לג’ייסון יש בעיה. אין לו מושג כיצד הגיע לשבת באוטובוס בית-ספר כשידיו משולבות בידיה של נערה יפה בשם פייפר. הוא די בטוח שהוא לא מכיר את פייפר, שטוענת שהיא החברה שלו, וגם לא את ליאו, שטוען שהוא חברו הטוב – וגם לא אף אחד אחר מבני כיתתם. למען האמת, ג’ייסון אפילו לא מכיר את עצמו: הוא לא זוכר שום דבר מעברו. אך כשפתאום תוקפות אותם מפלצות… דוו
אבא ארך רגליים הוא אחד הספרים הקלאסיים האהובים ביותר של כל הזמנים.
זהו סיפורה של ג'ודי, נערה יתומה שילדותה עוברת עליה בבית יתומים, ונדבן מסתורי שולח אותה לקולג' בשני תנאים: שהיא תכתוב לו מכתבים, ושזהותו לא תתגלה.
המכתבים הנפלאים של הנערה המגלה את העולם לראשונה בגיל 18 - הם ליבו של הספר המקסים הזה, הם מגלים נערה נבונה, מלאת הומור ו
המחלה שלי נדירה ומפורסמת. בגדול, אני אלרגית לעולם. אני לא יוצאת מהבית שלי, לא יצאתי ממנו שבע-עשרה שנה. האנשים היחידים שאני פוגשת הם אמא שלי והאחות שמטפלת בי, קרלה.
אבל יום אחד, משאית הובלות עוצרת מול הבית השכן. אני מסתכלת מהחלון ורואה אותו. הוא גבוה, רזה ולבוש כולו שחור- חולצת טריקו שחורה, מכנסי ג´ינס שחורים, סניקרס שחורים וכובע צ
עֲמַלְיָה בְּטוּחָה שֶׁהִיא לֹא יוֹדַעַת לְצַיֵּר."רַק תַּעֲשִׂי סִימָן וְתִרְאִי מָה יִקְרֶה," מְעוֹדֶדֶת אוֹתָהּ הַמּוֹרָה שֶׁלָּהּ לְאָמָּנוּת. עֲמַלְיָה לוֹחֶצֶת אֶת הַטּוּשׁ עַל הַדַּף בְּכָל הַכּוֹחַ וּמַשְׁאִירָה עָלָיו נְקֻדָּה קְטַנָּה. "עַכְשָׁו תַּחְתְּמִי," אוֹמֶרֶת הַמּוֹרָה...כָּךְ מַתְחִיל הַמַּסָּע הַיְּצִירָתִי שֶׁל עֲמַלְיָה,
קלודיה: זהו התיעוד הרשמי של ”חפש את המטמון“, משחק ההתרמה השנתי הראשון בהחלט למטרות צדקה שהתקיים בחטיבת הביניים קלברט. המשחק זכה להצלחה מסחררת, ובשום אופן לא גרם למהומה ברחובות ניו יורק.
ריס: זה לא מה שהיה כתוב בעיתון.
"חפש את המטמון" יצא מכלל שליטה בוקה ומבולקה במבצע גיוס תרומות של תלמידי בית ספר פרטי והוריהם.
קלודיה: הכתבה ה
פרסי וחבריו ממהרים לעזרתו של גרובר, ולומדים שגרובר גילה תגלית חשובה: שני חצויים חדשים, בנים לאל בלתי ידוע, שעצם קיומם משנה את מאזן הכוחות האולימפי. אבל הפתעות נוספות אורבות להם. הטיטאן קרונוס טמן להם מלכודת קטלנית, והגיבורים הצעירים נופלים עד מהרה בפח. כעת ניצב פרסי מול האתגר הגדול ביותר שידע: הנבואה המצמררת בדבר קללת הטיטאן.
היא יתומה, היא ג´ינג´ית והיא לבד לגמרי בעולם.
היא גם אופטימית, רומנטית, פרועה, ובחיפוש מתמיד אחר נשמה תאומה. תכירו את אַן שֶרְלִי , האסופית שנשלחה בטעות מבית היתומים לחווה הירוקה– ועד היום לא נעשתה טעות יותר מוצלחת.
מַתְיוּ ומרילה קַתְבֶּרְט, אח ואחות כבר לא כל כך צעירים, צריכים נער שיעזור להם בחווה. בניגוד לבקשתם, בית היתומים ש
יום ההולדת השישה־עשר של פרסי ג'קסון מתקרב, היום שבו תתגשם נבואתה של האורקל מדלפי, והמצב מדאיג ביותר. הצבא המפלצתי של קרונוס, אדון הזמן, מתכונן לכבוש את האולימפוס, אבל מגניו, האלים עצמם, שקועים בקרבות נגד מפלצות עתיקות. כעת תקוותו האחרונה של העולם היא פרסי וחבריו החצויים. הגיבורים הצעירים נחושים לעצור את צבא האויב ובטוחים בכוחם. הם
״להיות חברותי זה לא מספיק. צריך לדעת להיות חבר.״
ג׳וליאן, כריסטופר ושרלוט ניסו להיות חברים של אוגי פולמן, כל אחד בדרכו. כריסטופר היה החבר הכי טוב, שרלוט נבחרה להיות ״החברה המלווה״ בבית הספר החדש, וג׳וליאן בכלל לא הצליח להיות חבר של אוגי.
