הוצאת ברנקו וייס


הספרים של הוצאת ברנקו וייס

1.
תיאוריית האינטליגנציות המרובות של הווארד גרדנר חוללה מהפכה בתפיסת האינטליגנציה המקובלת. היא הביאה ראיות לכך שהאינטליגנציה האנושית אינה ישות שכלית אחידה אלא צירוף של מספר אינטליגנציות נפרדות, בעלות מיקום מובחן במוה ומנגנונים ייחודיים של עיבוד מידע. עשר שנים לאחר שהציגה בספרו מצבי הרוח,)frames of Mind) בוחן אותה גרדנר באסופה זו, ומצי...

2.
דבר המחבר למהדורה העברית ברוכים הבאים לעולמה של "פיסיקה לכל", שבו אנו עוסקים במהותה של הפיסיקה חוקי הטבע והקשרים הענפים בין כל התופעות כולן. תלמדו כאן כי צבעה האדום של השקיעה קשור לכחול העז של שמי אחר הצהריים, ותראו כיצד חשמל ומגנטיות חוברים יחד כדי להפוך לאור. בני האדם המתגוררים בקצוות שונים של העולם קשורים דרך האטומים המרכיבי...

3.
בספרו אינטליגנציות מרובות בכיתה מיישם ארמסטרונג את תיאוריית האינטליגנציות המרובות של הווארד גרדנר (ראו גרדנר, אינטליגנציות מרובות, הוצאת מכון ברנקו וייס, 996ו ) למצבי הוראה ולמידה בכיתה. הספר מלמד כיצד לאבחן את פרופיל האינטליגנציות של התלמידים בכיתה ולפתח אותן באמצעות שיעורים מותאמים. באופן זה הופכת התיאוריה של גרדנר על אודות הא...

4.
האם ילדך : יודע לשקול דברים בהיגיון בריא ובתבונה ? יודע לבחון מצבים ולשקול בין אלטרנטיבות? יודע להבחין בין עיקר לטפל ? מסוגל לצפות השלכות עתידיות של החלטות בהווה ? יודע להגדיר לעצמו מטרות ודרכי פעולה ? יודע להפעיל כלי חשיבה מתאימים בתהליך פתרון בעיות? יודע כיצד לקיים דיון פורה בחברותא? יודע כיצד להפעיל חשיבה יצירתית בתחומים שונים ? ...

5.
בספר זה מסביר דר' אדוארד דה - בונו את השקפתו שדרך החשיבה המקובלת, המסורתית, של העולם המערבי אינה יכולה לספק את האנרגיות הבונות שנצטרך להן כדי לפתור בעיות וליצור עתיד טוב יותר בדרכנו לקראת שנת 2000. במקום "היגיון הסלע" של תרבות החשיבה שלנו מציע דר' דה - בונו "היגיון מים" של התפיסה. כפועל יוצא מהבנתנו את מוח האדם כמערכת מידע המארגנת - את - ע...

6.
כיצד מתרחשת חשיבה פורצת דרך; חשיבה המביאה לעולם רעיון חדש ומועיל? פרקינס טוען שלחשיבה פורצת דרך יש מבנה טיפוסי. היא כרוכה בחיפוש ממושך, בהתקדמות מועטה, באירוע מזרז, בקליק קוגניטיבי ובטרנספורמציה של מה שהיה ידוע קודם לכן. שיאו של התהליך הזה – המקום שבו צועקים כמו ארכימדס "אאוריקה!" – הוא הקליק הקוגניטיבי. גם לחיפוש אחר קליק קוגניטי...

7.
הספר אינטליגנציה מצליחה - מעבר ל - IQ מתאר את מבנה האינטליגנצ'ה המבטיחה הצלחה בתחומי חיים שונים. מבנה זה כולל שלושה מרכיבים: אינטליגנציה אנליטית , אינטליגנציה יצירתית ואינטליגנציה מעשית. האינטליגנציה הראשונה - האנליטית - כלולה במושג המסורתי של האינטליגנציה ונמדדת באמצעות סולם ה - ;IQ האינטליגנציות השנייה והשלישית - היצירתי...

