קבוצה ציבורית
|
קיר הדיונים
![]() |
Reaper
לפני 12 שנים ו-2 חודשים
כל מי שאוהב את הגיבורים והנבלים של מארוול, יש משחק תפקידים של גולגולת שאני ממש נהנה ממנו, הרשמו בהמוניכם :)
http://simania.co.il/group.php?groupId=635 |
![]() |
אקו
לפני 12 שנים ו-2 חודשים
"הכינו את עצמכם, שער השדים נפתח, מי יתן ותעמדו בזוועות שיצאו מתוכו."
שער השדים - http://simania.co.il/group.php?groupId=692 |
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-3 חודשים
טוב, אז החייאה מסודרת כנראה לא תהיה בזמן הקרוב, אבל אני ממליצה להצטרף למשחק החדש של גולגולת. רואים שהוא ממש השקיע, ולמרות שאני לא יודעת אם למשחק יש עתיד, אני בכל מקרה מנסה. יש פונטנציאל לדמויות ממש מגניבות :)
http://simania.co.il/group.php?groupId=678
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
נושא: קרב
טיפ מספר 1- היגיון תגובות קרב הן חלק משמעותי ברוב משחקי התפקידים. (לדעתי בכולם, תקנו אותי אם אני טועה) חשוב שהן יהיו כתובות טוב ויתנו תחושה של מציאות. לכן, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשמור על היגיון. אני מתכוונת להייחס לשלושה דברים חשובים. אחד הוא הדמות שלכם. שימו לב ליכולות שלה, ותכתבו בהתאם מה היא עושה. אם הדמות שלכם חזקה פיזית בצורה מיוחדת, זה הגיוני להעיף מישהו עשרה מטרים עם אגרוף. אם הדמות שלכם מומחית בקרב מגע\לחימה בחרב, ואט אבר, היא תעשה מהלכים מתוחכמים ויעילים. אבל אם לדמות אין הכשרה בלחימה, היא פשוט לא מסוגלת פיזית לעשות את זה. הדבר השני שכדאי להתייחס אליו, הוא המצב של הדמות. תתייחסו לפציעות כמו לפציעות. פחות מחצי מהדמויות שלי באמת אנושיות, גם אם הן אמורות להיות. גם לדמויות רגילות לגמרי יש לרוב סיבולת גבוהה מהממוצע אבל זה לא תמיד מפריע. זה מתחיל להפריע כשפגעו בך פגיעה קטלנית בכתף, ואתה מניף חרב אדירה בלי בעיה. או שפגעו בך בעורק הראשי ואתה מסוגל להחזיר מכה. אלא אם כן יש לך יכולת סבל על טבעית, אלה דברים שכמה שהם מגבילים אותך הם נורא חשובים. הדבר השלישי שצריך לשים לב אליו הוא היריב. בתגובות נגד יצורים דמיוניים זה פחות קריטי, אבל תמיד תתייחסו ליריב בתור מישהו שווה אליכם. גם אם הדמות נגדכם חזקה פחות, תארו את המהלכים הטובים שהיא עושה ואת המכות שהיא כן מצליחה לחסום. אל תתעללו בדמות האויב ותהפכו אותה לחסרת אונים, כי זה פשוט לא הגיוני שדמות במצב סביר לא תנסה לחסום מכות. אותי אישית זה די מרתיח לראות שמישהו כותב "התנפלתי עליה, היא היתה עם חרב ביד אבל העפתי אותה ובעטתי בה חזק, ודקרתי אותה בבטן." מהלך קטלני וחשוב בתגובה אחת? רק אם יש לכם ייתרון ברור, ותמיד תכבדו את היריב במידה מסויימת. נושא: קרב טיפ מספר 2- מבנה תגובה אין מבנה מוגדר לכתיבת קרב. זה קטע סוער ומלהיב שכיף לקרוא (או לפעמים לא) שמאפשר לכם להראות מה הדמות מסוגלת לעשות, אבל רצוי להתייחס לחלקים הבאים: פגיעה ביריב. בהתאם למה שכתבתי למעלה, ונסו לתאר את זה בצורה מעניינת. היפגעות (יש מילה כזאת?) זה חלק חשוב, מכיוון ששום דמות לא בלתי מנוצחת והיא חייבת להיפגע בקרב. למי שקשה עם זה, אפשר להשתמש בשיטה שאימצתי לעצמי. יותר נזק לכם, יותר נזק לאוייב. כשאתם רוצה לעשות פגיעה קטלנית יותר, "תשלמו" בפגיעה בדמות שלכם. גם אם האויב פוגע בכם בתגובה