את שלושתם הכרנו בספר פלא - שכבש מיליוני קוראים ברחבי העולם - אבל לא שמענו את קולם.
באוגי ואני אנ
מי זה שומיש? ומי היא דודתו ״המכשפה״, שהביאה אותו לעולם בדרך נסית ופלאית? בספר ״נסים ונפלאות״, מהאהובים שבין ספרי לאה גולדברג, כינו ילדי רחוב ארנון את לאה ״דודה של שומיש״. עכשיו, בספר הזה, מתעורר שומיש לחיים כדי לספר לקוראים צעירים ובוגרים גם יחד על חייה ויצירתה של דודתו לאה.
הסופרת שהם סמיט, כלת פרס ראש הממשלה לספרות, זכתה ב״פרס אק
הייתי שקועה בכתיבה כאשר צלצל הטלפון.
הרמתי את השפופרת.
מן העבר השני עלה קול זר לי. נרגש משהו.
"הייתי רוצה להפגש איתך", אמרה לי הדוברת לאחר שהציגה את עצמה. "בסדר", עניתי, "נוכל להפגש".
"האם תוכלי לבוא אלי?", היסס קולה במקצת.
"אני... איני קלת תנועה ביותר..."
עוד באותו שבוע נפגשנו בביתה.
היתה זו פגישה שפתחה לי פתח לעולם אחר שלא היה ידוע ל
שנת הלימודים תשע"ד נפתחה תחת הסיסמה "האחר הוא אני". לאורך כל השנה יעסקו במערכת החינוך בקבלת השונה. הספר "פלא", שגיבורו סובל מעיוות נדיר בַּפָּנים ונאבק להשתלב בבית ספר חדש ובחברת ילדים רגילים, מגיע בדיוק בזמן לקוראים הצעירים (8-12).
פלא זכה לשבחים יוצאי דופן בכל העולם - ולא במקרה. הספר, שעוקב צעד-צעד אחרי תהליך של שינוי בחברת ילדים, מ
אביה ואמה של פוליאנה מתו, ודודתה - שאותה לא ראתה מימיה - הסכימה לקבלה בביתה. הילדה המגיעה ממרחקים מתקבלת בקרירות ונדרשת להסתגל לכללים הקפדניים של דודה פולי חמורת - הסבר. אך פוליאנה אינה שוקעת במרה שחורה ואינה מותרת על מזגה הצוהל. יתר על כן: בזה אחר זה היא כובשת את לבם של המרירים, המאוכזבים והקודרים שבתושבי העירה. מהו סודה של פוליאנ
...נעמי היתה בת שש, וכבר הלכה לבית החינוך שבדגניה; וכיוון שכל הבוקר היה תפוס בנגינה, היא לא הפסיקה להסתרק.
כדי להתרענן היא היתה אוספת בידיה את אגלי הטל מעל העשבים שבדרך ומרטיבה את פניה.
לימים כתבה נעמי את השיר "נועה", והודתה שהשיר הוא על עצמה:"נועה נולדה בשדה בין דשא לאבן,נועה שטפה את פניה בטל חרצית היא קטפה בשדה ומן הכותרת תלשה עלעל-ע
היינו יכולים לומר לכם שזה סיפור על שלושה אחים, מאוד שונים, שקיבלו בירושה שלוש טבעות קסם מדוד עשיר ומסתורי.
או שהיינו יכולים לספר לכם שמדובר במנהלת משק בית ערמומית ובבתה היפהפייה, שמנסות להשתלט על אחוזה מפוארת ועל רכוש עצום.
והיינו יכולים גם לטעון שזהו סיפורה של יתומה חמודה ופטפטנית, שבורחת מבית היתומים ומהמנהלת המפלצתית שלו.
הי
היום הראשון בכיתה ו' מתגלה כסיוט הגדול בחייה של שיר. חברתה היחידה נוסעת לצרפת, ומשאירה אותה בודדה במערכה מול חבורת ה"מקובלות" אשר נוטרות לה על שנים של זלזול במעמדן.
הדר, מלכת הכיתה, נשבעת לעשות הכל כדי לחסום את דרכה של שיר לצמרת. ואם זה לא מספיק, המורה דואגת להושיב לידה את הילדה היחידה שיכולה להתחרות איתה בחוסר פופולריות.
אבל בניגו
היתה זו פגישה מוזרה, בלתי צפויה, פלאית.
בשעת לילה ערפילית פגש צעיר ענק קומה בן תשע-עשרה בילדה חבולה בת שש, שברחה ממציקיה.
שמו היה פין.
שמה היה אנה.
"אנה הכירה את מלוא תכלית ההויה, ידעה את משמעותה של אהבה והיתה ידידה ועוזרת אישית של מר אל," סיפר פין, "בשנתה הששית היתה אנה תיאולוגית, מתמטיקאית, פילוסופית, משוררת וגננת - פרחים.
בשנתה הש
רגישותו הגבוהה לעולמם של הילדים והכבוד שרחש להם, מקורם בתחושתו ש"כל אחד מאתנו הוא בעצם ילד" . הדבר בא לידי ביטוי בשיריו הרבים, אשר ליוו וילוו עוד דורות רבים של ילדים. ההופעות ברחבי הארץ, השתתפות בקלטות הוידאו ובתקליטורים, פרסום ספרו "סיפורים שסיפרתי לאבא", והגשת תכניות טלוויזיה , כל אלה הביאו אותו ללקט, לנצור ולתעד במהלך השנים , בחיו