8.
אם חשבתם תמיד שרק מעטים ומיוחדים ביותר - גאונים אמיתיים - יכולים להגות רעיונות יצירתיים, הרי אתם ממעיטים בערכם של נוחות החשיבה והעשייה שלכם. מחברי הספר פתרון בעיות יצירתי (פב"י) מאמינים שבכל אדם קיים הכושר לחשוב באופן יצירתי וביקורתי, וכי כל אחד יכול להצליח בפתרון בעיות בצורה אפקטיבית ופורייה. למידה ויישום של השיטות והטכניקות ה...

9.
בית - ספר חכם הוא בית - ספר המיישם את מה שאנו יודעים כיום 'נל שישה היבטים מכריעים של החינוך( מטרתה הבסיסית של ההוראה, חינוך להבנה, תוכנית לימודים, הנעה, אינטליגנציה ויצירת שינוי. הספר סוקר את התיאוריות והממצאים האחרונים בתחונוים אלה, ומשלב אותם לכדי תמונה כוללת של בית - ספר חכם, בית - ספר של המאה הבאה. לקראת בית - ספר חכם: מאימון הזיכרון...

10.
ממדי הלמידה - לקראת הוראה מושכלת הוא ספר יסוד של גישת ההבנייה מחדש בחינוך בהיבטיה הכיתתיים. על פי גישה זאת אנו מבססים את ההתרחשות הכיתתות על חמשת ממדי הלמידה וההבנה של התלמידים ולא רק על תכניות לימודים שעיקרן חומר לימודים מעובד להוראה כיתתית. הספר מפרט את חמשת ממדי הלמידה - טיפוח גישות ותחושות חיוביות ללמידה, רכישת ידע והטגועתו...

11.
האסופה נופי החשיבה מצ'עה לקורא העברי עיון מעמיק ומקיף בעבודתו של דיוויד פרקינס - ממובילי ההוגים בעולם בתחום של חקר החשיבה וחינוכה. מאמריו הנבחרים של פרקינס, הכרוכים באסופה זו, עוסקים באופן חד ומעורר בכל אותן שאלות 'סוד המעצבות את אופיו ומהותו של חינוך ילדינו: כיצד אנו חושבים? ממה "עשויה" חשיבה טובה? מהי למידה עתירת חשיבה? מהי הבנה? ...

12.
האם ניתן לאמן ילדים לשפר את יכולת החשיבה שלהם ולנצלה בתחומים שונים? ואם כן, מהן מיומנויות החשיבה הבסיסיות שבהן יש לצייד כל תלמיד, וכיצד ראוי לעשות זאת? בספר זה נותן דה בונו מענה לשאלות אלה ולשאלות נוספות. הספר מבסס את התאוריה שביסוד השיטות והכלים שאותם פיתח: "קורט חשיבה", תכנית להוראה ישירה של חשיבה בבית הספר (התכנית ראתה אור בהוצאת...

13.
העניין הרב בפיתוח החשיבה הניב תיאוריות ותוכניות רבות. מטרתו של הספר ממדי החשיבה היא להציע מסגרת עיונית ומעשות, קצרה ובהירה, המבוססת על תיאוריות ותוכניות אלו. המסגרת "עושה סדר" בחומר העשיר והרב שהצטבר בתחום פיתוח החשיבה, ומציעה שיטה יעילה להוראה וללמידה של חשיבה. הספר מנודי החשיבה מציע מסגרת להוראה וללמידה של חשיבה המבוססת על חמי...

14.
האסופה מחשבה ותרבות מחזיקה את מיטב המאמרים של חוקר התודעה הנודע לב ויגוצקי. הרעיון הכללי המאחד אותם הוא שהפסיכולוגיה האנושית מעוצבת על ידי גורמים חברתיים ותרבותיים; כלים תרבותיים הנרכשים על ידי היחיד מופנמים והופכים לכלים פסיכולוגיים המשמשים לחשיבה. לרעיון זה היו וישנן השלכות מרחיקות לכת על הפסיכולוגיה, הנוירו-פסיכולוגיה, האנ...

