"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
הספר 'כל השירים' (1960 – 1988) מאת יאיר הורביץ מביא את כל שיריו של אחד מגדולי המשוררים בעברית במחצית השנייה של המאה העשרים. שירים אלה הם פִּריים של כמעט שלושה עשורי כתיבה, שנקטעו במותו של המשורר (1988), בהמתינו בבלגיה לניתוח להשתלת לב. הספר ראה אור במלאת עשרים שנה למותו.
וְיָאִיר אֶת יָאִיר שׁוֹאֵל לְאָן, לְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ יָאִיר
מבחר שיריה של המשוררת לאה גולדברג. בין השירים: לתמונת אמא, משירי הנחל, משירי הבן האובד, חמסין של ניסן, שירי סוף הדרך, הגננים היום עצובים ועוד ועוד. [זה מכבר אין איש מחכה לי שם] זה מכבר אין איש מחכה לי שם. ואם אין ים, הרי אין גם ספינה. הדרך קצרה. החוג צומצם. ובכן מה? עוד שבוע? עוד חודש? עוד שנה? אחרי מותי עוד יהיה משהו בעולם. מישהו יאהב מישהו.
פרשה מופלאה של אהבה נרקמת בין שני שובכים של יוני דואר במלחמת השחרור.יאיר מנדלסון, מדריך תיירים, מספר על היונים ועל האוהבים, על עצמו, על אמו, שנתנה לו מתנה מפתיעה – סכום כסף שמאפשר לו לבנות בית חדש ולעזוב את אישתו, ועל הקבלנית שמשפצת את הבית ונעשית אהובתו.יונה ונער הוא הרומן השישי של מאיר שלו, מחבר עשו, כימים אחדים, רומן רוסי, פונטנלה
שני אחים, שהצעיר בהם הובא לעולם על מנת לשמש קמיע ותרופה לבכור, שבים ונפגשים לאחר שנים של קרע בלוויית אמם.
הצעיר, גבר במיטב שנותיו ואיש תקשורת בכיר, שכל חייו הלך ופרם את העבותות שקשרו אותו לאחיו ולבני משפחתו האחרים, מבין שהוטל עליו להשליט סדר בדברים ובזמנים ולגולל את פרשת חייו, את סיפור התבגרותו ועיצובו בלב ישראל החילונית ואת קורו
אשה יקרה הוא סיפור נדיר בעוצמתו ובכנותו של אדם המנסה להשיב לעצמו בבגרותו את אהבת אימו. אם שמעולם לא ממש חיתה ולא אהבה, וסופה שהתאבדה. המבוגר המנסה לחזור לילדות שאף פעם לא היתה לו הוא יהונתן גפן. האם היא אביבה, אמו של יהונתן, בתם של דבורה ושמואל דיין ואחותו של משה דיין הנערץ. הספר הוא על אם ובן מסוימים וגם, ובה במידה, על שני דורות בארץ.
"לכל פילוסוף" - אמר ברגסון - "יש שתי פילוסופיות: זו שלו וזו של שפינוזה". דמותו המרתקת של ברוך שפינוזה עומדת כאן במרכזו של מפעל עיוני מעמיק ויוצא דופן, המוגש לציבור הקוראים בלשון בהירה ומובנת. הספר נחלק לשניים: ספר א': האנוס של התבונה 1.כופר ומנודה 2.האנוס של התבונה 3.הנפש החצויה: יהודים חדשים באמשטרדם 4.אנוסים במסיכה: רוחאס והזונה סלסט
"מישהו לרוץ איתו" הוא סיפור מתח, וחיפוש ואהבה.
אסף, נער ביישן וגמלוני בן שש עשרה, נעקר משגרת יומו כשהוא נשלח למשימה חסרת סיכוי:
לאתר את הבעלים של כלב גדול ופרוע שנמצא משוטט ברחובות ירושלים - והוא זה שיריץ כבסחרחורת את העלילה של אסף בספר.
כך מגיע אסף לאנשים ולמקומות שבאמצעותם נגלה לו, כמו בפאזל, סיפור מופלא השואב אותו לתוכו - סיפורה
נונו הוא בנו של איש משטרה בכיר.
אמו מתה כשהיה תינוק, והנפש הקרובה אליו ביותר היא גבי, מזכירתו של אביו.
בתחילת הסיפור הוא עולה על הרכבת בירושלים ונוסע לביקור משפחתי בחיפה.
