» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (41):
חינוך,
מדעי החברה - חינוך,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
פסיכולוגיה,
פילוסופיה,
A25,
MEGA SALE ספרים במבצע 3 ב50שח ומשלוח חינם,
חינוך,
ספרי עיון ,
ספרי עיון בנושא פסיכולוגיה,
ספרי עיון בנושא חינוך והוראה,
A4A,
פילוסופיה,
איוב,
חינוך,
מתעניין ב...,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
מעניין,
רוצה לבדוק מקרוב לפני קריאה,
פילוסופיה,
נפלא!,
לקרוא מתישהו,
פילוסופיה,
Read it,
On The Shelf,
חיפוש רוחני (דברי פילוסופיה),
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
חינוך, למידה, תקשורת, תרבות בלשנות ומילונים למכירה,
ספרי עיון למכירה,
פילוסופיה למכירה,
פילוסופיה,
ספרים אפשריים,
חינוך,
reading list,
פעמיים,
חינוך, הורות, הריון ולידה - ספרים למכירה,
ספריעד- הגות, פילוסופיה וחברה,
תומחר ,
רשימת קניה,
עיון כללי - היסטוריה, פילוסופיה,
פילוסופיה,
עוד ...
|
1.
|
|
כל שצריך להיות אדם, ברוח אמרתו של ז´אן-ז´אק רוסו, מזמן לקוראים הישראלים, לראשונה בעברית, מפגש עם יסודות הפילוסופיה החינוכית באמצעות מבחר עצום של טקסטים קלאסיים, מודרניים ופוסטמודרניים, יחד עם מבואות שיטתיים לסוגיות המרכזיות שבהן עוסקת הפילוסופיה של החינוך. הטקסטים סדורים בשבעה שערים נושאיים: השתוקקות פילוסופית, מאפייני הפילוסופיה החינוכית, טבע האדם והתכלית האנושית, תחומי הדעת ודרכי הידיעה, אתגרים מוסריים בחינוך ובחברה, מקורות ומגמות בחינוך ההומניסטי והכתבים המכוננים. כל אחד מהשערים נפתח במאמר-מבוא ובהארות על הטקסטים....
|
2.
|
|
ספר זה מציג לראשונה בפני הקורא הישראלי סקירה מקפת וביקורתית על דרכיו של החינוך ההומניסטי - מאתונה הקלאסית ועד למערב הפוסטמודרני. לצד חידוש זה ימצא הקורא בספר דרך כתיבה ואמירה בלתי שגרתית: גישה אינטגרטיבית הקושרת את היסוד ההיסטורי עם היסוד האקלטאלי, את התיאורטי עם המעשי, ואת התיאורי עם הביקורתי - בכוונה מוצהרת לחזק ולהנחות את החינוך ההומניסטי ``כאן ועכשיו``. בנוסף לדיון באידיאלים הומניסטיים דוגמת כבוד האדם, תרבות איכותית, חשיבה אוטונומית ואישיות אותנטית, הספר מציע לקוראים דיון ביקורתי בסוגיות בוערות שעל סדר היום הציבורי: חינוך לשלום ולדמוקרטיה, אתיקה מקצועית של מורים, הסכנות שבהפרטת החינוך ובסגידה להישגיות, ותפקידם של מחנכים בחברה שמקריבה את נכסי התרבות על מזבח הרייטינג. נמרוד אלוני הוא דוקטור לפילוסופיה של החינוך ומשמש כמרצה לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים ובמכללת בית ברל. בשנים האחרונות עמד במרכזם של מאבקים ציבוריים נגד מסחור החינוך והתרבות ולמען הבטחת אופיו הנאור של החינוך הממלכתי. בימים אלה משמש נמרוד אלוני כיו``ר הוועדה להכנת הקוד האתי למורים וכיו``ר הרשת לחינוך ממלכתי-הומניסטי....
|
3.
