מדף הספרים של אברהם - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.





Simania RSS

מדף הספרים של אברהם - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
כעפעפי שחר הוא המעשה בעזרא סימן טוב ובחבריו, רחמים הכנר העיוור, משה דוד האברך, והדוקטור יהודה טוויל החוקר מן האוניברסיטה. על ארבעה החברים הירושלמים מספר "הסופר", והסיפור שהוא מספר מכאיב וגם מרגש, וכולו שזור באווירה של ירושלים, רחובותיה, בתיה, ריחותיה, שירתה. זו ירושלים העולה מן "העמק שתחת שכונת התפוחים בסוף רחוב בצלאל" ויורדת ועו
ברומן זה אנו פוגשים את עגנון הצעיר, המספר את סיפורו בגוף ראשון, בגרמניה בימי מלחמת העולם הראשונה. עגנון מתאר את שהותו בלייפציג ומציג לפנינו עשרות דמויות מכל שכבות החברה, שעמן בא במגע. כל אדם סיפור בפני עצמו, כל אדם עולם ומלואו. אנו פוגשים את היהודים הגאליצאים שהתיישבו בלייפציג באלפיהם, מנסים להתקבל כפטריוטים בחברה הגרמנית וכואבי
סיפור חייה של פייגה, נערה חרדית, משכונת מאה שערים בירושלים, אשר בדרך מקרה, מכירה את שפרה מורגנשטרן,נגנית פסנתר, קשישה וערירית, אשר בעברה הייתה מפורסמת בכל העולם כולו כפסנתרנית מחוננת ביותר. פייגה נקשרת בקשר אמיץ לשפרה, ואף היא מגלה כישרון יוצא דופן בנגינה על פסנתר, בתמיכתה ובעידודה של שפרה. לאור נישואיה הכושלים של פייגה, היא ב
ספר מנהגות ומדרשות ואגדות לימי הרחמים והסליחות לראש השנה וליום הכיפורים ולימים שבינתיים.``למען אחי ורעי המבקשים לדעת ענייני ראש השנה ויום הכיפורים וימים שבינתיים אספתי קצת דברים מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים, מתלמוד בבלי וירושלמי, מדרשי הלכות ומדרשי אגדות ומן הזהר, ומשאר ספרי רבותינו ראשונים ואחרונים זכרונם לברכה, וסידרתי א
סיפורו של ר` יודיל חסיד, היוצא מן העיר ברודי במצוות הרב מאפטא אל ערי גליציה, כדי לקבץ נדוניה לשלוש בנותיו שהגיעו לפרקן. מעשייה חסידית זו היא סיפור מסגרת, המאגד בתוכו עשרות סיפורים ומעשיות. ר` יודיל חסיד, גיבור הרומן, סובב הולך בעיירות גליציה וכפריה בלוויית נטע בעל העגלה - מעין דון קישוט יהודי. מתוך הרומן נפרשת לעיני הקורא יריעה רחבה
רומן חדש מעזבונו של ש``י עגנון בסיפור זה המתפרסם כאן לראשונה בשלמותו, מתגלה לנו עגנון מחדש בשיא כוחו וברבגוניותו המפליאה. מרובים כאן היסודות האוטוביוגרפיים, ואנו פוגשים את עגנון הצעיר, המספר את סיפורו בגוף ראשון, בגרמניה בימי מלחמת העולם הראשונה. עגנון מתאר את שהותו בלייפציג, אחת מערי המסחר הגדולות של גרמניה (היום בגרמניה המזרחית
כרך זה כולל את הסיפורים ``עד הנה``, ``עם כניסת היום``, ``תהלה``, ``לילה מן הלילות``, ``שבועת אמונים``, ``ותרב חכמת שלמה``, ``המלבוש``, ``פרנהיים``, ``אבי השור`` ו``עידו ועינם``. הסיפור ``עד הנה`` מתאר את שיטוטיו חסרי הפשר של המספר בעריה של גרמניה, כשהתערערות סדרי חייו, כמו גם המראות והאנשים שהוא פוגש, הם עדות לתהליך התפוררותה של הרקמה החברתית של גרמניה ב
שפת הידידות איננה מלים אלא כוונות. היא בינה שמעל לשפת המלים. הנרי דויד תורו.
כרך זה מכיל את הסיפורים ``לפי הצער השכר``, ``קורות בתינו``, ``ספר תכלית המעשים`` ו``עד עולם``, וכן את ``מעוז ומחסה``, ``סיפוקים נאים של ר` ישראל בעל שם טוב``, ``בני עירי`` ו``עם עצמי``. ``לפי הצער והשכר``, הפותח את הכרך, עניינו דמותו של פייטן ימי בינייימי, שלנוכח ייסורי עמו בתקופת מסעי הצלב מחבר פיוט מסוג העקידה - משל לסופר בן זמננו, המחפש דרך לבטא בה א
