סיפורה של עלמה, מנחת טלוויזיה חדת-לשון שמואסת בעיסוקה, בהצלחתה ובאורח-חייה על כל הנאותיו הפרועות. היא מתקרבת צעד אחר צעד אל הדת, ומתנתקת מכל עולמה הישן: מתל אביב ההוללת, מחבריה בעולם התקשורת ואפילו מבני-משפחתה.
דרכה החדשה אינה חלקה ופטורה מספקות. להפך, יש בה כאב ותהיות, חיבוטי-נפש ובדיקה עצמית מתמדת, שתעורר הערכה גם בלבו של חילוני
כריסטופר בון בן החמש-עשרה יודע את שמות כל המדינות בעולם ואת ערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד 7507. הוא מתבונן בעולם בעיני הגיבור שלו, שרלוק הולמס, כשהוא זוכר כל פרט, מבחין בכל תנועה.
אך למרות שהוא פותר בקלות בעיות סבוכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין גם את הרגשות הפשוטים ביותר של בני האדם. בדיחות לא מצחיקות אותו, מטאפורה היא
חזון שתי המדינות נכשל. שמונים שנה ונהרות של דם ותסכול לאחר הניסיון הראשון של הבריטים להציע תוכנית לחלוקת הארץ, הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא. בחיבור חד, סוחף, מנומק וגדוש בעובדות ובשכל ישר, מנתחת קרולין גליק את השגיאות המדיניות, הנתונים השקריים והתעמולה האנטישמית שהובילו את העולם המערבי ואת ישראל לאמונה בפתרון הרסני, ולמעשה בלתי א
מנחם בגין לא הביא מהפך אלא מפלה.
הליכוד עלה לשלטון בשנת 1977, אך בגין החליט להפקיר את השלטון.
״ממשלה באה וממשלה הולכת, והפקיד לעולם נשאר,״ ציין ראש הממשלה החדש בשאננות באזני בכירי הליכוד הנדהמים, שגילו כי מנהיג האופוזיציה הנצחי מעדיף להותיר על כנה את הגוורדיה הוותיקה ששלטה במערכת המשפט ובמשרדי הממשלה.
התקדים של בגין קבע את הכלל: מ
בשנת 1995 נפל דבר בישראל, בית
המשפט העליון בראשות אהרן ברק
הודיע לאזרחי ישראל כי יש להם חוקה.
ההודעה הסתתרה בין עמודי פסק דין
המזרחי, שהיה לאבן הפינה של המהפכה השיפוטית בישראל. תחילה, איש לא שם לב לחדשות המרעישות. עם הזמן, וככל שגדל תיאבונו של בג״ץ לכוח, החלה המערכת הפוליטית להבין את חומרת המצב: לישראל יש ״חוקה״ שהכנסת לא חוקקה, ואדו
הרב מנחם פרומן, יהודי בעל תעצומות נפש מופלאות וחירות מחשבתית שאין כדוגמתה, היה איש של חופש ושל מפגש בלתי-אמצעי. כמות הכתבים שפרסם בימי חייו לא היתה רבה, בוודאי בהשוואה לעוצמה הרוחנית, לעושר הרעיונות, למקוריות המחשבה ולגודל החזון שפיעמו בו. זו הסיבה ששנים רבות עברו מאז נאות לכנס את כתביו ועד שיצא ספרו לאור.
שֹחקי ארץ הוא אוסף ראשו
בתקופה המודרנית העצימה התרבות המערבית עוד ועוד את חשיבותה של הבחירה האישית. בעידן הפוסטמודרני לבש המהלך הזה צביון גרוטסקי, קיצוני ומסוכן. כל זהות מתוארת כמגבילה את חופש הפרט, ולכן מנסים לפרק אותה ולעקור כל שורש. עם, קהילה, משפחה – כולם משמשים היום יעד למתקפה עזה ואת כולם מנסים להרוס ולפורר. אפילו הזהות המגדרית או האישית מתוארת כא
אחד הספרים הידועים והמרתקים ביותר בספרות מלחמת השחרור ומה שקדם לה, המספרים על מאבקו של הארגון הצבאי הלאומי בבריטים ולמען תקומתה של מדינת ישראל, מפי מפקד הארגון.
מדינה יהודית לא צריכה להיות מדינת הלכה. בספר פורץ דרך מצהיר הרב חיים נבון שהוא משעה את חלומו על מדינת התורה; אך זה לא אומר שאין ליהדות מה להגיד על דמותה של מדינת ישראל.
המדינה אינה זהה לעם, טוען הרב נבון; היא כלי בשירות העם. אך המדינה גם אינה רק "אמנה חברתית" בין יחידים מבודדים. מתוך ניתוח מעמיק של מקורות תורניים ועיון בהגות מערבית ע
ביום ההוא היה לי חשק להכאיב באמת.
