אילן שיינפלד

אילן שיינפלד

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (291):
גאה, ילדים, עם חתימת המחבר, יחידניים, שירה - לקרוא, מדריכי כתיבה , שירה, הדרכה ועיון - למבוגרים, שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה, I'm Coming Out so you'd better get this party started, קראתי , נו, זה...איך קוראים לזה?.., שירה למכירה, צריך להוסיף תמונה לאתר, מועמד, תומחר , אני מחכה לכם:, קריאה - מבוגרות.ים, סיפורת - מקור, עוד ...
» ספרים של אילן שיינפלד שנקראים עכשיו:

וראשיתו באהבה
אילן שיינפלד
1.
אספרנסה גנץ, זונה יהודיה מבואנוס-איירס, חושפת בפני בתה את סודה: היא, אמה וסבתה היו זונות יהודיות. חייהן היו כרוכים בטבעת כשפים שהועברה מאם לבתה, מדור לדור. הספר מבוסס על סיפורו של ארגון הסרסורים היהודיים, "צבי מגדל", שפעל בבואנוס איירס בשנים 1870-1930. חברי הארגון אספו בנות יהודיות בפולין ובליטא, סחרו בהן במכירות פומביות ושיעבדו אותן לכל ימי חייהן. הקהילה היהודית נלחמה נגד "הטמאים" בכל-כוחה, ובין היתר סירבה שיתפללו איתם באותו בית כנסת וסירבה לקברם בבית הקברות היהודי. "הטמאים" החליטו לפיכך לייסד 'עולם תחתון יהודי' אלטרנטיבי משלהם, עם בית קברות של הטמאים, בית כנסת ומקווה של הטמאים, ועשו כן. הפרשה, שהסעירה את העולם היהודי, התפוצצה כאשר הצליחה אחת הזונות, רחל ליברמן, לברוח משבייה, והייתה אמיצה דייה כדי להעיד במשטרה ובבית המשפט נגד חברי הארגון וראשיו. בזמן המשפט ברחו מרבית חברי הארגון מבואנוס איירס, ורק מיעוטם נלכדו. אך אלה שנלכדו הוגלו לאורוגוואי על סעיף פגיעה באומה, וכעבור זמן קצר חזרו לעסקיהם. עתה, לא כרשת מאורגנת, ולא בבתי זונות גדולים, אלא כסרסורי רחוב. אחרי סגירת הארגון עשתה הקהילה היהודית כל שביכולתה כדי למחות את זכרם מזכרון הקהילה. למרות זאת, סיפורם של "הטמאים" ממשיך להדהד בקרב ילידי ארגנטינה, וכך גם הגיע אל אילן שיינפלד, שלמד ספרדית בסיסית ונסע פעמיים לנסיעות תחקיר בבואנוס איירס, כדי למצוא חומרים על הסיפור המדהים....

2.
כשהמתים חזרו, הוא פנטסיה יהודית על שובו של משיח ישראל. אבל המשיח שנגלה כאן, בזמן הווה, הוא משיח בשר ודם, משיח בעל כורחו, שאינו יודע כלל מה הוא עתיד לחולל. סיפור צמיחתו של המשיח הזה הוא מפתיע, מוזר ומכשף ונע מעיירה באוקראינה דרך איקיטוס שעל גדות האמזונס ועד עיר המתים בגליל. הרומן מבוסס על קורות משפחתו של המחבר, והוא עדות לכוחם העצום של המשפחה, המסורת, המין והמוות. הוא נפתח בתמונה של משפחה אחת, גדולה ומאושרת, שאט אט מתפוררת ומתפזרת, צאצאיה פונים איש איש לדרכו, מרצון או מכורח, עד לאיחודם מחדש. המחזוריות בחיי המשפחה אופיינית לסיפורו של עם ישראל: צמצום והתרחבות, גלות ופדות, גאולה וחורבן. אילן שיינפלד, שספרו הקודם מעשה בטבעת שבה את לִבם של רבבות קוראים, מגיש כאן בסגנונו הייחודי סאגה רחבת היקף, המוּנעת מן הרצון להבין ולהעניק משמעות לחייו, לנהוג בנדיבות ולמחול על עוול, אך גם מן הרצון לפרוץ גבולות, לשבור כלים ולקרוא תיגר על סדרי עולם. זהו רומן טוטלי, נועז וחשוף, הנובע מן הקרע שבין הזהות המינית לבין היהדות, ומבקש לו תיקון. יגאל שוורץ אילן שיינפלד, שספרו הקודם מעשה בטבעת שבה את ליבם של רבבות קוראים, מגיש כאן, בסגנונו הייחודי, סאגה רחבת היקף, המונעת מן הרצון להבין ולהעניק משמעות לחייו, להיות נדיב ולמחול על עוול, אך גם מן הרצון לפרוץ גבולות, לשבור כלים ולקרוא תיגר על סדרי עולם. "כפי שקרה לי לא פעם במהלך שנות כתיבתי," מסכם אילן, "הספר הזה בישר והקדים את השינוי הגדול בחיי, שהפכתי לאב לשני בנים תאומים, בתהליך פונדקאות בהודו. נעה מנהיים, שקראה את אחת מגרסאותיו המוקדמות, אמרה לי מיד 'הספר הזה מחזיק בתוכו ילד.' והיא צדקה. אלא שלי לקח כמה שנים לגלות זאת." ...

