• חברים
  • ביקורות
  • דירוגים
  • פורומים
  • רשימות
  • נושאים
  • מחפשים בנרות
  • ספרים חדשים
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
סימניה - סופרים ספרים וחברים • © 2006-2026
אודות•חנויות ספרים•ספריות•עזרה•תנאי שימוש•פרטיות
תוכן פרסומי רלוונטי
סימניה
•
•
•
•
מרגו צריכה כסף

מרגו צריכה כסף

מאת רופי תורפ

הביקורת של בר

תמונה של בר
דירוגדירוג
הוצאה לאור:מטר
שנת הוצאה:2025
קטגוריה:ספרות מתורגמת
הקודמת
אסתו'ש
לפני 7 חודשים

“מכירים את הספרים בהם העלילה מגוללת קושי אתגר והזדמנות לצמיחה ,ספרים כאלה שהחיים לא פשוטים לדמות”

2/2
ביקורות על מרגו צריכה כסף
הבאה
אין ביקורת הבאה

הביקורת

הביקורת נכתבה לפני שעה•2 דקות קריאה

אתחיל ואומר שאף על פי שמדובר בעיניי בספר בעייתי, מאוד נהניתי לקרוא אותו. אני חושבת שראוי לציין את הכתיבה הקולחת של הסופרת וגם את עצם הבאת הרעיון על הדף ועבודת התחקיר שנעשתה בנושא. נהניתי מהמסרים הלא מאוד חד משמעיים ואני יכולה גם להגיד שהספר משאיר מקום למחשבה ולא חורץ גורלות בצורה אבסולוטית. יש בו המון יופי ועומק מצד אחד ומהצד השני זילות והשטחה. וזה גם מה שמעניק לו רבדים.

מרגו היא בחורה צעירה בת 19 שנכנסת בטעות להריון מהמרצה שלה באוניברסיטה. היא מחליטה ללדת את הילד ולגדל אותו לבדה בדירת השותפות שלה. הוריה גרושים, אמה לא מאוד מתפקדת כהורה ואביה עזב אותן כשהייתה קטנה. אך לפתע ,אחרי שנים הוא חוזר אל חייה ומקבל אותה ואת הילד שלה- בודהי. מרגו, כאם חד הורית ובחורה צעירה מבינה שהיא חייבת כסף כדי להתקיים והיא מוצאת את עצמה מעלה תכנים אירוטיים לאפליקציית אונליפאנס המיועדת למבוגרים בלבד. שם, היא תגלה דברים מפתיעים על האפליקציה ועל האנשים שמשתמשים בה. מסע חייה מתגלגל בין ניסיון להישרדות ומוסר.

הבעיה היא- לא הייתי רוצה שנערות צעירות יקראו את הספר הזה. בצורה זו או אחרת הוא נותן לגיטימציה לאפליקציית האונליפאנס המיועדת למבוגרים וחושף סיפור אישי ומרגש של מישהי שבסך הכל רצתה לחיות את חייה. ונכון, מאחורי אותן בחורות מסתתרת אישה שהיא עולם ומלואה ובזה הספר בהחלט מצליח לגעת בצורה רגישה ויפה. ועם זאת, יש פה בעייתיות במסר. בעולם שכולו רשתות חברתיות וניכור, היכן עובר הגבול?

בכל זאת, ספר שמעלה הרבה שאלות וריבוי דעות ומביא בפנינו קונפליקט מוסרי שבימינו, אין ספק שראוי שיהיה מדובר.

מי אהב את הביקורת

אהבת?
תמונה של מורי
מורי
1קורא|גיל ממוצע66|0%נשים

על המבקרת

תמונה של בר

בר

ותיקה
חברה מזה 9 שנים
149 ביקורות•5 נבחרות•2,989 לייקים
ז'אנרים מועדפים:
ספרות מקורית•ספרות מתורגמת•מתח ריגול והרפתקאות
תמונה של בר
בר
ותיקה
חברה באתר מזה 9 שנים
ביקורות149
ביקורות נבחרות5
לייקים שקיבלה2,989
דירוג ממוצע3.9 ⭐
ז'אנרים מועדפים
ספרות מקורית59ספרות מתורגמת49מתח ריגול והרפתקאות12

דיון על הביקורת

1 תגובה
מורי
מורי•לפני 55 דקות

רק בי הספר מעורר אי נוחות וממש לא בגלל האונליפאנז?

