מדף הספרים של אברהם - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.





Simania RSS

מדף הספרים של אברהם - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
"שום דבר משמעותי במהלך חיי, לא הכין אותי לעובדה שבגיל שלושים וחמש אשכב בחדר נעול, חשוך, ומנותק מן העולם, לבוש בבגדים מקוריים של אסיר באושוויץ, כשהעיסוק המרכזי שלי במשך ימים הוא עיון בלתי פוסק במחברת אשר נכתבה, בסערת נפש, על הסופר שאיננו סופר, ק. צטניק." ערן, צעיר, מצליח ושאפתן, אינו זוכר כלל איך הגיע לחדר, מציאותו היומיומית, התובענית,
תיאום כוונות הוא רומן מלחמה יוצא דופן. עד צאת הספר לאור לא כתבו כך בספרות העברית על מלחמותינו – לא כך תוארו הקרבות, ולא כאלה היו סיפורי הרעוּת שעליהם למדנו להתרפק. בין עמודי פיוט הכתובים בשפה עשירה ומיוחדת של בן ישיבה למדן, נפרשים לפני הקורא תיאורים דייקניים ואף אכזריים של ימי מלחמת יום הכיפורים – וכל אלה שזורים בזיכרון החבר שלא
אילו היו מספרים ללולק בן השמונה שיום אחד יסעד על שולחנה של מלכת אנגליה, שינהל עם האפיפיור שיחה מתובלת ביידיש, שיאזין יחד עם קנצלר גרמניה - קנצלר גרמניה מכולם - לשיר "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח", במנגינה של חסידות גור, ודאי לא היה מאמין. ואולי דווקא כן. כי לולק, הילד הצעיר ביותר ששרד את מחנה הריכוז בוכנוולד, היה רגיל לניסים. הוא
במשך שלוש שנים איש לא הצליח לעצור את הרוצח הסדרתי שקורבנותיו היו נערות יפהפיות שמראן הושחת לפני מותן. שרון, בלשית מחוספסת ממחלק הרצח של ניו-יורק, שמה לה למטרה לתפוס את הרוצח החמקמק בכל מחיר. בחיפושיה היא מגיעה עד לצמרת עולם הזוהר, ובדרך מעוררת את זעמה של עורכת מגזין אופנה נחשב. היא מגלה שהסוד לפתרון התעלומה טמון אצל דוגמנית-על, שאי
כעפעפי שחר הוא המעשה בעזרא סימן טוב ובחבריו, רחמים הכנר העיוור, משה דוד האברך, והדוקטור יהודה טוויל החוקר מן האוניברסיטה. על ארבעה החברים הירושלמים מספר "הסופר", והסיפור שהוא מספר מכאיב וגם מרגש, וכולו שזור באווירה של ירושלים, רחובותיה, בתיה, ריחותיה, שירתה. זו ירושלים העולה מן "העמק שתחת שכונת התפוחים בסוף רחוב בצלאל" ויורדת ועו
יצחק קומר הוא צעיר בן גליציה החולם את חלום שיבת ציון, עולה לארץ, חי תחילה ביפו ובמושבות, ואחר כך בירושלים בקרב היהדות הדתית, וגורלו הוא כגורלם של מהגרים רבים שעזבו את ביתם שבגולה בניסיון לבנות לעצמם חיים חדשים בארץ המובטחת. יצחק קומר נתקל בכלב בלק, שעגנון הפכו ביד אמן לנפש פועלת לכל דבר. המפגש הגורלי בין יצחק קומר לבין הכלב הופך לפר
כרך זה מכיל את הסיפורים ``שני תלמידי חכמים שהיו בעירנו``, ``אצל חמדת``, ``בין שתי ערים`` ו``האדונית והרוכל``; ואת קובצי הסיפורים ``ספר המעשים`` ו``פרקים של ספר המדינה``. ``האדונית והרוכל`` הוא משלו של עגנון על גרמניה: למעשה זו אלגוריה, שבה המחיז את המפגש הגורלי שבין האשה הקניבלית, סמלה של גרמניה, לבין הרוכל הנע ונד, בן דמותו של היהודי הנצחי, המו
כרך זה מכיל את הסיפורים ``הנדח``, ``והיה העקוב למישור`` ו``בלבב ימים``, ואת קובצי הסיפורים ``תכריך של סיפורים``, ``באהל ביתי``, ``דורות עולמים``, ``סיפורים של שבת``, ``פוליו - סיפורי אגדות`` ו``סיפורים נאים של ארץ ישראל``. בין הסיפורים ימצא הקורא את ``עגונות``, סיפור הבכורה הארצישראלי של עגנון בן ה21-, שממנו גזר שמואל יוסף טשאטשקיס את שם-העט שהפך לשמו,