3.
אביו של שמואל פלאח הועיד אותו מלידתו להיות לרב,רב־חובל ורב־חבלה — לנקום במלכות ספרד הרשעה שגירשה את יהודיה מעל אדמתה, כשישים שנה קודם לכן. בבגרותם הופכים שמואל ואחיו לפיראטים הרודפים על פני הימים את ספינותיה של ספרד ומפתחים כלפיה יחס של הערצה ואיבה. סיפורו האמתי של שודד הים היהודי, שמואל פלאח, דיפלומט ורב, סוחר ומרגל, שפעל בשירות סולטן מרוקו במהלך המאה ה־16, נשזר בידיו האמונות של אילן שיינפלד בסיפורה הבדוי של מאליקה, רעייתו האדמונית, אוצרו ואסונו אם ולוחמת עשויה ללא חת, אכזרית ורחומה, עמוקה לאין חקר, כים עצמו. את סיפור אהבתם רב־התהפוכות מדריכה האגדה על זהבו האבוד של כריסטובל קולון, הוא כריסטופר קולומבוס, היהודי המומר שהחביא את אוצרותיו כדי לשוב אליהם יום אחד ולהקים מולדת לבני עמו הנרדפים. כמו ברב־המכר הגדול שלו, מעשה בטבעת, גם באשת הפיראט היהודי חושף אילן שיינפלד פינה סמויה מן העין של הגורל היהודי וחושף את הסיפור שחבוי מאחוריה, ממתין להתגלות סיפורם של שודדי הים היהודים, שעל קברותיהם באיים הקאריביים מופיעה מורשתם הכפולה באותיות עבריות ומעליהן עצמות מוצלבות. אשת הפיראט היהודי הוא הרפתקה רווית תשוקה, אלימות ויופי עז ומכשף, האוחזת בקורא מבלי שיוכל להניחה מידיו — ומשלחת אותו על פני מרחבי ימים. זהו הרומן החמישי של אילן שיינפלד, סופר ומשורר עטור שבחים ופרסים...

4.
הספר "הסדנה לשירה – מדריך לכתיבת שירה והוראתה", מומלץ הן לאנשים כותבים והן למורים לספרות.מה היחס בין לשון למציאות בשירה? מהי לשון אמירה ומה מבחין אותה מלשון השירה? מה זה בדיוק רמיזה ושיבוץ? מהו צימוד לשוני? מה בין שם עצם ספציפי לבין הדימוי והמטפורה, האוקסימורון והמטונימיה? מה זה פרדוקס? מה הם האמצעים הרטוריים העומדים לרשותו של משורר? מה זה מצלול ומה זה חרוז? איפה בתוך כל אלה מתחבאת המוזה ואיך אפשר לקרוא לה? – על כל אלה עונה הספר באמצעות עיון בשיריהם של משוררים ומשוררות מן השירה העברית לדורותיה. כל פרק מביא הגדרה של התופעה שהוא דן בה ודוגמאות בשיר מן השירה העברית מימי הביניים, דרך תקופת התחייה ועד השירה החדשה. המשורר אילן שיינפלד (1960) הוא בעל ניסיון רב בהוראת שירה ובסדנאות לכתיבה ולקריאה של שירה. בוגר התואר השני בספרות עברית, לימד באוניברסיטת תל אביב, בסמינר הקיבוצים, במכללת חדרה, באוניברסיטה העממית ובסדנאות שונות. הוציא לאור ספרים רבים בשירה ובסיפורת, וכן ספרי עיון וספרי ילדים. בעבר שימש כדובר התיאטרון "הקאמרי", כיום הוא בעל חברה ליחסי ציבור והוצאה לאור. ספרו הקודם בתחום הכתיבה, "בית ספר למשוררים", זכה להצלחה רבה....