1 תגובה בסך הכל

ביקורות נוספות של בר

שומרי המגדלורים

שומרי המגדלורים

אמה סטונקס

"יש תעלומות שלא נועדו להיפתר"- משפט שנכתב לקראת סופו של הספר.

הכל טוב ויפה גברת סופרת אבל אם ישנן תעלומות שלא נועדו להיפתר מדוע כתבת את הספר הזה? אם לא פתרת לנו את התעלומה אז למה אני צריכה לקרוא 340 עמודים על כלום ושום דבר?

ספר מכעיס בחיי. מבולגן, מלא בדברים לא פתורים, שאלות שאין להן תשובות ובעיקר תחושת החמצה שיכול היה להיות פה סיפור ממש טוב.

את שני הכוכבים שלי אני מעניקה בזכות השליש הראשון של הספר שהתחיל באופן מסתורי ומסקרן. הוא פתח לקוראים צוהר אל עולם הים ואל עולמם של שומרי המגדלורים. ישנו משהו מסתורי ואפל ביותר בלהיות תקוע במגדל מרוחק קילומטרים מהיבשה ללא יכולת לברוח לשום מקום.

זהו סיפורם של שלושה שומרים אשר יום אחד נעלמים מהמגדלור ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלם. הסופרת לקחה השראה מסיפור אמיתי שקרה בשנת 1900 מה שמעניק רובד עוד יותר מסקרן לסיפור כולו למרות שהוא בדיה.

לצערי היא לא מצליחה לסחוף והספר מדרדר מרגע לרגע, נהיה מעיק ועלילתו מסתבכת בתוך עצמה. חבל. שוב סיפור עם פוטנציאל גדול, פתיחה מסקרנת וסופרת שלגמרי הלכה לאיבוד.

לפני 4 ימים•
★★★★★
•בר
רביעיית מיתרים

רביעיית מיתרים

אנה אנקוויסט

ארבעה אנשים, כל אחד עם סיפורו שלו אך לכולם חיבור עמוק אל עולם המוזיקה וכך גם זה אל זו. הם מקימים קבוצה חובבנית של רביעיית מיתרים בה הם מצליחים לרגע לשכוח מטרדות היום והחיים ולהתמסר לצלילים.

לכל דמות יש סיפור עמוק ומורכב והסופרת מצליחה להעביר עולם שלם אצל כל אחד מחברי הקבוצה. אהבתי גם מאוד את היכולת לכתוב על המוזיקה בכזו תשוקה ובכך להעביר את הקוראים קשת של רגשות בכל הנוגע לסוג זה של אמנות.

הספר מתורגם מהולנדית ויש בו ביקורת נוקבת וחריפה על המשטר ועל תמורות שהשלטון מחולל בעיר ובמדינה. מסוג הספרים שהקורא יכול לקרוא בכל מדינה ולהגיד "זה כל כך רלוונטי גם לכאן". שלטון מושחת, דחיקת התרבות לפינה, מערכת בריאות מעורערת ותקשורת שמסלפת את המציאות.

לעתים הספר מצליח לגעת בנקודות עדינות ורגישות בנפשו של האדם ובעיקר בנפשם של אוהבי האמנות אשר חיים למענה. אך לעיתים, הספר סוטה קצת למחוזות שבעיני היו פחות רלוונטיים ויצרו ניתוק מהתחושה הרגשית. פחות התחברתי לסוף, הרגיש שהוא לא התכתב באותה השפה עם שאר הסיפור וחשתי שאמירתה האחרונה של הסופרת התפספסה לי. ובמחשבה שניה, אולי דווקא משום שהייתה בסופו של הסיפור חריגה מוזרה מהעלילה מצאתי את עצמי חושבת עליו הרבה לאחר הקריאה.

בסופו של דבר, ספר טוב שנקרא במהירות ובעניין. יוצר אצל הקורא הזדהות עם רוב הדמויות ונותן במה לנושא חשוב ולסיפור שראוי שיסופר.

לפני שבוע•
★★★★★
•בר
ירח מים

ירח מים

סמנתה סוטו ימבאו

"כשהחיים עוברים עליך בפחד מפני העתיד, אתה לומד לקבל בברכה כל עיכוב".

