היתרונות שלו...
|
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
yaelhar- בדרך כלל כן, אבל לפעמים יש הפתעות פה ושם :)
|
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
ראסטה - תודה לך :)
לא הוספתי דירוג כי אני עדיין לא החלטתי מה הוא... ואני מסכימה איתך, חבל שהיו לך רק 2 מורים כאלו, אבל יש כאלה שגם לזה בכלל לא זכו... |
|
|
חני
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
כשמורה הוא טוב
את לוקחת אותו אתך כל החיים.
כתבת נפלא. |
|
|
אתל
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
כתבת יפה :)
אני נוטה להסכים עם יעל. זה לא שאין מורים טובים, אבל בסופו של דבר חינוך וחווית למידה זה דבר מאוד אינדיבידואלי... מורים שאני אהבתי אחרים שנאו. לא חושבת שיש איזה מורה פלא שחודר לנבכי הלב של כל אחד מהתלמידים שלו ויודע בדיוק איך לגעת בכל ילד שהוא פוגש - ב"חכמה", ב"ליצן", ב"שונא הלימודים". הלוואי והיה :)
|
|
|
שלוז
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
סקירה נהדרת, תודה.
העיקר בבית הספר הוא לא הלימודים והערת החומר-אלא עיצוב האישיות והקניית ערכים. כל הזמן כולם שוכחים את זה (אפילו תלמידים) וזה פשוט משגע ומטמטם. לימודים זה מאוד חשוב- אבל ממש לא העיקר.
|
|
|
אומ"ץ
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
בוודאי שאני לא חושב ככה, אבל אני גם לא חושב שאך ורק ציונים באמת מראים על יכולת. לא כל אחד יכול לממש אותם. מלבד זאת, לא תמיד הבי"ס מכין אותך לחיים. מה למשל על שיעורים מעשיים למי שרוצה במקצועות רלוונטיים שאתה לאו דווקא צריך לדעת פיזיקה
מתקדמת או אלגברה ליניארית בשבילם? וכמו שאמרתי, החינוך הביתי לא הגיע מתוך פיגור בציונים, הפוך, דווקא היו אחלה ציונים, אלא שבשיטה יש הרבה מאד פגמים. אני לא אומר שצריך להחליף את כל השיטה, אלא לשפר אותה. |
|
|
מורי
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
ומה אתה מצפה מבית ספר, שכל תלמיד יעשה הישר בעיניו?
הציונים נועדו להיות מדד למורה ולתלמיד ובינתיים אין שיטה אחרת.
|
|
|
אומ"ץ
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
אחת הסיבות שבגללם למדתי חלק מהזמן בחינוך ביתי זה המורים(והשיטה בעיקר) שלא חושבים על שום דבר מעבר לציונים(לא שהיו ציונם רעים, אבל כל השיטה הזו לא באמת עושה משו חוץ מלהכריח אותך לשבת 8 שעות ביום)
|
|
|
yaelhar
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
מורה טוב הוא אחד שפוגשים בדרך כלל, רק בספרים (-:
|
|
|
Rasta
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
חחח מחשבות..
יופי של סקירה אסיה, אז אני מבין שהתרשמת מהספר לטובה, לא הוספת דירוג. מורה טוב, לדעתי, בנוסף למה שכתבת זו גם היכולת לתת את המעבר לחומר הנלמד, לעורר עניין ותיאבון אצל התלמידים, מורה שיצליח לפרוץ את הגבול שבין מסלול הלימודים לבין החיים עצמם וכל מה שיש להם להציע, שיצליח להביא מעצמו ולהמציא את עצמו בכל פעם מחדש מול התלמידים שלו. אני זוכר רק שניים כאלו ב12 שנות הלימוד שלי, כל השאר עצבנו ושעממו אותי. |
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
חחחחחחח
תודה רבה :) |
|
|
זה שאין לנקוב בשמו
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
חח גם לי העירו פעם את ההערה הזו
וביקורת יפה |
|
|
אַסְיָה
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
אתה צודק. התכוונתי ל180 מעלות. תודה :)
|
|
|
מורי
(לפני 4 שנים ו-11 חודשים)
להזכירך, שינוי של 360 מעלות הוא חזרה לנקודת ההתחלה ואינו שינוי כלל.
|
24 הקוראים שאהבו את הביקורת
