“המחלה הזו הורגת, פשוטו כמשמעו. ובכל זאת, בניגוד למחלות קשות אחרות שהחולים בהן עושים הכול כדי להיחלץ מרוע הגזרה, הרי שלא זו בלבד שהחולים במחלה הזו לא עושים דבר וחצי דבר כדי להירפא ממנה, אלא שהם מובילים את עצמם כצאן לטבח, ועוד מוסיפים ומחייכים כל הדרך לשחיטה. זו מחלת נפש, אך האנשים שסובלים ממנה אינם מטורפים. הם שפויים לחלוטין, ובדרך כלל הם גם חכמים ונבונים, והם מודעים היטב לכך שהם מעמידים את חייהם בסכנה. הם ולא הן, אנשים ולא נשים, כי בניגוד לסברה הרווחת, גם גברים סובלים ממנה.
לא אידיאל היופי ניצב בשורש המחלה, והסובלים ממנה יודעים היטב שהבבואה הנשקפת אליהם מן המראה היא בעלת מראה חולני, מעוות ונטול כל יופי. אז מה כן גורם לה? כל אחד ותיבת הפנדורה האישית שלו, אבל לכולם משותף הרצון לייסורים עצמיים, להלקאה בלתי נשלטת, להליכה על החבל הדק הזה שכל מעידה קלה ממנו עלולה להוביל למוות. במקרה של ליה, גיבורת הספר, ככל הנראה מערכת היחסים הפנימית בתוך המשפחה הוליכה אותה הישר לזרועותיה של המחלה. היחס הקר והמנוכר מצד הוריה הגרושים, היא רופאה קרדיולוגית והוא פרופסור להיסטוריה, האיבה והשנאה שרוחשת ביניהם, התמקדותם בקריירה על חשבון גידול הילדים, כל אלו הובילו את ליה לנתיב ההרס העצמי. "ההורים שלי גרים בעולם עשוי עיסת נייר. הם מטליאים בעיות ברצועת נייר עיתון וקצת דבק". מה שמוסיף שמן למדורת ההרס העצמי הוא מותה של חברתה הטובה לשעבר, קאסי, ממחלה דומה. במקום להוות תמרור אזהרה חריף, המוות של קאסי מהווה טריגר להחמרה נוספת במצבה של ליה.
כן, זו ליה. נערה בת שמונה עשרה, בחורה חכמה, תלמידה מצטיינת, אדם רגיש, אנושי, כובשת באישיותה. והיא חולה באנורקסיה. השם של המחלה לא מוזכר אפילו פעם אחת בכל הרומן, אולי מתוך איזה רצון להכחשה עצמית, אבל כבר מהעמוד הראשון ברור במה מדובר. ליה היא אמנם הדמות הראשית, אבל הגיבורה האמתית בספר היא המחלה ממנה היא סובלת. היא המושכת בחוטים, והיא קובעת את התנהלותה ואת התנהגותה של ליה המריונטה.
צא וראה, ג'ון גרין, כך כותבים ספר שעוסק בהווי של בני נוער. הרומן כתוב ברגישות ובצורה משכנעת, ומילת המפתח כאן היא אותנטיות. הסיפור ממחיש באופן מצמרר את דרך החשיבה המעוותת של אדם שלוקה במחלה. את ההרעבות, את ההתעסקות האובססיבית בספירת קלוריות, את המלחמה הבלתי פוסקת בין הגוף, שדורש את הדלק שלו, לבין הנפש שמונעת זאת ממנו, את התקפי הזלילה הבלתי נשלטים כשרצון השלד המהלך גובר על דרישות הנפש המייסרת, את העונשים העצמיים שמגיעים לאחר מכן בדמות הרעבות קשות עוד יותר, את המאמצים להסתיר ולהסוות את הבעיה מהסביבה הקרובה.
ליה משתמשת במונחים שלקוחים מתחום המחלה, אך לא מסבירה אותם לקורא. סביר להניח שהקורא הממוצע לא יבין מושגים כמו BMI, ואולי גם לא יתפוס שהמספרים שכתובים בסוגריים ליד כל המוני פריטי המזון שמופיעים בספר, מתייחסים לערכים הקלוריים שלהם. דווקא משום כך בולטת האותנטיות של הספר. אילו הסופרת הייתה מסבירה את הטרמינולוגיה של המחלה לקורא, היה מתקבל רושם של מחקר שהתבצע מבחוץ, ולדעתי האמינות הייתה נפגעת.
יש בספר פרט אחד שמעט צרם לי. לכל אורכו יש משפטים שעובר בהם קו מחיקה, ובמקומם מופיעים המשפטים הבלתי מצונזרים של ליה, אלו שמשקפים את רחשי ליבה האמתיים. למשל, המילה "אימא" מחוקה בכל פעם שבו היא מופיעה, ובמקומה נכתב "ד"ר מריגן". בהתחלה זה מקורי וחינני, אבל בשלב מסוים זה מתחיל להעיק, בעיקר כשזה קורה אינספור פעמים. בסדר, ליה, הבנו שהיחס שלך לאמך הוא לא חם במיוחד, בלשון עדינה. לא צריך לחזור על המחיקה של המילה "אימא" שלוש פעמים בכל עמוד...
הביקורת הזו מזכירה לי שמזמן (כלומר, בערך חצי שעה) לא אכלתי משהו. תכף רץ למקרר, אל שלוש הפרוסות האחרונות של עוגת הפרג תפוחים שלי (1,200). סבבה או באסה? הממ... תלוי אם אתה סובל מהמחלה.”