**מהדורה חדשה דצמבר 2024**
“זה היה רעיון של עמיחי, הפתקים. מה שחשבתי, הוא אמר, זה שכל אחד מאיתנו ירשום על פתק איפה הוא רוצה להיות בעוד ארבע שנים, מכל הבחינות. ובעוד ארבע שנים נפתח את הפתקים ונראה מה קרה בינתיים.״
כך, במשחק תמים לכאורה, נפתח הרומן משאלה אחת ימינה. ומכאן —הכול מסתבך.
בשנים שחלפו מאז ראה אור לראשונה בשנת 2007, הפך משאלה אחת ימ
"אני שומע אותה יוצאת מהמקלחת, ויכול ממש לראות, דרך הקיר, איך היא מברישה את השיער הארוך שלה, פורמת את הקשרים עד שהוא נהיה חלק. אני שומע אותה מדברת, לא ברור עם מי. אני לא מבין אף מילה, אבל הטון מוצא חן בעיני. מלא מרץ, דעתני, נכון תמיד לפרוץ בצחוק. אני חושב לעצמי: גם היא לבד בבית. בדיוק כמוני." עמיר ונועה, זוג סטודנטים, עוברים לגור יחד בפעם הר
נוילנד נבטה בראשו של אשכול נבו לפני 11 שנה, וגם כשעבד על צימר בגבעתיים, ארבעה בתים וגעגוע ו-משאלה אחת ימינה , הוסיף נבו לפתח את נוילנד, ספר אותו הוא מגדיר "הספר שתמיד רצה לכתוב".
נוילנד מתרחש ברובו בנופיה הדרמטיים של דרום אמריקה. כדי לכתוב עליהם ארז אשכול נבו תרמיל ומחברת ויצא לתחקיר של שבועיים ביבשת. בדרום אמריקה נפגש עם מכשפים אי
מה קורה בחברת בית הילדים שבקיבוץ? מי פלש למרפסת ושבר את כל העציצים, ואיך נעלמו הנעלים של עטרה? האם מגדלים זהב בשדות המשק? מה קורה בפנת החי? ולמה צייר עמית בטושים על הקיר שליד מיטתו? על כל אלה ועל חויות נוספות מבית הילדים ומחיי הקיבוץ מספרת ברורית ולס בסיפוריה, שהתחבבו על המאזינים הצעירים של התכנית ``לבת ולבן ולכל המתעניין``. שתהיה לכ
"אלוהים לא מרשה", ספרו הראשון של חנוך דאום, מציג מונולוג חושפני הכולל ארבעה מכתבי התנצלות, שבהם חושף הכותב תהליך כואב של התרחקות מן הדת כפי שהכיר אותה, התרחקות מן המגזר שהוא שייך אליו. חיים בצלו של אב דומיננטי המקדיש את חייו לקהילה הדתית לאומית, עימות עם הרעיון להיות חלק מקולקטיב דתי לאומי מבלי לנהוג על פי הכללים והתמודדות עם האשמו
כשהייתי קצת יותר גדול, אבא שלי לימד אותי לרכוב על אופניים בלי גלגלי עזר. זה היה בפאתי אמסטרדם, במגרש החניה של פארק שעשועים ענק. ניסיתי לסובב את הדוושות, והוא רץ מאחורי והחזיק את הברזלים שמאחורי המושב. על הפעם הראשונה שהוא עזב אותם ושיחרר אותי לרכוב לבד, איבדתי את שיווי המשקל ונפלתי. הולנדים הצביעו עלינו וצחקו. הזענו בטירוף, אני מ
גבר בן שלושים ונערה בת חמש עשרה נכנסים חמיטה אחר הצהריים שרבי אחד. אשה צעירה שהוריה הזקנים מחליטים, פתאום, להתגשר, נותנת טרמפ לגבר שהכירה במסיבה. גבר ואשה יוצאים לפגישה עיוורת, ובדרך הביתה אוספים כלב רחוב. כך נפתחות שלוש מערכות - היחסים העומדות במרכז שלושת הספורים שבקובץ - סיפורים שלשונם צלולה, תמציתית ומפוכחת והם מתארים את מה שק
לפני מאה אלף שנים חיו בכדור הארץ לפחות שישה מינים שונים של אדם. לאף אחד מהם לא היתה חשיבות מיוחדת. תפקידם בטבע לא היה גדול מזה של גורילות, גחליליות או סוסוני ים.
לפני כשבעים אלף שנה התחולל שינוי מסתורי כלשהו בתודעתו של אחד ממיני האדם הללו - הומו סאפיינס - ודחף אותו להשתלט על העולם כולו. ההיסטוריה של הומו סאפיינס מאז ועד היום היא לעת
שבעה אנשים נפגשים בימי רביעי בערב בחדר ישיבות בקומה העשירית בבניין משרדים ברמת גן. אין להם דבר במשותף חוץ מהיותם הורים - הורים לא מספיק טובים כך נראה להם. הם מחפשים משהו, לא ברור מה. תשובות, עצה טובה, אולי גאולה.
הם הגיעו לקבוצת התמיכה של עלמה פרבר, פסיכולוגית שהתקשורת הגדירה כקוסמת שידועה בשיטות עבודה לא מקובלות. כמה מהם יתאהבו בה
סיפורה של עלמה, מנחת טלוויזיה חדת-לשון שמואסת בעיסוקה, בהצלחתה ובאורח-חייה על כל הנאותיו הפרועות. היא מתקרבת צעד אחר צעד אל הדת, ומתנתקת מכל עולמה הישן: מתל אביב ההוללת, מחבריה בעולם התקשורת ואפילו מבני-משפחתה.
