"מונע על ידי יותר מידי סמים, רכים, קשים ובינוניים. יותר מדי אלכוהול, בעיקר מהיצע הוויסקי הדרומי, תומפסון הוא העתונאי ...המרתק, המשעשע, המקורי והנועז מכולם"(רון מיברג, מעריב) "ספר חובה בספריה שלנו" (אדם ברוך, מעריב תרבות) "...איוריו הנפלאים של ראלף סטידמן...מדגימים טוב יותר מכל כדור, איך נראה העולם כשאתה במצב שהנהיגה בו לא רק שאינה מומלצת,
אנה בלום נוסעת לארץ זרה לחפש את אחיה, כתב עיתון שהקשר עמו נותק. אך העובדה שהצליחה להיכנס העירה, אין פירושה שתוכל גם לצאת-היא מוצאת עצמה במציאות שבה קרסו סדרי החברה וכל דאלים גבר.
בעיר שורר מחסור במזון ורוב התושבים חסרי בית. הרחובות מלאים מהמורות, ובריונים עולים על גלי ההריסות וסוחטים רמי מעבר.
עשרה עד עשרים אחוז מהתושבים מתפרנסי
רומן-אבסורד עוקצני וארסי מאת הסופר שגרהם גרין תיארו "אחד הסופרים האמריקנים הטובים ביותר של ימינו." נושאו של הרומן המצחיק הזה הוא הקו המטושטש המפריד בין השפיות (או הסדר הקיים) ובין השיגעון (או ההתנהגות הלא-מקובלת ועם זאת ההגיונית כשלעצמה), ועל יסוד זה מגולל וונגוט את חייו ומעלליו של אליוט רוזווטר, העומד בראש מוסד פילנתרופי אדיר הנו
ג'ים נאש, כבאי בוסטוני, גבר באמצע חייו, שאשתו נוטשת אותו ובתו גדלה בבית אחותו, יורש במפתיע סכום כסף גדול מאביו, שקשריו עמו נותקו בילדותו וכך נפתחת לפניו האפשרות לחיות מתוך חירות כמעט אידיאלית. מצב זה הוא מנצל כמעט עד תום ושנה שלמה הוא נודד במכוניתו בדרכיה של אמריקה.
אלא שבחירתו זו מתגלה כהתמכרות למקרה ומוליכה אותו לשיעבוד אחר, חמ
אובדנם של אמו ודודו, הקרובים היחידים שהכיר מעודו, הופך את מרקו סטנלי פוג, מספרו וגיבורו של ספר זה לאחת הדמויות הבודדות והמנותקות ביותר בספרות העולם. רק לאחר שכמעט יאבד גם את עצמו, יחזיר לו המקרה העיוור את הזיקה אל מוצאו ואל העולם. אגב כך תוליך העלילה מגאיות האבן של רחובות מנהטן אל הגרנד קניון והיופי הקמאי של המערב הפרוע, ותולדותיהם
המרקיזה האלמנה פון או.... - "גברת בעלת שם מצוין ואם לכמה ילדים מחונכים - למופת" - מפרסמת מודעה בעיתונים "שנאמר בה כי הרתה בלא ידיעתה", ושאבי הילד (שאינה יודעת מיהו, כי למיטב ידיעתה לא שכבה עם איש) מתבקש לפנות אליה. "מתוך התחשבות במשפחתה גמרה אומר להינשא לו". כך, במאורע מוזר, אך כפי שיסתבר לא בלתי - אפשרי, נפתחת הנובלה הראשונה בספר זה. בנוב
האיש המכונה צל בילה שלוש שנים בכלא, הוריד את הראש וישב את הזמן שלו. כל מה שהוא רצה לעשות הוא לחזור לזרועותיה האוהבות של אשתו, ולהתרחק מצרות למשך שארית ימי חייו. אבל ימים ספורים לפני מועד שחרורו, הוא לומד שאשתו נהרגה בתאונה, ועולמו הופך למקום קר יותר. בטיסה חזרה הביתה ללוויה, צל פוגש אדם מזוקן המכנה את עצמו מר וונסדיי. וונסדיי, נוכל ונ
הרומאן 'דקלי הפרא' ראה אור ב-1939, בשיא הקריירה הספרותית של פוקנר (לאחר 'הקול והזעם', 'אור באוגוסט' ו'אבשלום, אבשלום'). זהו אולי הקריא ברומאנים "הגדולים" של פוקנר, אף-על-פי שמבנהו המיוחד הדהים תחילה את' המבקרים – פוקנר הרכיב אותו משתי עלילות המתרחשות במרחק של עשר שנים (ובלי שום קשר במישור ההתרחשות), המסופרות בספר לסירוגין. אלה הם שני סיפור
דירק ג`נטלי חוזר. הבלש ההוליסטי המצחיק ביותר בעולם חייב למצוא את קשרי - הגומלין המצויים ביסודם של כל הדברים, בין דלפק שנעלם מנמל - התעופה הית`רו עם הפקידה שישבה לידו, מטוס פאנטום שלא שב לבסיסו, מטופלים זרים ומוזרים בבית - חולים פרטי לחולי - נפש, ותקליט זהב שהביא על מחברו גורל מר ונמהר. עוד מעורבים בפרשה מכונה למכירת קוקה - קולה, עיט תוק
"מרטין עדן" הוא הרומן האוטוביוגרפי של ג'ק לונדון. הוא מטפל בחינוך העצמי של ימאי צעיר, המתאהב באחותו של איש צעיר, אמיד, שהוא הצילו מידי כנופיה של פושעים. האווירה של הבית האזרחי האמיד, ספריו, ריהוטו ותמונותיו, ובייחוד נועם הליכותיה של רות מורס, משפיעים על מרטין, שיעדן את עצמו. הספר הזה הוא הסיפור על מאבקו הממושך של מרטין עדן בשאיפתו להי
סיפורו של הולדן קולפילד, נער בן שש-עשרה בארצות הברית של אמצע המאה ה-20, כובש לו אוהדים מזה חמישים שנה. ראשון מסוגו, דיבר "התפסן" בשפה שאיש לא דיבר לפניו: בשפה ישירה, פונה בגוף שני לקוראיו, מנבל את הפה בקללות מכל הסוגים, מספר הולדן את סיפור התבגרותו, מוחה על צביעות, מאוהב באמת ובתמימות.