שלו, קחו את זה בתור "תשלום". הרג. זה נושא עדין, ובחלק ממשחקי התפקידים אסור להרוג דמויות אחרות או שזאת לא המטרה. הרג דמויות דמיוניות פשוט יותר, כי אין שחקן מאחורי הדמות. תמיד תחשבו מה המטרה שלכם בתגובה, ותתאימו את הסיפור. נושא: קרב טיפ מספר 3- פירוט כל הקטע במשחקי תפקידים הוא שזה נבנה כמו ספר. אתם קראתם יותר מספר אחד בחיים שלכם, חלק מהקסם הוא התיאורים של הדברים. תכתבו כמו שהייתם רוצים לקרוא. לא חייבים תיאורים מזעזעים של מזרקות דם, מראה בשר קטוע או תחושת נעיצת סכין. אפשר, אבל זה מתאים לסוג מסויים של מערכה. בקרב תתארו את ההרגשה, את הכאב ואת תחושת הניצחון ואת הריחות והקולות. באופן כללי אני ממליצה לקרוא קצת על אומנויות לחימה ושימוש בנשק, לא חייבים כמו שאני מבלה חלק משעות הפנאי שלי בקריאה בחמישה ארכיונים של נשקים חמים בעולם ;) נושא: קרב טיפ מספר 4- שיהיה כיף יש לי בעיה במשחקי הרג. זאת בעיה שקיימת בכל משחק בו אתם רוצים לנצח ומונעים ניצחון מאחרים. הבעיה היא שכשאני הורגת דמות, לא משנה כמה אני מודעת לזה שיש שחקן מאחוריה, כל מה שאני חושבת עליו הוא איך זה יוביל אותי לניצחון. אני בן אדם תחרותי, אבל זה נכון לגבי כולם. הרג דמות, אם הוא מבוצע כהלכה, גורם לרגשות אצל השחקן הקורבן. חשוב לשים לב וזה ולהיות מאוד רגישים, וזה מניסיון אישי. זה נשמע דרמטי, אני יודעת. אבל כשתוקפים לי את הדמות במשחק הרג, אני מצליחה לשמוע את פעימות הלב שלי ונהיה לי חם בטירוף. אתם לא חייבים להאמין. נכון, לא לכולם יש רגישות כזאת. אבל כשמשחק הרג הופך מסיפור מותח לתחרות "רגילה", מומלץ לעצור ולחשוב אם אתם באמת נהנים מזה. משום מה אני כותבת בלשון זכר, למרות שיש פה כמעט פי עשר בנות מבנים. אז...כן. תתעלמו.
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
נושא: אינטרקציה בין דמויות
טיפ מספר 1- תכננו מראש קשרים בין דמויות ברוב המשחקים הם מה שהופכים את המשחק למהנה. בין אם זו ברית זמנית, חברות נצח או אחוות לוחמים, כדאי שתדברו עם שחקן הדמות כדי לסכם דברים בסיסיים. למשל, בברית במשחק הרג (משחקי הרעב למשל) חשוב לדבר עם השחקן כדי למנוע אי הבנות מצערות. אם הדמות שלכם מסתובבת עם דמויות אחרות כדאי לדבר עם השחקנים כדי לקבוע מה עושים והם יש תוכניות. יותר מזה, אם אתם מחפשים דמויות להסתובב איתן, אל תחכו שיפנו אליכם. תשלחו הודעה פרטית למישהו ותשאלו אם הוא מעוניין. נושא: אינטרקציה בין דמויות טיפ מספר 2- הפרדת מידע הטיפ הזה לא בהכרח קשור לקשרים בין דמויות, אבל הוא מאוד חשוב. הפרטים שמופיעים בטופס הדמות ומפורסמים כך שכולם יוכלו לראות אותם עוזרים לשחקנים האחרים להכיר את הדמות, אבל הדמויות האחרות לא יודעות את הפרטים. אם שתי דמויות פוגשות אחת את השניה, הן ידעו את פרטי המראה ולאחר זמן מה גם את האופי, אולי הן יראו את הנשק או ייחשפו לכוחות, אבל את הרקע של הדמות ופרטים מזהים שלא נראים לעין, הדמות לא יכולה לדעת. זה נורא משפיע על מהלך הסיפור כשהדמות שלכם יודעת הכל על כל הדמויות האחרות כולל את השם, הגיל והגזע המיוחד שלה בלי לשמוע מהדמות עצמה. הרבה אנשים מתבלבלים. זה חוק ברזל- מה שהדמות יודעת, אתם לא תמיד יודעים. ~ממש בקרוב, תגובות קרב~
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
החלק הראשון, תיאום ציפיות, הולך די טוב.