אין מילה שתתאים באופן מדויק יותר לתיאורו של הספר הזה מאשר המילה קסום. מדובר בספר שהוא סוג של אגדה, סוג של מסע הרפתקאות דמיוני שלוקח אותנו אל מחוזות מרוחקים ויפים בסמטה אחת שנמצאת ליד חנות ראמן ביפן.

לא חושבת שמעולם קראתי ספר בסגנון הזה, בדרך כלל אני קוראת ספרים ריאליסטיים מאוד והפעם בהמלצת חברה נתתי צ'אנס והאמת? איזה מזל שנתתי. באמת קשה לתאר את הספר הזה הוא כל כך מיוחד ופיוטי, הדמיון שלי עבד שעות נוספות. ביקרתי ביחד עם הדמויות באינספור מקומות קסומים ורחוקים והצלחתי לצייר אל מול עיני כל פרט ופרט.

האנה גרה עם אביה בחנות משכונות. על פניו כל מי שמגיע אל החנות בכלל תכנן לקנות ראמן אך מצא את עצמו בצד השני של דלת חנות מסתורית וסודית מבלי יכולת לדעת איך הוא הגיע לשם. החנות היא אינה חנות רגילה והדברים שמוסרים ומקבלים שם אינם פיזיים כי אם רוחניים. דברים שקשורים לנפשו של האדם אותם היה רוצה להחליף או לשנות. ביום פרישתו של אביה מוצאת עצמה האנה בעיצומו של מסע לחיפוש הוריה שנעלמו, אליה מצטרף איש מסתורי שהופיע באותו הבוקר בפתח החנות.

הספר עוסק בבחירות שלנו בחיים, בגורל, בשביל אחר שיכול היה להיות לנו אם רק היינו פונים מעט ימינה או שמאלה. האם עדיפים חיים ידועים מראש או חיים של הרפתקאות וחוסר וודאות? האדם תמיד ימשיך לחפש יותר, לרצות יותר ולמצוא יותר וזהו טבעו. הספר מעלה שאלות רבות בנוגע לחיינו כאן ולכך שיש המון אפשרויות בחירה אם רק נרצה. היכולת של האדם לקחת את חייו בידיו היא הזמנה לגלות עולמות אחרים שטרם חווינו.

זהו ספר הרפתקאות למבוגרים, יכול להתאים לגמרי למי שמעוניין שעולמו הפנימי והדמיוני יפעל שעות נוספות וגם למי שחובב את תרבות יפן אשר מובאת כאן בצורה יוצאת דופן ומפורטת.

"לימודים. נישואים. ילדים. אלה ההחלטות הגדולות שאנשים מייחסים להם חשיבות. הם טועים, כמובן. למעשה, דווקא הבחירות שאנשים בוחרים מבלי לתת עליהן את הדעת הן אלה שקובעות את מסלול חייהם. השינויים קטנים, אפילו זעירים, אבל הם מכוונים את האדם בזווית הקטנטנה ביותר אל מה שעומד לקרות."

לפני שבועיים•
★★★★★
•בר
על סוף הבדידות

על סוף הבדידות

בנדיקט וֶלְס

"אנחנו הולכים ושוקעים, לא נשרוד את זה כאן, זה כבר מוחלט. שום דבר לא יכול לשנות את זה. אבל אנחנו יכולים לבחור אם נרד למצולות בצרחות ובפניקה או אם נהיה המוזיקאים שממשיכים לנגן באומץ, בחרדת קודש, אפילו כשהספינה שוקעת".

הספר הזה כל כך פיוטי ויש בו כל כך הרבה משפטים יפים ומעוררי השראה. זהו ספר מאותם הספרים העצובים אך שבסופם יש תקווה גדולה והתעוררות מחודשת לחיים.

שלושה אחים מתייתמים מהוריהם בגיל צעיר וממשיכים את חייהם בפנימייה. כל אחד חווה את האבל בצורה שונה ופונה אל נתיבים אחרים בחיים. למרות הריחוק שנוצר ביניהם במהלך השנים בסופו של דבר, הם תמיד חוזרים אחד אל השני מתוך מקום של שייכות ובית. הסיפור מסופר מנקודת מבטו של ז'יל, האח הצעיר והתמודדותו עם ההבנה שהחיים הם לא תמיד מה שחשבנו שיהיו.