כעסתי ולא לקחתי שום הסוואה.
זה היה ואן ויי טיקט — אאוט.
קבעתי עם עדינה בתחנת דלק בכניסה לעיר, והיא חיבקה אותי שם ואמרה: "ברוכה הבאה לחיים האמתיים".
נשברתי לה קצת בתוך הידיים, הדמעות הציפו אותי, וכאב ראש חד הִכּה לי ברקות ושיתק אותי. הלב שלי דפק.
הייתי אמורה להיות מבוהלת, אבל לא הייתי. הייתי מכווצת
אוצר רעיונות ופנינים חסידיים מתוך התוועדויות חסידיות עם הרב עדין אבן-ישראל
עריכה - אהרוני ברנשטיין, יצחק קפלן
הרומן החדש של אחד הסופרים הנחשבים והמוערכים ביותר בעולם, לוקח אותנו אל המחוז הקסום של ילדותו – אל הנהר פרוט ואל הרי הקרפטים, שם הוא נופש עם הוריו על סף פריצתה של מלחמת העולם השנייה, חודש תמים שייחרת בלבו לעד.
ההורים הם אנשים משכילים, רגישים, אך שונים באופיים. האב קנאי לחשיבה הרציונאלית, האם כולה אינטואיציה ורגש רליגיוזי. האב סולד
ביום אחד מאבדת משפחת גאולי את ביתה ועולמה מתהפך.
אילת, הבת הצעירה, נדרשת לתמוך באמה השוקעת בדיכאון. מחויבותה להחזיק את הבית ואת המשפחה מאלצת אותה להדחיק את ההתמודדות עם רעידת האדמה שזעזעה את חייה.
ענבל ואדם, צעירים שבעל כורחם נקשר גורלם באותה טלטלה, חשים כאילו קללה רובצת עליהם ומתקשים גם הם לעבד את החוויה שעברו. אדם בורח לצפון,
יוזבד הוא סיפורו של מאבק המתחולל בשדות הפתוחים ובהיכלי השיש,
ביערות ובמשעולי הכרך ומאלץ את גיבוריו להבין מי הם באמת.
שני כרכים המהווים יחד את חלקה השלישי של סדרת 'ממלכה במבחן'
והמשך לשני רבי המכר 'איסתרק' ו'מהללאל' אך 'יוזבד' על שני חלקיו מהווה ללא ספק
יצירה בפני עצמה, שתעניין גם את אלו שלא קראו את הספרים הקודמים בסדרה.
יוזבד הוא סיפורו של מאבק המתחולל בשדות הפתוחים ובהיכלי השיש,
ביערות ובמשעולי הכרך ומאלץ את גיבוריו להבין מי הם באמת.
שני כרכים המהווים יחד את חלקה השלישי של סדרת 'ממלכה במבחן'
והמשך לשני רבי המכר 'איסתרק' ו'מהללאל' אך 'יוזבד' על שני חלקיו מהווה ללא ספק
יצירה בפני עצמה, שתעניין גם את אלו שלא קראו את הספרים הקודמים בסדרה.
מה שלא הורג - מחשל, וכאשר יוצא מהללאל בן השבע עשרה מביתו המבודד אל העולם הרחב, הוא מחונן בכוחות שנסתרים גם ממנו.
מהללאל אינו רוצה אלא לשרוד אבל מבלי שידע זאת, בחירותיו עתידות להשפיע באורח מכריע על גורל כוזר, הארץ היפה והאהובה הנקרעת מזה חמש שנים במלחמת אחים אכזרית.
בודד ונבגד,חסר פרוטה אך מצויד ביושר ובאומץ לב יוצא הנער האסופי לחפש
"מספרים שאמר פעם ה'קוצקער'..." מיהו הרבי החריף מקוצק? מהיכן באו האמירות הנוקבות בצחוק מר? איפה התחוללה אחת התנועות שהעמיקו לחתור בתהומות הנפש האנושית? על רקע של מאתיים וחמישים שנות חסידות, מזדקרת דמותו המופלאה של רבי מנחם מנדל, החורגת ממסגרת זמנה- המאה התשע עשרה, ומתחום מקומה- העיירה קוצק שבפולין. רבי מנדל היה אישיות עטופת סוד, מורכב
קבוצת כלות נכנסת לתוך ישיבה ומתחילה לרקוד; מת מסתובב כאחד האדם בין חוגגים; רב שמחליט כי עליו לגלח את זקנו ופאותיו ולהיראות כגוי; אדם מוצא עצמו במרכזה של פרשיית בִּיוש כשאין לו מושג מה טוענים נגדו – כל אלה הם רק מקצת מחלומותיו הסוערים של ר' נחמן מברסלב, המורה החסידי הגדול בן המאה ה-18.
ספרים רבים נכתבו על משנתו, שהפכה בשנים האחרונות