בסדר, בואו נגיד שזה לא המון השתתפות, אבל לא ציפיתי ליותר וזה מצב טוב. אפשר להתקדם. אז הדבר השני שתכננתי לקבוצה הזאת, זה הדרכה. אני יודעת שלפעמים זה מעצבן לקרוא על אחרים שנותנים לך טיפים וחושבים שהם יודעים יותר טוב, אבל אני באמת חושבת שסימניה זקוקה לזה. יש פה המון אנשים שכותבים נהדר, אבל יותר משניים-שלושה לא ממש יודעים איך לכתוב תגובה במשחק תפקידים, ואיך לנסח דברים כאלה. אני אפרסם פה טיפים, כל פעם בנושא אחר, ואם לא בא לכם לקרוא- אל תקראו. כמובן שאם יש לכם משהו להוסיף או שאלות, בשמחה. נושא: בניית דמות טיפ מספר 1- מראה. המראה של הדמות הוא מה שעוזר לשחקנים אחרים לזהות את הדמות שלכם ויוצר רושם ראשוני חשוב. תמיד כיף לקרוא על דמות שהמראה שלה מפורט ומעניין. אל תכתבו רק על הגובה והבגדים (כן, עשו את זה,) תתמקדו בשיער ובעיניים, הפרטים הבולטים, בגוון העור, בצורת הגוף או בפרטי הפנים אם יש לכם סבלנות. לפעמים המראה נותן רמז על האופי של הדמות (חיוך מהפנט, עיניים חודרות, הבעה מתנשאת) או הרקע של הדמות (צלקות, צורת עמידה). נושא: בניית דמות טיפ מספר 2- כוחות. בהרבה משחקים הדמויות בעלות יכולות על-טבעיות. זה נורא כיף לשחק דמות חזקה עם כוחות, אבל יש כמה דברים שכדאי להתייחס אליהם. דמות חזקה מידי, שיש לה כוחות ברק, תעופה, היפנוזה, עמידות לנשק קר, היעלמות ושליטה בצמחים יכולה להיות כיפית במידה מסויימת, אבל לא לאורך זמן או לדמויות אחרות. כשדמות הופכת לבלתי מנוצחת חלק מהעומק בה נעלם. אני לא ממליצה לעשות דמות כל כך חזקה בכל מקרה, אבל דמות עוצמתית קצת פחות מאנצ'קינית יכולה להיות טובה אם יש לה חסרונות. אם אתם רוצים לבנות דמות חזקה יותר מהממוצע, כדאי להתמקד בנושא אחד, ולהוסיף חסרונות שיעזרו לדמות להיות אנושית. לדוגמה, אלין היא מתנקשת במשחק שבו הדמויות עוצמתיות. התאמתי את הכוחות לתפקיד: היא שולטת באשליות ובכוחות על חושיים. (יכולה להזיז דברים בלי לגעת בהם) אתלטיות על טבעית, יכולה לקפוץ קפיצות ענקיות ולרוץ מהר. התמקדתי בנושא שעוזר למטרת הדמות. זה אולי המקום לדעה אישית- אני תומכת בדמויות חזקות מאוד, כל עוד הסיפור שלהן טוב והן עמוקות ולא שטוחות. נושא: בניית דמות טיפ מספר 3- נשק רוב הדמויות בסימניה נושאות נשק. בדומה לכוחות, כדאי שלא תסתובבו עם טילי כתף, שלושה רובי שוטגאן ואקדחי קולט תופיים\ חרב אדירה, קשת, חמישה פגיונות, שוט וגרזן. (אני לא ממציאה. עשו את זה.) זה פשוט לא הגיוני להסתובב עם כל כך הרבה נשק, ובטח שלא לזוז איתו. שוב, תתמקדו בדמות, בקונספט שלה, ותכוונו לשם. אם אין הגבלת מספר- לדמות שמשחקת בזמן העתיק, רצוי שיהיו נשקים לכל טווח. קצר (פגיונות, חרבות קצרות, דוקרנים, סכינים), ארוך (חרבות ארוכות, גרזנים, שוט, חניתות, מוטות,, אלות) ורחוק (קשת, קרוסבואו, סכיני הטלה, קלע). לדמות בעידן המודרני, נא לפנות בפרטי, כי כמות הידע והחפירות שלי על נשקים מודרניים תהרוג את כולנו.) בהמשך יפורסמו עוד טיפים (הו, לא!) וממש אשמח לפידבקים. חיוביים, וגם לא. אם אתם חושבים שהטיפים מיותרים, בבקשה אל תכתבו "זה חרא", נמקו והסבירו או התעלמו :P
|
![]() |
ג'ן
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
דיברו כאן על הקמת משחקים לתחייה, ויש משחק אחד שאני ממש רוצה שיחזור. זוכרים את משחקי האינסוף?