זהו סיפור על אבל, על אובדן, אך בו זמנית גם על קבלה והישג. על מה שניתן להשלים למרות החוסר ועל חיים לצד בדידות עמוקה ובלתי מוסברת.

ישנם רגעים כל כך עדינים ויפים בהם אנו עוברים יחד עם המספר תהליך של קבלה עצמית אך גם תהליך עמוק יותר של קבלת החיים ומה שהם מזמנים לך בדרך. הסופר כמו מבקש מאיתנו לא להתייסר על אף הקשיים ולנסות להמשיך לחיות. הרי בסוף אנו כאן רק לרגע אחד.

קראתי כבר ספרים בסגנון, זהו לא ספר פורץ דרך מבחינתי אך יש בו משהו רגיש ונגיש שנשאר בלב גם הרבה אחרי הקריאה.

"זמן אתה בורח,
קח אותי איתך".

לפני שבועיים•
★★★★★
•בר
המירוץ אחר הטבעת

המירוץ אחר הטבעת

לורן וייסברגר

אין שום סיכוי בעולם שהייתי קוראת את הספר הזה אלמלא חברת מועדון קריאה קטן שאני חברה בו הייתה מתעקשת. נו... בסדר.. האמת שלי זה דווקא די התאים, כי אני בתקופה עמוסה מאוד שמלווה במחסום קריאה קל ועל כן, לא הייתי מצליחה להתרכז בספר שהוא לא נטו בידור וקלילות.

אין הרבה מה לומר בחיי שאין הרבה מה לומר. הספר הזה הוא כנראה בדיוק מה שאתם חושבים שהוא. שלוש חברות אמריקאיות יוצאות לסוג של מסע רוחני, כל אחת בדרכה שלה כדי למצוא את מה שחסר לה. אמי, היא בחורה זוגית להפליא שאחרי שבן זוגה בוגד בה מנסה למצוא קלילות והנאה בהיכרות קצת יותר שטחית עם בחורים. אדריאנה, בדיוק ההפך ממנה. לא מצליחה להתמסד ומתפרפרת כל חייה ללא יכולת למצוא יציבות. החברה השלישית, לי, נמצאת בזוגיות עם אדם שהיא מנסה לאהוב מכיוון שכך מבחינתה נראית תבנית היחסים. כל השלוש נמצאות בפתחו של גיל שלושים ("האיום!") ומנסות לתקן התנהגות קלוקלת מן העבר והרגלים מגונים של ההווה.

שתי נקודות אור קטנות בספר. הוא קריא מאוד והדפים נהפכים בקצב מהיר. אין סיכוי שהייתי ממשיכה לקרוא אם לא מועדון הקריאה ודווקא הופתעתי לגלות שישנם כמה פרקים מפתיעים לקראת סופו. שנית, פרק מצחיק שמוקדש כולו לבחור הישראלי שפגשה אמי בתל אביב הלוא הוא יאיר, שהגיע אליה למלון דן פנורמה אך היה צריך לחזור במהרה לדרום. זו הנאה לא קטנה לקרוא על מדינתנו הקטנטנה בספר אמריקאי.

שורה תחתונה, קומדיה אמריקאית חביבה ולא בהכרח מעניינת. על הכריכה מצוין: "מחברת רב המכר של השטן לובשת פראדה", לא יודעת אפילו איזו קונוטציה זה נותן לי אך בעקבות זאת צפיתי בסרט הראשון והשיממון היה קשה לתיאור.

לפני 4 שבועות•
★★★★★
•בר
ימי שלישי עם מורי

ימי שלישי עם מורי

מיץ' אלבום

זמן רב רציתי לקרוא את הספר הזה. שאלתי אותו מהשכנה החביבה שהכרתי במקלט ודמיינתי בראשי איך כאשר אחזיר לה את הספר אוכל לומר "וואו איזה ספר מדהים, תודה רבה שהשאלת לי אותו". עכשיו אני אצטרך להוריד את האווירה ולהגיד שלא אהבתי. טוב נו, או שפשוט אשקר בנחמדות.

סיפור הבסיס מלא בפוטנציאל. פרופסור זקן מגלה כי הוא חולה בניוון שרירים וימיו ספורים. סטודנט לשעבר שלו, נתקל במקרה בראיון שלו בטלוויזיה מדבר על מחלתו ובכך נזכר בתקופת לימודיו ובהשפעתו הרבה שהייתה לפרופסור עליו. הוא מחליט לבקר אותו בביתו. מכאן מתפתחות רצף של פגישות בין השניים.

