דגלס אדמס, מחברו של הספר הפולחן הנפלא מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, לוקח אותנו הפעם למסע מסוג שונה. ה"גלקסיה" שאנחנו מטיילים בה בהזדמנות אחרונה לראות היא כדור הארץ שלנו. יחד עם הזואולוג מארק קרווארדיין, הוא יוצא למסעות טבע מרתקים באידונזיה, בניו-זילנד, בסין, באפריקה ועוד. ובעלי החיים (והאנשים) הנדירים שהם פוגשים - הם "טיפוסיים" אחד לאחד. א
בתקופה שבה חיבר את "הנסיך הקטן", בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, פרסם הסופר-הטייס הצרפתי אנטואן דה סנט-אקזופרי שני ספרים: טייס קרב ומכתב לבן ערובה.
הרומן טייס קרב מתעד את המשימה חסרת הסיכוי שאליה נשלח במערכה להגנת צרפת בקיץ 1940. פרקי הספר הם כרוניקה של צבא ומדינה בהתמוטטות, של חיי היומיום בארץ שסדריה השתבשו כליל, ולצד זאת - זכרונות י
בשנת 1937 נשלח ארנסט המינגווי לספרד כדי לסקר את מלחמת האזרחים. כעבור שלוש שנים סיים לכתוב את הרומן הגדול למי צלצלו הפעמונים: סיפורו של אמריקאי צעיר מהבריגדות הבינלאומיות שסופח ליחידת גרילה בהרי ספרד. זהו סיפור אודות נאמנות ואומץ, אהבה ותבוסה ומותו הטרגי של אידאל.
המינגוויי מתעלה על עצמו ברומן זה, אם בתאור אהבתו של ג'ורדן למריה היפ
דירק ג`נטלי חוזר. הבלש ההוליסטי המצחיק ביותר בעולם חייב למצוא את קשרי - הגומלין המצויים ביסודם של כל הדברים, בין דלפק שנעלם מנמל - התעופה הית`רו עם הפקידה שישבה לידו, מטוס פאנטום שלא שב לבסיסו, מטופלים זרים ומוזרים בבית - חולים פרטי לחולי - נפש, ותקליט זהב שהביא על מחברו גורל מר ונמהר. עוד מעורבים בפרשה מכונה למכירת קוקה - קולה, עיט תוק
ובכן, האם זהו סוף סוף הסוף?או שמא זוהי שוב ההתחלה? בואו והשתתפו אתנו בחגיגת סוף העולם.הביאו מגבת ונעלי ריצה והצטרפו אלינו לבחינת השאלה הקוסמית המכרעת - האם תפוחי אדמה הם התשובה לכל
זוהי החוליה השלישית שתחילתה בספר "הפרוע, המדהים והמצחיק נורא" מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, המשכה במסעדה בסוף היקום, וכעת - הספר השלישי בסדרת רבי המכר הבי
"מילכוד 22" - מקורי, מטורף, פראי ומבעית - תצוגה מעוררת התפעלות שתפגע בקוראים רבים כשם שתענג אחרים. תיאור ריאליסטי ומלא עוצמה של משימות הפצצה, על המטוסים המתרסקים והאנשים הזועקים והמתים בהם... "מילכוד 22" מעורר צחוק מריר ופראי. הוא לא ישכח כלל על - ידי אלה אשר יוכלו לעכל אותו". (ניו יורק טיימס) "...כתוב בצורה מבריקה. מהדהד בצחוק מטורף". (טיי
"ערב טוב גבירותי ורבותי...היקום שאנו מכירים קיים למעלה ממאה ושבעים אלף מיליון מיליארדי שנים ויגיע לסופו בעוד קצת למעלה מחצי שעה...אני המארח שלכם הלילה...הגעתי כרגע היישר מן הקצה האחר לגמרי של הזמן...הערב אהיה עמכם לכל אורכו של מאורע היסטורי זה, סופה של ההיסטוריה עצמה!" אלה דברי המארח במסעדה שבקצה היקום, שאליה מגיעים גיבורי ספרנו במסע
מתוך מדריך הטרמפיסט לגלקסיה: "...ואז, ביום חמישי אחד, אלפיים שנים כמעט לאחר שאיש אחד מוסמר לאיזה עץ על שהביע את הדעה כמה נפלא יהיה להסביר פנים לאנשים, לשם שינוי, קלטה פתאום בחורה אחת שישבה לבדה בבית קפה קטן מהו הדבר שהלך והשתבש כל הזמן הזה, וסוף סוף ידעה כיצד יכול העולם להפוך למקום טוב ומאושר. הפעם הרעיון היה נכון! הוא יצליח! ולא יהיה
"אנשי כדור הארץ, שימו לב בבקשה. כאן פרוסטטניק ווגון ילטץ מהמועצה הגאלקטית לתכנון העל - חלל. תוכניות הפיתוח לאזורי הספר של הגלקסיה מצריכות סלילת דרך אקספרס על - חללית, שתעבור דרך מערכת הכוכב שלכם. למרבה הצער, הפלנטה שלכם היא אחת מאלה שנועדו להריסה. התהליך יארך מעט פחות משתי דקות, במושגים הארציים שלכם. תודה". בלי פאניקה, בלי פאניקה. עבו
כיצד מפענח דירק ג´נטלי מקרה רצח?
באמצעים לא שגרתיים.
ג´נטלי, רומנטיקן תאב מוסיקה ובעל חוש הומור, הוא בלש המפעיל צלילים, בדיחות, שדים, רוחות ואימה בדרך לפתרון התעלומה.
אלה הם מרכיבים מוזרים בעבודתו של בלש, אך מתבקשים – כמעט מובנים מאליהם – כאשר דוגלס אדאמס כותב סיפור בלשי.
