זה סיפור על חיילים בחזית של מלחמה נשכחת.
זה סיפור על הר גבוה בקצה רצועת הביטחון של דרום לבנון.
זה סיפור על מוצב צבאי, "דלעת", שבו העבירו הלוחמים האלה את מרבית שירותם הצבאי.
סביבם נוף עוצר נשימה ושקט פסטוראלי, שנקטע מעת לעת, בלי אזהרה מוקדמת.
זה סיפור על חיים צעירים המיטלטלים בין רביצה מכווצת בתעלות לבין יציאה לסיורים בלב לבה של
"עשרת אלפים פצצות נפלו, ואני חיכיתי לז'ורז'. עשרת אלפים פצצות נפלו על העיר הצפופה ביירות, ואני שכבתי על ספה כחולה מכוסה סדינים לבנים שהגנו עליה מאבק ומכפות רגליים מלוכלכות.הגיע הזמן לעזוב, חשבתי לעצמי."בסאם וז'ורז' התבגרו בביירות שסועת המלחמה. כעת עליהם להחליט באיזה עתיד לבחור: להישאר בעיר ולהצטרף למיליציה המושחתת או לעזוב את הארץ
בכרך זה מגיע לסופו המסע המְמַכֵּר בן 1,800 העמודים של כרכי 'החברה הגאונה', שריגש מיליוני קוראים בארבעים וכמה ארצות. ואף שהסיום כבר סוּפּר לכאורה כמין ספוֹילר בעמודים הראשונים של הכרך הראשון, מצליחה אלנה פרנטה לחולל תדהמה גם בשורות האחרונות של הספר, המאיימות להַפֵּך את המבט שלנו על כולו.
הסיפורים של לִילה ואלנה, ילידות 1944, נפרשים
אחרי החשכה הוא רומן הנקרא כמו חלום.
בטוקיו הלילית פועלים חוקים אחרים. במסעדת דניס, סמוך לחלון, יושבת נערה בת תשע-עשרה וקוראת בבדידות.
בעוד רגע היא עומדת להיקלע אל תוך עולם הלילה ולהיסחף למפגשים לא צפויים.
בחלק האחר של העיר, אחותה הדוגמנית שרויה זה חודשים בשינה עמוקה. כמו היפהפייה הנרדמת גם היא אינה מתעוררת ורק מקלט טלוויזיה אור
לפני כאלף שנה נכתב בטבריה אחד הספרים הנחשקים בעולם — העותק המושלם, המהימן והמדויק ביותר של התנ"ך, כתר ארם צובא. כתב היד נבזז בידי הצלבנים, נפדה בידי יהודים והוברח לקהיר, ומאז המאה הארבע־עשרה הוסתר במערה בבית הכנסת הגדול בחַלבּ שבסוריה. ב־1947, לאחר הפרעות שפרצו בעיר בעקבות החלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל, אבדו עקבותיו.
העיתונאי מתי
דרום־אפריקה כישות פוליטית מודרנית קיימת זה 350 שנה – מאז ייסדה חברת הודו המזרחית ההולנדית את מושבת הכֵּף ב-1652. בשטח שבו הוקמה המושבה, ובמרחבים העצומים שנוכסו בהדרגה אל מה שהפך ב-1910 לאיחוד הדרום אפריקאי, התקיימו עוד לפני כן ישויות פוליטיות שונות שהמתיישבים האירופאים והאימפריות שתחת חסותן חיו שִיעבדו חלק מהן, הכחידו אחרות, כוננו יש
יצירת - ענקים המגוללת פרשה הרואית בתולדותיו של העם הארמני: המאבק הנואש של הנצורים במוסה דאג וכליונם, ספר - מופת בתרגום עברי. "הרעיון לכתוב את הספר הזה נולד במארס 1929, בעת ביקור בדמשק, המראה המעורר חמלה של ילדי פליטים בעלי - מומים ומזי - רעב, העובדים בבית - חרושת לשטיחים, נתן לי את הדהיפה האחרונה לגאול מתהום - הנשיה את גורלו המוזר של העם ה
אֵ-ל מִסְתַּתַּר בְּשַׁפְרִיר חֶבְיוֹן
האומנם מסתתר?
ילדות היא מולדת. מהי ילדותו של מספר בְּשַׁפְרִיר חֶבְיוֹן?
קהיר היא לו מולדת אמיתית ורחוקה, של ערבית ושל צרפתית ומעליהן עברית נפלאה,
מתנגנת בגעגוע אחד גדול ונמשך מתוך הפיוטים והלימוד והערגה למולדת אחרת, כולה מדומיינת במילים, ארץ ישראל.
ושם, בילדות הממשית הזאת, הלא-דמיוני
רומן אהבה והרפתקאות זה, על תלמיד חכם יהודי הנשבה בימי גזירות ת"ח ונמכר לעבד לאיכר פולני, מצוין בסגולות - הסיפור ובקסם הפולקלור שהקנו למספר האידי יצחק בשביס - זינגר שם בין - לאומי. פרשת האהבה האסורה, המלווה נפתולי - נפש, שבין העבד היהודי ובין בת אדוניו הנוצריה, משולבת בתיאורי ההוי הססגוני של היהודים והפולנים במאה הי"ז. יצחק בשביס - זינ
לִפְנֵי שֶׁיֵּרֵד הַלַּיְלָה הוא אוטוביוגרפיה, אשר כל הצטעצעות היא ממנה והלאה: פרקיה מעמיקים ומרטיטים בתוכנם, ישירים ומסעירים בלשונם, כנים וכאובים במסריהם.