איזה מדהים היה יכול להיות אם היחסים המתוארים בסיפור באמת היו בעלי עומק ומשמעות? אבל סלחו לי, מדובר בקשקוש מוחלט! זהו ספר שמתיימר להיות עלילתי אך בעצם רובו מורכב מציטוטים רוחניים של הסופר שנאמרים מתוך דמותו של הפרופסור. לרוב, אין באמת בסיס מוצק לכל מיני משפטים שהוא זורק לאוויר ולא רק זה יש תחושה מתנשאת ודידקטית באופן בו זה נכתב.

אני מחשיבה עצמי אדם שמחובר מאוד לרוח אבל בשום אופן לא אצליח לקנות שטויות כאלה שנאמרות באופן פשטני למדי. בחיי שמצאתי את עצמי מגלגלת עיניים בחלק מהעמודים.

בקיצור, ספר מוטיבציה רוחני במסווה של סיפור שיכול היה להיות מדהים ומרגש אבל הביא לי את העצבים ובזבז לי את הזמן.

לפני חודש•
★★★★★
•בר
איש אחד

איש אחד

קייאיצ'ירו היראנו

יש לפעמים רגעים יפים בספרות, כאלה שמושכים אותך ללכת אחרי ספר שהוא אולי לא הספר הטוב ביותר שקראת, אולי לא הספר הכי מרגש או מדהים שקראת אבל בכל זאת יש בספרים מסוימים ייחודיות משל עצמם, כזו שגורמת לי להעריך את אמנות הסיפור, את הכתיבה, את היצירה. "איש אחד" הוא אמנם לא מאותם ספרים "מטורפים" שקראתי אבל יש בו משהו כל כך אינטליגנטי ועמוק. הוא כתוב בצורה שקשה להגדיר, בחציו אמורפי ובחציו מסודר ותבניתי. ישנו משהו פשוט בכתיבה אך עם זאת גם עמוק להפליא.

בקצרה, ריאה נשואה לדאיסוקה באושר מזה כשלוש וחצי שנים. יום אחד תאונת עבודה גורמת לריאה לאבד את בעלה. משם היא יוצאת למסע מטלטל אודות זהותו של מי שעד לפני שנה היא חשבה שהיא מכירה בצורה הטובה ביותר שקיימת.

הספר מדבר על זהות, שייכות. הרצון שלנו כבני אדם לאהבה, בית, משפחה. הסופר מדבר על החיים כמשהו מוחלט אך גם כמשהו מופשט. האם הגיוני שנוכל יום אחד פשוט לברוח מהכל ולשנות את זהותנו? האם העבר תמיד ירדוף אחרינו לא משנה כמה ננסה לברוח ממנו? האם קשר משפחתי ותורשה הינם דברים שנמצאים עמוק בפנים או שאפשר להיפטר מהם ולהכחישם? הסיפור נוגע בשלל רבדים בזהות האדם, זהות עצמית, משפחתית, לאומית. חיפוש אחר הגדרות מסוימות שלא תמיד יש להן תשובה. היופי הוא (אך גם הקושי של הרבה אנשים) זה שהעולם לא מתחלק לשחור או לבן. האישיות, התחושות, המחשבות, החיים ומי שאנחנו, נעים על רצף ענק של מעשים וצירופי מקרים.

ספר אניגמטי, מעורר מחשבה שמחדיר בקורא ראייה קצת יותר רחבה בכל מה שקשור למי הוא אדם ומהי הגדרתו.

"אף אחד לא יכול באמת לדעת את רזי עברו האמיתי של אדם אחר, ואפילו לא מה מעשיו או היכן הוא נמצא כשאינו נוכח. למען האמת, זו יהירות לחשוב שאפשר להבין את צפונות ליבו האמיתיות של מישהו, אפילו כשהוא ניצב לנגד עיניך..."