נתקלתי במשחק התפקידים הזה בזכות קבוצת סיפורי משחק תפקידים של רוח התבונה. דיברו שם על החייאה של המשחק אבל לא ממש עשו משהו בפועל. אני ממש רוצה לשחק בזה, ואפילו חשבתי והכנתי דמות. עכשיו ממש רוצים להחזיר אותו. תכנסו ותשלחו פרטים ללוחמת. אני מניחה שחלקכם זוכרים משהו ממנו לפחות... http://simania.co.il/group.php?groupId=474
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
ידעתי פחות או יותר מי יתנדב :) אני אראה איך אפשר לחלק משימות וסמכויות על פי מה שכל אחד מסוגל לעשות ולתרום.
אני רוצה להכין סקר משחקים נוסף, כמו שניסיתי לעשות קודם, רק שעכשיו אני יודעת יותר טוב מה צריך להיות שם. באופן כללי, התיאוריה שלי על פי המידע שאספתי: חמישה אנשים יכולים להיות ההבדל בין משחק מת למשחק משגשג. אם כל מי שנרשם למשחק יתמיד בתגובות והשתתפות, למנהל תהיה כל סיבה שבעולם להמשיך לנהל בצורה טובה. אם התגובות זורמות וטובות אבל המנהל לא משקיע במשחק, זה כנראה לא מה שהוא רצה והמשחק לא יתקדם לשום מקום. אני חושבת לאחר מוות ארוך של משחק, אנשים אחרים יוכלו לקחת סמכות על המשחק הזה. אם מי שנרשם למשחק לא משקיע ולא מגיב, זה אומר שהוא לא נהנה מספיק או שהוא סתם עצלן (מה שתמיד קצת מצחיק אותי, כי אנשים לא נרשמים כדי להנות?) זאת בעיקר הבעיה של המנהל והשחקנים ובמקרים מעטים בעיות טכניות. אז למה יש נטישת משחקים? לפעמים זה כי יש יותר מידי משחקים לא מושקעים ו"קטנים" כאלה, ואז יש ארבעה לכאן ושלושה לשם והם לא יכולים לעשות דברים אחרים. אם חמישה אנשים פה יסכימו לעשות ניסיון עם כל משחק רציני שיקום והמנהל ישתף את השחקנים בהחלטות כך שהמשחק יהיה מעניין, אני מאמינה שהבעיה הזאת פשוט תיפתר. מה דעתכם?
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
אוווקי, אז אני מבינה פחות או יותר מה אנשים רוצים.
אתם אוהבים משחקי תפקידים, אבל לא אצל כולם הציפיות מתואמות. לרוב יש את הרעיון הכללי שדועך כל הזמן, ואת השחקנים שלא יודעים מה לעשות עם עצמם. ואת עינין שיתוף הפעולה החלקי. תראו...אני יודעת שהרבה אנשים ממש מתאכזבים כשמשחקים מפסיקים לפעול, אבל מצד שני הם לא עוזרים לטפל בזה. אני יודעת גם שלא כולם יכולים לתרום, אבל אני לא יכולה לעשות דברים עם כל כך מעט שיתוף פעולה. אם יש כאן אנשים שיכולים להיות "מועצת משחקי תפקידים", יכולים להיות בטוחים שהם ישתדלו כמה שיותר לעזור, יהיה לי שווה להשקיע זמן מחשב (יש לי זמן מוגבל) וכתיבה כדי להחזיר כל משחק שהוא לשגשוג. אם לא, פשוט אין טעם לקבוצה הזאת :\
|
![]() |
אקו
לפני 12 שנים ו-4 חודשים
http://simania.co.il/group.php?groupId=658
סיפורי משחקי תפקידים יצא לדרך. |
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-5 חודשים
הרעיון של רוח החביב (או האלים? המ.) בהחלט מגניב, ואני לגמרי תומכת. אבל נזכרתי במה שרציתי לעשות בתרו השלב הראשון בטיפול במשחקים, ונראה לי שזה באמת משהו שיעזור.
