סיפורו של הולדן קולפילד, נער בן שש-עשרה בארצות הברית של אמצע המאה ה-20, כובש לו אוהדים מזה חמישים שנה. ראשון מסוגו, דיבר "התפסן" בשפה שאיש לא דיבר לפניו: בשפה ישירה, פונה בגוף שני לקוראיו, מנבל את הפה בקללות מכל הסוגים, מספר הולדן את סיפור התבגרותו, מוחה על צביעות, מאוהב באמת ובתמימות.
כריסטופר בון בן החמש-עשרה יודע את שמות כל המדינות בעולם ואת ערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד 7507. הוא מתבונן בעולם בעיני הגיבור שלו, שרלוק הולמס, כשהוא זוכר כל פרט, מבחין בכל תנועה.
אך למרות שהוא פותר בקלות בעיות סבוכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין גם את הרגשות הפשוטים ביותר של בני האדם. בדיחות לא מצחיקות אותו, מטאפורה היא
מישהו רצח את מוניקה, אשתו היפהפייה של מארק זיידמן, וחטף את טארה, בתו התינוקת, היקרה לו מכל. הבעיה היא שמארק זיידמן עצמו הוא החשוד העיקרי. ויש לו רק הזדמנות אחת להוכיח את חפותו ולהציל את טארה. הזדמנות אחת אחרונה. או אולי שתיים? הרלן קובן, מחבר רב המכר הגדול "הנעלמים", מתעלה על עצמו ביצירת סיפור מתח שלא משאיר אפילו הזדמנות אחת לנשום באופ
זו היתה אהבה ראשונה.
הם האזינו למוסיקה, החזיקו ידיים ודיברו על העתיד.
שניהם היו ילדים יחידים, תופעה חריגה בעולם שבו גדלו, אך שונים זה מזה,הג'ימה היה ילד מפונק, חלש ואגוצנטרי, ואילו שימאמוטו היתה ילדה קשוחה, מיושבת ונחמדה אל כולם.
ואז, למרות הקשר העמוק, הם נפרדו וחשבו כי זה לתמיד.
עתה, לקראת גיל העמידה, אחרי שנים של תעייה, הוא סוף סו
החלק השני בטרילוגיה האפית "סיפורי האוטורי" שקדם לו הספר "פסיעות על רצפת הזמיר", לוקח אותנו ליפן מיתולוגית של ימי הביניים ומספר על התנגשות בין כוחות, על נאמנויות חצויות ועל אהבה לוהטת.
***
טקאו, יורש לשבט אוטורי המהולל, נשבע אמונים לאחווה. בזכות כישרונותיו העל - טבעיים, יכולתו להפוך לבלתי נראה ושמיעתו החדה הוא הופך למתנקש קטלני ביו
"האם האח הגדול קיים?"
"ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה."
"האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?"
"אתה לא קיים."
1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
באביב של שנת 1974 מוצאת עצמה קליופה (קאלי) סטפנידס, נמשכת אל חברתה לספסל הלימודים.
התשוקה המתפתחת בין השתיים בחשאי במקביל לאי התפתחותה הגופנית מביאה את קאלי לחשוד כי אין היא ככל הנערות.
למעשה, אין היא ממש נערה.
היא משהו בין נערה לנער.
הסיבה למצב עניינים קשה זה טמונה במוטציה גנטית נדירה ובסוד המלווה את משפחתה מאז קריסתה של האימפר
בני הזוג גנגולי נעקרים מחייהם הכבולים בכבלי מסורת עתיקת יומין ובתהליך איטי וקשה נהפכים לאמריקנים. האב, מהנדס על פי מקצועו, התערותו קשה פחות משל אשתו, שאינה חדלה להתגעגע למשפחתה ובתחילה מסתייגת מכל דבר אמריקני. נולד להם בן, שהוא גיבור הסיפור, ופרשת השם או השמות הניתנים לו ממחישה את הבעייתיות שבהבאת מנהגים ישנים אל מציאות חדשה ומעמ
"כאשר רומזת לך האהבה, לך אחריה.
אף שדרכים קשות ומכבידות.
ואם כנפיה מרחפות מעליך, הכנס תחתן, אף שהחרב הנחבאת בין נוצותיה עלולה לפגע."
