» יש כפילויות בתוצאות החיפוש? דווח לנו
תומאס מאן

תומאס מאן

         תומאס מאן (Thomas Mann) נולד ב- 6 ביוני 1875 למשפחה עשירה ורמת-יחס של סוחרי-תבואה בעיר ליבֶּק שבצפון-גרמניה, משסיים את לימודיו בגימנסיה עקר למינכן, שם החל לפרסם רשימות ומאמרים בכתב-העת "המאה העשרים" שבעריכת אחיו הבכור, הסופר היינריך מאן. את השנים 1898-1896 עשה באיטליה - ברומא ובפלֶסטרינה - שם החל לכתוב את הרומן הראשון שלו, בית בודנברוק. בשנת 1905 נש... המשך לקרוא     
1.
2.
רומן רחב - יריעה, המגולל את קורותיהם של ארבעה דורות לבית בודנברוק - משפחה של סותרים עשירים ורמי - יחש בגרמניה של המאה התשע - עשרה. פרשת שקיעתה האטית של המשפחה נהפכת בידיו של תומאס מאן לפרשת שקיעתו של עולם שלם-גסיסתה של הנפש האירופית, שדווקא משעה שהגיעה אל פסגת העידן הרוחני איבדה את רצון החיים. תרגומה של נילי מירסקי לספרו הנודע של...

3.
``וכך, במהומה, בדימדומים, בגשם, הוא נעלם מנגד עיניו. חיה בטוב, הנס קסטורפ, בן אונים לחיים, בן לבב נאמן! תם ונשלם סיפורך. סיפרנו אותו עד הסוף; הוא לא היה קצר ולא היה ארוך, הוא היה סיפור הרמטי. סיפרנו אותו למען עצמו, לא למענך, כי הרי אתה צנוע היית. שלום עליך - - - אם תחיה ואם שם אחריתך! סיכוייך אינם טובים; אותו תענוג מחולות, שאליו נגררת, יימשך ע...

4.
תעודה תרבותית בלתי שכיחה, עמוקה, מושכת ומסעירה. סיפור חייו של מלחין גרמני מפי חברו, הומאניסט גרמני. זהו חומר היצירה. אגדת פאוסט, המגוללת את פרשת חייו הנפלאים והנוראים של ד"ר פאוסט, אשר מכר את נשמתו לשטן כדי לזכות באושר ובנעורים נצחיים, היא בסיס היצירה. המוסיקה היא צורת היצירה. הספר כתוב בהתאם לכללים מבניים של קומפוזיציה מוסיקאלית, ו...

5.
חמש־עשרה שנה רקם תומאס מאן את הרומאן המונומנטאלי שלו ,"יוסף ואחיו". מה שהעסיק את הסופר הגדול בספר זה, הרי הוא היסוד התמיד אנושי, המתגלה ונעלם וחוזר ומתגלה בהיסטוריה האנושיים אפילו זו הרחוקה ביותר, הנעלמה אי־שם במעמקי העבר - במיתוס. בתקופה מזועזעת, אכולת איבה גזעית ויצרים? - תקופת השתלטות הנאציזם בגרמניה - פנה הסופר הדגול אל מיתוס ה...

6.
גוסטאב פון אשנבאך, סופר המקדיש את חייו, בעבודת-פרך יומיומית, מתוך משמעת שאין חמורה ממנה, לכתיבתו הסוגדת ליופי, נתקף יום אחד, בערוב ימיו, איזה תסיסה סוחפת, תחושה של להט נעורים עורגים אל המרחק – וכך הוא מוצא עצמו מתגלגל לוונציה. בבית-המלון נתקל מבטו בנער פולני כליל-יופי, ופרץ התשוקה אליו משחרר באיש המסוגף והנזירי נחשול נפשי שלוח-רסן, ...