לפני חודשיים•
★★★★★
•בר
כמו החיטה ברוח

כמו החיטה ברוח

מאירה פפר

כשגיסתי נתנה לי את הספר הזה כחלק מ"טקס" החלפת הספרים שיש בינינו בארוחות המשפחתיות הייתי סקפטית. במבט ראשוני זה לא היה נראה לי כמו משהו שאתעניין בו במיוחד אבל אני כמובן ידועה בתור אחת שאוהבת לתת הזדמנויות גם לספרים שפחות נראים לי ברושם הראשוני. איזה מזל שאני כזו.

"כמו החיטה ברוח" הוא ספר מקסים, קריא, מעניין וסוחף על ילדה אחת בשם רומיה החיה עם משפחתה בכפר קטן בתימן. הספר מגולל את סיפורה של רומיה הצעירה כילדת חופש אינסופית האוהבת טבע, חיות, אוויר וחוץ. היא מאבדת את כל אחיזתה בחופש כאשר הוריה מחתנים אותה עם גבר מבוגר ממנה ועולמה הפנימי והחיצוני קורס. אך היא, חזקה ואיתנה מצליחה לשרוד את החיים החדשים. הספר מגולל לא רק את סיפורה האישי של רומיה אלא גם את סיפורם המרתק של עולי תימן שעלו למדינת ישראל והיו צריכים להסתגל למקום חדש ושונה מכל מה שהכירו עד כה.

זהו סיפור נשי עוצמתי על אישה אחת שלא התקפלה ולא התנדנדה, עמדה איתנה כנגד כל הסיכויים וכנגד כל טלטלות החיים. רומיה היא לא רק דמות הפועלת בשם עצמה אלא שהיופי בה הוא שהיא סוחפת אחריה אחרים. היא מצליחה לגרום גם לנשים וגם לגברים סביבה לראות את הדברים אחרת. בצורה אינטליגנטית ויוצאת דופן היא מצליחה לחלחל אל תוך ליבם של אחרים ולסחוף אותם עימה.

מהי נשיות אז והיום? מהי אימהות? מצאתי את עצמי רואה הבדלים ניכרים אך גם דמיון מדהים בין העבר להווה שלנו. לכל אישה בספר סיפור אישי משלה, כל אחת עם מכשוליה וחוזקותיה כאשר ההזדהות של הקורא נוצרת מההתגברות על המכשול ולא מהנפילה אליו.

מקסים, מרגש והכי חשוב גם לימד אותי דבר או שניים על היסטוריית יהודי תימן ותרבותם.

"היא כמו החיטה ברוח, מתכופפת אבל לא נשברת, יש רוח חזקה בתוכה."

לפני חודשיים•
★★★★★
•בר
עוזרת הבית

עוזרת הבית

פרידה מקפדן

אז עשיתי טעות קריטית וצפיתי בסרט לפני שקראתי את הספר. להגנתי אומר שלא תכננתי לקרוא את הספר, לא שיש לי בעיה לקרוא ספרים שיש סביבם התלהבות מוגזמת אבל אני אעדיף לא לרכוש כי ככל שהספר פופולרי יותר כך הסיכוי שאצליח להשיגו מתישהו אם ארצה גדל. בסוף התוכניות שלי מעט השתנו, המלחמה התחילה ומצאתי את עצמי מחפשת ספרים קריאים ומושכים שיספקו לי אסקפיזם טוב ממציאות חיינו. פתאום מאוד הסתקרנתי לקרוא את הספר דווקא כדי להבין היכן נמצאים ההבדלים, לצלול לעומקו של הסיפור ולנסות להשלים איזושהי תמונה.

מילי מנסה להתקבל לעבודה בתור עוזרת בית בביתה של נינה. בראיון העבודה היא מתרשמת כי אין לה סיכוי להתקבל לעבודה בבית כה יוקרתי ועשיר. לבסוף, היא תמצא את עצמה נכנסת אל ביתם וחייהם של נינה, אנדרו ובתם סיסיליה. מה יקרה בהמשך? בספרים מסוג זה אין צורך להוסיף בתיאורי עלילה. תקראו ותראו.

אז כן, כמובן שאין לי שום ספק שהייתי נהנית יותר לולא הייתי רואה את הסרט לפני כן אבל עדיין נסחפתי לסיפור מחדש ובהחלט מדובר בספר טוב. העלילה סוחפת וישנם מספר טוויסטים נהדרים. בשונה מהסרט, יש בספר דמות מרכזית שמקבלת יותר נפח ועלילה, ישנה דמות נוספת שעולמה הפנימי מן הסתם עשיר יותר מהמוצג על המסך. יש כמובן יותר מהלך, עומק והיסטוריה בין הדמויות. אעיד לטובת הסרט שישנו חלק אחד שחשבתי שבוצע טוב יותר.