|
|
הספר שלפנינו מציג סוגים רבים ומגוונים של דיאלוגים חינוכיים, מן העת הקלאסית ועד לימינו הפוסט-מודרניים, כלל דרכים לארוג אותם יחד לכדי גישה פדגוגית כוללת. לחדשנותו של הספר שני היבטים: האחד נובע משילובם של שלושה מושגי יסוד בחינוך - הומניזם, דיאלוג והעצמה - לכלל תפיסה חינוכית חדשה, אשר מכוחה יוכלו המורים לשפר את כושרם לתקשר עם התלמידים ולזמן להם אפשרויות ללמידה משמעותית, להתפתחות ולהנכחה עצמית. מן ההיבט השני, הספר מציג רפרטואר עשיר של דיאלוגים מעצימים, אשר מעמיד לרשות אנשי החינוך דרכים מגוונות לטיפוח יכולות ומידות טובות.לכתיבת הספר חברו יחד עשרים אנשי חינוך ואקדמיה כדי לקדם אלטרנטיבה לחינוך הקיים:לחלץ את מערכת החינוך מחוליי הניכור, הסטנדרטיזציה וחרושת הציונים שהביאה עמה התפיסה הכלכלית-תפוקתית, וגם להעמיד תרומה של ממש לקידום החינוך ההומניסטי: מערכת חינוכית המתייחסת בכבוד לתלמידים ולמורים, אקלים חברתי של הומאניות בין אישית והגינות חברתית, ולמידה הוליסטית ומשמעותית.ד"ר נמרוד אלוני הוא מרצה בכיר לפילוסופיה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים. משמש כראש "המכון למחשבה חינוכית" וכראש "קתדרת אונסק"ו לחינוך הומניסטי", מייסד ויו"ר של "כנס תל אביב לחינוך מתקדם", ומנהל של תחום האתיקה החינוכית במרכז לאתיקה שבירושלים. שני ספריו הקודמים בתחום החינוך ההומניסטי יצאו לאור בהוצאת הקיבוץ המאוחד....
|
6.
|
|
חינוך טוב הוא טיפוח בני אדם בזיקה לטבע האנושי, לתרבותי-האיכותי ולסגולי-אישיותי – והכול מתוך הקפדה על אקלים אינטלקטואלי וחברתי, שמוֹתיר את רוח התלמידים חופשייה לחקרנות, לפרשנות, לביקורתיות, ליצירתיות ולהגדרה עצמית. זהו חינוך המבקש לסייע לאנשים לממש יכולות אישיותיות, תשתיות תרבותיות והזדמנויות חברתיות, ולצרוף לעצמם חיים אוטונומיים ומלאים של משמעות, הגינות והגשמה עצמית.
המחנך הטוב אוהב ראשוניות של ילדוּת ונעורים, אוהב בשלות של איכות ותרבות, ואישיותו המיוחדת יוצרת גשר ביניהן: היא מכוננת את המפגש הפדגוגי, שבו מפיקים הצעירים את המיטב מעצמם ומעולמם ומתקשרים באהבה ובמחויבות לדברים הראויים לאהבה ולהגשמה.
"חינוך טוב" לא נולד במגדל שן והוא אינו ספר מן הספרים "היושבים על הגדר", כי אם כתב עמדה שמתיימר לקדם צעירים למיטבם. "לפיכך, הוא מציג חזון ערכי של הראוי ומשנה סדורה בדבר הדרכים הנאותות להגשמתו. הטוב שאליו מכוון הספר הוא משולש: הטוב החוויתי שבשמחת החיים ובחדוות הלימוד והיצירה; הטוב האיכותי שבסטנדרטים גבוהים בתחומי החשיבה, הדיבור, האזרחות, העבודה, האמנות והגנת הסביבה; והטוב המוסרי שבדאגה לרווחתם ולכבודם של אחרים ומניעת כל פגיעה בזולת.
פרופ' נמרוד אלוני מלמד פילוסופיה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים, עומד בה בראש "המכון לחינוך מתקדם" ומופקד על "קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי". ב"מרכז לאתיקה שבירושלים" הוא מנהל את תחום האתיקה החינוכית. בשנת 1997 ייסד את רשת חמ"ה לחינוך ממלכתי הומניסטי. ספריו הקודמים בהוצאת הקיבוץ המאוחד: "להיות אדם: דרכים בחינוך ההומניסטי" (1998), "כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית (בשיתוף מכון מופ"ת, 2005), "דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי" (2008).