5.
אילן שיינפלד, מחבר רבי המכר מעשה בטבעת, כשהמתים חזרו ואשת הפיראט היהודי, עשה זאת שוב, והרחיק עד צ'ילה ופרו בכדי להעלות מהן באוב ובכישְרון מילותיו המכושפות את פרשת חייו השכוחה של פרנציסקוס מלדונדו דה סילבה, הנזיר היהודי. פרנציסקוס מלדונדו דה סילבה נולד בסן מיגל שבצי'לה, בימי האינקוויזיציה הספרדית. כבר בילדותו חשף בפניו אביו שהוא יהודי נסתר, האנוס לקיים את מצוות דתו בהיחבא. הגילוי הזה, וניסיונו של פרנציסקוס לשחזר את אמונת אבותיו, קורעים את חייו ואת חיי משפחתו. אביו ואחיו, אימו ואחיותיו, רעייתו וצאצאיו — כולם מיטלטלים בין נאמנות ובגידה, אדיקות וטירוף, בין קידוש השם לבין קדושת החיים. הנזיר היהודי מבקש לרדת למעמקי נפשו של אדם, המיטלטל בין אהבתו לבין אמונתו, ופורש לפנינו מחזות של התעלות ותשוקה, חמלה ויופי. אנחנו, הקוראים, משמשים עדים אילמים לסיפורו, בעוד הוא פורש אותו בפני דון חואן דה מניוזקה, אב בית הדין בבית הכלא של האינקוויזיציה. זהו הרומן ההיסטורי הרביעי של אילן שיינפלד, סופר ומשורר עטור שבחים ופרסים, וספרו העשרים וחמישה....

6.
ספר הפרוזה הראשון של אילן שיינפלד הוא קובץ של מעשיות, אנקדוטות וסיפורי - ניסים. זהו מסע לחיפוש עבר אישי אבוד. בלשון הסיפור החסידי טווה שיינפלד עולם שלם של זיכרונות - אבל הזיכרונות אינם אמיתיים. כי שדלץ איננה העיירה שדלץ שהייתה קיימת בממשות, עד חורבנה. שוב אין היא מקום, אלא מחוז נפש, אליו הוליך הכותב את דמיונו ואת געגועיו. אילן שיינפלד (1960), משורר ועורך. בוגר החוג לספרות עברית באוניברסיטת תל - אביב. הוציא לאור עד כה 12 ספרים, ובהם ספרי שירה, ספרי ילדים וספר עיון. כיום בעל משרד ליחסי ציבור והוצאה לאור....

7.
"כל שהתמיד לשוטט בגן, בבר ובמועדון הריקודים בימי שישי ההומים, לוגם שני בקבוקי בירה ונסחף בתוך ריקוד, מטלטל את ראשו ואת כפיו למול המראה הגדולה על הקיר, לבדו בקרב הבחורים המחוללים ברחבת הריקודים, ככל שהתיר את עכבותיו ואיסוריו הפנימיים, ושכב עם יותר ויותר צעירים ועלמים, נערים וגברים, מגיחים בין שיחים או מהלכים בדיזינגוף בבוקר שמשי, יושבים בבית הקפה או מסבים ליד הבר המעוגל בגן העיר: ככל שנבלע בתוך סחרחורת הנועם והיצר, רטט המבטים הקצרים, החטופים, להט החיזור, רגע הפיתוי ושעות הטירחה על סטרייטים, מצא כי הוא עצמו הולך ונעלם בתוך חור שחור של שיכחה, יחד עם שמות הבחורים שהספיק לשכוח. סיפור חיים אחד שנלחש על ספסל בגן, נחלף במשנהו, רסיסי דברים חברו עם דמויות שונות מאלה שסיפרו אותם. ואיזי, עורך ספרי הזיכרון היהודיים, מצא את עצמו מכור לתבנית הטקס, לפולחן המין, למסלול הנע בין מקומות מפגש, בלא שיזכור עוד מה המהות של כל זה, מלבד המשאלה הריקה והנואשת, קליפת התקווה המתערפלת, לאהוב ולהיות נאהב." רק אתה הוא רומן בדוי על סיפור שהיה באמת, סיפור אהבתם של גל ושל איזי, שני צעירים בראשית שנות השמונים בתל - אביב, ששמרו את אהבתם עד שחדרה אליה אשה, ושינתה את חייהם כליל. זהו גם סיפור של חניכה רוחנית, שסיומה באובדן - ובחירה בחיים. הספר מוקדש לזכרו של סער עפרוני ז"ל, בן זוגו הראשון של אילן שיינפלד....