15.
הון אינטלקטואלי הוא סך כל הדברים הידועים לארגון מסוים. בעולמנו התחרותי, מידע וידע הם נשק וחשיבותם וכוחם עולים על אלה של המשאבים הטבעיים, של המפעלים הגדולים או של חשבונות הבנקים השמנים - - זהו עולם שבו ההצלחה היא מנת חלקם של הארגונים שיודעים כיצד לעשות שימוש בהון אינטלקטואלי. עלייתו של "עובד הידע" עוררה צורך בעקרונות חדשים לטיפוח ...

16.
הספר מטפורות לחשיבה: תאוריות על טבעה של האינטליגנציה האנושית מציע סקירה מקיפה, שיטתית ומרתקת של התאוריות ן על אודות האינטליגנציה האנושית. כדי להבין את התאוריות השונות, חושף רוברט סטרנברג שבע מטפורות העומדות בבסיסן: גיאוגרפית, מחשובית, ביולוגית, אפיסטמולוגית, אנתרופולוג'ת, סוציולוגית ומערכתית. כל מטפורה מנחה קבוצה מיוחדת של תאור...

17.
18.
19.
20.
ספר זה הוא מדריך חיוני ואפקטיבי לכל מורה המעוניין לקחת חלק פעיל בתהליך של שינוי חיובי בבתי הספר. הספר מגיש מגוון עצות מעשיות, המעודדות מורים ומנהלים לחשוב באורח מעמיק יותר על חלקם ביצירת צורות עתירות חשיבה של תרבות כיתה. מורים המעונינים לעבוד במשותף מחוץ לכיתת הלימוד, על מנת לשפר את המתרחש בתוכן, עתידים למצוא בספר זה חומר רב למחש...

21.
תיאוריית האינטליגנציות המרובות של גרדנר מביאה ראיות לכך שהאינטליגנציה האנושית אינה ישות שכלית אחידה, אלא צירוף של מספר אינטליגנציות נפרדות. בקלטת זו סוקר גרדנר את תיאוריית האינטליגנציות המרובות ואת עיקרי החינוך להבנה, שבו הוא רואה את מטרתו העיקרית של החינוך. אורך הקלטת: כ60- דקות...

22.
23.
פתרון בעיות והבנה עוסק באמנות המעשית של החשיבה ומציע מבחר מגוון של דוגמאות ועצות נבונות כיצד להעשיר את היכולת לניתוח בעיות ולהבנתן ואיך להפוך לפותרי בעיות מנוסים. הספר מתאר בקווים כלליים ומדגים את השיטות שבהן משתמשים פותרי בעיות טובים בהתמודדותם עם רעיונות מורכבים. לאחר מכן הוא מציע תרגילים רבים ליישום שיטות אלה במגוון רחב של ...

24.
25.
26.
הספר הוא מדריך מעשי ומעורר-מחשבה ליצירת כיתות המבוססות על כבוד הדדי והתחשבות; כיתות שבהן דרכי שליטה המסתמכות על עונשים ופרסים ועל עשיית דברים לתלמידים, מומרות בהזנת סקרנותם הטבעית של ילדים, בפתרון בעיות באווירה של קהילתיות ובעשייה עם התלמידים. בספר זה מסביר אלפי קוהן כיצד השימוש בעונשים הופך את המורה לאוֹכּף הכללים, ולא למאמן ה...

27.
28.
29.
המושגים "שיטה" ו"יצירתיות" נראים סותרים במבט ראשון. הקלישאה הרווחת בקשר ליצירתיות היא "או שיש לך את זה או שאין לך". חשיבה המצאתית מפריך הנחות אלה ומציג חמישה תכסיסי חשיבה – עקרונות לחשיבה יצירתית – עם מגוון התנסויות, חידות ותרגילים, לצעירים ולמבוגרים – על מנת להפוך תכסיסים אלה לכלים רבי-עוצמה להמצאה, לפתרון בעיות וליצירתיות בכל ת...

