ניו-יורק של שנות ה- 20 וה- 30 של המאה העשרים. הכרך משנה את פניו. גורדי השחקים פורצים אל קו הרגיע, בין האדריכלים מתנהל מאבק איתנים על מראה פניה של העיר. הווארד רוראק, אדריכל צעיר ועיקש, לוחם ללא פשרות למען האדריכלות המודרנית, נגד כל המימסד האדריכלי ונגד דעת הקהל הקונפורמיסטית והשמרנית המאיימת לדרוס אותו.
הספר - יצירת המופת של איין ראנד
עיתונאי ישיש מחליט להעניק לעצמו ליום הולדתו התשעים ליל אהבה עם נערה בתולה. הלילה הזה, בבית זונות באחת מסמטאותיה הציוריות של עירו, עתיד לשנות את חייו של הזקן הערירי שכבר ראה את עצמו עומד על ספו של המוות, והוא זוכה באמונה המחיה שעוד יחגוג את שנתו המאה ואז ימות באחד הימים לא מזקנה כי אם "מאהבה בפרפורי גסיסה מאושרים".
ספרו החדש של מא
"אני רוצה לספר על חיי כפי שהללו התנהלו דרך מה שקרוי טוב וכן דרך מה שקרוי רע, דרך האהבה, הבדידות, הזעם, החן, החטא, המחשבה, האושר והייסורים...
ואני אנסה לכתוב עליהם באמנות החרון ורגשת - הלב, הדמעות והבדיחה, הגעגועים והבעתה..."
"החיים כמשל" הנו ספר מיוחד במינו, אשר אין לו אח ודוגמה בספרות העברית, ואשר אופיו וסגנונו מייחדים אותו (כפי שעמדו
במסגרת לימודי האנתרופולוגיה באוניברסיטת קליפורניה, עסק קרלוס קסטנדה באיסוף מידע על צמחי מרפא שונים ששימשו את האינדיאנים בסונורה, מקסיקו. כך פגש לראשונה את דון חואן - אינדיאני שנודע בתכונותיו המאגיות יוצאות הדופן והיה מוקף יראה והערצה. בהאש שבפנים מתחיל קסטנדה לספר על אודות התורה המופלאה שלימדהו דון חואן החמקמק, הלגלגן כלשהו, המ
מעטים יערערו על התיזה שאותה מתמצת דן בן אמוץ בעצם השם המתנוסס בחוצפה בכתב רש"י על ספרו, אך האומנם יש צורך בכל כך הרבה דוגמאות של משגלים שונים ומשונים (תוך רכיבה על סוס; בתא של קרון רכבת; על קברו של שייח' אבו - תור; בבית חולים; עם שתי לסביות; בבית מרחץ; באמצע הרחוב ביום גשם; עם קטינות ועם זקנות; במסיבת סמים ובקולנוע) כדי לחזק את הטיעון המו
באני מונרו, איש מכירות רודף שמלות ואלכוהול, יוצא למסע האחרון בחייו. אשתו התאבדה זה עתה, הדירה הקטנה סוגרת עליו וכעת עליו גם לטפל בבנו בן התשע, באני ג´וניור. השניים יוצאים לתור את חופה הדרומי של אנגליה, שם מנסה באני למכור מוצרי טיפוח מדלת לדלת.
באני, שמכיר רק שלושה מצבי תודעה - שכרות, חרמנות או שתיהן - מאמין שהוא מתנת האל למין הנשי. כש
זוהי אולי היצירה הבולטת והעל זמנית ביותר של ארנסט המינגוויי. בשפה פשוטה אך בעוצמה רבה, מגולל בפנינו הסופר הגדול את הסיפור הכובש אודות דייג קובני, חסר מזל, שלעת זקנה נאלץ לעמוד בפני מבחן החיים הגדול ביותר שלו ? מאבק עיקש ומייסר כנגד דג-חרב, הרחק במימיו של זרם הגולף. בסגנון מודרני, ייחודי, המינגוויי מעצב מחדש את התימה הקלאסית של ג
ישעיהו ליבוביץ, "הילד הנורא" של חברתנו ומהוגי הדעות הבולטים בעם ישראל בדורנו, משוחח עם מיכאל ששר על "על כל נושא שבעולם".
החל בשאלות החוץ והביטחון של המדינה והסכסוך הישראלי - ערבי, בעיות דת ומדינה, עתיד העם היהודי בארץ ובעולם וכלה בבעיות אישיות וכלליות כמו מדע וערכים, רפואה ומוסר, אמנות (ספרות, תיאטרון, מוסיקה וציור), אמונות תפלות וע