7.
8.
"טוניו קרגר", מסיפוריו המוקדמים של תומאס מאן, נשאר עד סוף ימיו הסיפור הקרוב לבו יותר מכולם, ולא קשה להבין מדוע: כל המוטיבים המרכזיים של יצירתו כמו נתמצו מראש בסיפור הזה, בצורה הפשוטה ואף התמימה משהו של הסופר המתחיל, המגשש עדיין את דרכו. הקונפליקט ש"טוניו קרגר" בנוי סביבו, המתח בין שני סוגי הוויה אנושית - ה"אמן", המייצג את הרפלקסיה האינ...

9.
בשנת 1912 שהה תומאס מאן שבועות אחדים לצד אשתו בבית מרפא באלפים השווייצרים, ובשל הצטננות נבדק על ידי רופא, שמיד גילה "נקודה לחה בריאותיו". שנים רבות אחר־כך סיפר באחת מהרצאותיו: "הרופא הבטיח לי שאנהג בחכמה אם אישאר שישה חודשים להירפא. אילו הייתי שועה לעצתו, מי יודע, אולי הייתי עדיין שם. במקום זה כתבתי את הר הקסמים." גיבור ספרו של מאן בא ...

10.
אגדה הודית הוא סיפור בעל סימבוליקה מיסטית מרתקת. להלן מספרת האגדה שאושר-נישואים של הנאהבים ארך רק יום אחד ולילה אחד, כי בטרם התרוממה השמש בפעם השניה מעל ראש היער המלבלב אדמומי, שסוכת-נאנדה היתה שעונה עליו, והנה שרידמאן בא שמה ...

11.
12.
קיבוץ מרבית הסיפורים בכפיפה אחת, מאפשר, להתוודע למוטיבים המובהקים האפייניים לו, ולהקיש מאסופת הסיפורים על מכלול יצירתו. אף כי רוב גיבוריו של תומס מאן הם חריגים, ויוצאי דופן, מגוון הדמויות, שלעומק נשמתן הוא מצליח לחדור באופן אמין כל-כך, מרשים מאוד: בעל מום מנודה מן החברה, מאמין קנאי אחוז תחושת שליחות הלוקח את החוק לידיו (כמה אקטואלי...

13.
תומס מאן (1895 ליבק - 1955 ציריך) קיבוץ מרבית הסיפורים בכפיפה אחת, מאפשר, להתוודע למוטיבים המובהקים האופיינים לו, ולהקיש מאסופת הסיפורים על מכלול יצירתו. אף כי רוב גיבוריו של תומס מאן הם חריגים, ויוצאי דופן, מגוון הדמויות , שלעומק נשמתן הוא מצליח לחדור באופן אמין כל - כך מרשים מאוד: בעל מום מנודה מן החברה, מאמין קנאי אחוז תחושת שליחות הל...

14.
הוד מעלתו הנסיך קלאוס היינריך האמין בכל מאודו שמילוי תפקידיו בדוכסות כרוך במשמעת ובהקרבה עצמית ללא כל פשרה. כל זאת - עד שפגש באקראי בעלמה ספולמן: צעירה עתירת נכסים, בעלת אופי אקזוטי ודעות ליברליות ובעיקר - מנוסה לאין שיעור מהנסיך בהילכות עולם. הנסיך, המחזר אחריה בדרכו האצילית והלא שגרתית, מגלה בתוך עצמו אישיות אחרת, לא מוכרת לו. ...

15.
הקורא המכיר את כתביו של תומאס מאן יופתע מן הסתם לגלות, שבניגוד לכובד-הראש המאפיין בדרך כלל את יצירתו, "פליקס קרול: וידוייו של מאחז-עיניים" הוא רומאן קומי, וליתר דיוק פארודי. מאן מטפל כאן על-דרך ההומור בסוגיה שהעסיקה אותו כל ימיו: המתח הטרגי בין החיים (או השגרה הבורגנית המהוגנת) מכאן, לבין האמנות והכמיהה ליופי (המתנערת בהכרח מכל מהוגנ...

16.
17.
18.
19.
20.
 


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