ספר מרתק זה אינו עוסק בתחרות של ציונים, באוריינות המאה ה-21 או בשאלות של בחינות הבגרות, אלא במהות החינוך הטוב – הטוב במובן ההומניסטי, הליברלי, ההוליסטי. כל מי שרואה לנגד עיניו חינוכו של דור משכיל, רגיש, קשוב וערכי – ראוי שיקרא ספר זה של נמרוד אלוני.
פרופ' גבריאל סלומון
הספר חינוך טוב מסתמך על מיטב המקורות מהתקופה העתיקה ועד ימינו והופך אותם נגישים לכל מי שמתעניין בשאלה מיהו האדם הטוב ומהו החינוך הראוי. אלוני דן באופן מעמיק בזיקה בין "התרבות הגבוהה" לבין החינוך בתרבות דמוקרטית והומניסטית. זהו ספר עשיר ברעיונות, מתווה דרך, ומהווה תרומה משמעותית לספרות החינוך בישראל.
פרופ' מרים בן פרץ
נמרוד אלוני מרהט בסלון של חיינו את המלה "חינוך". הוא מאוורר את האבק שדבק בה, מצחצח את דמיונה ומרפד מחדש, ביד אמן, את מה שאולי שכחנו מזמן. "חינוך טוב" הוא ספר חלומות. נמרוד אלוני פורש לפני החלומות האלה שטיח אדום ומאמין שיום אחד נאזור אומץ לדרוך עליו.
רוני סומק...
|
7.
|
|
גילוי דעת הוא כתב עת מדעי שפיט היוצא לאור במשותף על ידי המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, במטרה להעשיר ולהעמיק את הדיון בסוגיות מהותיות – חינוכיות, חברתיות ותרבותיות – הנוגעות לחברה הישראלית והעולמית עם תחילת העשור השני של המאה ה-21. מתוך עמדה המאמינה בחשיבותה של ראייה אינטלקטואלית רחבה ומקפת ובנחיצות קיומה של קשת מגוונת של נקודות מבט ותחומי מחקר ושיח, כתב העת מפרסם מאמרים – כמו גם מסות וביקורות ספרות – המשקפים מנעד רחב של פרספקטיבות דיסציפלינריות, שיטות חקירה והשקפות ערכיות. בהתאם לכך מועצת המערכת של גילוי דעת כוללת לא רק חוקרים בתחומי החינוך, אלא גם מלומדים בעלי שם ממגוון תחומי דעת במדעי החברה והרוח.
עורך ראשי: פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
עורך: ד"ר אמנון יובל, המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
...
|
8.
|
|
גילוי דעת הוא כתב עת מדעי שפיט היוצא לאור במשותף על ידי המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, במטרה להעשיר ולהעמיק את הדיון בסוגיות מהותיות – חינוכיות, חברתיות ותרבותיות – הנוגעות לחברה הישראלית והעולמית עם תחילת העשור השני של המאה ה-21. מתוך עמדה המאמינה בחשיבותה של ראייה אינטלקטואלית רחבה ומקפת ובנחיצות קיומה של קשת מגוונת של נקודות מבט ותחומי מחקר ושיח, כתב העת מפרסם מאמרים – כמו גם מסות וביקורות ספרות – המשקפים מנעד רחב של פרספקטיבות דיסציפלינריות, שיטות חקירה והשקפות ערכיות. בהתאם לכך מועצת המערכת של גילוי דעת כוללת לא רק חוקרים בתחומי החינוך, אלא גם מלומדים בעלי שם ממגוון תחומי דעת במדעי החברה והרוח.