30.
הספר ממדי החשיבה מציע מסגרת להוראה וללמידה של חשיבה המבוססת על חמישה ממדי חשיבה: מטאקוגניציה- פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה ויכולת לנהל אותם; חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית- פיתוח שני אופני חשיבה חיוניים לחברה דמוקרטית ודינמית; תהליכי חשיבה- פיתוח מיומנויות חשיבה כוללות, כגון פתרון בעיות וקבלת החלטות; מיומנויות חשיבה בסיסיות- פיתו...

31.
32.
מיזוג החשיבה בלמידה היא גישה מעמיקה ללמידה ההופכת שיעורים שונים לאירועי חשיבה ולמידה. להוראה בגישת מיזוג החשיבה מטרות בשני תחומים: בתחום התוכן מטרתה להעמיק את הבנת החומר ולשפר את יכולת ההתמודדות העצמית של התלמידים עם מטלות לימודיות; בתחום החשיבה, מטרתה לטפח חושב מיומן; כלומר, אדם שחשיבתו מתאפיינת בהיבטים האלה: ארגון, מיקוד ועומ...

33.
34.
הספר מציע סקירה מקיפה, שיטתית ומרתקת של התאוריות על אודות האינליגנציה האנושית. כדי להבין את התיאוריות השונות, חושף רוברט סטרנברג שבע מטפורות העומדות בבסיסן: גיאוגרפית, מיחשובית, ביולוגית, אפיסטמולוגית, אנתרופולוגית, סוציולוגית ומערכתית . כל מטפורה מנחה קבוצה מיוחדת של תאוריות - את הנחות היסוד שלה ואת השאלות שהיא מעלה. הספר נותן ת...

35.
36.
שיטת החשיבה ההמצאתית היא מבנה שלם המכיל בתוכו כיווני חשיבה מנוגדים. החוברות מאפשרות לתרגל וללמוד דרכי חשיבה אלו, תוך שימוש מרבי ביכולות שכליות שונות, הן באלה המתכנסות-אנליטיות, והן באלה המסתעפות-יצירתיות. החוברות מקנות טכניקות שונות לחשיבה המצאתית, תוך תרגול באמצאות חידות ובעיות שונות, ומיועדות לתלמידים בכיתות ז-י"א....

37.
הגישה היזמית מאופיינת ביכולת לנתח מצבים ולשנותם וביכולת ליצור מצבים חדשים. פיתוח הגישה כרוך בפיתוח עצמאות מחשבתית של הלומד: עידוד ליצירתיות, לחדשנות, לנטילת אחריות ולהוצאת רעיונות מן הכוח אל הפועל. הספר מכיל 20 אירועי יזמות, המיועדים ללמידה ולהערכה ביחידת הלימוד הראשונה במקצוע היזמות. 88 עמ'...

38.
39.
הון אינטלקטואלי הוא סך כל הדברים הידועים לארגון מסוים. בעולמנו התחרותי, מידע וידע הם נשק וחשיבותם וכוחם עולים על אלה של המשאבים הטבעיים, של המפעלים הגדולים או של חשבונות הבנקים השמנים. זהו עולם שבו ההצלחה היא מנת חלקם של הארגונים שיודעים כיצד לעשות שימוש בהון אינטלקטואלי. 281 עמ'...

40.
41.
מיזוג החשיבה בלמידה היא גישה מעמיקה ללמידה ההופכת שיעורים שונים לאירועי חשיבה ולמידה. להוראה בגישת מיזוג החשיבה מטרות בשני תחומים: בתחום התוכן מטרתה להעמיק את הבנת החומר ולשפר את יכולת ההתמודדות העצמית של התלמידים עם מטלות לימודיות; בתחום החשיבה, מטרתה לטפח חושב מיומן; כלומר, אדם שחשיבתו מתאפיינת בהיבטים האלה: ארגון, מיקוד ועומ...