8.
הספר "בית הספר למשוררים - מדריך מעשי למשוררים ולסופרים" בא לענות על השאלות המתעוררות בלבו של כל משורר וסופר, בכל גיל ומעמד ספרותי. הוא פורש בפני קוראיו את כל מוספי הספרות, כתבי העת, האגודות ושאר הגופים העוסקים בספרות ובסופרים, ומביא בפני הקורא את כל העצות הטובות שחשוב למשורר לדעת בתחילת דרכו וגם בהמשכה. השילוב המיוחד בנסיונו המקצועי של אילן שיינפלד, שהוא משורר ידוע, עורך ספרותי ותיק ואיש יחסי ציבור מנוסה בתחומי הספרות והתרבות, מקנה לספר את ייחודו כמדריך מקצועי מקיף וראשון מסוגו בישראל. איך מתחילים לכתוב שירה? מה טבעו של תהליך היצירה? מה הקשר בין המוזה לטיוטות? איך והיכן מפרסמים שירה? מיהם עורכי השירה והספרות בעיתונים ובכתבי העת? איך מוציאים לאור ספר שירה? איך עושים יחסי ציבור לשירה ולמשוררים? איך אפשר להיעזר באינטרנט לפרסום שירה? -אלה הן רק מקצת השאלות עליהן עונה ספר זה. אילן שיינפלד, יליד 1960, מן המשוררים הבולטים בדורו, הוא בעל נסיון רב בהוראת שירה ובסדנאות לכתיבה ולקריאה של שירה. בוגר התואר השני בספרות עברית, מלמד באוניברסיטת תל אביב, לימד בסמינר הקיבוצים, במכללת חדרה, באוניברסיטה העממית ובסדנאות שונות. הוציא לאור ספרים רבים. חבר בוועדה לספרות במועצה לתרבות ולאמנות ובוועדת הספרות של עיריית תל אביב, מרכז תחרות השירה והפרוזה וחודש הספר העברי בצה``ל. בעבר שימש כדובר התאטרון "הקאמרי". כיום - בעל חברה ליחסי ציבור והוצאה לאור....

9.
אספרנסה גנץ חושפת בפני בתה סוד נורא: היא, אמה וסבתה היו זונות יהודיות. חייהן נכרכו בטבעת כשפים שהועברה מדור לדור, מאם לבתה, והתגלגלה מדאנציג ועד בואנוס-איירס. הטבעת, שנוצקה בידי צורף בעל סוד כסגולה לריפוי מחלת הנפילה, הפכה למוקד של עימות מר בין שתי משפחות ובלעה לתוכה חיים שלמים. מאגיה יהודית, תשוקה ואובססיה נמזגות כאן לספר עשיר וסוחף, המבוסס על פרשה היסטורית אפלה - סיפורו של ארגון הסרסורים היהודים "צבי מגדל", שעסק בסחר בנשים ופעל בבואנוס-איירס בשנים 1930-1870. חברי הארגון אספו אלפי צעירות יהודיות ממרכז אירופה, סחרו בהן במכירות פומביות וכלאו אותן בבתי בושת לשארית חייהן. בשיא פעילותו שלט הארגון במאות "בתים", הקים בית קברות ובית כנסת, וצבר עוצמה כלכלית ופוליטית אדירה. הקהילה היהודית נבוכה מאוד מקיומם של בתי הזונות בקרבה, הפנתה עורף לצעירות האומללות ועשתה הכול כדי למחוק את הפרשה מן הזיכרון הקולקטיבי. אילן שיינפלד, משורר פורה וסופר עטור פרסים, נסע לבואנוס-איירס כדי להביא את סיפורן המדהים של אותן נשים נשכחות. מעשה בטבעת הוא הרומן השלישי שלו....

