``בית מטבחיים - חמש או מסע הצלב של הילדים`` הוא ספרו האוטוביוגרפי של קורט וונגוט, חייל אמריקני צעיר, שנשבה בידי הגרמנים במלחמת העולם השניה ושהה בעיר דרזדן בעת שזו הופצצה בידי בעלותה ברית כמעשה נקם נגד הגרמנים. זה ספור מלחמה יוצא דופן, בלתי צפוי, מביך ומזעזע. טרגדיה מוזרה, סיוטית ולעתים משעשעת, של מלחמה ואלימות, שחי מחדש אלמן אמיד בגיל
רומן סאטירי על יחסי שכנות בין סופר למבקר, בין ספרות לביקורת, בין מציאות לספרות , ובין סתם דיירים בבית משותף.
המעגל הסגור של הזיקנה והחולי משקף כראי גרוטסקי ונוגע ללב את החיים שמחוצה לו, על היצרים, הפחדים, החלומות והבדידות שבהם. בכתיבתו הרגישה והמדויקת, שכבשה לה מקום ייחודי בספרותנו, מתאר כאן המחבר את המראות והקולות, הקונפליקטים ורגעי החסד של גברים ונשים בערוב יומם, שבצירופם יוצרים סיפור רב עוצמה החורג מגבולות העולם המצומצם לכאורה שהם מ
רצח מסתורי, פרשת אהבים חשאית, דירת מסתור שאיש אינו יודע מה מתרחש בה באמת - אלה הם כמה מצירי העלילות שהרומאן הזה, המתרחש כולו בתל - אביב, בנוי מהן. מקצת גורלות החיים המצוירים כאן מתקיימים זה בצד זה, ומקצתם נפגשים, נתקלים, ואף נחבטים זה בזה בכוח. בתוך כך מתחוללות דרמות קטנות וגדולות, עצב מתערבב עם צחוק, טרגדיה נושקת לגרוטסקה, וכך הולכת
“אני כותבת מפני שאנשים שאהבתי כבר מתו“ - כך נפתח מיכאל שלי, מפסגות הספרות העברית החדשה. חנה גונן, גיבורה בלתי נשכחת, מספרת את סיפור אהבתה האוזלת לבעלה מיכאל בעודה שוקעת יותר ויותר בתוך עולמה הפנימי, עולם של נסיכה שבויה המתגעגעת למרחקים שנבצרו ממנה.
מיכאל שלי הוא רומן נדיר ורב-עוצמה המסמן את יצירתו המוקדמת של עמוס עוז ואת גדולתו
"למה כתבתי לך על הנשכחות האלה?
לגרד צלקות עתיקות?
לחטט לחינם בפצעינו?
לפענח קופסה שחורה?
להכאיב לך מחדש?
לעורר את געגועיך?
אולי גם זו תחבולה ללכוד אותך שוב ברשתי?
אני מודה בכל ששת סעיפי האישום.
אין לי נסיבות מקילות.
לבד אולי מאחת: אני אהבתיך.."
רומן המכתבים הידוע של עמוס עוז מנסה לפענח את פרשת נישואיהם האומללים של אילנה ואל
יעקב משקף את המהפך הגדול שהתחולל אצל בנימין תמוז. בספר זה הולך מי שהחזיק בצעירותו ובבחרותו ברעיונות התנועה הכנענית אל הקוטב הרעיוני המנוגד; הוא מתריס כנגד היומרה לאמץ זהות ישראלית חדשה, ילידית ומקומית, כתחליף לזהות היהודית, ומתנה את המשך הקיום היהודי ואת קיומה של מדינת ישראל בהשתתתם על נכסי התרבות היהודית.
ב"יעקב" מתעמת תמוז לא
"למה כתבתי לך על הנשכחות האלה? לגרד צלקות עתיקות? לחטט לחינם בפצעינו? לפענח קופסה שחורה? להכאיב לך מחדש? לעורר את געגועיך? אולי גם זו תחבולה ללכוד אותך שוב ברשתי? אני מודה בכל ששת סעיפי האישום. אין לי נסיבות מקילות. לבד אולי מאחת: אני אהבתיך.."
