ביקורת ספרותית על תרמית האהבה הספרדית מאת אלנה אראמס
ספר טוב דירוג של ארבעה כוכבים
הביקורת נכתבה ביום חמישי, 1 ביוני, 2023
ע"י סייג'


הספר הזה ריסק אותי.
זה הדבר היחיד שאני מצליחה לנסח כרגע, אני פשוט מרוסקת, בקטע הכי טוב שיש.
ואני עדיין לא יודעת מה הדירוג שלי הולך להיות... אוף.

אני חושבת שבשביל ספרים כאלה אני קוראת רומן רומנטי.
הבעירה האיטית כאן הרגה אותי.
הכתיבה כאן כל כך ממוקדת בתחושות, ואנחנו ממש מרגישים מנקודת המבט של הדמות הראשית כאן, את המשיכה והבלבול, ואני חושבת שהתגעגעתי לסגנון הזה.
כי קראתי הרבה ספרים ששומרים על מרחק מסוים מהגיבורה, אבל כאן אין סיפור בשני קולות על שני אנשים שמתאהבים, אלא סיפור על אישה ממש עקשנית ועיוורת לאהבתו של גבר חדור מטרה ומושלם.
ואני מזדהה עם זה.
קצת עם החלק של להיות מחוזרת מבלי לדעת, אבל בעיקר עם החלק של עקשנית ועיוורת.
מודעות עצמית זה חשוב.

אז קטלינה צריכה דייט לחתונה של אחותה בספרד, ואין לה את מי לקחת.
אנחנו מתחילים את הסיפור ממש ברגע שבו ארון בלקפורד, בחור שהיא עובדת איתו ושונאת, מציע להיות זה שהולך איתה.

יש כאן הרבה טרופים שלא יצא לי לקרוא ממש לקרוא מהם הרבה: בעירה איטית, זוגיות מזויפת ומשונאים לאוהבים.
אני חושבת שלושתם בוצעו כאן היטב.
היו רגעים שהיו נראים לי טיפה מגוחכים, הם אומנם לא צרמו לי, אבל כן גרמו לי לחשוב על סוגים של קומדיה רומנטית, ואיך הסגנון הזה של קומדיה הרומנטית כאן אולי לא הכי אהוב עליי אבל עדיין פחות או יותר עובד לי.

המחשבות של לינה ממש מצחיקות לפעמים, כנראה בגלל הדרמטיות שלהן.
והספרדיות שכאן… אוך, אני מתה על זה.
אני מבינה קצת ספרדית אז לא היה לי קשה לשמוע את השפה כשהיא קיללה בספרדית וניהלה שיחות, מה גם שהיה תרגום בהערות.
זה היה ממש כיף, והמילה הספציפית שממשיכה לחזור בראשי שוב ושוב כרגע היא חוֹדֶר, joder.

קראתי הרבה רומנים שיכולתי לראות גברים נהנים מהם, אבל זה? - לא.
לא שזה בלתי אפשרי, אבל לא הייתי בונה על זה.

זאת רומנטיקה מהסוג החסר תקנה. אבסורדי. או במילה אחת, טלנובלה.
אני חושבת שאי אפשר להבין למה אני אוהבת לקרוא ספרים כאלה דרך ההסברים שלי.
צריך לראות את התגובה הפיזית שלי.

את הפעמים האלו שבדיוק סיימתי פרק ממש טוב ואני דופקת את הסימניה העבה שלי בין הדפים בפראות.
את הרגעים שבהם זה נהיה כל כך לוהט שאני מכסה את הפה שלי או מאבדת את עצמי באיזושהי גלקסיה.
את האנחות שמעידות על כך שאני נמסה מהדברים שארון אומר... שגורמים לי להתהפך על גבי ולצרוח אל התקרה באיפוק מיוסר.
אני חושבת שמספיק לראות אותי כותבת את הביקורת הזאת כדי לדעת שהיו רגעים שהלב הקטן שלי לא יכל להכיל, בהם הפכתי לשלולית צווחנית.

להיות אישה זה מרתק.

אומרים שאישה היא כמו האוקיינוס וגבר הוא כמו ההר שעליו האוקיינוס מתרסק.
אני חושבת שנשים שלא אוהבת את ייצוג הזה של נשיות וגבריות, ישנאו את הספר הזה, ובכללי, כנראה בכלל לא קוראות רומן רומנטי כי הן חושבת שהם כולם ספרי זימה מושחתים.
ואני לא יודעת, כרגע המילה מושחת נשמעת לי אלוהית.

וזה מזכיר לי סיפור שמישהי פירסמה בפייסבוק, על כך שהיא הייתה באיזשהו ממועדון בחו"ל ונכנסה חבורה של גברים נאים בליווי שומרי ראש וכולם פינו להם את הדרך, ואז אחד מהם פנה אליה והיא גילתה שהוא מהמאפיה.
ואז היא אמרה שבקצרה היא חוזרת לארץ איתו, ואחרות מגיבות לה לא להביא לכאן את המאפיה או: "אבל למה לי זה לא קורה?!"

זה כל כך מצחיק.
נשים שקוראות רומנים רומנטיים/אירוטיים פשוט מטורפות, וזה גורם לי להרגיש כל כך טוב.
אין שום דבר בעולם שמשתווה לתחושה הזאת של הזדהות עם השיגעונות של אחרים, ולראות שהם מטורפים ממך, פזיזים ממך, ושזה עדיין לא משנה דבר לאף אחד.
התחושה הזאת שכולם חיים באיזשהו סרט או טלנובלה, נורא כיפית עבורי.

כמובן שאין לי את הלב באמת להיות חלק מסיפורים כאלה.
אני די תרנגולת פחדנית שמעדיפה לחסוך מעצמה את כל הדרמה הרומנטית הזאת.
אבל זה מרגיש כל כך טוב.

ועכשיו אני נזכרת בהודעה שמישהו שלח אליי שבה הוא שאל אותי מה משפיע על ההחלטה שלי לצאת עם מישהו אחרי דייט ראשון.
וקודם כל, אף פעם לא הייתי בדייט ראשון בכוונת תחילה.
תמיד בטעות, כי אמרתי לעצמי שזה לא דייט, אבל הצד השני חשב אחרת על מה שאנחנו עושים.
אז... זאת בהחלט שאלה מורכבת עבורי.
אבל התשובה שלי פשוטה, הוא רק צריך לגרום לי להרגיש משהו ששווה את הסיכון הזה.
כי כמו קטלינה כאן, גם לי יש בעיות אמון ופחדים בנוגע לאהבה, אבל כשאני יודעת שזה אמיתי… כל השיט המבלבל הזה נעלם.
אבל כמובן שזה לא מה שאני אכתוב לו כתשובה.
כי זה נשמע טיפשי.
אולי כי אני אישה והוא גבר, ואני חושבת שגברים לא מבינים רגשות כאלה.
אני כנראה אנסח משהו אחר, יותר לוגי.

ואני מניחה שזאת אולי עוד בעיה, שכשאני מדברת עם גברים אני תמיד מעדנת את השפה שלי למשהו יותר הגיוני ומסוגר, כי אני פשוט מניחה שהם לא יכולים להבין את הבלאגן הרגשי שהוא אני.
ואולי אני צריכה להפסיק לעשות את זה.
בייחוד היום כשאני לגמרי מרגישה את עצמי יותר מבעבר.

