מתוך הזכות לכתוב: עלינו לכתוב כי הכתיבה היא טבע אנושי. הכתיבה קונה לנו חזקה על העולם. היא הופכת אותו לשלנו באופן ישיר ומיידי.
עלינו לכתוב כי בני אדם הם יוצרים רוחניים, והכתיבה היא צורה רבת-עוצמה של תפילה ומדיטציה, שמחברת אותנו גם לתובנות שלנו וגם למישור גבוה ועמוק יותר של הנחיה פנימית. עלינו לכתוב כי הכתיבה מוסיפה בהירות ותשוקה ל
השנה היא 1938 ותומס הייזלברג, פרסומאי ברלינאי, אשף המסכות והנאמנויות הארעיות, נחוש להיעשות אדם גדול. אך רוח חדשה מנשבת בגרמניה ותומס מבין שעליו להעמיד את כישרון המכירה הנדיר שלו לשירות המשטר הנאצי. באותה העת, בלנינגרד, עומדת אלכסנדרה וייסברג הצעירה, בתו של אינטלקטואל יהודי, לפני בחירה בלתי אפשרית: היא יודעת שבקרוב יוקעו הוריה כאויב
אישה שמתחילה לטוות קשר מהוסס עם אביה דרך בנה-נכדו, ילדה העדה בבלי דעת לאהבתה הנכזבת של אמה לגבר צעיר, אישה ששתיינותו של אחיה כמעט ממיטה אסון על משפחתה הצעירה – כאלה הן אחדות מהדמויות בסיפוריה הרגישים והמבריקים של הסופרת האהובה כלת פרס פוליצר ג'ומפה להירי.
שמונת הסיפורים שבספרה החדש חוקרים את הסודות השוכנים בלב המשפחה. העולם ה
בלראם האלוואי, הטיגריס הלבן, הוא אדם בעל פנים רבות: משרת, פילוסוף, יזם, רוצח. במהלך שבעה לילות, לאורה של נברשת מגוחכת עד להצחיק, מספר לנו בלראם את סיפורו המצמרר - איך הגיע להצלחה כה גדולה בחייו בעזרת תבונתו ותושייתו בלבד.
הוא נולד למשפחה ענייה בכפר במרכז הודו ובגיל צעיר הוצא על ידי הוריו מבית הספר ונשלח לעבוד בבית תה. בעודו כותש פחם ו
The new novel from the author of the prize winning "The White Tiger". A remarkable story that takes place in India in the 80's.
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
בגיל 15, עם מעט כסף בארנק ובגדים שדחס לתיק קטן, בורח קפקא טאמורה מביתו, מעברו, מקללתו האיומה של אביו. מצויד במשאלה עתיקה - למצוא את אחותו ואמו שעזבו את הבית כשהיה בן ארבע - הוא יוצא לדרך בלי לדעת לאן תוביל. ממש כמו נאקאטה, זקן פגוע מוח המתפרנס מאיתור חתולים אבודים, שנהדף אל המסע הראשון בחייו בנסיבות קיצוניות לא פחות.
שני סיפורי המסע, ש
טורו ווטנבה, סטודנט לתיאטרון באוניברסיטה בטוקיו בשלהי שנות השישים, חי בתחושה של ניכור וניתוק מאז התאבדותו של חברו הטוב קיזוקי בתיכון. הוא נקשר אל שתי נשים: נאוקו היפה והדיכאונית, שהייתה חברתו של קיזוקי, ומידורי תאבת החיים. ווטנבה מיטלטל בין שתי הנשים ובה בעת מנסה למצוא את עצמו ואת מקומו בעולם, בכנות ובישירות שבזכותן הוא מתחבב גם ע
הגר היָם, דוקטורנטית צעירה להיסטוריה, מסיימת את המאסטר בטריניטי קולג‘, דבלין, אשר במסדרונותיו עתיקי היומין מהדהדים צעדיהם של סטודנטים מהעבר, כמו ג‘ימס ג‘ויס ואוסקר ויילד -ועוברת לרחוב רמברנדט בתל אביב, לדירה שרוחו הספק־פסיכוטית של סבה, זכרו לברכה, עדיין שורה עליה.
