![]() |
|
|
תקציר הספר
ספר זה מציג לראשונה בפני הקורא הישראלי סקירה מקפת וביקורתית על דרכיו של החינוך ההומניסטי - מאתונה הקלאסית ועד למערב הפוסטמודרני. לצד חידוש זה ימצא הקורא בספר דרך כתיבה ואמירה בלתי שגרתית: גישה אינטגרטיבית הקושרת את היסוד ההיסטורי עם היסוד האקלטאלי, את התיאורטי עם המעשי, ואת התיאורי עם הביקורתי - בכוונה מוצהרת לחזק ולהנחות את החינוך ההומניסטי ``כאן ועכשיו``. בנוסף לדיון באידיאלים הומניסטיים דוגמת כבוד האדם, תרבות איכותית, חשיבה אוטונומית ואישיות אותנטית, הספר מציע לקוראים דיון ביקורתי בסוגיות בוערות שעל סדר היום הציבורי: חינוך לשלום ולדמוקרטיה, אתיקה מקצועית של מורים, הסכנות שבהפרטת החינוך ובסגידה להישגיות, ותפקידם של מחנכים בחברה שמקריבה את נכסי התרבות על מזבח הרייטינג. נמרוד אלוני הוא דוקטור לפילוסופיה של החינוך ומשמש כמרצה לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים ובמכללת בית ברל. בשנים האחרונות עמד במרכזם של מאבקים ציבוריים נגד מסחור החינוך והתרבות ולמען הבטחת אופיו הנאור של החינוך הממלכתי. בימים אלה משמש נמרוד אלוני כיו``ר הוועדה להכנת הקוד האתי למורים וכיו``ר הרשת לחינוך ממלכתי-הומניסטי.
קוראים עכשיו
התחילה לקרוא לפני 15 שנים ו-2 חודשים
|
לקט ספרים מאת נמרוד אלוני
שם הספר |
---|
כל שצריך להיות אדם - מסע בפילוסופיה חינוכית - אנתולוגיה |
החינוך וסביבו: שנתון מכללת סמינר הקיבוצים |
דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי |
גילוי דעת - 5 |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של נמרוד אלוני
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים