הרומן המדהים ביותר של העשור. פנינה ספרותית וספר מתח מעולה בעת ובעונה אחת. "רומן זה קרוב ליצירתו של וולטר" (ל"אקספרס, צרפת) "כתוב בוירטואזיות בלתי מצויה" (פנורמה, איטליה) "הספר האינטליגנטי והמרתק ביותר שנכתב זה שנים" (דר שפיגל, גרמניה) "אני חוגג ועמי חוגג העולם הספרותי כולו"
רומן חייה של משפחה זעיר-בורנית בעיר שדה צרפתית; פקעת איבה ואהבה, ריבות משפחה ותככי ירושה, המגלה את הגיהנום שבחיי יום-יום, טוויה בידו של אחד מגדולי מספריה של צרפת, פסיכולוג מעמיק ואיש-מוסר דגול.
על ערש דווי, בבית האבות היהודי בברלין, מספרת גבריאלה מנהיים לאחייניתה נעמי את סיפור חייה המתחיל בבודפשט.
הנערה בת ה- 16 , בת למשפחה יהודית אורתודוקסית, פוגשת על מגרש ההחלקה על הקרח גבר צעיר המלווה אותה לביתה, והאירוע המקרי חושף את התהום העמוקה המפרידה בין גבי למשפחתה.
מכאן ואילך יהפכו חייה למסע מרתק, עתיר תהפוכות וייסורים, שכרוכי
אהבה וחושך הם שניים מן הכוחות הפועלים בספרו זה של עמוס עוז, אוטוביוגרפיה הכתובה כרומן משוכלל, מעשה ספרותי צרוף ומזוקק שנפרשים בו שורשי משפחתו של עוז, קורות ילדותו ונעוריו בירושלים ובקיבוץ חולדה, חייהם הטרגיים של הוריו, וכן תיאורים אפיים נרחבים של ירושלים, תל אביב וחיי הקיבוץ בשנות השלושים, הארבעים והחמישים. העולם הספרותי והעולם
מיכאל יופה - בן חמישים וחמש, אב לתאומים, והאדם הנורמלי היחיד במשפחת יופה, לדעתו - מספר את תולדות חייו.
תחילתן בסבו ובסבתו הבאים אל העמק, הוא הולך והיא רוכבת על גבו; המשכן בבנות המשפחה: בחנה הצמחונית - הקנאית, אמו של מיכאל, שבעלה ובנה בוגדים בה;
בפנינה היפה, שנאלצה לתת את בנה לאביה ונסגרה בביתה;
בבתיה, שהתחתנה עם גרמני והוגלתה אתו ל
בן חמישים ושתיים רפאל מאייר הוא הגבר הזקן ביותר בתולדות משפחתו. הוא חי ועובד בנגב, ומתוך תחושה שמותו קרב, מוצא מפלט בנוף ובבדידות שעבודתו מעניקה לו. בביתו במדבר הוא נזכר בימי ילדותו בירושלים, בסתת הזקן אברהם - ידידו הטוב - בארבעת הגברים המתים ובשש הנשים החיות המלוות אותו: אמו, סבתו, שתי דודותיו אחותו וגרושתו. הרומן הרביעי של מחבר "
פרשה מופלאה של אהבה נרקמת בין שני שובכים של יוני דואר במלחמת השחרור.יאיר מנדלסון, מדריך תיירים, מספר על היונים ועל האוהבים, על עצמו, על אמו, שנתנה לו מתנה מפתיעה – סכום כסף שמאפשר לו לבנות בית חדש ולעזוב את אישתו, ועל הקבלנית שמשפצת את הבית ונעשית אהובתו.יונה ונער הוא הרומן השישי של מאיר שלו, מחבר עשו, כימים אחדים, רומן רוסי, פונטנלה
מלחמת סוף העולם מאת מריו ורגס יוסה הוא אחד מגדולי הרומנים ההיסטוריים בספרות המודרנית.
זהו סיפורה של ברזיל בשלהי המאה התשע־עשרה, זמן־מה לאחר כינון הרפובליקה, כאשר במחוזותיה הצפון־מזרחיים של המדינה "מתלקחת" תנועה אפוקליפטית בהנהגתו של נביא מסתורי. קהל חסידיו מקים מדינה אחרת: קאנודוס, שאזרחיה הם כל מקוללי הארץ – זונות, שודדים וק
תארו לעצמכם שאתם מתעוררים במטוס. אין לכם מושג מאין הגעתם ולאן מועדות פניכם. אתם לא זוכרים דבר מאירועי השבועיים האחרונים. תארו לעצמכם שארבע השיניים הקדמיות שלכם חסרות, האף שלכם שבור, ויש לכם חור בלחי. תארו לעצמכם שאין לכם ארנק, כסף או עבודה. תארו לעצמכם שהמשטרה מחפשת אתכם.