אני כל כך מאושרת.
אנשים לא מבינים את זה.
למה את קוראת?
למה את כותבת?
למה את בלה בלה בלה?

BECAUSE IT MAKES ME FEEL GOOD.

סורי על ההגזמה.
אני בתקופה הרומנטית.
זה הקיץ, זו הספרדית שמזכירה לי את הטירוף שבאהבה, זה המזגן שמרגיע את עצביי, וזאת אני, אני הבעיה.
זה כל כך מבאס לשלוט בעצמי כל כך.
אולי לא הייתי צריכה לתת לאנשים שקראו לי כלבה משוגעת אנטיפתית מתנשאת, טו קיל מיי וייב.

זה מוזר איך שיש ימים, שבהם אתה רק רוצה לצרוח שאתה לא מבין, בתסכול ובכעס מטורף.
ויש ימים שבהם אתה רוצה לצעוק בדיוק את אותו הדבר, אבל בהנאה, ושמחה מטורפת על כך שזכית לחוות את כל זה.

אני לא יודעת אם זאת בכלל ביקורת.
אני צריכה לעצור, לחשוב בהיגיון, ולכתוב ביקורת אמיתית.

אבל אני פשוט כל כך מאושרת!!
למה להרוס לעצמי את זה?
אז מה אם לא הסברתי טוב, הרי הספר הזה ממש לא צריך את הדחיפה שלי.

יש בו את הספרדית, יש בו טרופים מעולים, יש בו את ארון עם המבנה של אל יווני וקטלינה שמענה אותו בהיותה עקשנית שלא מוכנה לקבל ממנו עזרה כי הוא נכנס לרשימה השחורה שלה, והכול מתואר לפרטי פרטים.
מהתחושות הכי קטנות, וזה איטי ומייסר - אבל מרגיש כל כך טוב.
אז לא אכפת לי אם הביקורת הזאת גרועה, כי היא נכתבה על ידי אדם מאושר.
אדם שמאושר רק בגלל ספר רומנטי, שהסיפור והמסרים בו דופקים לו על הלב וגורמים לו לשכוח את עצמו.

הסוף הרס אותי.
הדברים שנאמרו שם.
וואי.

אני חושבת שהספר הזה מושלם למי שרוצה להרגיש מה זה גבר שבטוח בך, מרוכז בך, מסור לך, ורוצה להיות השותף שלך לחיים.
זה שתמיד רוצה להיות שם, תמיד מחכה לך, תמיד מחפש אותך - גבר שעד כדי כך מאוהב באישה.
אני מתה על זה.
לא אכפת לי אם זה אפשרי, לא אכפת לי שזה משהו שכנראה לעולם לא יקרה לי, כי כשספר מצליח לשכנע אותי רגשית - זה סגור.

אזהרה: אני הולכת להגזים עם הציטוטים.
זה מה שקורה כשאני מרגישה שלא כתבתי ביקורת שמספיק מסבירה את הספר ואת הסיבה להנאה שלי ממנו.
אני פשוט רוצה להראות את כל מה שגרם לי להרגיש משהו.
_


"אף פעם לא הייתי אומלל, או לפחות עד שהבנתי שאולי אני גם לא לגמרי מאושר."
"ועכשיו? אתה לגמרי מאושר עכשיו, ארון?"
הליטופים הרכים של אצבעותיו על שלי נפסקו, והוא לא היסס כשענה, "לגמרי? עדיין לא. אבל אני עובד הכי קשה שאני יכול כדי להגיע לשם."
-
"אני לא שבורה, ארון," אמרתי לו בלחישה, אם כי אולי ניסיתי בעצם להרגיע את עצמי. "אני לא יכולה להיות."
"את לא שבורה," הוא אמר על העור שלי. מהדק את אחיזתו בי. מושך אותי קרוב יותר. "ואני יודע שגם אם משהו ישבור אותך – כי אלה החיים ואף אחד הוא לא בלתי פגיע – את עדיין תחברי בחזרה את החלקים ותישארי הדבר הזוהר ביותר שראיתי מימיי."
-
"המשפחה שלך אוהבת אותך, וזה משהו שאי אפשר להשיג בכוח. זה סוג האהבה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. היא יכולה להיות מציפה ומעיקה, אבל זה רק מפני שהיא תמיד כנה. ולהיות חלק מזה, אפילו רק לכמה ימים, זה היה בשבילי... המון. יותר ממה שתדעי אי פעם."
-
ארון המשיך, "אני לא ממעיט בערך הפחדים שלך, מותק. אני נשבע שלא. אבל אנחנו לא יכולים לוותר עם הרמז הראשון לבעיה. אנחנו לא יכולים לתת לכל האחרים להיות חשובים יותר מאיתנו. לא בלי לתת לעצמנו סיכוי הוגן."
-
זה התחיל עם קול של קריין ברקע, ששאל משהו בנוסח, "מה הזמן הקצר ביותר שיש לו את הכוח לשנות את חייכם? שנה? יום? כמה דקות?"
התשובה לשאלה הזאת הייתה שכאשר אתה צעיר, שעה אחת יכולה לחולל שינוי. היא יכולה לשנות הכול.
ואני... מתנגדת לכך בכל ליבי.
אתם לא צריכים להיות צעירים כדי שחייכם ישתנו במהלך שעה אחת, דקות ספורות, או לא יותר מכמה שניות. החיים משתנים כל הזמן, במהירות מסחררת או באיטיות איומה, כשאתם מצפים לזה פחות מכול או אחרי זמן רב שעמלתם למען השינוי הזה.
החיים יכולים להתהפך על פיהם, אחורה וקדימה, מהפנים לחוץ, או שהם יכולים אפילו להפוך למשהו אחר לחלוטין.
וזה קורה בלי קשר לגיל, אבל מה שהכי חשוב, זה לא תלוי בזמן.
רגעים משני חיים מתפרשים משניות בודדות לעשורים שלמים.
זה חלק מהקסם של החיים. של לחיות.
-
הרגע משנה החיים שלי לעולם לא יוכל להימדד בזמן. זה לעולם לא יהיה רק עניין פשוט של סימון כמה עיגולים על ציר הזמן של החיים שלי, שאותם אזהה כטרנסצנדנטליים. זה היה הוא. ארון. הוא היה הרגע שלי. וכל עוד הוא יהיה שלי, חיי ישתנו באופן תמידי. אני אהיה מאותגרת, מטופחת, אהובה. איתו, אני אחיה.


9 קוראים אהבו את הביקורת
אהבת? לחץ לסמן שאהבת




טוקבקים
+ הוסף תגובה
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
הו, כבר יש לי רשימה.
חלק מהספרים הזכרת לי שקיימים, וחלק פשוט תפסו את עיניי.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אה טוב לדעת מה ההתמקדות שלך חח איש לא שווה הרבה אם אין לו גם כמה אויבים. לא כך?
בכל אופן, את מוזמנת. אולי אפילו תמצאי משהו שם שתחבבי.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
הלוואי עליי...
ואני לא מגלה לך מהן החשדות.
זאת חקירה סודית.