כרך זה מכיל את הסיפורים ``הנדח``, ``והיה העקוב למישור`` ו``בלבב ימים``, ואת קובצי הסיפורים ``תכריך של סיפורים``, ``באהל ביתי``, ``דורות עולמים``, ``סיפורים של שבת``, ``פוליו - סיפורי אגדות`` ו``סיפורים נאים של ארץ ישראל``. בין הסיפורים ימצא הקורא את ``עגונות``, סיפור הבכורה הארצישראלי של עגנון בן ה21-, שממנו גזר שמואל יוסף טשאטשקיס את שם-העט שהפך לשמו,
ספר זה כולל ארבעה סיפורים. "לפנים מן החומה" הוא סיפור דמיוני הנותן ביטוי פיוטי מושלם לקשר הנפשי העמוק שקשר את עגנון אל ירושלים בתוך החומות ולנוף של הרי יהודה ואפרים. בתוך הסיפור גם פרק גדול על יפו לפני מלחמת העולם הראשונה, שעגנון זכר לה את חסד נעוריו עד סוף ימיו. בסיפור הגדול ביותר בתוך הכרך, "הדום וכסא", עושה עגנון ניסיון נועז ליצ
יצחק קומר הוא צעיר בן גליציה החולם את חלום שיבת ציון, עולה לארץ, חי תחילה ביפו ובמושבות, ואחר כך בירושלים בקרב היהדות הדתית, וגורלו הוא כגורלם של מהגרים רבים שעזבו את ביתם שבגולה בניסיון לבנות לעצמם חיים חדשים בארץ המובטחת. יצחק קומר נתקל בכלב בלק, שעגנון הפכו ביד אמן לנפש פועלת לכל דבר. המפגש הגורלי בין יצחק קומר לבין הכלב הופך לפר
כרך זה מכיל את הסיפורים שני תלמידי חכמים שהיו בעירנו, אצל חמדת, בין שתי ערים והאדונית והרוכל; ואת קובצי הסיפורים ”ספר המעשים” ו”פרקים של ספר המדינה”. האדונית והרוכל הוא משל של עגנון על גרמניה: למעשה זו אלגוריה, שבה המחיז את המפגש הגורלי שבין האישה הקניבלית, סמלה של גרמניה, לבין הרוכל הנע ונד, בן דמותו של היהודי הנצחי, המוצג כבן חס
כרך זה, שהוא אוסף סיפורי זוגות – סיפורי אהבה ופירוד, מכיל את הסיפורים "בדמי ימיה", "בנערינו ובזקנינו", "גבעת החול", "לילות", "אחות", "חופת דודים", "פנים אחרות" ו"הרופא וגרושתו"; ואת "סיפור פשוט". "סיפור פשוט" הוא הרומן השני שפרסם עגנון, אחרי "הכנסת כלה". זירת התרחשותו היא העיירה שבוש, ועלילתו היא פרשת השידוכין והנישואין של הירשל הורביץ ומינה
אילו היו מספרים ללולק בן השמונה שיום אחד יסעד על שולחנה של מלכת אנגליה, שינהל עם האפיפיור שיחה מתובלת ביידיש, שיאזין יחד עם קנצלר גרמניה - קנצלר גרמניה מכולם - לשיר "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח", במנגינה של חסידות גור, ודאי לא היה מאמין. ואולי דווקא כן. כי לולק, הילד הצעיר ביותר ששרד את מחנה הריכוז בוכנוולד, היה רגיל לניסים.
במשך שלוש שנים איש לא הצליח לעצור את הרוצח הסדרתי שקורבנותיו היו נערות יפהפיות שמראן הושחת לפני מותן. שרון, בלשית מחוספסת ממחלק הרצח של ניו-יורק, שמה לה למטרה לתפוס את הרוצח החמקמק בכל מחיר. בחיפושיה היא מגיעה עד לצמרת עולם הזוהר, ובדרך מעוררת את זעמה של עורכת מגזין אופנה נחשב. היא מגלה שהסוד לפתרון התעלומה טמון אצל דוגמנית-על, שאי
תיאום כוונות הוא רומן מלחמה יוצא דופן. עד צאת הספר לאור לא כתבו כך בספרות העברית על מלחמותינו – לא כך תוארו הקרבות, ולא כאלה היו סיפורי הרעוּת שעליהם למדנו להתרפק. בין עמודי פיוט הכתובים בשפה עשירה ומיוחדת של בן ישיבה למדן, נפרשים לפני הקורא תיאורים דייקניים ואף אכזריים של ימי מלחמת יום הכיפורים – וכל אלה שזורים בזיכרון החבר של
"שום דבר משמעותי במהלך חיי, לא הכין אותי לעובדה שבגיל שלושים וחמש אשכב בחדר נעול, חשוך, ומנותק מן העולם, לבוש בבגדים מקוריים של אסיר באושוויץ, כשהעיסוק המרכזי שלי במשך ימים הוא עיון בלתי פוסק במחברת אשר נכתבה, בסערת נפש, על הסופר שאיננו סופר, ק. צטניק." ערן, צעיר, מצליח ושאפתן, אינו זוכר כלל איך הגיע לחדר, מציאותו היומיומית, התובענית,


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