בליל סופה נקלעים שלושה גברים וארבע נשים שלכאורה אין ביניהם כל קשר, לבקתות אירוח מבודדות ברמת הגולן. שלג כבד יורד, הדרכים נסגרות, אין יוצא ואין בא.
כל דמות אוצרת בתוכה סוד והחוטים הדקיקים הנסתרים הקושרים ביניהן מתגלים לראשונה בעקבות המפגש, וחושפים את הסערות הנפשיות והמוסריות אשר טלטלו את חייהן
מחוץ לישוב גועשות הרוחות בעקבות
בחורף 1999 הופיע ב"טיים מגזין" האמריקני קטע קצרצר ובו סופר על פליט אירני שנשאר בשדה התעופה שליד פריס במשך אחת עשרה שנה. כשקיבל סוף - סוף אשרת כניסה לבלגיה, התקשה להיפרד מהספסל שהיה ביתו כל השנים הללו. ידיעה זו בעיתון היא הגרעין שממנו צמח סיפורה החדש של שולמית לפיד,הספסל. שני גברים, פועל ניקיון זקן ובחור אירני שנמלט ממולדתו, נפגשים בשד
``כאשר ליזי בדיחי הלכה לסקר את ההלוויה הכפולה של פקד אבנר (``רוזי``) רוזן וחברתו תמי סימון, הדבר האחרון שיכלה להעלות בדעתה היה כי בשובה הביתה מהעבודה תמצא את המת בדירתה``. הרצח הכפול בבאר שבע מצא את גיבורת ``פיתיון``, העיתונאית ליזי בדיחי, בחדר האטום. בימים שיבואו יהיו הסקאדים הבעיה הקטנה ביותר שלה. ליזי גוררת הפעם את רגליה הגדולות למחו
את גינת בר כתב מאיר שלו על גינת ביתו בעמק יזרעאל, בה נטע עצי בר ושיחי בר, שתל וזרע רקפות, כלניות, נרקיסים, חצבים ופרחי בר רבים אחרים, ובה הוא מתרועע עם בעליה האמתיים: ציפורים, קיפודים, פרפרים, חזירי בר ועוד חברים.
הטבע של הארץ, המתואר ונוכח בכל הרומנים שכתב, הוא כאן הגיבור הראשי.
באהבה ובהומור מספר מאיר שלו על הצבעים, הריחות והקולות ה
"קורה משהו. אני לא יכולה לספר אותו לאף אחד. אבל חייבת לספר אותו למישהו."
אף פעם אי אפשר לדעת מה באמת מתרחש מאחורי הדלת של השכנים.
שלושה וידויים עוצרי נשימה של שלושה דיירים בבניין אחד במרכז הארץ משתלבים זה בזה
וחושפים את הסודות והשקרים שבלעדיהם משפחות לא יכולות להתקיים.
אשכול נבו נוטל הפעם את הז'אנר הקלאסי של הווידוי, צולל עמו
סופר מנסה לענות על ראיון שנשלח אליו מאתר אינטרנט. בדרך כלל התשובות שלו בראיונות כאלה מחושבות. זהירוֹת. אבל הפעם הלב שלו עומד להישבר, החיים שלו מאיימים להתפרק, והוא נחוש לכתוב את האמת העירומה. הפגומה.
הוא רק לא בטוח שהוא זוכר איך עושים את זה.
כל שאלה בראיון האחרון היא חור מנעול שקשה להתיק ממנו את המבט, וכל תשובה בו חושפת שהאמת היא ה
הרומאנים הקצרים (romanzi brevi) שבספר זה הם הצַמָרות האהובות של גינצבורג מן השנים 1941–1961, בנוסח עברי חדש. אליהם מצטרפים חמישה סיפורים קצרים, החל מ"היעדר" שכתבה גינצבורג כתלמידת תיכון ועד "האם" המצמרר, הסיפור האחרון שלה.
ברומאנים שקובצו כאן – "הדרך ההולכת אל העיר", "ככה זה קרה", ולֶנטינו", "מזל קשת", "קולות הערב" – מספרות חמש צעירות את סיפורי
אהבה וחושך הם שניים מן הכוחות הפועלים בספרו זה של עמוס עוז, אוטוביוגרפיה הכתובה כרומן משוכלל, מעשה ספרותי צרוף ומזוקק שנפרשים בו שורשי משפחתו של עוז, קורות ילדותו ונעוריו בירושלים בקיבוץ חולדה, חייהם הטרגיים של הוריו, וכן תיאורים אפיים נרחבים של ירושלים, תל אביב וחיי הקיבוץ בשנות השלושים, הארבעים והחמישים. העולם הספרותי והעולם ה
אִתי החיים משחֵק הרבה הוא סיפורן של שלוש נשים חזקות, וֶרה בת התשעים, בתה נינה, ונכדתה גילי. פרשה מרה ומושתקת מרעילה את חייהן, קורעת אותן זו מזו ושבה ומטיחה אותן זו בזו במשך עשרות שנים.
עד שאין להן ברירה, והן יוצאות – יחד עם רפאל, האוהב הנצחי של נינה, ואביה של גילי – למסע אל אי העונשין גוֹלי אוֹטוֹק, הנמצא מול חופי קרואטיה.
במקום הק
סיפור מצחיק ומעציב, אמיתי אך לא ייאמן, שתחילתו ריב אחים ואחריתו ליל אהבים, שהתרחש באוקראינה ובפלשתינה, בארצות הברית ובישראל, על שואב-אבק של סבתא שלי ומעט גם עליה עצמה.