(ואני לגמרי הולכת לחטט במדף הספרים שלך.
לא שאני חושבת שאמצא שם משהו מעניין, אבל עדיין... דע את האויב?)
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אני משער... תודה על המחמאה? מה החשדות? אני דורש לדבר עם עורך דין!

אוקי, מקבל את עניין ההגזמות.לא חשבתי על כך. אני מניח שזה נחמד להיות מחוזר ויש משהו במחווה נרגשת.

אם במקרה ביקרת בדף שלי, אז תגלי שיש לי יותר מידי ספרים. אגלה לך סוד - ספרים נוטים להגיע לידי, לעיתים כי אני רוצה בכך, ולעיתים אפילו כנגד רצוני. אני מאמין שעכשיו כאשר "קולו של ארצ'ר" נמצא במודעות שלי, אני עתיד גם למצוא אותו, או שהוא יזדמן לידי. בין אם אמצא אותו מיותם ברחוב או שימסר לידי על ידי מישהו.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אני חושבת שזה היה מרשים.
ממש מרשים. ברמה שזה קצת חשוד. אני חושדת בך.

בכל אופן...
מסתבר שזה לוקח לי יותר זמן לכתוב תגובה קצרה מאשר לכתוב את כל מה שעולה לי לראש.
אז אני פשוט אוציא את זה למרות השיחה נגמרה.

אני אוהבת הגזמות, כי זה נוגע לי באיזשהו חלק נשי עמוק.
תחשוב על זה כמו על הצעת נישואים, והציפיות של נשים למשהו שיגע בהן אך גם ירשים אותן, וגם אם זה קצת צולע בכל אופן זה מספיק כי הניסיון היה כדי לגרום להן להרגיש מיוחדות.
אז משהו כזה.
לא בטוחה למה אני מתכוונת, אבל זה מה שעלה לי לראש.

סליחה על השאלה, אני שואלת רק כי זה קצת תמוה בעיניי, אבל איפה בדיוק אתה מצפה להיתקל בספר?
זה מצחיק אותי שאני בכלל שואלת את השאלה הזאת, אבל אני לא יכולה לעצור את עצמי, זה מטומטם אבל אני חייבת.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
כן. את רואה, גם אני יכול להיות סופר סוג ז' (תרתי משמע).
זה מצחיק בכל גוף שהוא, אבל יש נשים שמשהו כזה אפקטיבי עבורן. אני לא שופט, אבל זה פחות לטעמי. אולי כי קל לי לשרבט כאלה דברים.
כן, לא אוהב הגזמות, דברים אובר דרמטיים שלא הורווחו כראוי.

קצת? לא עולה על דעתי. יש לי ניסיון איתך.

סבבה, תודה על ההמלצה. אזכור זאת כשאיתקל בספר.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
וואו. חשבת על כל ה... תיאור הזה, בעצמך?
אני חושבת שכתיבה בגוף ראשון יכולה לדלג על סוג הזה של קרינג'יות.
כשהדמות מספרת על עצמה... כאילו דמיין את מה שכתבת רק בגוף ראשון, זה מצחיק לא?
אז עכשיו אני מסיקה שאתה לא אוהב הגזמה.

אני פשוט לא רוצה שיעלה על דעתך שאולי עברתי למשהו יותר חיובי מ-"אני לא - לא מחבבת אותך", רק כי אני משקיעה בך מחשבה.
אני לא אוהבת להניח לאנשים לחשוב מה שבא להם, אז אולי אני קצת קונטרול פריק.

בכל אופן, אני חושבת שהספר "קולו של ארצ'ר" מתאים גם לגברים ופחות עובד לפי הנוסחה המוכרת של רומן רומנטי.
אם זה מתאים לך אני לא יודעת, אני רק מעלה אפשרות, ואתה יכול להסתכל על הביקורת שלי עליו כדי לשפוט עבורך עצמך אם הוא יכול להתאים או לא ולמה.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
יכולות להיות גם סיבות ברורות. רק שאוכל להאמין לזה באופן בו פירטת.

גם באנימה/מאנגה שציינתי יש קומדיה, זה הכל עניין של תזמון הרגע הנכון. קיטש, אקט שלישי - נשמע לי יותר מידי רומ-קומ אז מעדיף שלא.

סמאט - דווקא כוונתי לראשון. קראתי סצינות חושניות בז'אנרים אחרים בהם זה לא העיקר, ואלה שהיו מוצלחות בעיני כללו לפעמים מבוכה, גישוש, או היתקלות זה בזה בשוגג של הזוג במהלך האקט. דברים שעלולים לקרות גם למנוסים ביותר בינינו. לא אומר שזה משהו שתמיד צריך להיות נוכח, אבל שתהיה איזו רב מימדיות במקום כל פעם להיתקל בדברים כמו:
"הוא הסיר את חולצתו באבחה אחת, חושף את כתפיו הרחבות. מבטו משחר לטרף בעודו הטיל אותה על המיטה.
בטרם הקפיצים הספיקו להדוף אותה לחלוטין, הוא כבר גהר מעליה. בקרבה כזו הבחינה בשרירי חזהו המשורגים כסורגי ברזל. הייתי נכנסת בשמחה למאסר עולם בכלא כזה, חשבה לעצמה. אך לא הייתה לה שהות למחשבות נוספות כאשר הוא נשק לצווארה בעדינות לא אופיינית למראהו הקשוח. היא פלטה גניחה חלושה והתמסרה לרגע עת נשיקותיו התחילו בצעדים מדודים ועקביים את המסע לעבר ירכיה המתלהטות" - זה קרינג'.

יש לי בעיה עם המינוח של "פרוזה" כז'אנר, אבל נשים את זה בצד כרגע. נשמע שזה יכול להיות כיוון.

לא הבנתי, את מפחדת ממשהו? להפנות אותך למחלקת מחמאות לשימור לקוחות? חח
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
הבנתי שאתה רוצה משהו שנראה לך אמין, ושלדעתך דמויות עם קשיים ופגמים הן אמינות, והתאהבות שלא מבוססת על משהו שקל לשים עליו את האצבע כמו משיכה פיזית או תכונות מוערכות.
השאלה היא אילו אלמנטים שיש בדרך כלל ברומן הרומנטי אתה מוכן לסבול?
כי אתה יודע, יש קומדיה לפעמים, יש קיטשיות לפעמים, יש סמאט ללא ספק לפעמים ממש מפורט ולפעמים יותר עדין, יש גם משהו שנקרא the third act conflict, שאני לא יודעת איך אומרים בעברית, אבל זה כשחייב להיות איזשהו קונפליקט מפוצץ כזה לקראת סוף הספר שיקבע אם יש לקשר עתיד או לא.
אז אתה אומר שסמאט ברובו הוא קרינג'י, ואני תוהה אם אתה מתכוון שרוב הסמאט שכותבים היום הוא קרינג'י או שסמאט בכללי בספר הוא קרינג'י ומשהו שהיית מעדיף שלא יהיה.
אני אניח שזה הדבר השני.
אז סמאט בקושי מורגש, זה אולי דבר אחד שהבנתי נכון.