10.
11.
בשנות התשעים והאלפיים עלה דור חדש של יוצרים ויוצרות הומואים ולסביות בספרות העברית, שיצרו יחד עושר קולי אדיר. פרץ היצירה המדהים הוא העומד מאחורי קובץ זה. בספר יוצרים ויוצרות מגילאים, ממקומות וממחוזות לב שונים. בצד אנשים חדשים לגמרי, שכאן נדפסות לראשונה יצירותיהם, ישנם גם יוצרים מוכרים, המפרסמים יצירה שונה מן הרגיל. תודה לכולם על תרומתם/ן בעיצוב הזהות הישראלית החדשה...

12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
ספר שירים חדש זה הוא מדריך לתייר בין זהויות. בין זהות ישראלית לזהות יהודית ובינן לבין אזרחות העולם, בין ההגדרות השונות של הזהות המינית, בין הגדרה עצמית מכוח ההווה לבין הגדרה מכוח גלגולי עבר. "אני נוסעת בין ארצות הג'נדר, כמו . שאנשים נוסעים ברכבת, מן המקומות . בהם נולדו - אל המקומות בהם יחיו . אפשרות של מולדת אחרת, . של קיום חלופי," אומרת טרנסג'נדרית באחד השירים. המשאלה של הספר הזה היא השייכות. אך מן השירים עולה, כי עיקר החיים הוא דווקא הניידות ממקום למקום, מזהות לזהות. זוהי הווייתו של התייר, שאינו מחויב לדבר מלבד להתמד התנועה. ברוח ההבנה הזאת נבחנים כאן הזהות הלאימית, הזהות המינית, הזוגיות ההומוסקסואלית. אפשר לראות את הבחינה הזאת כסוג של פרידה מן המחייב והמגביל לטובת חירות חדשה, לטובת האהבה. בסיום - שיר אהבה לחיילים, הישראלים היחידים המשלבים את הלאומיות ואת ההומוארוטיות באופן מובהק....

19.
20.
קורציפה היא צפור מיוחדת, שהסובבים אותה לא מכירים בקיומה. מתוך הבדידות מפתחת קורציפה השלמה וקבלה עצמית. עם היכולת לאהוב את עצמה מתפתחת בה היכולת גם למצוא לה חברה מתאימה, הדומה לה בייחודה. משל על כוחה של סובלנות וקבלתו של האחר כדרך חיים....

21.
ממלכת קוליסיה היתה גדולה ונקיה. יום אחד נשר גרגר אבק אחד מן השמים אל ממלכתם, ותושביה נבהלו מאד. מה עולל גרגר אחד לממלכה שלמה? איך התגבר חכם הממלכה על הלכלוך הנורא? על אלה תוכלו לקרא בספר זה, שכלו מלא אהבה לטבע, ובאותה מדה גם לאי-סדר, לבלגן ואפילו לטפנת לכלוך. זהו ספרו החמישי של אילן שיינפלד לילדים. קדמו לו: מן הלב של תל אביב, שלום, הספר המשנה של מרגוליס ואין צפור כזו, קורציפה....

22.
23.
24.
"מדי שבוע אני בא לבקר בגן עדן, לראות אם נעמו למתים ימיהם, או שהם זקוקים לדבר־מה. המתים תמיד מודים לי ואומרים שאינם חסרים דבר. כל המכיר את גן עדן לא יתמה על כך. גן העדן עצום. אינך רואה היכן הוא מתחיל והיכן הוא נגמר. כרי דשא ירוק משתרעים בו, ועליהם המון עצים ושיחים בפריחתם. צורות שונות ומשונות יש לפרחי גן העדן, והמוני חרקים עפים ביניהם, מתאבקים באבקה זהובה ומפיצים אותה לכל עבר. גן העדן נמצא בפריחת תמיד. לא ייפלא שהמתים משתרעים על הדשא, בין השיחים הפורחים, פוערים את פיותיהם ויונקים מהם את צוּפם הכבד, הסמיך." בסיפוריו של אילן שיינפלד היקום, עולמות עליונים ותחתונים, נמצא תמיד בגלגול ותמורה: גופים משתנים, מגדרים מתחלפים, הזמן נסוג אחור ומתהפך. סיפורים אלה מותחים את מוטת כנפי הדמיון ומבקשים לברוא מציאות אחרת, פלאית, השומרת על זיקתה לממשות אך נוסקת ממנה הלאה. הסוכנות לתיקון עבר רב־שכבתי מפגיש את קוראיו הרבים של אילן שיינפלד עם קול ולשון שונים מאד מאלה שבהם הוא עושה שימוש ברומנים ההיסטוריים שלו, וחושפים שכבה נוספת — עכשווית, אוניברסלית ויצרית – במנעד הספרותי שלו. גם היא באה מזווית הראייה של האחר, של השונה. אילן שיינפלד הוא סופר ומשורר עטור פרסים, שמאחוריו שלושים ספרי שירה וסיפורת, הדרכה וילדים, ובהם רבי־המכר מעשה בטבעת, כשהמתים חזרו, אשת הפיראט היהודי והנזיר היהודי. הספר הסוכנות לתיקון עבר רב־שכבתי מכנס לראשונה מקבץ מסיפוריו הקצרים, שמעולם לא ראו אור....