דרכה החדשה אינה חלקה ופטורה מספקות. להפך, יש בה כאב ותהיות, חיבוטי-נפש ובדיקה עצמית מתמדת, שתעורר הערכה גם בלבו של חילוני
חנוכה תשס"ט, דצמבר 2008. כוחות צה"ל נכנסים לעזה במסגרת מבצע "עופרת יצוקה". יום אחד בלבד לאחר חתונתו מצטרף קצין הצנחנים אהרון קרוב אל הקרב, ומוביל את חייליו בהגנה על יישובי הדרום. ימים ספורים לאחר מכן מקבל אביו זאב קרוב את הבשורה הקשה: "הבן שלך פצוע אנוש, תגיע מיד לבית החולים."
אהרון הוגדר כפצוע הקשה ביותר במבצע, הרופאים היו משוכנעים שש
שלושים נשים וגברים שכולנו מכירים, אורחי תכנית הטלוויזיה "שיחת נפש", מדברים עם פרופ' יורם יובל בגילוי לב על ילדותם, על משפחתם ועל חייהם בארץ הזאת. יחד יוצרות השיחות דיוקן של החברה הישראלית כאן ועכשיו, על המכנה המשותף והניגודים שבה, ועל הזיכרונות, החרדות והתקוות שלה. בראש כל אחת מן השיחות מופיעה תמונה של המרואיין בביתו, פרי ידיה של הצ
הנוסחה "שטחים תמורת שלום", שנוצרה מתוך תחושת עוצמה בעקבות הנצחון במלחמת ששת הימים ונבעה מרצון להביא לסיום הסכסוך עם שכנינו, הפכה בשני העשורים האחרונים לאסטרטגיה של נסיגות מתוך תחושת חולשה בלתי-מוצדקת.
זו אחת ההבחנות העיקריות העולות מתוך דרך ארוכה קצרה, ספרו של משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל בשנים 2005-2002.
בגילוי לב וביושר אינטלקטואלי נ
עלילתו הדרמתית והמסועפת של הרומן "אלנבי" אורגת יחד שלושה סיפורי אהבה עזים, פרועים לעיתים, לא לגמרי אפשריים, לא תמיד מפוענחים.
הם צומחים סביב מועדון ברחוב אלנבי שהוא מיקרוקוסמוס של השוליים בישראל של שנות ה-2000.
שוליים צבעוניים, רוויי מיניות, אלימים, אבל גם מלאי חיים.
אירוע בודד של מכות במועדון - גבר צעיר מכה נערה - סוחף אל תוכו את כ
"מספרי הפולחן של המאה העשרים". ניו יורק טיימס
אל מוסד לחולי נפש, המנוהל על ידי אחות ראשית אימתנית ומסרסת, מגיע מאושפז חדש - רנדל מק´מרפי, אינדיסידואליסט בעל רוח חופשית, מהמר כפייתי, גיבור מלחמת קוריאה שהורחק מהצבא וחובב מושבע של קטטות ברים. עד מהרה מתפתח עימות אפי מתמשך בין השניים, המעמיד במבחן את כוח המנהיגות של מק´מרפי מול שאר המ
בכל תפקידי הפיקוד שמילא, כראש אכ"א, כקצין חינוך ראשי, כמפקד בית הספר לקצינים, או אפילו כמ"מ צעיר שרק קיבל לידיו טירוני צנחנים, ידע האלוף (מיל´) אלעזר שטרן שתפקידו של צה"ל לא מסתכם בניצחון על האויב בשדה הקרב. בכל המשימות שלקח על עצמו, בין אם כיוזם קורסי הגיור והיהדות בצה"ל ובין אם כדובר הקו התקיף נגד סירובי הפקודה בעת ההתנתקות מחד ונגד
דתל"שים – דתיים לשעבר – הפך לכינוי רווח בשנות התשעים: שם כולל לקבוצה גדולה של נשים וגברים שלכולם משותף דבר אחד – העובדה שהם נולדו והתחנכו בזרם הציונות הדתית, עד שבחרו לעזוב ולכונן לעצמם זהות חדשה. אבל מי הם הדתל"שים? מה מאפיין אותם?
במה הם שונים מה"חוזרים בשאלה" וה"מתפקרים" של העבר? האם זהו רק קיצור נוח ואריזה חדשה ואופנתית או שהכ
מחוצה לה, הוא גם אצן חובב למרחקים ארוכים, שהשלים עשרות ריצות מרתון ואף ריצת אולטרה מרתון ל-100 ק"מ.
על מה אני מדבר כשאני מדבר על ריצה הוא ספרו האישי ביותר של הסופר היפני, המאפשר הצצה נדירה לנפשו ולחייו של מחברם של רבי מכר רבים, גדול סופרי יפן כיום ואחד מהסופרים הזרים הנקראים ביותר בישראל.
מורקמי הוא זוכה פרס פרנץ קפקא לשנת 2006 ופרס י
כמה דמויות נפרשו סביב בית דירות יוקרתי בחד הרבעים היותר מפוארים של דמשק.
לפנות ערב ראו ג'יפ כסוף מדגם מיצובישי פאג'רו נעצר ליד הבניין. מתוכו הגיח אדם בחליפה שחורה עם זקן מטופח ונבלע בתוך הבית. הסוכנים שעמדו ברחוב מיהרו לדווח במכשירי הקשר שלהם כי "האיש" הגיע לדמשק, ועלה לדירה.
הם ידעו שבדירה מחכה לו אהובתו הסודית, ניהאד חיידאר, יפה