הוצאת עמדה
הספרים של הוצאת עמדה
1. |
סרן גדי גולן וסרן דיוויד אברבוך הם שני טייסי קרב במילואים בטייסת מסוקי "בל 205"
בשני בסיסים שונים של חיל האוויר הישראלי. שניהם גברים מרשימים וכריזמטיים,
גבוהי קומה ויפי מראה בשנת ה - 27 לחייהם, שעשו את שירותם הסדיר בתקופת
מלחמת ההתשה בתעלת סואץ ובלחימה במחבלים בלבנון. גדי ודיוויד אינם מכירים
זה את זה ומעולם לא נפגשו, אך דרכיהם, זה...
|
2. |
"הו לב קטן ונפחד, התרומם-נא והתנשא. האזן לנשימת העולם ולקול קריאתו הקדמונית של היקום. התרומם-נא מעל לעוני ולסבל, מעל חבלי-כאבך וסבכי-הנפש, עורה, האזן לקול תפילות רבות. העלה קורבן".
"בנפול עלַי מורא שמים", חלקה הראשון של הטרילוגיה "פני עצמי" מאת המשורר יחזקאל נפשי, מגוללת את סיפורו של נער הנולד עם מום נדיר בגופו, נפלט ממסגרות של בית-הס...
|
3. |
"להביט מעבר לצל" הוא רומן היסטורי רחב יריעה המגולל סיפור של שלושה דורות: רגינה שנולדה יתומה מאביה בעירק, אמה אמירה שהתאלמנה בהיותה בת עשרים, וצילה שנולדה בישראל. המציאות הישראלית, הקמת המדינה והתמורות הפוליטיות והחברתיות בשנותיה הראשונות משמשות כרקע להקמת משפחתה של רגינה. הרומן מציג מערכת יחסים זוגית שנראית לכאורה כאפשרית, אך עו...
|
4. |
לאחר מעט יותר מעשור, פרסום כרך א' מן הטרילוגיה ההיקפית "פני עצמי" אשר הכתה גלים בעולם ספרות, תרגומים של שירתו בכתבי-עת ספרותיים ועיתונים ברחבי העולם, פרס ומענקים ספרותיים רבים, סוף-סוף רואה אור ספר שירה חדש מאת המשורר יחזקאל נפשי: "הערך הקיים מיילל בחשכה", ספר, אשר כהגדרתו של ד"ר עודד וולקשטיין: "ציפו לו ימים רבים". יחזקאל נפשי הוא מן ה...
|
5. |
6. |
גברת קאמרון היא הצלמת; ומר קאמרון הוא הפילוסוף; ומר טניסון הוא המשורר; וסניור הוא האמן. והיופי הוא אמת; אמת יופי; זה כל מה שאנחנו יודעים וכל מה שעלינו לשאול. היי טובה, עלמתי, את החוכמה לחפצים השאירי. הו, והרב ביותר לרם ביותר. לרגע שכחתי את זה....
|
7. |
מה היה קורה אילו יכולנו לראות דרך קירות?
כמה בעיות זה היה פותר?
וכמה בעיות זה היה יוצר?
במיומנות רבה מסיר הסיפור את מעטה החשאיות מעל העובדה החסויה: מספר חברות היי טק בינלאומיות עוסקות בפיתוח היכולת לראות דרך קירות.
מי תהיה הראשונה שתגיע למטרה הנחשפת ותשלוט בשווקים העולמים.