עורך ראשי: פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
עורך: ד"ר אמנון יובל, המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
גליון ראשון:
מאמרים:
גלעד צוקרמן וגתית הולצמן
רֵעד אל העם: על המהפך הנדרש בהוראת תנ"ך בישראל
בועז צבר
בין פירוש לשינוי: ביקורת על תפישת הפרקטיקה החינוכית הפדגוגיה הביקורתית בגרסאותיה הפוסטמודרניות
עמוס הופמן
החינוך כמעשה חקיקה: הפוליטיקה החינוכית של הנאורות והשלכותיה
אייל נווה ונעמי ורד
היסטוריה ללא משמעות: על העדרו של הֶקְשֵר דיסציפלינרי, חינוכי ופוליטי בחינוך ההיסטורי הממלכתי בישראל
ליאורה גביעון
"אנחנו יותר משפחה עכשיו": אוכל, אימהוּת ומשפחה בקיבוץ המופרט
מסות:
אבנר הולצמן
האוניברסיטה כמרכז רוחני
ניב אחיטוב
התבוננות ברומן מסע אל תום האלף מנקודת מבט של חקר מערכות המידע והאינטרנט
ביקורות ספרים:
דני פילק
יד רוחצת יד - ביקורת על הספר מדינה מפקירה - מדינה משגיחה: מדיניות חברתית בישראל 1985-2008 בעריכת ארז צפדיה וחנה כץ
עמי וולנסקי
עולמן המורכב של רפורמות חינוכיות - ביקורת על הספר שינוי ושיפור במערכות חינוך בעריכת גל פישר וניר מיכאלי
אירית אורבוך
שירת האהבה של החוקר - ביקורת על הספר יפן במבט אישי מאת בן עמי שילוני
...
|
10.
|
|
גילוי דעת הוא כתב עת מדעי שפיט היוצא לאור במשותף על ידי המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, במטרה להעשיר ולהעמיק את הדיון בסוגיות מהותיות – חינוכיות, חברתיות ותרבותיות – הנוגעות לחברה הישראלית והעולמית עם תחילת העשור השני של המאה ה-21. מתוך עמדה המאמינה בחשיבותה של ראייה אינטלקטואלית רחבה ומקפת ובנחיצות קיומה של קשת מגוונת של נקודות מבט ותחומי מחקר ושיח, כתב העת מפרסם מאמרים – כמו גם מסות וביקורות ספרות – המשקפים מנעד רחב של פרספקטיבות דיסציפלינריות, שיטות חקירה והשקפות ערכיות. בהתאם לכך מועצת המערכת של גילוי דעת כוללת לא רק חוקרים בתחומי החינוך, אלא גם מלומדים בעלי שם ממגוון תחומי דעת במדעי החברה והרוח.
עורך ראשי: פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
עורך: ד"ר אמנון יובל, המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים...
|
11.
|
|
גילוי דעת הוא כתב עת מדעי שפיט היוצא לאור במשותף על ידי המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, במטרה להעשיר ולהעמיק את הדיון בסוגיות מהותיות – חינוכיות, חברתיות ותרבותיות – הנוגעות לחברה הישראלית והעולמית עם תחילת העשור השני של המאה ה-21. מתוך עמדה המאמינה בחשיבותה של ראייה אינטלקטואלית רחבה ומקפת ובנחיצות קיומה של קשת מגוונת של נקודות מבט ותחומי מחקר ושיח, כתב העת מפרסם מאמרים – כמו גם מסות וביקורות ספרות – המשקפים מנעד רחב של פרספקטיבות דיסציפלינריות, שיטות חקירה והשקפות ערכיות. בהתאם לכך מועצת המערכת של גילוי דעת כוללת לא רק חוקרים בתחומי החינוך, אלא גם מלומדים בעלי שם ממגוון תחומי דעת במדעי החברה והרוח.
עורך ראשי: פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
עורך: ד"ר אמנון יובל, המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים...
|
12.
|
|
הוראה פרטנית היא חלק בלתי נפרד מן השגרה הפדגוגית הנהוגה כיום בבתי הספר. על רקע מציאות זו חובר ספר זה המיועד לאנשי חינוך והוראה. הספר הוא פרי שיתוף פעולה של אנשי הוראה ואקדמיה. תכליתו היא הצגה תמציתית של גישת ההוראה הפרטנית, לרבות תשתיות תיאורטיות שלה והמשגות מעשיות של דרכים להוראתה, תוך מתן דוגמאות המאפשרות לעמוד על הצלחתה.
