פלורנטינו אריסה לא פסק מלהגות בפרמינה דאסה ולשמור לה אמוני נצח ואהבת עולם כל חמישים ואחת השנים ותשעת החודשים וארבעת הימים שעברו מזמן שדחתה אותו, כשהיה בן עשרים ושתיים, לאחר אהבה ארוכה ורצופה מכשולים, ונישאה לאחר. לא היה לו כל צורך לעשות את החשבון ולסמן קו קו על קיר בתא כלשהו, כי לא עבר יום שלא קרה משהו שהזכיר לו אותה. האהבה לכל פניה
הספר כולל את סיפוריו המפורסמים של קפקא: הגלגול, גזר הדין, במושבת העונשין ורופא כפרי – כל יצירותיו אשר ראו אור בחייו – ובכולן שילוב של סיפור מעשה מופלא וסמליות מטפיזית עמוקה.
במרכזם של הסיפורים, כמו בשאר כתביו, עומד האדם האובד מול מציאות הקיום הבלתי מובנת.
הספר כולל את סיפוריו המפורסמים של קפקא: הגלגול, גזר הדין, במושבת העונשין ו
אני רוצה שפתאום יכתבו בעיתון וידפיסו מתחת לתמונה: זה הילד שהציל את המדינה! אני רוצה שפתאום אני אשמע מישהו קורא: בוא נלך, בוא נסע, בוא נטוס - העקר שמשהו כבר יקרה.
מִי מֵאִתָּנוּ אֵינוֹ מַכִּיר אֶת מִשְׁלֵי “הַצְּרָצַר וְהַנְּמָלָה” וְ”הָעוֹרֵב וְהַשּׁוּעָל”? לְמַעֲשֶׂה, כִּמְעַט כָּל מָשָׁל שֶׁאֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לְהַעֲלוֹת בְּדַעְתֵּנוּ הוּא מִמִּשְׁלֵי לָה–פוֹנְטֵין. כִּ-350 שָׁנָה חָלְפוּ מֵאָז כָּתַב לָה–פוֹנְטֵין אֶת מְשָׁלָיו הַמְּשַׁעְשְׁעִים וְהַחֲכָמִים, וּכְשֶׁאָנו
כשהנרי פוגש לראשונה את קלייר, הוא בן 28 והיא בת 20.
הנרי הוא ספרן הרפתקני; קלייר היא סטודנטית יפה לאומנות.
הנרי מעולם לא פגש את קלייה קודם לכן; קלייה מכירה את הנרי מאז הייתה בת 6.
אשתו של הנוסע בזמן הוא רומן מרתק ומפתיע, המתאר את סיפור אהבתם של הנרי, המסוגל לנסוע בזמן קדימה ואחורה, ושל קלייר, המתרגלת אט - אט לנסעותיו התכופות של בעלה.
בלבה של ערבת המדבר הגדולה של קזחסטן, על יד מסילת הברזל, שוכן יישוב קטן - שמונה בתים בסך הכל - של פועלי מסילה ומעתקי פסים, שתפקידם להשגיח על תנועת הרכבות ההולכות ממזרח למערב וממערב למזרח, שתהיה סדירה ושוטפת תמיד.
מן היישוב הנידח הזה יוצאת יום אחד שיירה מוזרה קטנה.
ידיגיי ז`אנגלדין, פועל מסילה קשיש, מוותיקי מלחמת העולם השנייה, לוק
ספרו זה של גרסיה מארקס נכתב בז'אנר שונה מכל ספריו האחרים. לכאורה, ספר מתח מובהק, שבמרכז עלילתו פרשת רצח. ואולם פרט חשוב אחד בו אינו אופייני כלל לספרי מתח: סופו ידוע למן המשפט הראשון. האחים ויקאריו מספרים על כוונתם לרצוח את סנטיאגו עד שלבסו נודעת השמועה בעיירה כולה. ואף על פי כן עם שחר האיש נרצח למוות בפתח ביתו. הרצח היה איפוא כה צפוי
אדומה - הוא אסופת שירה מעמדית בעריכת: יערה שחורי, רועי צ'יקי ארד, יהושע סיימון, אסמא אגבאריה, ניר נאדר, מרואן מח'ול, תורכי עאמר ומתי שמואלוף.
אדומה כוללת שירים של משוררים מוכרים וידועים, לצד שירי משוררים בתחילת דרכם, פזמונאים וכותבים שאינם מגדירים עצמם כמשוררים כלל.
גם אם כתיבת השירה היא מעיקרה מעשה בודד, שיתוף הפעולה באדומה מעיד
תורת המשחקים הוא רב מכר בינלאומי, וממשיך להיות בסיס לימוד והנאה ברחבי העולם. זהו מדריך היחיד בסוגו. חמישים שנה לאחר פריצת התחום האקדמאי הזה אל תודעת הציבור, הצליחו המחברים להציג גלריה מרהיבה של מקרים, עקרונות, דרכי פעולה ועוד, וכל זה בלשון בהירה ועם הרבה הומור.