כרך זה, אוסף סיפורי זוגות - סיפורי אהבה ופירוד, מכיל את הסיפורים ב``דמי ימיה``, ``בנערינו ובזקנינו``, ``גבעת החול``, ``לילות``, ``אחות``, ``חופת דודים``, ``פנים אחרות``, ו``הרופא וגרושתו``; ואת ``סיפור פשוט``. ``סיפור פשוט הוא הרומן השני שפרסם עגנון, אחרי הכנסת כלה. זירת התרחשותו היא העיירה שבוש, ועלילתו היא פרשת השידוכין והנישואין של הירשל הורביץ ומ
המעגל הסגור של הזיקנה והחולי משקף כראי גרוטסקי ונוגע ללב את החיים שמחוצה לו, על היצרים, הפחדים, החלומות והבדידות שבהם. בכתיבתו הרגישה והמדויקת, שכבשה לה מקום ייחודי בספרותנו, מתאר כאן המחבר את המראות והקולות, הקונפליקטים ורגעי החסד של גברים ונשים בערוב יומם, שבצירופם יוצרים סיפור רב עוצמה החורג מגבולות העולם המצומצם לכאורה שהם מ
גלות , החלק המשלים של הטרילוגיה, (שכל חלק ממנה עומד בפני עצמו), פורש יריעה מרתקת של פאריס באביב 1935, עיר של טרקלינים ושל פליטים. בין שני גולים מגרמניה, פרידריך בנימין העיתונאי וזפ טראוטויין המוסיקאי, נוצר קשר גורל טרגי, אשר שלובים בו חיי רבים אחרים, בתקופה המסוערת והמסוכסכת של ערב מלחמת העולם השנייה.
'דון קיחוטה', הספר שרק התנ"ך מתחרה בו במספר תרגומיו, נחשב לרומאן המודרני הראשון, ובעיני רבים גם לגדול שבכולם.
בעברית לא שפר גורלה של אבן - פינה זו של התרבות העולמית; תרגומו המפורסם של ביאליק הוא רק עיבוד מקוצר.
עתה תורגם הספר במלואו, על שני חלקיו, ב"ספריה החדשה".
טירופו של דון קיחוטה נעוץ בפריצת הגבול שבין הספרות לבין ה"מציאות": האיש
"חולית" היא אחת מיצירות - המופת של ספרות המדע הבדיוני: ספר שהעמיד פילוסופיה שלמה ויצר תרבות בין - כוכבית דמיונית ורבת - פרטים. זהו סיפורו של המשיח מואדדיב, המגלה את שליחותו, שליחות "קפיצת - הדרך", על - פני כוכב שכולו חול. סיפורו של עולם שבו המים הם הערך העליון ושבטי הנודים שעל - פניו חיים בקשר הדדי מוזר ומאגי עם תולעי - החול האימתניות, בסי
"ספר השנה" כינו אותו באמריקה. בספרו גולד שווה זהב עושה ג'וזף הלר לבית הלבן מה שעשה לצבא בספרו מילכוד 22. "זהו ספר מקסים, מצחיק, מרגיז, אמיתי, גדוש טיפוסים מקוריים," שיבחה הביקורת.
גולד שווה זהב מסמן את שיבתו של ג'וזף הלר אל הקומדיה הראשונה שלו, מילכוד 22, שהיה כבר לקלאסיקה של הספרות במאה הזאת. גם בגולד שווה זהב, הצחוק המטורף נתקע בגרון, מכ
הספריה החדשה גאה להגיש לקוראיה נוסח חדש, משופץ ומותקן, של 'דולי סיטי', אחד הרומאנים הגדולים של הספרות העכשווית. רומאן מבריק ושנון, המפרק ללא-רחם את הקלישאות של האימהות ושל הישראליות. האֵם היהודייה, האֵם הישראלית, ועצם יחסינו עם ארץ-ישראל, הותכו כאן יחדיו לתמונה מעצימה, מצחיקה וחודרת עד אימה. תפיסתנו את עצמנו מעורטלת ברומאן באכזריות
תארו לעצמכם יהודי והיהודי יושב על כיסא והכיסא בעולם. את בדידותו הגדולה של היהודי.
לכמה חלל נזקק אדם עם כסא וכמה חלל ניתן לו.