ההורים לא מרוצים ממנה במיוחד. מצבו של הסנדק הקשיש, עימו היא מנה
אאוטסיידרים ומורדים הם בני אדם שאינם רוצים, או אינם יכולים, להיות שייכים לרוב, לקונצנזוס, לסדר הקיים. בקרב כלל האנושות הם מיעוט, אך בקרב יוצרים והוגים שהותירו חותם, הם רוב לא מבוטל. קשה להבין ולנתח את האמנות וההגות האנושית ללא הבנת הגורם הרדיקלי והאנטי-ממסדי ביצירתם של ההוגים והיוצרים הגדולים.
ריימונד קארבר כתב עליהם: "קורה שאדם נ
"את הסיפור שלנו סיפרנו לעצמנו כל הזמן.
בכפייתיות. בעל פה.
לפעמים התעייפנו עוד לפני שהתחלנו ובכל זאת סיפרנו במשך שעות. הקשבנו רוב קשב אחד לשני, כי בכל ערב בו סופר הסיפור, התחוורו לנו פרטים חדשים, גם שנים רבות אחרי שכבר לא היינו שם."
היינו העתיד הוא יצירה חריגה בנוף הספרות המקומית: רומן אוטוביוגרפי שנון ואירוני המשלב בתוכו מבט מרת
איניד למברט מודאגת: בעלה חולה במחלת פרקינסון ומאבד את צלילות דעתו, בנה הבכור נשוי ליורשת עשירה וילדותית, בנה האמצעי המבריק נכשל בכל מעשיו, ובתה, שפית יפה ומצליחה, מנהלת כנראה רומן עם גבר נשוי. אך איניד מנסה להתעלם מכל אלה ולקבץ את כולם לחג מולד אחרון וחמים בבית המשפחה שבמערב התיכון. דרכם של בני למברט לשם תהיה רצופה דרמות אישיות ואס
ברוכים הבאים לקיטור, עיר דמיונית השוכנת לחוף ימה של הודו, מדרום לגואה ומצפון לקליקאט. במסע בין הרחובות וחצרות בתי הספר שבה, בין חדרי השינה שלה וחנויותיה, בין תהליכיה הפנימיים לבין גבולותיה החיצוניים, יוצר ארווינד אדיגה מארג בדיוני בלתי רגיל המתאר את הודו בשנות ה-80, השנים שבין רצח אינדירה גנדי לבין רצח בנה, רג'יב.
מקומוניסט בגיל ה
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
*זהירות ספויילר!*
הכלב היהודי הוא סיפורו של כורש, כלב מיוחד, שנולד בשנת 1935 למשפחה יהודית בגרמניה. זהו סיפור גבורה והישרדות, סיפור על חברות אמיצה הבוחן את משמעותה של נאמנות, ואת משמעותם של החיים בתקופות קשות ובכלל. זהו סיפור המסופר מפי הכלב, מנקודת מבטו של יצור נבון הרואה את העולם מגובה 50 ס"מ מעל פני הקרקע אך עם זאת מיטיב להבחין ולראו
אם ספרות המאה העשרים תשאיר אחריה עשרה רומאנים גדולים-'לוליטה' הוא אחד מהם.הספר,שנדפס לראשונה בשקט בפאריס ב-1955 (המו"לים האמריקנים חששו להוציאו לאור), חילחל לאט ונעשה כעבור שלוש שנים רב - מכר שערורייתי, שעד מהרה תפס את מקומו הראוי כמושלם ברומאנים של נאבוקוב.
האפקט של צבע מופלא שיש לקשקשת של חרקים מסויימים אינו נובע מן הפיגמנט, אלא מ
Acclaimed as a quiet triumph and a brutally moving work of art, the first volume of Art Spieglman's Maus introduced readers to Vladek Spiegleman, a Jewish survivor of Hitler's Europe, and his son, a cartoonist trying to come to terms with his father, his father's terrifying story, and History itself
הרומן עוקב אחר קורותיה של קבוצת נשים צעירות שהובאה מיפן לסן פרנסיסקו, בתחילת המאה שעברה, ככלות לגברים היפנים שבאו לפניהן לעבוד בחקלאות.
בסגנון ייחודי (גוף ראשון רבים) ובקצב פיוטי מגוללת המחברת את המסע הימי המייגע לארצות הברית ואת המפגש הראשוני עם הבעלים ועם הארץ הנוכרייה, את הניסיון להיקלט ולגדל ילדים "יפנים", שעד מהרה מסרבים לדב