42.
43.
בספר ההרגשה של מה שקורה עוסק אנטוניו ר. דמאסיו בחזית המחקר המדעי - מסתרי התודעה. כיצד אנו יודעים שאנו יודעים? כיצד השכל שלנו יודע שהוא קיים? כיצד אנו יודעים שלמחשבות הפרטיות שלנו יש תודעת עצמיות? דמאסיו מתעמת עם הדעות הרווחות לגבי התודעה, וטוען כי הניסיון להסביר תמונות מנטליות אינו מספיק להבהרת מסתורי התודעה. יש הכרח להתמודד עם הש...

44.
תוכנית "קורט חשיבה" היא תוכנית מלאה להוראה ישירה של מיומנויות חשיבה. התוכנית נוסתה בארצות רבות, ומאז 1972 נמצאת בשימוש בבתי ספר ובמסגרות אחרות, כולל בעולם העסקים, בקרב גילאים שונים ותרבויות שונות. התוכנית שמה דגש על מעשיות ועל פשטות. לתוכנית ששה חלקים. בכל חלק 10 שיעורים והוא כולל מדריך למורה וכרטיסי עבודה לתלמיד.קורט חשיבה 4 עוסק בטכ...

45.
46.
47.
מיזוג החשיבה בלמידה היא גישה מעמיקה ללמידה ההופכת שיעורים שונים לאירועי חשיבה ולמידה. להוראה בגישת מיזוג החשיבה מטרות בשני תחומים: בתחום התוכן מטרתה להעמיק את הבנת החומר ולשפר את יכולת ההתמודדות העצמית של התלמידים עם מטלות לימודיות; בתחום החשיבה, מטרתה לטפח חושב מיומן; כלומר, אדם שחשיבתו מתאפיינת בהיבטים האלה: ארגון, מיקוד ו...

48.
49.
ספר זה הוא פרי התנסות ארוכת שנים של מחבריו בהוראת חשיבה. במרכז הספר עומד דימוי המסע: זהו מסע בארץ החשיבה המורכבת, שבו המורה הוא המדריך והתלמידים הם קבוצת הטיילים. הספר עוסק ברעיונות הרחבים הנוגעים לחשיבה מורכבת, וכן במציאות הפרגמטית של הכיתה ובתפקיד המורה והתלמידים ביצירת הכיתה עתירת החשיבה. ספר זה מכוון כולו לעשייה: העצות המוגש...

50.
מיזוג החשיבה בלמידה היא גישה מעמיקה ללמידה ההופכת שיעורים שונים לאירועי חשיבה ולמידה. להוראה בגישת מיזוג החשיבה מטרות בשני תחומים: בתחום התוכן מטרתה להעמיק את הבנת החומר ולשפר את יכולת ההתמודדות העצמית של התלמידים עם מטלות לימודיות; בתחום החשיבה, מטרתה לטפח חושב מיומן; כלומר, אדם שחשיבתו מתאפיינת בהיבטים האלה: ארגון, מיקוד ועומ...

51.
52.
תוכנית "קורט חשיבה" היא תוכנית מלאה להוראה ישירה של מיומנויות חשיבה. התוכנית נוסתה בארצות רבות, ומאז 1972 נמצאת בשימוש בבתי ספר ובמסגרות אחרות, כולל בעולם העסקים, בקרב גילאים שונים ותרבויות שונות. התוכנית שמה דגש על מעשיות ועל פשטות. לתוכנית ששה חלקים. בכל חלק 10 שיעורים והוא כולל מדריך למורה וכרטיסי עבודה לתלמיד.קורט חשיבה 5 עוסק במצ...

53.
מורים הם הגורם החשוב ביותר במערכת החינוך – השפעתם החינוכית על התלמידים היא הגדולה ביותר. כל ניסיון לשפר את מערכת החינוך חייב להתחיל במורים – בטיפוח ההון המקצועי שלהם. הון המקצועי של מורים עשוי מהון אנושי – יכולת ליישם ידע ומיומנויות מורכבים בהוראה; הון חברתי – יכולת לנהל יחסים חברתיים מקדמים; ומהון החלטה – יכולת לבצע שיקול דעת...



©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