25.
26.
27.
28.
29.
ספר-שיריו החדש של אילן שיינפלד, אדום הוא, מכיל ברובו שירים מן השנה הקשה שעברה על ישראל מאז 7.10. יש בו שירים המתייחסים להפיכה המשטרית ולמלחמה, ועמם גם שירי אהבה לאהוב חודש ושירי נוף וטבע. הספר מתחיל בשיר "המבצר," המהדהד את פסק דין ה 0:11, ובמחזור שירים שכתב במהלך טיול תחקיר בטורקיה ובמונטנגרו אחר חייו ומותו של שבתי צבי, גיבור הרומן הבא שלו, להביא משיח. השפעת האירועים ניכרת גם בהתבוננותו בנוף ובסיפור האהבה שחווה במהלך המלחמה. זהו ספר-שיריו השבעה-עשר של אילן שיינפלד, וספרו השלושים ושלושה במספר. אילן שיינפלד (1960) הוא משורר וסופר, מורה לכתיבה, עורך ספרותי ומוציא לאור, אב גאה יחידני לתאומים בני 13, המתגוררים יחד בתובל שבמרכז הגליל. אילן הוא מחברם של רבי המכר מעשה בטבעת, כשהמתים חזרו, אשת הפיראט היהודי, הנזיר היהודי, זוכה פרס ברנר 2021, פרס ראש הממשלה לסופרים (1990, 2015) ועוד....

30.
אוצר שירים הוא מאסף מכל ספרי-שיריו של אילן שיינפלד. השירים מובאים מן הספרים "לטאה מכושפת" (עקד, 1981), "עושים אהבה בלשון" ון" (דביר, (1984), "טורים לרע בפרידה"(אלף, 1986), "וראשיתו באהבה" (הקיבוץ המאוחד, (1989 )1997 ,ארעי" (תמוז ואגודת הסופרים, 1992), "תשליך" (תג, 1994), "כרת" (שופרא" ו"המדריך לתייר" (שופרא, 2003) הספר מביא ארבעים שנות שירה, שנות שינוי בחייו ובכתיבתו. כינוס השירים מאפשר להיווכח בסגנונם, ובשינויים שעברו מצד תוכניהם וצורותיהם - משירים תמימים, המבוססים על מבנה חופשי ודימוי פשוט, דרך שירים שנכתבו בתבניות השור הלירי הקצר, ועד לשירים מורכבים יותר, רגשית ואסתטית, היונקים ממסורת ישראל וספרותה. "ספרו של אילן שיינפלד אוצר בתוכו שורות אהבה מהיפות ביותר שהופיעו כאן על מפת השירה בשנים האחרונות" (עודד פלד, ידיעות אחרונות). "הסגנון, המודוס האינטימי ששיינפלד בחר בו, מכניע אותך. מצליח להכניס אותך בסוד מחשבתו של הכותב, ארעי הוא ספר טוב ואמיץ. משורר טוב הוא משורר טוב" (אפרת מישורי, מעריב). "שיינפלד מגלה מידות חדשות לשירה, המאפשרות לו ביטוי יפה יותר. הוא מצחיק לעיתים קרובות, חכם הרבה יותר, רגשן במידת בני-אדם "(רובי שונברגר, דבר). אילן שיינפלד, יליד 1960, הוא אב לתאומים, סופר ומורה לכתיבה, מחבר רבי-המכר "מעשה בטבעת" ו"כשהמתים חזרו." ועוד שורה ארוכה של ספרי שירה וסיפורת, ספרי הדרכה וספרי ילדים, מחזות ותסריטים...