בין המתחרות נמצאת גם חברה ישראלית שאנשיה עושים ככל ...
|
8. |
לאחר טרגדיות שטרם התאושש מהן, הגיאוגרף והאדריכל יהודה בלומנגרטנר הגיע לאפריקה בשאיפה לעצב בה ערים נוחות יותר למגורי העם הפשוט - אך נקלע להפיכה אלימה. בתום השקעה של שנים בחקר העיור באפריקה, כתב-היד לספרו נראה ראוי לדפוס, אולם הוא נתקף בספקות לגבי תרומתו המדעית ויכולת הבנתה של תרבות אחרת...
|
9. |
10. |
"בלילות שחלפו עליי, כשהייתי לבדי, הרחק מן ההמולה האנושית, בעוד המחשבות מתרוצצות בראשי ללא הרף, לא אחת הרהרתי, חשתי ממש, את יתרון הנשמה על הגוף הפיזי. ממש חשתי - בשעות בהן עמדתי על פי התהום - את רצון הנשמה לשוב אל כור מחצבתה, כמו מבקשת להעפיל מעלה ולנטוש אותי כליל. היו אלה מחשבות בלתי נמנעות, ואני גם איני סבור שמי שהיה שרוי במצב שכזה, הד...
|
11. |
12. |
ביד אמן רגישה, נבונה וחומלת, טווה דבורה כץ את סיפור ילדותה והתבגרותה בקרב ניצולי שואה בשנות ה-50.
צילו של עבר נורא מתהלך בבית, הילדה מנסה לפענחו.
תוך כך נחשפת פנורמה אנושית עשירה ומכמירת לב.
אף שתשתיתו של הסיפור כאובה, הוא רווי הומור נפלא.
הקורא צוחק עם הדמויות ובוכה איתן ובעיקר אוהב אותן ומוקיר את מאמציהן לחיות.
מומלץ בחום רב.
...
|
13. |
14. |
15. |
"שתיקתו בבית הקפה של יצחק אוורבוך אורפז רועמת באוזניי.
זאת על רקע פריחה מדומה של ספרות עברית וחיפוש חוזר ונשנה אחר הסופר "המיוחד", "האוונגרדי", "המקורי" של הדור.
כל הוצאה ממליכה לה אוונגרדיסט כזה או אחר.
ויצחק אוורבוך אורפז שותק.
"אין אני רוצה לפרסם דברים שיביישו אותי," הוא אומר, "סגרתי את הדוכן."
אני חש משוחרר ושואל אותו אם לא מדגד...
|
16. |
17. |
"בבואי לכתב שיר/ אני נזהר מנטיה שבי/ להתפעל מקיומם של מלים/ וצירופי מלים/ שמא תוליך אותי שולל" ...
|
18. |
"שלומי חסקי אומר שירה. לפעמים הוא רך, לפעמים קשה, מתווכח, נאבק, מוחה, מתפכח, ואומר שירה. אשרי האיש האומר תמיד שירה."
~ יעקב רוטבליט...
|
19. |
לידיה גורדון-קנכט הייתה תמיד סופרת רגישה ביותר ונוגעת. מסִפרהּ הראשון ”לאטלנטיס ובחזרה” (ספריַת פועלים, 1978), עבור לַספר היפה והמקורי ”תסריט דרום אמריקני - סיפורים” (ספריַת פועלים, 1989) שעל סיפור מרכזי מתוכו זכתה לפני כן ב-1986 בפרס יוסף אריכא, דרך הרומן הפמיניני הלירי ”הסיפור של מרתה” (גוונים, 2002) שנהניתי עד מאוד לקרוא לפני עשרים שנ...
|
20. |
21. |
22. |
|
23. |
24. |
|
25. |
|
26. |
27. |
28. |
|
29. |
30. |
31. |
32. |
33. |
34. |
35. |
36. |
37. |
38. |
"זהו סיפור על עולם מרוחק ונסתר,דמיוני וקסום.על נבואה עתיקה ומסע.מסע אל המציאות." כךאמר ונתן לקולו להתמזג עם לחישות האח, והן בתורן הציתו את דמיוננו למקום אחר.
מאז שחר קיומם הגו בני האדם סיפורים ואגדות ובאמצעות כוחו זה של הדמיון האנושי נוצר עולם חדש, המתנהל במקביל לעולמנו אנו. רק כיפת זמן אחת שומרת על אלו הסיפורים מפני איום השיכחה. ...
|
39. |
ספרה החדש של דפנה דרוקר ”זר עלי דפנה” הוא ספר ייחודי ביותר, הן תוכנית ובעיקר סגנונית. עד כה הכרתי את דרוקר ככותבת שירה מיומנת, מהוקצעת ומרגשת, אבל בספר הזה היא מוכיחה לקורא הקשוב כי היא יודעת לכתוב באופנים שונים יפה ולרגש.