בשורה התחתונה, ספר מתח טוב שנקרא במהירות, מעביר היטב את הזמן וברור לי לגמרי מדוע קיבל עיבוד קולנועי. לא יודעת אם בעתיד אקרא את סדרת ההמשך אבל אין ספק שהסתקרנתי.

לפני חודשיים•
★★★★★
•בר

ביקורות נוספות על "מרגו צריכה כסף"

מרגו צריכה כסף

מרגו צריכה כסף

רופי תורפ

מכירים את הספרים בהם העלילה מגוללת קושי אתגר והזדמנות לצמיחה ,ספרים כאלה שהחיים לא פשוטים לדמות בעלילה , אך בסופו של דבר מתגלים בדרך דברים טובים , ואופטימיות מבצבצת מתוך ים של עננים קודרים ? כזה בדיוק הספר מרגו צריכה כסף מאת רופי תורפ .

כולנו צריכים כסף בחיים , אך מרגו גיבורת העלילה לוקחת את הצורך הזה לקצה היחודי לה המפתיע והמתאים רק לה דרכו מגלה את עולמה של אישה ומהו מחיר עצמאותה ? ...

בכתיבה שנונה ורב גונית , המתובלת בהומור חד ומושך מביאה רופי תורפ את סיפורה של מרגו מילט , רווקה , בת 20 , היא גדלה למשפחה מורכבת , היא בתם של שַׁיַיאן מלצרית במועדון חשפנות וג'ינקס מתאגרף לשעבר אשר נטש אותה בילדותה ואיתו יש לה יחסים מרוחקים .
לאור נסיבות חייה מרגו ידעה שכדי להגיע לחיים טובים ומאושרים היא צריכה לעשות הכל בזכות עצמה ונרשמת לקולג' בקרבת מגוריה למרות שאין לה מושג ממה תתפרנס.
בקולג' היא נקלעת לרומן קצר עם המרצה שלה לספרות אנגלית. אמנם הרומן קצר, אבל מרגו נכנסת להיריון. ועל אף כל העצות שהיא מקבלת, היא מחליטה להמשיך עם ההיריון וללדת את התינוק, גם להיות אמא טובה יותר מהאמא שלה, וגם כדי להרגיש משמעותית .
אך כמו שאומרים צרות מגיעות בצרורות , בעל הדירה מאיים לפנותה מדירתה , היא מפוטרת מעבודתה , ואין מי שיטפל בתינוק שלה מרגו מחפשת דרך יצירתית לפרנס ולכלכל את עצמה את תינוקה ומוצאת אותה דרך פלטפורמת האינטרנט בחברה מפוקפקת אונליפאנס בה תתחיל להעלות פוסטים כניסוי , היא בונה לעצמה דמות מרתקת הגורמת לקהל היעד להתאהב בה והופכת להצלחה מסחררת , כשבאותו זמן אביה עובר להתגורר איתה ומסייע לה לשמור על תינוקה בזמן עבודתה.
האם הפיתרון שמצאה יפתור את בעיותיה או שמחיר הפרסום באינטרנט יהיה קשה מנשוא ? ...
תגלו אם תקראו בספר שם גם תמצאו נושאים כמו : זהות אישית וחיפוש משמעות ,ביקורת חברתית על מוסר כפול , אהבה חמלה ואהבה עצמית , יחסי הורים וילדים , ובעיקר האם אפשר "לראות " את עצמך מחדש גם שהחברה איננה מקבלת ....
מרגו צריכה כסף ספר מקסים , שנון מהנה וקולח הכתוב לא רק על מרגו כי אם על כולנו , בעולם שמבלבל בין ערך עצמי לשווי שוק , והאומץ לבחור בעצמנו הוא הניצחון האמיתי ! מומלץ !

לפני 7 חודשים•אסתו'ש
דירוג
דירוג
דירוג
4.0
מרגו צריכה כסף

מרגו צריכה כסף

מאת רופי תורפ

הביקורת של בר

דירוגדירוגדירוגדירוגדירוג
4.0
תמונה של בר