הוא לא יגיע לשם.
במקום זה הוא יקלע ל"חטיפה" ולמסע של פשעים קטנים וגדולים, מטורפים ואביריים, בעוד הוא נמלט מן המשטרה המחפשת אחריו.
במהלך המאורעות המתעתעים נחש
*זהירות ספויילר!*
הכלב היהודי הוא סיפורו של כורש, כלב מיוחד, שנולד בשנת 1935 למשפחה יהודית בגרמניה. זהו סיפור גבורה והישרדות, סיפור על חברות אמיצה הבוחן את משמעותה של נאמנות, ואת משמעותם של החיים בתקופות קשות ובכלל. זהו סיפור המסופר מפי הכלב, מנקודת מבטו של יצור נבון הרואה את העולם מגובה 50 ס"מ מעל פני הקרקע אך עם זאת מיטיב להבחין ולראו
בשני הכרכים של "אנושי, אנושי מדי" ימצא הקורא את ניטשה במיטבו כסופר מחונן ומבריק וכהוגה מקורי ומעורר השראה. יותר מכל חיבוריו האחרים, הספר שלפנינו מהווה אחדות של צורה ותוכן: צורה מכתמית, ותוכן המטיל ספק בשיטה פילוסופית, שמטבעה נכתבת בצורה סדורה, רציונלית ועקיבה; תוכן המערער על תוקפה המוחלט של התבונה הפילוסופית ומנסה להקפיא את נטיית
ברוך שפינוזה, מהאישים המרכזיים בתולדות המחשבה האירופית (1677-1632). לאחר שעבר על תורת ישראל בפרהסיה, ניסו הרבנים להשפיע עליו שיחזור בו, אבל לא קיבל מרות. בשנת 1656 הוחרם בידי רבני אמשטרדם ונותק מהציבור היהודי. בספרו 'מאמר תיאולוגי-מדיני', שנתפרסם בשנת 1670, דורש שפינוזה מהמדינה חופש המחשבה, לשם קיום עצמה, ומעמיד את השכל כקנה מידה עליון של הד
גיבורי הספר כמהים לאהבה, נדהמים לגלות אותה לפתע באמצע החיים, ומתמסרים לה אז בסערת חושים. המסע העובר על כלך אחד מהם נע בין פיכחון לאשליה מטורפת, בין געגועים לאהבה שהייתה ואיננה לבין ציפייה לחסד אחרון. במהלכו של המסע יגלה הקורא, וכמוהו הדמויות בסיפורים, כי בצדו השני של מטבע הייאוש חקוקה התקווה, וכל אותו זמן קורץ לו מן הפינה בן לוויה נ
נזיר בודהיסטי אחד היה נושא בידו הימנית פתלחם, ובידו השמאלית ורד יפהפה. שאלוהו: "מה לך כי תלך לכל מקום עם שני דברים אלו דווקא?" והיה משיב :" מן הלחם הזה אני חי, והפרח הוא הדבר שלמענו אני מתקיים".
פילוסופיות הקיום הדנוןת בבעיות הקונקרטיות של הקיום האנושי, מנסות להראות לנו את השביל לפרחינו, וגם להובילנו אל ה'למה' של חיינו.
הספר הזה עוסק ב
הרצאה מבריקה זו, שפורסמה בצרפת בתום מלחמת העולם השנייה, כתובה בלשון צלולה השווה לכל נפש, ובה נידונים היבטים חשובים של ההגות הקיומית. כדברי סארטר, הרצאתו היא לימוד סנגוריה על האקסיסטנציאליזם כנגד האשמות שהטיחו בו השמאל הקומוניסטי והימין הקתולי. עוצמתה הרעיונית של ההרצאה, לא פחות מהירותה הרבה - הם השופכים אותה לקריאת חובה לכל מי שמ
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
רנה דקארט (1650-1596) נחשב בדרך כלל למייסדה העיקרי של הפילוסופיה החדשה. חיבורו 'הגיונות על הפילוסופיה הראשונית' (לפי הכותרת הלטינית) או 'הגיונות מיטאפיסיים' (כפי שקרוי הספר בתרגומו הצרפתי) מציין יותר מכל חיבור אחר את המעבר מן הפילוסופיה הפרה-מודרנית אל הפילוסופיה המודרנית, וניתן אפילו לומר שהוא מהווה מעין סדר יום ראשוני שלה. מופיעים בו