שנות השישים בקאבול, בירת אפגניסטן. שני ילדים, אמיר וחסן, נולדים באותו בית מידות ויונקים משדיה של אותה מינקת, אך למרות זאת, הם גדלים בעולמות שונים לחלוטין. אמיר הוא בנו של איש עסקים עשיר ומכובד, מעמודי התווך של קאבול; חסן הוא בנו של עלי, המשרת של באבא, אביו של אמיר. אמיר הוא פאשטוני, מוסלמי סוני, בן לאליטה השלטת באפגניסטן. חסן הוא האזאר
`תולדות המצור על ליסבון` הוא רומאן אהבה על רקע סיפור מלחמה מרתק כשלעצמו, אף שבין השניים מפרידות 800 שנים. גם ברומאן זה (החמישי בתרגום עברי) סאראמאגו, כמו תמיד - שנון, מבריק, נוגע ללב בסנטימנטליות האירונית שלו, ובעל יכולת עצומה להחיות כל עניין שהוא כותב עליו, החל מטלפון מצלצל בלי שירימו את השפופרת, וכלה בליל האהבה הראשון של רווק מזדקן. מ
סאראמאגו, גדול סופרי פורטוגל ומגדולי הסופרים באירופה, כבר אינו זקוק להמלצות עבור הקורא הישראלי. 'דברי - ימי מינזר' שלו, 'רפסודת האבן' ו'הבשורה על - פי ישו', הם רבי - מכר איכותיים מובילים בארץ. סגנונו הייחודי של סאראמאגו, הדמיון המבריק שלו, המערער את הגבולות בין הפנטאסטי לבין הפירוט הריאליסטי, התיאורים האירוניים, ההגות ההומוריסטית החר
סאראמאגו הוא היום הבולט שבסופרי פורטוגל. "דברי ימי מינזר" (1982), ספר מונומנטלי על רקע המאה ה - 17, זכה ללמעלה מ - 20 מהדורות, ראה אור בתרגום ב - 25 ארצות, וקיבל שורה של פרסים ספרותיים. לקורא העברי צפוי מיפגש ראשון המזכיר בעצמתו את המיפגש מעורר ההשתאות עם "מאה שנים של בדידות".
ואכן, הספר - תערובת מקורית של ריאליזם היסטורי דק בפרטים ושל פנטסי
'רפסודת האבן' הוא סיפור של שתי אהבות ושני מסעות. אשה חורצת בקרקע חריץ בענף בוקיצה, והחריץ מסרב להימחק; אשה אחרת פורמת גרב כחול, והגרב אינו נגמר; גבר משליך רחוק לים אבן כבדה, שבימים רגילים לא היה מסוגל להרימה; גבר אחר חש שהאדמה רוטטת מתחת לרגליו, אף שהסייסמוגרף אינו מגלה שום רעידה יוצאת-דופן; ואת הגבר השלישי מתחילה ללוות להקה ענקית של
סיפור חיים מרתק זה של יהודי בן-תוניסיה, הזורע אור על עולמה של יהדות צפון-אפריקה ועל עברם של המוני עולים, זכה לשבח רב בעולם ובישראל.
"חריפות התיאור, העמקות והדייקנות שבניסוח, עושר הדימויים, הרגישות הבלתי-רגילה לדקויות שביחסים ובמצבים, התפיסה המפוכחת של דמויות וחטיבות חברתיות – ומעל לזה, אומץ-הלב שבניתוח העצמי עד כדי התאכזרות, ו
מכונית נתקעת לפני רמזור שהתחלף לירוק. הנהג צועק משהו. מסתבר שהתעוור פתאום. אין זה עיוורון שחור; הוא רואה הכל לבן, כאילו נפל לתוך ים של חלב. מישהו מתנדב להסיע אותו הביתה. כשאשתו חוזרת, היא לוקחת אותו לרופא - עיניים, אבל עליהם לנסוע במונית, כי המתנדב טוב - הלב גנב את מכוניתם. בחדר - ההמתנה של הרופא נמצאים זקן עם רטייה על עינו, ילד פוזל,
בעת ביקור בפריז מקבל רוברט לנגדון, מומחה לסמלים, טלפון בהול בשעת לילה מאוחרת.
האוצר הזקן של הלובר נרצח במוזיאון, וצופן סתום נמצא ליד גופתו. כשלנגדון מנסה לפענח את החידות המוזרות בעזרת מפענחת הצפנים סופי נווה, נדהמים שניהם לגלות שורה של רמזים ביצירותיו של דה וינצ'י, שהוסוו בחכמה על ידי הצייר.
הסיכונים גוברים כשלנגדון חושף חוליה מ
נגן צ'לו רווק, כלב בעל מחשבות וחלומות, ואשה יפה כבת שלושים-ושש או שלושים-ושבע, הם גיבוריו של רומאן זה, שהוא עוד גילוי של כושר-ההמצאה הבלתי-נדלה של סאראמאגו. האשה חותמת על מכתביה "מוות"; ואכן בשפות רבות המוות הוא באופן מובהק אשה.
באחד בינואר אף-אחד לא מת בכל רחבי המדינה הקטנה. לא ממחלה, לא מתאונה, לא מהתאבדות מוצלחת, ואף לא מסתם מוות