שוגון (1975) הוא הספר הראשון בסאגה האסיאתית של ג'יימס קלאוול. הוא מתרחש ביפן בשנת 1600. הסיפור מסופר מנקודת מבטו של ימאי אנגלי, "ג'ון בלאקתורן" (המקבל מהיפנים את הכינוי 'אנג'ין', נווט, מאחר שהם לא יכלו לבטא את שמו), נווט והקפטן בפועל של ספינת הסחר ההולנדית אראסמוס, נקלע לחוף יפן כאשר ספינתו התרסקה. הוא נכנס לשירות טורנגה, מצביא פיאודלי רב עו
יצירה מרשימה ורבת קסם, רומן המוסר באותנטיות מושלמת ובפיוט מעודן את וידויה של אחת הגיישות ,המפורסמות בתולדות יפן. במבט נכון ומפוכח לאחור ,מספרת לנו ניטה סאיורי את סיפור חייה כגיישה בקול מכשף ואינטימי כאחד.
"We had two bags of grass,seventy-five pellets of mescaline,five sheets of high-powered blotter acid, a salt shaker half-full of cocaine and whole galaxy of multicolored uppers, downers, screamers ,laughers... Also a quart of tequila, a quart of rum, a case of Budweiser, a pint of raw ether, and two
"בין המפל ובין פסגת ההר איבדתי את שמי, הפכתי לאדם חדש וקשרתי את גורלי בגורלו של האוטורי."
ספר ראשון בטרילוגיה האפית סיפורי האוטורי.
ספרי הטרילוגיה תורגמו לעשרים ושתיים שפות,והיו לרבי מכר וזכו להצלחה בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד.
סיפורי האוטורי הם פרי דמיונה של הסופרת ליאן הרן,דמיון שניזון מעניין ומחקר רב שנים בתרבות היפנית.
קי
גבר זר פולש לחייהו של אישה אמידה ואם לילדים ברמת השרון. מוכת סנוורים, היא מוצאת עצמה נסחפת בפרשת אהבה חשאית. זה הדבר הנפלא ביותר בחייה - וזהו הדבר הנורא ביוצר שאירע לה מעודה: אהבתה האסורה נהפכת למערבולת המאיימת להטביע אותה ואת כל היקרים לה. פיתוי הוא סיפור מתח שנשזרים בו רומנטיקה ותככים, תשוקה וכסף - הרבה כסף. זהו סיפור על עולם הע
"מובן מאליו, שיש הבדל בין הוצאת 'מחברות לספרות' בראשית פעילותה, לפני שנים רבות, לבין ההוצאה היום; הדברים לא באו לפי תוכנית מפורטת ומפורשת מראש, אלא בהדרגה ובחינת פרק אחרי פרק. תחילה היתה הכוונה לטפח דברי ספרות שאין המו"ל הרגיל להוט אחריהם, אם מחשש ל'חידושים' בטרם זמן, ואם מחשש להפסדים חומריים. מכאן ואילך נשתנו פני הדברים והתפתחה בהוצ
דו"ח מדעי יבש או דמיון ספרותי מהמם, זאת השאלה ששואלים את עצמם מליוני קוראיו של קרלוס קסטנדה בעולם כולו. תהיה האמת אשר תהיה, קסטנדה יוצא עטור - זרים. אם אמנם הוא מספר את האמת התעודית על עצמו ועל דון חואן, הרי הוא אנתרופולוג גדול, וספריו הם תעודות מדעיות ממדרגה ראשונה ואם זאת"רק" אמת דמיונית, הרי הוא סופר גדול. קסטנדה עצמו,אף שהוא טוען כ
על החופש האמיתי לדעת, להבין, לבחור, לחוות ולחיות, כותב קרלוס קסטנדה הנודע בספרו "מציאות נפרדת - עוד שיחות עם דון חואן".
שהוא מעין המשך ליצירה קודמת שלו "משנתו של דון חואן", שזכתה בכל השבחים ובמיליוני קוראים בעולם כולו.
"מציאות נפרדת" הוא ספר מרתק וסוחף לא פחות מקודמו, משעשע, מעורר פחדים, מעלה מבוכה, אך גם מעשיר ומרגש:
יצירה המעניקה