לכאורה הספר הזה הוא ספר פרטי-משפחתי-אוטוביוגרפי, מעין אלבום תמונות במילות וידוי; אך זאת רק לכאורה, כי סגנונית...
|
40. |
41. |
42. |
43. |
|
44. |
45. |
46. |
השעה הכי יפה שידעתי
מַבָּט אֶחָד שֶׁחָלַף בֵּינֵינוּ
רוּחַ עֲדִינָה
דְּאִיַּת כָּנָף
עַשְׂרוֹת אַלְפֵי מַבָּטִים
שֶׁחָלְפוּ וּבָאוּ מֵאָז
לֹא הֵנִיעוּ כָּךְ אֶת הֶעָלִים
...
|
47. |
48. |
49. |
50. |
ספר הביכורים של נועה ניר בעל השם המקורי נפשי משקל עודף, יש בו נפש מורכבת ומודעת, אבל אין בו שום עודפוּת. הוא התפוצצות של כישרון אמנותי שלא יכול היה עוד לחכות וחייב היה לצאת לאוויר העולם. אם להשתמש בדימוי של פרופ' דן מירון על נתן אלתרמן שהגיח לשירה כפרפר מן התולעת בלא שלב הגולם, הרי שעל נועה ניר אפשר לומר שהיא כנראה שהתה הרבה זמן, אולי...
|
51. |
טלי וייס – משוררת, עורכת ספרים, מנחה לכתיבה יוצרת, עורכת לשעבר של כתב עת מקוון לשירה ”קֶפֶל”. בעלת תואר שני בספרות בתוכנית לכתיבה יוצרת מאוניברסיטת חיפה.
ספריה הקודמים של טלי וייס:
”סיאם” (1997, סער)
”שירים שקטים” (2010, גוונים)
”כמו נוצה” (2013, עקד)
”טבורו של הלילה” (2015, אבן חושן)
”השעה היפה” (2018, עמדה)
”דבר מה נעלם” הוא ספר השי...
|
52. |
לאירית קדם יש רגישות נדירה לכתוב שירים אקטואלים שלא יהיו רק נכונים
לשעתם ובני זמנם.בספר "כל ה-COVID הזה" ,ביד קלה וביכולת איפרוביזציה נדירה המלווה באינטימיות רבת תנופה,היא מצליחה לכתוב שירי קורונה מקסימים ונוגעים ביותר,וזה כמו אלתור מוצלח של ג'ז,פשוט לא נגמר לה ונובע כמעיין המתגבר.היא דוברת את המצב בשירים בלי דקלרציות והטפות מיותרו...
|
53. |
"את אסף וַלדן לא זכיתי לצערי להכיר אלא דרך השירים שלו, וכאשר קראתי את ספר השירים "לב אבוד בין מילים" מצאתי בו שירים כֵּנים ביותר, אישיים וידויים יפים מאוד. בוב דילן כתב פעם כי שיר הוא איש עירום, ואכן, לדידי, שיריו של אסף חשופים, ממש כך, כאילו הוא מסתובב ללא עור בעולם, או הם בעלי עור שקוף דרכם אתה יכול לראות את רַחַשׁ הרגשות ותת-הרגשות שח...
|
54. |
סיפור המכיל דיאלוגים קצרים ושנונים, בסוגות שונות, כולל מתח, פנטזיה, אזכורים היסטוריים ועוד; ספרו ה- 36 של המחבר....
|
55. |
אסון גדול, הנורא מכל האסונות, פוקד את האנושות. בעקבותיו, הסדר הישן של העולם מתמוטט ומתפרק, ומרבית הערים הגדולות ננטשות. בני האדם גוועים מרעב וממחלות, אחרים שהצליחו לשרוד נותרים בקהילות מפוזרות. בקהילת היהודים בירושלים נולדת תינוקת בעלת שיער צהבהב-עכברי ועיני אזמרגד בשם חימֶנה. בהגיעה לגיל ארבע-עשרה בורחת חימנה למדבר וחווה חזיונו...