כרך זה, שהוא אוסף סיפורי זוגות – סיפורי אהבה ופירוד, מכיל את הסיפורים "בדמי ימיה", "בנערינו ובזקנינו", "גבעת החול", "לילות", "אחות", "חופת דודים", "פנים אחרות" ו"הרופא וגרושתו"; ואת "סיפור פשוט". "סיפור פשוט" הוא הרומן השני שפרסם עגנון, אחרי "הכנסת כלה". זירת התרחשותו היא העיירה שבוש, ועלילתו היא פרשת השידוכין והנישואין של הירשל הורביץ ומינה
"מי אתה, ילד? שאל. עולה חדש, עניתי. כך לימדו אותי לענות לכל שואל. אנחנו עולים חדשים, אני נכדו של חכם שויכה, ממצרים. כולנו עולים, השיב לי פרקש במהירות, עולים חדשים, עולים ותיקים, גם הארץ הזאת ותיקה וחדשה". בואי הרוח הוא ספרו הרביעי של חיים סבתו, וגם הפעם נכונה לקוראים הפתעה: הילד אשר זה עתה עלה ממצרים מוצא את עצמו בין האזבסטונים של שכ
נסיכה הולנדית עשירה שהקימה בעיר הקודש בית מידות למי שישרוד את סוף העולם, הרופא היהודי של סולטן זנזיבר שפירק בעצמו את אוהל המשיח, מנהל בית החולים היקֶה שדרש מעובדיו למלא את כל הטפסים בכתב רש״י - אלו רק מקצת הדמויות שחיים באר מעלה מנבכי ההיסטוריה של ירושלים ומדובב את סיפוריהן המרתקים. לצד זאת הוא חושף פרקים פחות מוּכּרים בחיי אישים
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
יש לך אפשרות להקריב את חיי חברך הטוב תמורת סיכוי להציל את חייך. האפשרות השנייה היא ששניכם תמותו. מה תעשה? לניצולי ציידת - הלווייתנים אסקס, זו לא הייתה שאלה של משחק תפקידים או של סימולציה. הבחירה הייתה אמיתית וגורלית. האונייה אסקס נותצה וטובעה על - ידי לווייתן זועם. מתוך עשרים אנשי צוותה שרדו שמונה. טביעת האונייה ומסע ההישרדות של
``מה הסיבה שבגללה חסית בשם הספרותי ק. צטניק?`` שאל אב בית הדין את מחבר סלמנדרה, שיצא מלאמוניותו כדי להעיד במשפט אייכמן. ``אין זה שם ספרותי``, השיב, ``אינני רואה עצמי כסופר הכותב דברי ספרות. זו כרוניקה מתוך הפלאנטה אושוויץ, אשר לתושביה לא היו שמות, הם לא נולדו ולא הולידו; לא חיו ולא מתו. הם נשמו לפי חוקי טבע אחרים. שם כל שבר רגע סבב על גלגלי
אוצר החכמה הנחשף בספר מבקשי פניך סופג את השראתו ממעיינות התורה, מים התלמוד, וממיטב השירה וההגות של תרבות המערב ושל מסורת ישראל. הרב חיים סבתו הוא ר"מ ומייסד ישיבת ההסדר שבמעלה אדומים וזוכה פרס ספיר לספרות (2000). בספר זה הוא פונה לבירור שאלות הדור ומצוקות השעה אצל הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת ההסדר הר-ציון, ד"ר לספרות מאוניברסיטת
ההנאה היא שיר חירות, אך היא עצמה אינה חירות. ההנאה היא פרח התשוקה אך לא פִּרְיָה. הִנָּה קריאת העמק לפסגות, אך לא העומק או הגובה. היא כציפור הממריאה מכלוב אבל לא המרחב בו תינשא אל–על. אכן, היא חירות שירת ההנאה, על כן שיר אותה במלוא הלב אך אל יאבד לבך בשירתך. (הנביא) ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן היה אמן רבגוני שנולד בלבנון, אולם דמו
מזווית הראייה של ילדה שהסתתרה עם אחיה הקטן והוריה בתוך קיר מתוארים כאן אירועים שהתרחשו במציאות. ואף שהדמויות בדויות, הן מבוססות על אנשים שהיו קשורים לאותם אירועים. ``אף אחד לא ידע שמאחורי הארון יש מקום בקיר...`` ``זחלנו לתוך הקיר. גם אימא ואבא היו אתנו, אפילו שהיה צפוף מאוד...`` ``בתוך הקיר אפשר היה רק לשכב זה ליד זה, ולא היה אפשר להרים את


©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