עלה לראשי ספר שאולי תאהב, אבל לא קראתי אותו עדיין והוא בכלל לא נחשב רומן רומנטי, אבל הוא כן אמור להיות על אהבה באופן כללי ואני חושבת שאולי יש בו נושאים שמדברים אליך יותר.
וזה גרם לי להבין שמה שיתאים לך זה ספר שיש בו הרבה מאוד מאפיינים של רומן רומנטי, אבל נחשב פרוזה.

חסר לך שזה מחמיא לך שאני חושבת על זה כל כך הרבה.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אל תתלקחי. גם ככה יש גל חום בדרך אלינו. חבל.
תכונה ראויה להערכה, זו לא היתה ביקורת. אבל כמה כבר יוצא לך לדון עם אחרים פה? יחסית לאתר של ביקורות ספרים בעיקרו, יש פה מעט מאוד שיחות עומק על ספרים. אז סופסוף כשיש לי עם מי להסתייף, שאוותר עליך כ"כ מהר?

אני חושב שבאחת התגובות הקודמות די פירטתי בפסקה שלמה מה אהבתי באנימה. לא שאין אמת, לפחות חלקית, במה שאת הסקת. פחות דגש על סיפורי תיכון ועל תמימות, יותר על ריאליזם ואת זה אפשר לעשות עם תפאורות שונות. אין לי העדפה לאחת מסוימת. סמאט לרוב כתוב באופן קרינג'י, צריך כישרון כדי לכתוב משהו כזה שהוא קצת יותר מפורנו מילולי.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אוקיי, שנייה, לא יודעת למה חם לי מעצבים.
אני סלע איתן בדעותיי רק כי לוקח לי הרבה זמן לפתח דעה, שלא כמו אנשים אחרים שאוהבים פשוט לבחור צד ודעה, אני אשכרה עושה את עבודת השטח כדי שאני אוכל לעמוד מאחורי הדברים שאני חושבת.
לכן אני לא מדברת על דברים שאני לא מבינה בהם.

ובקשר למה שהיה או לא היה, זה לא משנה, כי אני לא מתכוונת לפתור את זה.
הפקתי את המסקנות שלי מכך, וזהו.

הו, אנחנו בהחלט מנהלים דיון, ללא מטרה מסוימת, אבל אני מניחה שקשה לי להבין למה.
במקרה שלי זה מובן לי למה, כי זה נושא שקרוב אליי ומעניין אותי, אבל במקרה שלך זה לא הכי ברור לי.
הרי אני כמובן חושבת שהז'אנר הרומנטי מרתק, אבל מה לך ולזה?

בכל אופן, מתאים לך לשלוח אותי לנתח אנימה כדי שאני אסיק לבדי מה אתה אוהב, במקום פשוט להגיד לי ישירות.
באמת, אנשים היום כל כך קמצנים במידע.
הדבר היחיד שאני יכולה להסיק מזה ורק על פי תמונה זה שאתה אוהב משהו תמים ועדין, אולי סיפורי תיכון, ושכנראה אין בזה סמאט.
זה לא ממש נותן הרבה.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
יש לי אינטואיציה כשזה מגיע לדברים שמוכרים לי יותר. זה כל הרעיון במשהו אינטואיטיבי, לא כך?

הכל שפיט! אני צוחק, אבל כמו שאמרת יש דברים שפשוט נזרקים לעין אחרי שקראת כמות מכובדת של ספרים, וזה כבר שחוק כמו גוזמאות של דוד ליד שולחן החג. על פרטים קטנים אני מסוגל להבליג, אבל כשהם מצטברים ונוטלים את מרכז הבמה, אז פחות. התמונה הגדולה מתכערת.
מהביקורות שכתבתי קל לראות שהציון המככב הוא 3. אני יכול לגלות שהספרים שקראתי מאז ולא כתבתי עליהם רובם נעים סביב הציון הסביר הזה. אז אני חושב שאני מסתכן די והותר ולרוב זה לא מסעיר כמו שאפשר לייחל מסיכון.


אני רק זוכר מילים קשות ויחס עוין, לא את מהות הויכוח. אבל משהו השתנה מאז. אני גם לא בעד לרחוץ את הכביסה המלוכלכת בפומבי. את זה ראוי יותר לעשות בחדר המתאים לכך בתוך הבית.

נשמע שבין כל המלל את אומרת שיש אהבה ויש אהבה אחרת. את מבדילה עבורך בין המקרים לשימוש באותן שלוש מילים, אך אלה אותן שלוש מילים ומשמעותן המעט שונה לא בהכרח מובנת לשומען.

אחשוב על משהו, אבל אם יצא לך לקרוא את המאנגה שהזכרתי (או לראות את האנימה שמכסה חלק מהסיפור), אז דעי לך שזה פחות או יותר הכיוון.

אני חשבתי לתומי שאנחנו מנהלים דיון. אין מטרה לשכנע מישהו ספציפי. אני יודע לגבייך שאת סלע איתן כשזה נוגע לדעות שלך. אבל בהינתן מספיק התמדה, גם מים חוצבים בסלע.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אז ככה אני מבינה אותך, שאין לך את האינטואיציה הדרושה כדי למצוא את הספרים הנכונים.
אתה יותר מדי חושב שאתה מבין מבחוץ, מתי בפעם האחרונה לקחת סיכון על הספר?
אז בעיניך ארון מושלם מדי, אני בתור קוראת לא הרגשתי את זה, אולי כי לא חיפשתי את זה, כי אני קוראת ספרים כאלה כדי ליהנות מהם ולא כדי לשפוט אותם.
אני אוהבת קומדיה רומנטית, ואני אוהבת את הגסויות שלפעמים מכניסים לשם, כי לא תמצא הומור כזה בשום מקום אחר.
וכן יש קצת קיטשיות לפעמים, אבל תכלס, למה שזה יפריע?
אם אתה מחפש ספר שלוקח את עצמו ברצינות, בהחלט יהיה לך קשה למצוא אחד כזה בז'אנר הרומנטי.
אז אולי פשוט תחכה לאיזשהו יום קסום שבו תהיה במצב רוח ניסיוני ושטותי, ותנסה למצוא ספר שלפחות נשמע לך מסקרן, ומה כבר תפסיד מזה?
לדעתי רק תרוויח עוד ניסיון שיתמוך בטענות שלך, מה שהן לא יהיו, אני לא ממש עוקבת... כמו שאמרתי פעם, אני יותר בן אדם של התמונה הגדולה ופחות מפריעים לי הפרטים הקטנים.

ואתה לא צריך להתנצל, קצת בגלל שאם אתה לא זוכר מה אמרת ויותר חשוב - מה אני אמרתי בתגובה - אז זה רק גורם לי להרגיש מגוחכת להזכיר את זה, לא שאני אשמה שיש לי זיכרון טוב.
ובעיקר בגלל שלא התכוונתי להיכנס לזה, זה בעבר, זאת פשוט התלבטות שהייתה לי לאם אני אמורה פשוט לשחרר מזה או לא כי נראה שאתה לא זוכר את זה, אז זה הצחיק אותי מה שאמרת כי כבר די החלטתי לסלוח על זה אבל לא לפני שאכלתי סרט קטן.
אבל זה עניין אישי שכבר אין בו טעם יותר, כי אני לגמרי מסוגלת להפריד בין העבר שלי עם אנשים ליחס שלי אליהם באופן כללי.
זה יהיה מוזר אם אני אגיד לך להתנצל על משהו שאחריו אמרתי לך לא לפנות אליי יותר בחיים.
כאילו, היית חושב שמישהו יזכור דבר החלטי ודרמתי שכזה לא?
וזה פשוט מצחיק.
איך אני יכולה לנטור כשזה כל כך מצחיק, אני גם משתדלת לא להיות קטנונית, בייחוד בגלל ש-
יודע מה? אולי אני אובר שרינג כרגע.
דה פוינט איז - מים מתחת לגשר.
זאת ללא ספק הבעיה שלי תמיד, שאני זוכרת שיט שאני אומרת לאנשים אבל הם לא.