ישראל, כדברי חתן פרס נובל פרופ' ישראל אומן, היא מעצמה בתחום תורת המשח
מהו "כבוד"? מה מקומו בחברה הישראלית? מדוע קבעה אותו הכנסת כערך היסוד של מדינת ישראל? כיצד משתלבת קביעה ערכית חוקתית זו עם המציאות הישראלית על פניה והיבטיה המגוונים? ספר זה מציע נקודת מבט חדשה לבחינת ערכיה של החברה הישראלית, מגמות חברתיות ומשפטיות, הבניה מיגדרית, שסעים ועימותים אידאולוגיים ומצבו הקיומי של הפרט בישראל. הספר מציע להש
ג'ורג' אורוול בשנת 1946. ואמנם, המאמרים בספר מתחת לאף שלך ממחישים את גודל ההישג שלו.אלו מאמרי הגות ותיעוד - חיים של אחד מגדולי הסופרים הפוליטיים במאה העשרים, מאמרים השומרים על רעננות ואקטואליות כבר יותר מחמישים שנה. במאמרים אלה מתגלה סופר שהוא ישיר ומחוספס באותה מידה שהוא אירוני ודק אבחנה:סופר החושף שקרים פוליטיים ומנתח יצירות ספרו
כשהתפרסמה המסה "הרהורים על הגיליוטינה" לראשונה, בשנת 1957, עדיין מילאה הגיליוטינה בצרפת את תפקידה, ועונש המוות הופעל על עבירות על חוקי המדינה ובעיקר על עבירות שבוצעו בזמן מלחמת אלג'יריה. רק בשנת 1981, יותר מעשרים שנה אחרי מותו של אלבר קאמי עצמו, בוטל עונש המוות בצרפת. אבל בארצות רבות עונש המוות עדיין קיים, בפועל או שלא בפועל, והדיון בענ
רומן מופת של אחד מטובי מספריה של צרפת שהוכתר בפרס נובל.
סיפור רב מתח על מגפה המשותללת בעיר אוראן ועושה שמות בהמוניה הנכנעים
לגורלם ועל קומץ עקשנים העומדים על נפשם ומנסים להילחם בנגע.
בתיאור המגפה, אשר ניתן לפרשה כביטוי אליגורי לפגעי החברה והתקופה, נרמז
ה"אני מאמין" של סופר-לוחם, מאנשי המוסר הדגולים בדורנו.
העולם מושמד: טעות אנוש בת עשירית השניה בפרויקט של משרד ההגנה האמריקני פותחת מכתב שרשרת של מוות. הטובים מתים עם הרעים, הלוחצים על הכפתורים עם המופעלים. אין חנינות, הכסף לא יכפר על דבר.אחוז אחד בלבד נותר בחיים ובעולם החדש. עולם שומם, ללא מוסדות אך עם כל המשאבים, שאין מי שיפעילם. זהו עולם שבו קומץ של ניצולים מוכי איימה חייבים לבחור עמדה
רק סירת הצלה אחת שרדה לאחר טביעתה של ספינת מטען יפנית בלב האוקיינוס השקט.
על הסירה מצטופפים חמישה ניצולים:
אורנג - אוטן, צבוע, זברה עם רגל שבורה, נמר בנגלי ענקי ושמו ריצ'רד פרקר, ופיי פאטל, נער הודי בן 16.
הסירה הקטנה הזאת היא התפאורה העיקרית של הרומן המופלא הזה, שעוצמתו מסוגלת להצית בקורא אמונה באל, כפי שאומר אחד הגיבורים.
ומה עוד
"חלון פנורמי" מגולל עלילה חודרת קרביים על התפרקותו של תא משפחתי צעיר ועל הצד האפל והלא מחמיא של הזעיר-בורגנות כשכבה חברתית.
פרנק ואֵייפְּריל וילֶר, זוג צעיר ויפה-תואר עם שני ילדים קטנים ויפי-תואר, מגשימים את חלום הפרוורים האמריקני וקונים לעצמם בית צמוד-קרקע נאה עם חלון פנורמי בחזיתו.
אבל החלום הוא רק חלום, ופרנק ואייפריל לא מצליח
בספרה בשם טובת הילד מתארת מילי מאסס את השתלשלותם של דיונים משפטיים בבקשת המדינה להכריז על ילדים בני אימוץ, מאחר שלטענת מערכת האימוץ הוריהם לא מסוגלים לגדלם. במוקד תיאור ההליכים המשפטיים מוצב עימות בין שתי תפיסות מוסר: האחת רואה בקשר הטבעי שבין הילד להוריו זכות של ההורים, אולם כשבמעשיהם או במחדליהם הם מקפחים אותה עומדת לילד זכות
חידת פשר החלומות העסיקה את האדם מראשית תולדותיו, ופתרונות רבים ומגוונים ניתנו לה במשך הדורות, מן המצרים הקדמונים ועד פרויד ויונג במאה העשרים. אך עתה מתחילות לעלות תשובות חדשות ומפתיעות מן המחקר המדעי.
המהפכה המתרחשת בימינו בשאלה איך ולמה אנו חולמים מערערת כמה יסודות בתורותיהם של פרויד ויונג גם יחד. עם זאת, יש חלקים חשובים בתור