כל הסיפור במשחקים מתים הוא שהמנהל והשחקנים לא מתואמים. השחקנים מפסיקים להגיב\ המנהל מספיק להשקיע\ המנהל לא יכול להשקיע\ השחקנים עושים בעיות\ המשחק מאבד מהקסם שלו. זה ממש לא קורה סתם. כשמישהו פותח משחק, יש לו רעיון וחזון וציפיות כלשהן. בשביל לנהל משחק צריך רעיון לעלילה, רעיון לדמויות, רעיון לסוג המשחק. זה יכול להיות פשוט ויכול להיות מורכב, אבל כל משחק נעשה בשביל הכיף. זה נהיה פחות כיף כשמפסיקים להגיב. זה נהיה פחות כיף כשהמנהל מפסיק להשקיע. מה שחשבתי לעשות זה לנסות להבין את הבעיה בשלבים. אני בוחנת קצת משחקי עבר ומשחקים קיימים, בודקת מה עובד ומסיקה מסקנות. והשלב הבא הוא בתקווה שכולכם תשתפו פעולה- וזה לנסות לטפל בבעיות האלה. אז בשלב הראשון, בואו נתאם ציפיות. אני רוצה שכל מי שמוכן להשתתף, יכתוב על משחק אחד (חי או מת או גוסס): מה היו הציפיות שלו לפני שהמשחק נפתח, האם הוא ענה על ציפיות (או שקרה משהו טוב יותר) ומה קורה למשחק בהווה. זה יהיה קצר, אני מקווה, ונמשיך לפיתרון הבעיות.
|
![]() |
אקו
לפני 12 שנים ו-5 חודשים
חשבתי על רעיון, אולי נכתוב סיפורים על בסיס המשחקים האיכותיים, הישנים והמתים?
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-5 חודשים
בגלל חוסר שיתוף פעולה (רק בהתחלה, יש לי אמון בכם)
חשבתי שנתחיל במשהו אחר. יש ירידה משמעותית במשחקי תפקידים עכשיו, היות והמשחקים של לינה מוקפאים עד הודעה חדשה. אז יש 0 משחקים בשיא, ולפחות ארבעה שכרגע נאבקים על קיום. בואו נתחיל בפעילות הקדמה, ונעזור לאחר המשחקים להיפתח. המשחק צללים של ריפר, הוא משחק מאוד מושקע שכרגע בתהליכי שיקום ונפתח מחדש. (אחרי חיטוט בפרטים שלו וברקע של המשחק הגעתי למסקנה שיש לו ה מ ו ן פונטנציאל, וכל הכבוד לריפ.) אני מפצירה בכם (באיומי גרזנים) להירשם למשחק ולנסות. אם יירשמו עוד אנשים מפה למשחק הזה, נוכל להתחיל בתוכנית עצמה של הקבוצה מהר יותר תוך כדי משחק במשחק עמיד. מה אתם אומרים? תתנו לזה צ'אנס? http://simania.co.il/group.php?groupId=583
|
![]() |
הלוחמת
לפני 12 שנים ו-5 חודשים
אוקי, עדיין לא התחלנו רשמית, אבל אני אתחיל להזרים פרטים.
אנחנו מנסים להבין מה גורם למשחקים לא להצליח, או יותר נכון- מה אפשר לעשות כדי שהם כן יצליחו. מחר בבוקר אני אפרסם את "ההדרכה" הרשמית, אבל בינתיים אני רק אומרת לכם ש"בניית ציפיות" זה אומר מה אתם מצפים ממשחק. עוד מידע, ממש בקרוב.
|
![]() |
argo - Mihawk <FONT COLOR=RED>
לפני 12 שנים ו-5 חודשים
בניית ציפיות - לא הבנתי
זה כאילו אנחנו מפגיזים בכל מקום ספוילרים למשחקים ? מה הרעיון ? כאילו לפרסם משחק שאהבת בשביל לשמרו ?
|
![]() |
kida☯ <font color =800080>
לפני 12 שנים ו-5 חודשים
כל הכבוד לך- לוחמת היקרה- על פתיחת הקבוצה ועל הרעיון המדהים! ^^
שיהיה בהצלחה!
|