אני חושבת שאנשים בדרך כלל אומרים את מה שהם מרגישים שהם צריכים לומר, או את המילים שהם מרגישים שתואמות את עוצמת הרגש.
לעיתים קרובות אנחנו נוטים להפריז ולחשוב שאנחנו מרגישים משהו עוצמתי ומיוחד יותר ממה שהוא באמת.
צעירים בעיקר, מגיעים לאיזשהו שיא ריגשי, ומרגישים משהו שהם מעולם לא הרגישו בעבר, בוודאי שהם נוטים להגזים בהערכה שלו.
זה כמו אדם שלא קורא, ואז קורא ספר ומחליט שזה הספר הכי טוב בעולם.
אם הוא יקרא עוד אז החוויות הנוספות האלו יאזנו לו את מה שהוא חושב, ובגלל זה אנשים שקראו הרבה נוטים לתת דירוגים יותר זהירים ואנשים שיחסית חדשים בקריאה נוטים לתת חמישה כוכבים לכל ספר שהדהים אותם או גרם להם להרגיש טוב.
אז ככה גם באהבה.
אני באופן אישי חושבת שמותר לאנשים להגיד לך שהם אוהבים אותך, גם אם אתה לא מאמין להם, הם עדיין מתכוונים, אפילו כשהם אומרים את כהסבר ללמה הם פוגעים בך.
זה ללא ספק קורה לפעמים, שמישהו שאוהב אותך מאמלל אותך כי הוא למד שאהבה צריכה לאחוז חזק באחר ולעולם לא לשחרר.
אני לא יודעת מה אני חושבת על איך שאהבה צריכה להיות, אני רק יודעת שבמקרה שלי, אני אף פעם לא מפסיקה לאהוב את אלו שהצליחו לגרום לי להגיד שאני אוהבת אותם.
אבל גם כשאני אומרת "אני אוהבת אותך", אנשים חושבים שאי אפשר למדוד את זה, אבל אני יכולה למדוד.
אהבה קטנה היא עדיין אהבה, גם אהבה שלא יכולה לעשות עבורך שום דבר היא אהבה, ואני לעיתים קרובות אוהבת ככה, מרחוק.
זה לא אומר שאני לא מאמינה באהבה שיכולה להפוך את העולם עבור חיוך של אדם אחד, אני פשוט לא חושבת שמותר להגיד לאנשים "אני אוהב אותך" רק כשמרגישים כלפיהם ככה.

בכל אופן, אתה יכול להגיד לי מה אתה אוהב ומה אתה שונא ברומנים, ואני אוכל למצוא את הספר הזה עבורך.
אתה אולי לא סומך עליי לעשות את זה, אבל אם אתה באמת רוצה למצוא ובאמת לא רוצה להשקיע יותר מדי זמן בחיפושים, אני חושבת שזה יהיה חכם להתייעץ עם מישהו שכבר במילא קורא ויכול להיתקל במחט הזאת ופשוט להעביר אותה ישר אליך.

ואולי תקרא את הספר קודם, ואז תגיד שהוא מציג פנטזיה מגוחכת.
באמת, זה כל כך מתיש מצידך, מה דחוף לך להעביר דעות שכאלה, את מי אתה מנסה לשכנע לחשוב כמוך?
אותי?
כי זה ייקח לך הרבה זמן, אם זה בכלל אפשרי.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אולי חסרונות זו לא המילה המדויקת. אני מבין את הנקודות שאת מעלה, אבל נראה לי שאת מתעלמת מהעיקר. ארון פשוט מושלם מידי, בעוד קטלינה נשמעת כמו בחורה נחמדה, חברותית וקצת קווירקית. היא ה-self insert של קוראת ממוצעת שחושקת ביחס מהחתיך החזק, אך גם רגיש, אוהב בע"ח ומושי מושלם, שהוא היחיד שרואה בה ייחוד שכל השאר מפספסים.

אם נחליף בין המינים זה כמו שדוגמנית דקת גו, שופעת חזה, שהיא שפית מומחית וגם גיימרית תחליט שהגבר המושלם שלה הוא זה שכותב תגובות אנליטיות מידי בסימניה בזמן החופשי שלו מהעבודה הממוצעת שלו מ-9 עד 17. זו פנטזיה, מגוחכת, חלום בהקיץ שלא יקרה. בדיוק כמו איך שזה נשמע בספר.

קטונתי מלומר איזו פנטזיה מי רשאי לאהוב, אבל לא הייתי מסוגל לקרוא דבר כזה, כי אני לא יכול להשהות את הספק שלי במקרה דנן.

לעומת זאת, מאנגה כמו His and Her Circumstances זה משהו שמדבר אליי כי זה נשמע לי יותר רלבנטי לחיים. הזוג הראשי שם גם עובר תהליך משונאים לידידים לאוהבים. הם אנשים מאוד מוצלחים בקנה מידה אובייקטיבי, אבל ככל שלומדים להכיר אותם מבינים שלא כל הנוצץ זהב. יש להם חרדות, צלקות וטראומות, ודפוסי התנהגות לא בריאים שנולדו כתוצאה מהם. ההתאהבות שם מוצגת כמשהו חצי מסתורי, כמו שלעיתים קשה להסביר משיכה. כמו כן, הסיבות שהם התאהבו זה בזו (וזו בזה) משתנות ככל שהם מתבגרים כבני אדם. מדובר גם הקושי לתחזק מערכת יחסים כשבני הזוג משתנים וצריכים ללמוד איך להסתדר עם המטען שהשני מביא איתו. יש שם גם השקעה ניכרת בדמויות משניות. העולם סביבם מרגיש חי, ולא רק תפאורה לסיפור. לזה אני מתכוון כשאני אומר 'אמין'.

היו לנו המון מהלומות מילוליות מכדי שאזכור את כולן. אם איזושהי מהן מטרידה אותך עדיין, את מוזמנת לציין ואלבן את העניין. זה לא מתחת לכבודי להתנצל.

גברים, בעיקר צעירים, אומרים המון שטויות. חלקם גם אומרים שטויות שהם מאמינים שנשים רוצות לשמוע. אבל כמה גברים ונשים באמת כנים ברגשותיהם? באמת מתכוונים בכל מהותם כשהם אומרים "אני אוהב אותך"? אני נוטה להאמין שאנשים נוהגים בפיזור דעת בהפגנת מה שנדמה להם שהם מרגישים. זה ממש כאילו הרגשות שלהם סובלים מבעיות קשב וריכוז. נשים רבות מאמינות בדברים האלה ורוצות לשמוע אותם, אבל באמת ובתמים. אבל לרוע המזל בדרך כלל מי שמבורך בלשון כסף הוא נוכל. גבר ממוצע כנראה לא יגיש לך את ליבו בצורה כזו.