31.
"סיור כתובות" הוא ספר שירי עיר ונוף, המתאר את המעבר המפתיע של אילן ובניו אחרי 34 שנות חיים בנווה צדק בתל אביב – לתובל בגליל המערבי. "בעבורי," מספר אילן, "המעבר הזה היה כרוך בהכרעה בין חוץ לפנים, בין הסביבה העירונית המוכרת לי לבין הנוף הגלילי שעודני תר אחר המלים לתארו, בין הסתגלות למגע באדמה לבין געגועיי לעיר וסאונה."...

32.
"עמלק" הוא ספר שירי אהבה וארוטיקה. בספר שירי אהבה לצעיר מוסלמי, חסון ויפה תואר, שעמו היו לו יחסים; לגבר סטרייט על סף פרידה מאשתו, שבו התאהב; ולבני זוגו מן העבר. "בתנ"ך צווינו להכרית את עמלק," כתב שיינפלד בכריכת ספרו, "אך מה כאשר עמלק בגלגולו בהווה נהיה למושא של אהבה, כמיהה וחשק. מה כאשר האחר מטלטל את הנפש."...

33.
שירי הספר מקום אחר אין לי נכתבו במהלך שלוש שנות מגפת הקורונה והמחאה בבלפור ובקפלן, נגד ההפיכה המשטרית. חלק ניכר מהם נכתב מתוך חלומות ובתוך תנועה של התפרקות פנימית, שכנראה בישרה מה שאנו עומדים בו כעת. שמו של הספר מבטא את היראה, את הכמיהה להיחלץ מן הגוף ומן הארץ, והידיעה שדבר זה אינו אפשרי. זהו ספר-שיריו השישה עשר של אילן שיינפלד, וספרו השלושים במספר. אילן שיינפלד הוא סופר ומשורר, זוכה פרס ברנר לספרות (2021), פרס ראש הממשלה לסופרים ופרסים רבים נוספים, עורך ומוציא לאור, מראשי מחאת הסופרות/ים והמשוררות/ים, מראשוני היוצאים מן הארון בישראל ואב יחידני לתאומי בני אחת-עשרה, עמם הוא מתגורר בתובל שבגליל המערבי....

34.
"יודע כיליונו" הוא ספר על היותנו בני חלוף, על החולי ויראת המוות, ובו גם בלדות מבית החולים, בו בילה המחבר לא מעט בשנים האחרונות, בלדות חברתיות על ישראל, שירי הורות ונוסטלגיה לילדות ועוד....


שיינפלד אוהב לעסוק בנושאים יהודיים, יותר מדויק, ביהודים המצויים לרוב שלא בישראל. שיינפלד, לרוב משורר, הוכנס לתודעת הקוראים עם ספרו הנהדר מ... המשך לקרוא
23 אהבו · אהבתי · הגב
כמעט 500 עמודים עוברים ביעף ואני חושב האם זו טלנובלה מרוקאית? טלנביילה ימית? מה זה בדיוק? בשני העמודים האחרונים אני למד כי זו אינה המצאה, לפח... המשך לקרוא
23 אהבו · אהבתי · הגב
האינקוויזיציה בספרד רצתה לאחד את כל תושביה תחת הקתוליות הנוצרית. זה היה ב-1478 ואילו אנחנו במאה ה-17 בצ'ילה, תחת ההשפעה הספרדית גם כן, מקום לא ... המשך לקרוא
34 אהבו · אהבתי · הגב
את הספר זכיתי להכיר דווקא בסדרה בספרדית שתורגמה לעברית שנקראית ''ארץ אהובה'' בעקבות הסידרה השתוקקתי לקרוא את הספר, מעשה בטבעת, שמדבר ממש על... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
הספר, שהתיימר להכיל שירי חשק הומואירוטים, לא מספק את הסחורה. אחרי יונה וולך היה ראוי להשתמש בשפה קצת בוטה יותר, ובתמונות עזות מבע כמוה. כן, ... המשך לקרוא
בשבוע שעבר התבשרנו כי הסופר אילן שיינפלד זכה בפרס ברנר על ספרו "הנזיר היהודי". אישית, שמחתי מאוד על כך: אמנם אני לא מומחה לספרות ישראלית מקו... המשך לקרוא
20 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