הספר הרבגוני הוא הסטנדרטי החדש מבוסס על תפיסה חינוכית הומניסטית והוליסטית, והוא משלב בין מגמת התגבור הלימודי למגמת הפיתוח האישיותי. הספר מציג את הגישה הפרטנית כחלופה לגישת הסטנדרטיזציה, ואת הרבגוניות כעיקרון פדגוגי מנחה. מעמדה חינוכית זו הספר נותן מענה להבדלים הבין־אישיים והבין־תרבותיים, למגוון לקויות הלמידה ולמגוון סגנונות הלמידה וההוראה. בצד המעשי, הספר מציע למורים ולמורות עושר של אפשרויות ומתכונות למימוש מוצלח של המפגשים הפרטניים, אשר מאז רפורמת “אופק חדש“ נתונים כמשאב חינוכי המצפה למימוש מיטבי....
|
13.
|
|
גילוי דעת הוא כתב עת מדעי שפיט היוצא לאור במשותף על ידי המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים והוצאת הקיבוץ המאוחד, במטרה להעשיר ולהעמיק את הדיון בסוגיות מהותיות – חינוכיות, חברתיות ותרבותיות – הנוגעות לחברה הישראלית והעולמית עם תחילת העשור השני של המאה ה-21. מתוך עמדה המאמינה בחשיבותה של ראייה אינטלקטואלית רחבה ומקפת ובנחיצות קיומה של קשת מגוונת של נקודות מבט ותחומי מחקר ושיח, כתב העת מפרסם מאמרים – כמו גם מסות וביקורות ספרות – המשקפים מנעד רחב של פרספקטיבות דיסציפלינריות, שיטות חקירה והשקפות ערכיות. בהתאם לכך מועצת המערכת של גילוי דעת כוללת לא רק חוקרים בתחומי החינוך, אלא גם מלומדים בעלי שם ממגוון תחומי דעת במדעי החברה והרוח.
עורך ראשי: פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים
עורך: ד"ר אמנון יובל, המכון לחינוך מתקדם, מכללת סמינר הקיבוצים...
|
15.
|
|
מידת החינוך הוא ספר אתגרים בבנאדמיות. נקודת המוצא שלו היא השילוב המבטיח בין מידה ככמות, מידה כאיכות ואיש מידות או אשת מידות כאדם מחונך משכמו ומעלה. זו החתירה לפיתוח תכונות טובות במידתיות הנכונה ולהגשמת הרמוניה עם הסביבה הטבעית ועם החברה האנושית.
הספר מכוון לכל אדם המבקש חיים של איכות ומשמעות, ובמיוחד לאנשי חינוך שרוצים לטפח תלמידים למיטבם.
בניגוד לרוח הפוסט-אמת והיחסיות המוסרית, הפרקים בספר ממליצים על הטוב ועל הראוי לכול: אחריות ערכית אקו-הומניסטית, השכלה רחבה וחשיבה רציונלית-ביקורתית, אישיות אוטונומית ואותנטית, תרבות דמוקרטית, אמפתיה ואוריינות אומנותית.
*
פרופ' נמרוד אלוני מלמד פילוסופיה של החינוך ועומד בראש המכון לחינוך מתקדם וקתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי במכללת סמינר הקיבוצים. הוא מייסד רשת חמ"ה לחינוך ממלכתי הומניסטי וכנס תל אביב לחינוך מתקדם, והיה שותף בהובלת רשת הארגונים לקידום חיים משותפים והזדמנות חינוכית הוגנת לילדי הפליטים. פרסומיו כוללים עשרה ספרים ומאמרים רבים בתחום החינוך ההומניסטי, הפדגוגיה האקטיביסטית והקיימות האקו-הומניסטית. על תרומתו לחקר החינוך ועל יוזמותיו החברתיות זכה לאותות ופרסים מהתנועה לאיכות השלטון, עיריית תל אביב, אוניברסיטת קולומביה וארגון רוטרי....
|
|