מרטין הצעיר בן השבע - עשרה וברונו המבוגר, האוהבים שניהם את אלחנדרה אפופת - הסוד )שיש הרואים בה סמל לארגנטינה(, טווים סיפור - אהבה טראגי, מרתק ומסעיר, שמשולבת בו דמות היסטורית מתולדות עמם - הסרן סלדוניו אולמוס, בן - גילו של מרטין. בסופו של דבר בורחים גם מרטין גם הסרן ממקומם ובריחתם פורצת את גבולות הזמן והמקום. חלקו המרכזי של רומן ר
באמצע חייו מחליט אלברט גירון-שנים רבות פקיד זוטר בעיריית תל-אביב, בעל לאשה העובדת במשרד נסיעות ואב לבת הלומדת באוניברסיטה העברית -לעזוב את עבודתו, שבה הוא סופג עלבונות מבעלי שררה, ובה "כל החלומות נרמסים תחת רגליה הגסות של הבינוניות החוגגת", ולהקדיש את כל זמנו לכתיבה.
כשלוש שנים הוא מכין עצמו להגשמת מטרתו זאת-
קורא ספרים הרבה, מלק
סיפורו של הולדן קולפילד, נער בן שש-עשרה בארצות הברית של אמצע המאה ה-20, כובש לו אוהדים מזה חמישים שנה. ראשון מסוגו, דיבר "התפסן" בשפה שאיש לא דיבר לפניו: בשפה ישירה, פונה בגוף שני לקוראיו, מנבל את הפה בקללות מכל הסוגים, מספר הולדן את סיפור התבגרותו, מוחה על צביעות, מאוהב באמת ובתמימות.
'דון קיחוטה', הספר שרק התנ"ך מתחרה בו במספר תרגומיו, נחשב לרומאן המודרני הראשון, ובעיני רבים גם לגדול שבכולם.
בעברית לא שפר גורלה של אבן - פינה זו של התרבות העולמית; תרגומו המפורסם של ביאליק הוא רק עיבוד מקוצר.
עתה תורגם הספר במלואו, על שני חלקיו, ב"ספריה החדשה".
טירופו של דון קיחוטה נעוץ בפריצת הגבול שבין הספרות לבין ה"מציאות": האיש
הסיפור על יוסף ק. שנאשם ואינו יודע במה נאשם. נסיונותיו להגיע אל הרשויות השופטות ולטהר את עצמו מאשמה שאינה ידועה לו מְסמלים את מבוכתו של האדם המודרני ואת חוסר האונים שלו.
פרנץ קפקא (1924-1883) נולד בפראג שבצ'כיה. בנו של סוחר יהודי, שאופיו השתלטני השפיע על כל מהלך חייו ויצירתו. לאחר שסיים לימודי משפטים, עבד בחברת ביטוח בפראג, עד שחלה בשחפ
השיטה הייתה פשוטה. ספרים נועדו להישרף יחד עם הבתים בהם הוחבאו.
גאי מונטאג היה כבאי.
עבודתו היתה הצתת שריפות.
הוא אהב את עבודתו.
הוא היה כבאי עשר שנים, ומעולם לא עצר לתהות על העונג שבבערה הלילית, או על השמחה שבצפייה בדפים המאוכלים על ידי הלהבות...
מעולם לא פקפק בדבר, עד שפגש נערה בת שבע - עשרה שסיפרה לו על עבר בו האנשים לא פחדו.
א
"האם האח הגדול קיים?"
"ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה."
"האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?"
"אתה לא קיים."
1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
מיהו הרוזן ממונטה כריסטו? גיבור חידה המעורר הערצה ואימה. איש מסתורין השולט בגורלות בני אדם כאילו היה אלוהים או שטן. אלכסנדר דיומה האב (1870 - 1802) מגולל בכושר המצאה מפליא את הרפתקאותיו המדהימות של גבר גאה, שגורלו בגד בו בהיותו על סף ההצלחה. לאחר ארבע עשרה שנות סבל בתא כלא אפל במצודת איף האיומה הוא יוצא לחופשי בדרך מופלאה, ומכאן ואילך -
חמש שנים אחרי הנסיגה מלבנון חוזר לירז ליברטי אל השנה שטילטלה את חייו - השנה האחרונה של צה"ל על הבופור.
הוא חוזר אל ריבר החובש שהבטיח למות למענו;
אל אושרי הסמל, הנשמה התאומה, שנשבע לירות בו אם יאבד יד;
אל זיתלאווי שהמציא שפה, ובייליס שהוריד כיפה;
אל שפיצר, שדיקלם "הנרי החמישי" בשלג - ואל אלה שלא חזרו.
"אם יש גן עדן" מהדהד בקול בוטה ו
המספר הוא ילד ערבי בביתה של זונה לשעבר שמתפרנסת מטיפול בילדיהן של חברות למקצוע; והסיפור מצייר את דמותה המרשימה של אישה זו – יהודייה, שנולדה בפולין, הגיעה לצרפת וחייתה את אימי השואה – ואת ההווי הססגוני של רובע בלוויל בפריס המאוכלס ברובו במהגרים ערבים, יהודים ושחורים.