אני לא יודע עד כמה אלה דברים יחודים תרבותית. יש כל מיני מלבושים חיצוניים, אבל רגשות כמו אהבה, שנאה, קנאה, הערצה זהים לכל בני האדם. לא סתם אנימה ומאנגה בשיא הפופולריות שלהם במערב ומדירים אף את רגליו של הקומיקס האמריקאי משוק הבית שלו.
הנקודה שלי בכל הנוגע סביב לרומן רומנטי, מאנגה/אנימה וכו' הוא שלא מדובר רק ב"אם אתה מוכן לסבול זרות מסוימת", אלא רמת גימור וערכים שמדברים אליך. זה משהו שרואים מבעד לקלישאות של ז'אנר. לא פוסל שייתכן שיש רומן רומנטי שידבר אליי, אבל חושב שהסבירות למצוא אחד כזה, או לחילופין השחת שאצטרך לנבור בה כדי להגיע למחט הזו לא שווה את ההשקעה.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
סורי שאני מנסחת את זה ככה, אבל זה נשמע לי כל כך טיפשי, דמות יכולה להיות אמינה גם מבלי שיציגו בה חסרונות.
בעיקר כשהדמות היא כמו ארון, לדעתי לנסות להציג בו חסרון ברור רק יפגע באמינות, כי אתה לא יכול להציג דמות שהיא גם קפדנית, אוהבת ארגון ולעזור לאחרים, וגם לשים בה איזשהו חיסרון שלא משתלב עם הדברים האלה.
חוץ מזה אני בטוחה שיש כאלה שימצאו חיסרון גם בדמות הזאת כמו שהיא, לא כולם מעריכים את אותם הדברים.
אני יכולה לא לסבול מישהו, שאנשים אחרים מחבבים בדיוק בגלל אותן הסיבות שאני לא.

נגיד מה שאנחנו עושים עכשיו, אפשר לקרוא לזה "לחפור" ואפשר לקרוא לזה "לדבר על משהו בצורה מעמיקה מה שמעיד שאכפת לך".
זה הכול עניין של איך אתה רוצה להסתכל על זה.
אני מאמינה שאנשים יכולים להחליט איך הם רוצים להרגיש כלפי אנשים אחרים, אם לחבב אותם או לא, זה תלוי באיפה אנחנו רוצים להסתכל ואיך אנחנו מחליטים לפרש את ההתנהגות של אחרים.
האם זה יכול להפוך אותנו לנאיביים? - בהחלט. אני אשמה בזה.
אבל אין בזה שום דבר לא אמין, לראות רק את הטוב שבאנשים, כי זה לא אם יש פגמים או לא שהופך אדם לאמין, אלא אם מה שהוא מציג לאנשים אחרים באמת תואם את מי שהוא.
אם הוא מדבר, חושב, בוחר ואוהב - בהתאמה למאפיינים האלה שאנחנו מייחסים לו.

"לגבי אי קבלת התנצלות אני חושב שזה משהו שאת לא צריכה לוותר עליו. זה גורר יחס כלפייך שהתרגלות אליו לא טובה."

חחחחחחחח
זה מצחיק שאתה זה שאומר לי שאני לא צריכה לוותר על התנצלות.
וואי.
זה ממש מצחיק.
שנייה, אני צריכה רגע לנשום.

"דברים כפי שנשים אולי רוצות לשמוע, אבל לא נאמרים ע"י גברים בשר ודם."

הו, אורב, אתה תהיה מופתע אילו דברים גברים יכולים להגיד לאישה שהם באמת מעוניינים בה.
כמו שיש אנשים שיורידו לעצמם אצבע כדי להיות איתן, או שהן יצירת אומנות ששווה מיליון, או - ואת זה שמעתי הרבה - שהם מרגישים שלפגוש אותן זה סוג של גורל, שזה נועד להיות, למרות שהם בדרך כלל לא באמת מאמינים בדברים שכאלה.
אתה פשוט לא אישה אורב, אז אתה לא יודע.

בכל אופן, אני מבינה מה אתה אומר על איך שמעבירים מסרים במאנגה, אבל אני חושבת שהדרך הזאת מושפעת מהתרבות היפנית, ולא משהו שיוכל לדבר ולהיות מובן על ידי כל אחד.

אני באופן אישי מתחברת פחות או יותר לתוכן יפני, בעיקר אנימות, אבל לפעמים משהו עושה לי קרינג'.
אז אני חושבת שדרך העברת המסרים מאוד שונה בכל תרבות, ואני מסוגלת לעכל הרבה דברים שונים כי גדלתי על תכנים שונים, כמו אנימות בלילות, טלנובלות שהייתי רואה עם דודה שלי זכרונה לברכה, סדרות אמריקאיות כשהייתי מתבגרת, דרמות קוריאניות שנחשפתי אליהן דרך ויוה אבל התחלתי לצפות בהן בערך בגיל 14 - אני מסוגלת לעכל הרבה דברים שאחרים לא כי יש לי היסטוריה עם הדרך של כל תרבות להעביר מסר ורגש.
זה נורמלי שמשהו שאתה לא רגיל לצרוך יעשה לך קרינג', זה עניין של לאיזה טעם אתה רגיל ואם אתה מוכן לסבול קצת זרות מסוימת, כדי להתחבר למשהו חדש.

אני לא בטוחה אם אני מסבירה את זה בדרך ברורה... אבל אני מקווה שזה מתחבר לך איכשהו.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אז הוא בכלל לא דמות POV? נשמע לי שזה עוד יותר מציב אותו כאידיאל גברי כלשהו.
אנחנו לא חשופים לדרך החשיבה שלו. אני לא חושב שחסרונות הופכים דמות לבלתי ניתנת לחיבור או שזה משהו שאמור להיות תלוי רק בפרשנות של הקורא. מציין חסרונות כי זה נועד לבנות דמות יותר אמינה. אולי לא בהכרח מישהו שקיים במציאות, אבל שאנחנו יכולים להאמין שייתכן.
אחרת היא הופכת למימוש פנטזיה או השלכה של הקורא או הכותבת. זה מפחית בעיני מהכתיבה של הדמות.
חסרון של דמות זה מאפיין שדובק בה, כמו אימפולסיביות, ריחוק, דחיינות. לא משהו שאפשר להיפטר ממנו בהתנצלות.
לגבי אי קבלת התנצלות אני חושב שזה משהו שאת לא צריכה לוותר עליו. זה גורר יחס כלפייך שהתרגלות אליו לא טובה.