רומן המכתבים הידוע של עמוס עוז מנסה לפענח את פרשת נישואיהם האומללים של אילנה ואלכס, ואת פשר
כשיצא לאור לראשונה בשנת 1967 הפך האמן ומרגריטה מיד לסנסציה ספרותית.
יותר מרבע מאה לאחר מות המחבר - פתאום, בהפתעה, מתפרסמת סאטירה כה מלאת אנרגיה, הומור, אומץ פוליטי, יופי רב, כתובה כולה במהלך שנות השיא של הטרור הסטליניסטי של שנות השלושים.
הספר תורגם בחיפזון ליותר מעשרים שפות (וגם לעברית, בשם השטן במוסקבה).
אלא שהיתה זו גירסה מצונזר
הספר כולל את הקובץ 'חולות הזהב' ואת הסיפורים הבאים: "אנג'יוכסיל", "תרופה נדירה", "נער הייתי וגם זקנתי", "אמו של דודיקה", "בלדה של גולדן", "נפש חפצה", "תינוק שנשבה", "מעשה בחבית זיתים", "מעשה בגליל של בד", "גן נעול", "מעשה בעץ זית", "תחרות שחייה", "פגישה באל-אברידג'" ו"חמש זכירות".
שתי נובלות ארוכות מאת אחד מטובי סופרינו. האחת, "שורפים ארונות חשמל", מתארת בהומור וברגישות רבה, את ההסתבכויות והפחדים של דיירי בית אחד בתל - אביב של תחילת שנות התשעים. השנייה, "נוף עם שלושה עצים", היא סיפור ילדות בשכונה על הכרמל בימי המנדט. תיאור עדין ומרתק של יחסים בין שכנים, וחייל בריטי תמהוני, המוסיף יסוד של חידה להווי המשפחה. ס
חבורת טירונים בבה"ד 4, באמצע שנות החמישים, הם גיבורי ספרו הרביעי של יהושע קנז. חייהם של צעירים אלה, בני שכבות ועדות שונות, במסגרת הצבאית, המחמירה והלוחצת, ומחוצה לה מצטרפים לרומן רחב יריעה, דרמטי והומוריסטי כאחד, המצייר ביד-אמן אנשים בראשית חייהם ומדינה בראשית עיצובה.
מהדורה חדשה של רב-המכר, שקנה לו רבבות קוראים נלהבים וזכה לשבחי ה
איך זה שעצם המחשבה על עשרת הדיברות מצמצמת את הנטייה שלנו לשקר, גם אם איש לא יוכל לתפוס אותנו בשעת מעשה?
מה אנחנו קונים מוצר יקר שאנחנו בכלל לא צריכים רק בגלל שמצורפת אליו מתנה בחינם? למה אנחנו לא חוסכים בהוצאות כשאנחנו מתכננים ארוחה חגיגית, אבל במקביל אוספים קופונים בקנאות כדי לחסוך שקלים בודדים? ולמה במזנון חופשי אנחנו ממלאים את
בבית קטן, בירושלים של שנות החמישים, גר ילד יתום מאם עם אביו ועם משפחה נוספת, והילד מתנהל בעולם כגלמוד המבקש אהבה בכל אשר יפנה. אל בני הבית הזה, שכל אחד מהם נושא עמו שק של כאב, מצטרפת בלילה גשום אחד גברת שפניה חבולים ומבטה מבועת, ובלבה פקעת של סודות.
עוד באותו לילה מתברר שמתחת לאיפור ולשמלה מסתתר גבר במנוסה. "הדודה אווה", כך קורא לו הי
האם האלים היו אסטרונאוטים שהגיעו לכדור הארץ בחללית לפני אלפי שנים? כיצד תסביר כי בכל המסורות העתיקות על פני כדור הארץ, חוזרים ומופיעים אלים שבאו מן השמיים וחזרו אליהם? האם התיאור ביחזקאל פרק א' מכיל נחיתת חללית ויציאת אסטרונאוטים ממנה? כיצד ידע גיאוגרף עתיק לצייר את מפת העולם התואמת בדיוק את הצילום האווירי שנעשה ע"י הספוטניק? האם