בשנים 2015-2014 יצא הסופר ניר ברעם למסע של יותר משנה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים כדי ללמוד איך באמת חיים אנשים במקומות הללו, שבעיני רוב הישראלים הם עכשיו מחוז מעורפל לגמרי, שמשורטט רק בדמיון.
ברעם פוגש במסעו דמויות רבות ומגוונות במקומות שלפעמים קשה להאמין בקיומם: בין השאר הוא פוגש פלסטינים אזרחי ישראל שכלואים מאחורי חומת ההפרדה בי
זהו סיפור על אהבה נכזבת בין ילדה נבונה, עצובה וזנוחה לבין אמה הנוקשה והזועמת, שאליה היא כמהה ובדרישותיה הבלתי אפשריות היא נאבקת לעמוד. זהו גם סיפורה של שושלת נשים קשות ומרות, החל מימי מלחמת העולם השנייה בגרוזיה הססגונית ועד שנות השמונים בחיפה האפרורית.
גיבורת הספר מגוללת את סיפור חייהן של אמה וסבתה, המתובל בריחות ובטעמים המכשפי
על ערש דווי מפקיד פרופסור פבריקנט, מנהל הקברט היידי המהולל, את להקת השחקניות שלו ואת אוצר יהלומיו האגדי בידי הרמן, אחיינו הצעיר, על-מנת שימשיך את מפעל חייו ואף יוסיף להעסיק את השחקניות הזקנות, המופיעות באותם תפקידים עצמם מאז ימי ילדותן. הרמן, נאמן לצוואת דודו, יוצא עם הקברט הנודד למסעות חדשים, אך אמו רודפת הבצע טווה רשת של מזימות ות
סאגה משפחתית סוחפת המוליכה את הקורא למחוזות בלתי-ידועים בתקופת הפריחה באיראן שלפני המהפכה האסלאמית.
זהו סיפורה של משפחה יהודית תוססת, שממזג בעלילתו אהבות, שנאות, בגידות, ארוטיקה, לחשים וכשפים וסגולות, ומאפיין את החברה היהודית והמוסלמית ואת היחסים בניהן.
תוך כדי קריאה, קמים לתחייה כל מרכביה החושיים של ההוויה היהודית באיראן: הני
בעיירת ספר מרוחקת חיים התושבים באימה מתמדת מפני האויב שמעבר לגבול. שש שנים לאחר מותו של אחד מיקירי תושביה מלך הפלאפל המקומי עדיין לא השלימו אשתו וששת ילדיו עם המוות הזה, ולכל אחד מהם דרכו שלו להתמודד עמו ועם החיים שגזר. לילה - אישה שוכבת בקצה מגרש כדורגל ריק. שני ילדים מסתגרים עם בז שניסו לאלף. בחור צעיר מתכונן לעזיבה, נערה מספרת לש
אני חושב שהיא בכתה בלוויה שלי. לא רוצה להשתחצן, אבל אני אפילו כמעט בטוח. לפעמים אני מצליח ממש לדמייו איך היא מספרת עלי למישהו שהיא מרגישה קרובה אליו, על המוות שלי. על איך הורידו אותי לקבר, קטן כזה ועלוב, כמו חבילה של שוקולד מקולקל. על איך אף פעם לא ממש הספקנו. ואחרי זה הוא מזיין אותה זיון שכולו נחמה.
הספר "אנה פרנק - יומן" יוצא לאור לראשונה בנוסח מלא ובתרגום חדש של קרלה פרלשטיין כפי שנערך בידי אוטו פרנק ומרים פרסלר ונכללים בו קטעים שלא נמצאים בגירסאות הקודמות.
בשלהי 1889, מספרים הביוגרפים, ברוסיה כולה - לא הקבילו אנשים זה את פני זה ברחוב ב'מה שלומך', אלא שאלו: "האם קראת את 'סונטת קרויצר'?" . רבים העריצו את הנובלה כיצירה גאונית ומסעירה, אחרים ראו בה שערורייה.
הסוף לכאורה ידוע מן ההתחלה, שכן הסיפור הוא מונולוג של בעל שרצח את אשתו בהתקף של קנאה, ובכל זאת, הסיפור החזק והנועז ורווי המתח אינו צפוי מרא
איש זקן עומד בירכתי ספינה.
הוא אוחז בידיו מזוודה קלת משקל ותינוקת שנולדה לא מכבר, קלה אף יותר מהמזוודה.
לזקן קוראים מר לין, והוא היחיד שיודע שכך קוראים לו, כיוון שכל מי שאי פעם ידע את שמו מת בהפגזה על כפרו.
הספינה מתנהלת באיטיות על פני המים, ונופי מולדתו הולכים ומתרחקים ממנו; אבל, כשהוא מביט בפניה של נכדתו השלווה, צפים ועולים בקרב
אילן בן-נתן, פרופסור לאסטרו-פיסיקה בטכניון, בן 48, נשוי לנעמי, אשה צעירה, מאיירת ספרים בת 25, ומגלה שהיא הולכת ומתרחקת ממנו, ולבסוף גם שיש לה מאהב. התחקותו אחריה מביאה אותו לעשות מעשה נורא. מכאן והלאה הופכים חייו לסדרת ניסיונות להיפטר מתוצאות מעשהו. מאחורי החזות של חיים רגילים הוא מגונן על סודו ועוקב אחר אינספור אותות (רובם כוזבים) הרו