הספר הוא יצירתו האחרונה של רֶיְנַלְדוֹ אָרֵנָס, סופר קובני גולה הנחשב, ולא בכדי, לאחד מעמודי התווך של ספרות אמריקה הלטינית במאה העשרים.
פרקי האוטוביוגרפיה מתעדים את מורכ
סיפור תולדות משפחתו של המחבר, צאצא למשפחת עבדים ששימרה את קורותיה מפה לאוזן לאורך שבעה דורות. הספר אינו רק תולדות משפחתו הפרטית של המחבר, אלא תולדותיהם של כל האפרו-אמריקאים. הוא הראשון שמספר את סיפורה של התרבות העשירה ממנה נלקחו באלימות, ושמשעבדיהם השכיחו מהם לאורך דורות של שיעבוד.
"באחד משני חדרי הרווקות תלו הבחורות בסתר, על חוטים שהן מתחו תחת למיטות, תחתוניות משי וכותנות לילה מהבית, שמהן לא יכלו להיפרד לטובת מחסן הבגדים.
כל עוד גרו באוהלים וברפת נטולת הפרטיות, החביאו אותן בתרמיליהן;
עכשיו לבשו אותן וחוו שוב, כמו בברית המועצות, ריגוש מחתרתי.
"הביתה הוא סיפורו של קיבוץ מלידתו עד מותו.
זהו סיפורם של אנשים שע
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
יהושע בר-יוסף, יליד הארץ, דור חמישי. סיפוריו הראשונים מהווי הישוב הישן בירושלים זכו לחוג קוראים רחב.הטרילוגיה "עיר קסומה" ראתה אור במהדורות אחדות והוכתרה בפרס אוסישקין. ב"עיר קסומה` מעלה יהושע בר-יוסף קורותיה של משפחה - מראשית המאה התשע עשרה ועד מלחמת העולם הראשונה. רומן מרתק בשלל דמויותיו המעלה לנגד עיניו של הקורא את הישוב הישן ב
מספר עלום שם, שעל-פי פרטי קורות חייו אינו אלא הסופר עצמו, מצייר לפנינו שלבים-שלבים, בעלילה מרתקת, דמות יוצאת-דופן ומסתורית של "דברן" מצ'יגנגי (מספר סיפורים נודד רב-השפעה בשבטי האינדיאנים) ומביא מסיפוריו הססגוניים עתירי ניסיון-החיים, המקיפים עולם ומלואו. כך גם עולה בכל חריפותה שאלת קיומם הפיסי והתרבותי של בני השבטים יושבי הג'ונגל לנ
סמל קוסטולאס התנדב ליחידת הצבא היווני הנלחמת לצד הצרפתים והאנגלים נגד הבולגרים והגרמנים במלחמת העולם הראשונה, ונשרף באש להביור בהתקפה על חפרות האויב, בתיבת הברזל שהיתה בין חפציו נמצאו הרשימות שכתב לאהובתו שבאי לסבוס על הקורות אותו ואת יחידתו במלחמה. כך העמיד הסופר היווני הנודע, שהוא עצמו שירת במלחמות וחזה את מוראותיה
אתה. אתה מושך אותי כבר שתים עשרה שעות. כבר שתים עשרה שעות אני רוצה לומר לך מילה אחת ולא יכול. לא שתים עשרה שעות, כבר ארבעים שנה אתה בורח. יש לך שתי שיטות. אחת – להיעלם. והשנייה היא להציף בדיבורים. אתה רואה שאני רק פותח את הפה, אתה מקדים אותי ברגע ומתחיל לשטוף. ולספּר. ולספּר. אני רוצה עכשיו שתגיד לי, אחת ולתמיד, למה דורית התאבדה. היא באה
"לכל דבר אפשר להתרגל," טענה הדודה שלי ינטל. ברגע שאמרה את המילים האלה, ידעתי שהיא מתכוונת לספר סיפור.
מהשטעטל עד לתאטרון היידי בניו יורק, מבית הכלא הוורשאי עד ספינת פאר המפליגה לדרום אמריקה, ממעשיות מקובלים עד הטראומה של השואה – סיפוריו של בשביס־זינגר מקיפים עולם ומלואו; והדמויות – נשות עיירה, תלמידי חכמים, גנבים קטנים ואנשי ע
ירושלים היא עיר שההיסטוריה שלה היא ההיסטוריה של העולם. היא מקודשת לשלוש הדתות המונותיאיסטיות, והיא גם מוקד של מתחים לאומיים ודתיים, ויעד לתיאוריות קונספירציה סהרוריות ולמיתוסים חדשים. מדוד המלך ועד מלחמת ששת הימים, מהולדת היהדות, הנצרות והאסלאם ועד הסכסוך הישראלי-פלסטיני, תולדותיה של העיר הזאת מחזיקות שלושת אלפים שנות אמונה ומ