ספר מיוחד במינו, עצוב ומצחיק ומרתק, שזכה בפרס גונקור לשנת 1975
המקום - יישוב נידח בגבול הממלכה, שמאחוריו משתרע האזור הנתון לשלטון הברברים, הזמן - תקופה רחוקה בעבר, אבל הבעיות שמתלבטים בהן האנשים קרובות לזמננו ולמקומותינו, סיפור יחיד - במינו שמעורבים בו אירוניה, ארוטיות עזה, התבוננות מעמיקה ואימים. עם הופעתו, בשנת 1980, נתקבל הספר בהתלהבות מצד הביקורת והוציא למחברו מוניטין בארצות דוברי האנגלית.
מאז ראה אור ב־1932 , נחשב עולם חדש מופלא לאחת מיצירות המופת העתידניות המשפיעות ביותר במאה העשרים .
כמו ספרו הנודע של ג ´ורג ´ אורוול , , 1984 הוא טבע מושגים
שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמילון החברתי־פוליטי .
עולם חדש מופלא הוא חזון סאטירי מאיים על עתיד "אוטופי ",שבו בני האדם מתרבים באופן גנטי ומעוקרים מרגשות באמצעות סמים במטרה לשרת באופן פס
קורותיה המופלאות של משפחה המתגוררת בעיירה אגדית בקולומביה מסופרות ברומן זה, שהוא אחד ממופתי הפרוזה של אמריקה הלטינית בימינו.
קורות המשפחה, שהיא מעין מיקרוקוסמוס הפועל לפי חוקים פנימיים שאינם תלויים בעולם ובזמן הריאליים, הן למעה כרוניקה של האנושות כולה.
מאה שנים של אהבה ואמונה ויאוש, שאיפה לאושר ואכזבה, ולבסוף חזרה אל בדידותו
רצח מסתורי, פרשת אהבים חשאית, דירת מסתור שאיש אינו יודע מה מתרחש בה באמת - אלה הם כמה מצירי העלילות שהרומאן הזה, המתרחש כולו בתל - אביב, בנוי מהן. מקצת גורלות החיים המצוירים כאן מתקיימים זה בצד זה, ומקצתם נפגשים, נתקלים, ואף נחבטים זה בזה בכוח. בתוך כך מתחוללות דרמות קטנות וגדולות, עצב מתערבב עם צחוק, טרגדיה נושקת לגרוטסקה, וכך הולכת
34 סיפורים. אניהוא הוא קרת במיטבו. סיפורים כמו השמנמן, נשיקה אחת על הפה במומבסה, כללי ברזל ואחרים, מאשרים מחדש - וביתר שאת - את יכולתו של קרת להפגיש בין הטריוויאלי לבין החד - פעמי, להצחיק ולהדאיג בו - זמנית, ובעיקר להאיר בדייקנות את תנועת המטוטלת שבין האישי לאוניברסלי. סיפוריו של קרת הופיעו ביותר מעשרים שפות, היו לרבי מכר וקנו למחברם ק
ורנון האלידיי וקלייב לינלי, שני ידידים ותיקים, נפגשים בהלווייתה של מולי ליין המקסימה שהלכה לעולמה בלא עת. שניהם היו מאהביה בעבר, לפני שהגיעו אל העמדות המכובדות שהם תופסים היום: קלייב הוא מלחין מפורסם ומצליח, ורנון הוא עורכו של עיתון רב השפעה. מרגע הפגישה בהלווייה מתחילה להתגלגל במהירות פרשה מרתקת, רבת תהפוכות והפתעות, שמעורבים בה
לאחר היריעה הרחבה של "מר מאני", עטור הפרסים והתהילה הבינלאומית, פונה א.ב.יהושע לנתיב אינטימי - אהבה מוזרה, "בלתי אפשרית", של גבר צעיר לאשה. נתיב זה ממומש בריאליזם פרטני ובהומור הנושק בגרוטסקי. אך חרף השתהותו הכפייתית של הגיבור המספר על פרטים, דומה שיותר מבכל רומאן אחר של יהושע נסחף הקורא לדהור בקריאתו, עד שכמעט מתבקש לומר לו שיש בונו
"אישד המרתון" הוא אחד מאותם רומנים אשר כמו נועד מרגע הופעתו לשבור שיאים - כספר קריאה, כרומן-הנבחר של מועדון ספר-החודש, כסרט קופה עולמי וכיצירה המתורגמת לשפות זרות. על רקע מרתק של נאצים-לשעבר ושל יהודים-בהווה מעביר ויליאם גולדמן את קוראיו על פני נופים ססגוניים בכל חלקי תבל, במרתון-הרפתקאות שסיומו המפתיע מרתק לא פחות מכל קטע ופרק בספ