ואכן, דירק ג´נטלי סוטה לחלוטין מן המסורת המהוללת של בלש
"באב אלשמס" הוא מפת - האוצר של פלסטין.
הזיכרון שהוגלה אל מחוץ למפה בארבעים ושמונה, מכתיב עכשיו את הסיפור על הקלף המחוק, והסיפור מצייר מחדש את מפת המולדת האבודה.
זכות השיבה היא זכות הסיפור, והסיפור שנפרש כאן בתרגום עברי משיב את זכות הסיפור לבעליו;
ואלה, שהוצאו אל מחוץ למפה, מחוץ למולדת, מחוץ להיסטוריה, שבים ומממשים את זכותם לדבר בש
המאבק על הישרדותה של הפלנטה לוזיטניה יתנהל על פי מצפונה של ילדה ושמה "מבריקה להפליא".
בלוזיטניה מצא אנדר עולם שבו יכלו בני האנוש, הפקיניוס ומלכת הכוורת לחיות יחד; מקום שבו מצאו לבסוף שלושה גזעים תבוניים קרקע משותפת. כך חשב, לפחות.
ואולם לוזיטניה היא מקום המבטחים של הדסקולדה, וירוס שהורג כל בן אנוש הנגוע בו. אך עם זאת חיוני לפקיניו
יום אחד חודרת לחייו המשעממים והאפורים של גיבור הספר, תלמיד תיכון בפולין הקומוניסטית, מורה חדשה לצרפתית.
זוהי אשה "מבוגרת" (היא בת 32) ואלגנטית, המכשפת אותו ביופיה הקפוא ובתבונתה החדה. כולם,בנים ובנות כאחד,אינם עומדים בפני קסמי הקרח של המדאם.
אך הגיבור שלנו גומל בליבו להיות יותר מאשר מעריץ עלוב, והוא מתחיל במסע שנועד לכבוש את ליבה. ב
סיפורו הקסום של נער תמים המטייל בין הכוכבים השונים ונישא על כנפי הדמיון שבה את לב העולם כולו וזכה לאין ספור תרגומים. האיורים הנפלאים, הפשטות שמאחוריה מסתתרות תובנות עמוקות, גורמים לקוראים בני כל הגילים למצא את עצמם בסיפור - כאילו - ילדים זה.
כבר זמן רב ממתינים המרכז והליבור הישראלי לניעור רעיוני ועיצוב אלטרנטיבה מחדשת לאין האונים בו הם שרויים.
בספר "מקום לכולם" מנתח פרופ' שלמה בן - עמי את החברה הישראלית ומציע משנה רחבה המטמיעה את המערכה לשלום עם תפישה חברתית רחבה ומנומקת.
זהו ספר של השקפת עולם הנגזרת מהשורשיות של החברה הישראלית, ניסיון חיים חיוני, וכושר ניתוח של הי
סדרת הצללים של אנדר #1
אורסון סקוט קארד מחזיר אותנו לתחילת הסאגה המבריקה של אנדר, וזאת בספר שמאפשר לנו להכנס לעולם הזה מחדש.
בכל עוצמת היצירה המקורית יצר קארד כרך מקביל להמשחק של אנדר, ספר שמרחיב ומשלים את הראשון, מעצים אותו ומאיר את מאורעותיו ואת סיומו רב - העוצמה.
אנדרו "אנדר" וויגין לא היה הילד היחיד בבית הספר ללחימה; הוא היה רק
הספר הזה הוכתר כרומן האמריקני הטוב ביותר שנכתב אודות מלחמת העולם הראשונה. זהו סיפורו הבלתי נשכח של נהג אמבולנס אמריקאי שנשלח לחזית האיטלקית ונשבה בתשוקה לאחות אנגלייה יפהפייה. התיאור הכן של האהבה המתפתחת בין סגן הנרי וקתרין ברקלי, על רקע המלחמה הקשוחה, לוהט בעוצמה שאין לה תקדים בספרות המודרנית; בעוד שתיאור ההתקפה הגרמנית על קפו
כשגזע של חייזרים מאיים על האנושות, עוזב אנדר וויגין בן השש את ביתו ואת משפחתו בכדור הארץ, ויוצא לחגורת האסטרואידים.הוא נכנס לבית הספר ללחימה, שבו נשלטים חייו על - ידי משחקי תודעה וקרבות דמה הנערכים ברצינות קטלנית. חושים חדים, חמלה וגאונות הופכים את אנדר לטוב מכולם במשחקים אלה. אך בעודו מתאמן, קרב יום הפלישה. אנדר נדחף עד לגבולות יכו
זוהי אולי היצירה הבולטת והעל זמנית ביותר של ארנסט המינגוויי. בשפה פשוטה אך בעוצמה רבה, מגולל בפנינו הסופר הגדול את הסיפור הכובש אודות דייג קובני, חסר מזל, שלעת זקנה נאלץ לעמוד בפני מבחן החיים הגדול ביותר שלו ? מאבק עיקש ומייסר כנגד דג-חרב, הרחק במימיו של זרם הגולף. בסגנון מודרני, ייחודי, המינגוויי מעצב מחדש את התימה הקלאסית של ג
פעם בדור מופיע ספר המשנה את חייהם של קוראיו. האלכימאי הוא ספר כזה, אולי בשל המשמעות האוניברסלית שלו: אדם נוטש את אורח חייו ויוצא להגשים חלום. בסיומו של מסע ארוך ורב השראה הוא מגלה אמיתות מופלאות, על החוכמה שבהקשבה לרחשי לבנו, על היכולת לזהות אותות הנקרים לנו במסלול חיינו, על חשיבותה של התבוננות בעצמנו, ומעל הכול - על הצורך ללכת בעקב