לגבי רגשות במאנגה לעומת רומן רומנטי. אני חושב שאמנות הציור עצמה לא מחליפה איכות של סיפור. מאנגקות (כותבי מאנגה) מוכשרים משתמשים בזה ובזה כדי להעצים את היצירה שהם מעבירים לקורא. יש מספיק שכותבים דמויות וורבליות, אדרבא המוכשרים ביותר בעיני מצליחים להנגיד דווקא בין וורבליות מפורטת לבין ויזואליות כדי להעביר מסר מורכב יותר ולעמת או לחדד מה שדמות אומרת לעומת מה שהיא עושה או בין מה שלא נאמר. זה לא שהטקסטים ברומן רומנטי שאני נתקלתי בהם הם כאלה חודרניים חושניים קשים מנשוא לאדם חסוד, אלא שהם יותר נותנים לי תחושת קרינג'. משהו בהם קלישאתי, לא כנה. דברים כפי שנשים אולי רוצות לשמוע, אבל לא נאמרים ע"י גברים בשר ודם.
לגבי הפכים נמשכים - זה לא בדיוק הפכים שנמשכים כמו שאמרת, אלא ביטוי שונה לאותה תכונה יסודית שמשלים איזשהו חסך. אולי יותר נכון לומר הפכים משלימים נמשכים. אני חושב שנתקלתי בזה בספר כלשהו, אבל לא מצליח להיזכר בתיאוריה במדויק. אם אמצא אעדכן.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
שבת שלום!

תגובה חופרנית יותר תגיע ממני כנראה בצאת השבת.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אה, ושכחתי לציין שזה שהוא פגע ברגשותיה, ידע את זה ולא התנצל למרות שהוא כן התחרט על איך שהוא התנהג, זה די חסרון אצל בן אדם.
אבל אני מניחה שיש דברים מסוימים שחלק מהאנשים רואים כלגיטימיים, למשל אני רגילה לא לקבל התנצלות ראויה מאנשים, לכן אני מתייחסת לזה כאל רגיל וצפוי.
אז בכללי לדעתי זה באמת תלוי בקורא אם הוא רואה חסרונות בדמות מסוימת או לא, ולמה בכלל להכניס לתוך רומן רומנטי דברים שיגרמו לקורא לא להתחבר לדמויות?

בכל אופן, שבת שלום.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
קודם כל, תחשוב על זה שאנחנו נחשפים לארון דרך קטלינה, אז מן הסתם שיהיה קשה להצביע על משהו שמעצבן או לא לגמרי חיובי בארון, כי אנחנו רואים אותו דרך העיניים שלה, ובעיניה הוא מושלם כי הוא פשוט עושה את העבודה הזאת. הוא ביצועיסט.

אני לא חושבת שזה חייבים להיות הפכים לגמרי, אני חושבת שאפשר להיות שונה במישהו במשהו אחד מאוד בולט וקיצוני, כמו אדם מופנם ואדם מוחצן ושזה יסתדר.

קודם כל, ממה שאני יודעת בכללי על מאנגה, הם ממש טובים בלהראות רגש דרך ההבעות של הדמויות.
אני רק מניחה אז תקן אותי אבל אני חושבת שיש משהו פחות וורבלי בתקשורת בין הדמויות.
כמו למשל, להבין בשקט מה דמות מסוימת מרגישה, ואיכשהו לתת לה עצה שהיא באמת מועילה או מעוררת השראה - אני חושבת שזה משהו שאולי הם עושים טוב במאנגה, לנהל שיחה קצרה ואפקטיבית.
רומן רומנטי זה מאוד שונה, כי הוא מכריח לחוות את הקשר דרך הדמויות בדרך יותר חודרנית.
אז אני מבינה למה שזה יגרום למישהו להרגיש לא בנוח.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
הוא שאמרתי. ארון נשמע מאוד "חלומי", פנטזיה נשית של הגבר המושלם.
גם יפה, גם אופה, מרחף סביב הבחורה, ואין לו ממש חסרונות (חולה סדר נשמע לי כמו "פרפקטציוניזם" כשמבקשים ממך למנות חסרונות בראיון עבודה).
גם הקטע של הפכים נמשכים, שהוא לא משהו שעובד בחיים, לפחות לא לאורך זמן.
יש לארון חסרונות מהותיים? פאקים באישיות? דברים שגורמים לריבים?

יש ביפן ז'אנר של מאנגה שנקרא שוג'ו שמיועד לרוב לבנות בגילאי עשרה עד 20 ומשהו. אפשר לומר שהוא המקבילה היפנית לרומן רומנטי מערבי, אבל רומן רומנטי אני לא מסוגל לעכל. לעומת זאת, שוג'ו או לפחות כמה יצירות מרכזיות בו דווקא יותר ריאליסטיות ואפילו גרמו לי לחשוב מחדש על הז'אנר. מעניין אותי הדמיון והשוני בין 2 הסוגות ולמה אחת עושה לי משהו ומהשניה אני בורח כמו מאש.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אני חושבת שיש לו לב טוב, הוא אמין ולא נסחף אחר פנטזיות, מאוד ממוקד ורציני.
הוא מתנדב עם בעלי חיים, ובספר הזה יש הפתעה בנוגע לזה אז אני יכולה לפרט, אבל הוא גם תורם כסף למטרות האלה.
הוא בא מרקע ספורטיבי, אז הוא בנוי ממש טוב פיזית, וכנראה חולה סדר.
הייתה סצנה שבה הוא מסתכל על הבלאגן במשרד של קטלינה ומתחיל לגעת לה בדברים ולסדר אותם כי הוא טוען שהיא לא יכולה להסתדר בגלל כל הבלאגן.
הוא זוכר דברים שהיא אומרת לאחרים, הוא מתעצבן כשהוא רואה שהיא לא דואגת לעצמה והוא מפתיע לפעמים דווקא כי הוא נראה כמו סתם חנוך משרד.
בראשה היא קוראת לו קלארק קנט עם חולצות משעממות, ובפנים היא קוראת לו מר רובוט.
אני חושבת שהוא קצת מסתורי, ושזה משהו עובד עם מישהי שלא מסתורית בכלל.
הם סוג של הפכים נמשכים במובן הזה.

ואני לא בטוחה למה התכוונת בנוגע ליפנים.
אני יודעת שהיפנים באופן כללי נוטים להראות חיבה דרך עזרה ודאגה, ופחות בלקנות מתנות ולקחת לדייטים מפוצצים.
אני חושבת שכל אחד מראה אהבה וחיבה בדרך אחרת, ושחלק מזה אנחנו לומדים אחד מהשני, מהסביבה שלנו.
אבל זה כיף כשאתה פוגש בן אדם שגורם לך לרצות להראות את זה בדרך אחרת, כזאת שלא נראית מתאימה לרושם שאתה בדרך כלל עושה על אנשים.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
היי גם לך זרה. את הצד של קטלינה אני יכול להבין.
לעומת זאת, ארון... נשמע כמו מה שקוראים לו היום סימפ, ויותר בנוי ... כמו שבלונה?
מין פנטזיה נשית להיות מחוזרת על ידי גבר, שכל כולו מרוכז רק בך. סטוקר, אבל חמוד ולא מטריד.
יש לו איזה מאפיינים נוספים בתור דמות? חיים משל עצמו?

אמנם ז'אנר הרומן הרומנטי זה פחות הקטע שלי, אבל קראתי מאנגות שנושקות לתחום מכיוון אחר, ומעניין אותי אם היפנים יודעים משהו שהמערביים לא.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
מוריה - תודה רבה!
ובכן, זאת שאלה קשה ומעניינת.
כי יש כאן שילוב של הרבה דברים שונים ומהנים, וזה באמת תלוי במה מצא חן בעינייך.

קודם כל אני מניחה שהספר השני שיצא ממש אתמול, "ניסוי השותפים האמריקאי" יהיה דומה אם הסגנון כתיבה של הסופרת מוצא חן בעיניך.
לא קראתי אותו, אבל התקציר שלו נשמע מעניין בלי קשר לכך שאהבתי את הספר הקודם.

מבחינת השילוב הזה של אווירה קיצית, עם תוכן כבד יותר, כמו שאפשר לנחש שיש כאן לפי הציטוטים שלי, אז "רומן קיץ" של אמילי הנרי נראה לי כמו השוואה טובה.
אומנם ה-MMC שם הרבה יותר מרוחק ופחות מראה עניין ומסירות ורצון לעזור כמו כאן, אבל יש לו קסם משלו ואני אישית התאהבתי והולכת לקרוא את הספר הזה שנית מתישהו הקיץ.

אם מה מה שמוצא חן בעינייך זה גבר שמסור לאישה ומנסה לכבוש אותה דרך עזרה לה, אז "זה קרה קיץ אחד" נראה לי ממש מתאים, ומבחינת קומדיה הוא מעולה.
מה שכן, יש בו הרבה סמאט שיגרום לך לראות כוכבים.

אם הבעירה האיטית היא מה שמצא חן בעינייך, בשילוב עם קירבה של שני אנשים שעובדים ביחד, אז "מלוקוב באהבה" של מריאנה זאפאטה יכול למצוא חן בעינייך.
אני אישית נתתי לו שלושה כוכבים, כי הכתיבה הייתה לא משהו בעיניי ואיטית, אבל הרבה בנות אחרות עפו עליו ונהנו מזה ששניהם מחליקים על הקרח ומאיך שהוא היה שם בשבילה בתור פרטנר להחלקה.
והוא גם טרופ של משונאים לאוהבים.

אז אם אם את רוצה לחפש ספרים אם טרופ מסוים שיש כאן, את יכולה פשוט ללכת לדף של הספר הזה באתר עברית, ולהסתכל על רשימת הנושאים שם, ולמצוא עוד ספרים עם נושא זהה.

מקווה שכל המידע הזה היה מועיל במשהו.

(אה, ולא ציינתי אותם כי לא קראתי אותם, אבל אני די בטוחה ש"ההיפותזה של האהבה" ו-"משחק השנאה" הם השוואה טובה לספר הזה. בגלל מערכת היחסים המזויפת בראש, והיריבות בין אנשים שעובדים ביחד בשני. אני אישית צפיתי כבר בסרט על משחק השנאה אז אני לא אקרא אותו, אבל ההיפותזה של האהבה עדיין ברשימה שלי.)
מוריה (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
וואו איזו סקירה יפה . זה נראה כמו ספר שאני אוהב לקרוא.
מכירה עוד ספרים בסגנון?
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
אורב - קודם כל היי.
כי אני יודעת שאמרת שתתפוס אותי בביקורת הבאה, אבל לא חשבתי שזאת תהיה זאתי.

בכל אופן, אז קטלינה לא סובלת את ארון כי הוא פגע ברגשותיה, בדרך מאוד חדה וברורה.
היא הרגישה שהוא שופט אותה כי היא קולנית וחברותית, מה שגורם לו לפקפק במקצועיות ובכישורים שלה.
ומה ארון רואה בקטלינה?
אממ.
אני מניחה שהוא פשוט רואה אותה.
אתה יודע איך שיש אנשים שפשוט מאירים כשהם עושים מה שהם אוהבים.
אומרים שאנשים נראים הרבה יותר מושכים כשהם מדברים על משהו שיש להם הרבה תשוקה אליו, אז אני מניחה שקצת מזה.
ואני חושבת שגם יש משהו בקול שלה... כאילו האוזניים שלו לא יכולות שלא להקשיב כשהיא מדברת, והיא מדברת הרבה, היא אפילו מדברת אל עצמה לפעמים.
אז מן הסתם שהוא אוסף עליה הרבה מידע, ומפתח בה עניין ככל שהוא רואה ומגלה עליה יותר.

אז בגלל שהם באותה סביבת עבודה, גם אם הם לא עובדים ממש צמוד ביחד, היא פשוט שם והיא מאוד בולטת, והוא רואה בה משהו שגורם לו לחפש אותה בכוונה, אפילו לעורר בה שנאה כלפיו רק כדי שתתייחס אליו.
אני לא יודעת אם הרגשת ככה פעם, אבל יש אנשים שרוצים להיות בסביבת אדם מסוים עד כדי כך שלא אכפת להם מה זה דורש.
וזה מאוד מוכר לי, פעם כשהייתי ילדה הייתי מתאהבת ככה ונשאבת ככה, אז ממש לא קשה לי להבין.
למרות שלא חוויתי את זה שוב מאז, עדיין אני יכולה להבין.
סייג' (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
גלית - כמובן. אני מעודכנת על הרבה ספרים שעומדים לצאת וכאלה שיצאו.
כנראה בגלל שיש לי אובססיה לעניין.

דן סתיו - תודה. מחמיא לי שאתה אומר "מפורטת" כי אני לא מרגישה שהיא ככה.
אני ממש אוהבת ספרות רומנטית, כנראה כי זה משהו שבתור אישה הוא מוכר לי.
אני לא בטוחה אם זה באמת העניין, אבל מילדות נשים מתוכנתות יותר לחפש את ה"באושר ועושר עד עצם היום הזה".
יש בספרות הזאת משהו שמזכיר לי נורא את הילדות, ובאותה נשימה גם מדבר אליי בתור אישה בוגרת.
אני חושבת שזה אפשרי לגברים ליהנות מספרות כזאת, אבל הם צריכים לדעת איפה להתחיל ואפילו נשים מתקשות לדעת איפה להתחיל ומה טוב ומה פחות.

אושר - למה אני שומעת על זה רק עכשיו?!
אני חושבת שבתור ילדה קטנה יצא לי לראות בטי המכוערת, אבל אני לא זוכרת, כי הייתי מאוד קטנה שאני כמעט בטוחה שציפיתי בזה כשעוד לא ידעתי לקרוא כתוביות.
הייתי מבקשת עוד פרטים אבל בהתחשב בכך שרק עכשיו אני שומעת על זה, אני לא רוצה ללחוץ.
אורב באור יום (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
נטו מבחינת אפיון הדמויות מה ארון רואה בקטלינה שכ"כ גורם לו לרדוף אחריה?
ולמה קטלינה לא סובלת את ארון?
אושר (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
תודה sunshine
כשהייתי בן 10 ראיתי טלנובלות בויוה
(יגו,צחוק הגורל, בטי המכוערת).
גם עכשיו אני קורא ספרות ארוטית,
לא נראה לי שאני קהל היעד של הספר הזה.
דן סתיו (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
sunshine לפי הסקירה היפה והמפורטת שלך, ובמיוחד בהתחשב בניתוח של הספרות הרומנטית, צברת מומחיות מרשימה בתחום. לא יודע אם זה עניין מיגדרי אבל הספרות הזאת לא מושכת אותי כלל.
גלית (לפני שנתיים ו-4 חודשים)
בדיוק אתמול יצא לה ספר חדש (בעברית) ידעת?





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