|
56. |
"הרומן הראשון של המשורר והמלחין דוד בּרבּי הוא סוג של הפתעה בשבילי כאוהב ספרת עברית-ישראלית ואפילו סוג של נֵס קטן. בדרך כלל היודע לכתוב שירה אינו יודע בהכרח לכתוב פרוזה ולהפך, והנה כאן אחרי כמה וכמה ספרי שירה איכותיים ביותר של משורר, נולד רומן.
הרומן היפה הזה ג'רבּה הוא סיפור של מקום וארץ אחרת, תוניסיה ולא ישראל, והוא מחזיר אותנו אל...
|
57. |
צוואתה הספרותית של נחמה פוחצ'בסקי
"הכתבתי? לא! פנאי לא היה – העבודה הקשה בלעה את הסופרת, ומה שנדפס – אינני יודעת כיצד ואימתי יצא מתחת עטי. אם לאחר שאני אשכון בדירת הנצח יימצא במישהו רצון לאסוף לתוך קובץ את מה שימצאו בעלים הללו ובעוד אי אלו מקומות, בדפוס או בכתבי יד, אבקש למסור את העבודה לידיים נאמנות. שתרצינה לטפל בעבודות שאינן גמו...
|
58. |
בחדות עין וביד אמן, מתוארת ברומן מתח זה, "כתב אישום", דמותו של עו"ד שמשון אריה רבינוביץ', לוחם צדק, הנלחם - מלחמה בלתי פוסקת - בשחיתות שמתגלה לו, במערכת השיפוטית ובמערכות האכיפה הפועלות סביבה. את המלחמה הזו הוא מנהל אגב ביצוע עבודתו כעו"ד, העושה ימיו ולילותיו והמופיע לפרנסתו השוטפת, בבתי משפט ובבתי דין, למול מערכת הנראית בעיניו כמושחת...
|
59. |
וּבְלַיְלָה אַחֵר סוֹעֵר בִּמְיֻחָדנִפְרְצוּ בְּבַת אַחַת כָּל הַשָּׁמַיִםאֲבָל מִי בִּכְלָל חָשַׁבעַל אֱלֹהִים, כְּשֶׁמִּכָּל הַכִּוּוּנִים נִתַּךְ עָלֵינוּגֶּשֶׁם שֶׁל נְקֻדּוֹת וְקַוִּיםכָּל כָּךְ רָצִיתִי לִתְפֹּס אֶת כֻּלּוֹאַךְ כָּל שֶׁהִצְלַחְתִּי בְּכַפּוֹת יָדַי הַקְּטַנּוֹתזֶה לְהַחְזִיקרַק קַו אֶחָד וְכַ...
|
60. |
בעין המצלמה שלו בדבר הקורה בעונת מעבר מצליח המשורר אביחי קמחי להמשיך ולעורר בתוך רגעי השִׁגרה האפורה האגביים קסם קטן. זהו מעין פנס כיס שירי שהוא נושא עִמו ואיתו הוא מאיר, מתחת לכורסה או מאחורי המיטה, פינות שְׁכוּחוֹת של חייו שהם חיינו. המינימליזם המדויק והפשוט הזה יש בו כל כך הרבה והוא מעורר הזדהות בקורא. יוצא אפוא שהקסם הוא ביומ...
|
61. |
מהן חיות אם לא אפשרויות סיפוריות של דמיונות ומצבים. למה להסתפק בחיות הקיימות אם בדמיון שלנו הן יכולות להופיע בכל מיני אופנים ולסמל מצבים נפשיים. כך במיתולוגיות העתיקות וכך גם ב"ספר הישויות הדמיוניות" של חורחה לואיס בורחס וגם בספרה של אורה עשהאל "נורייב שלי וסיפורים נוספים".בסיפורים, "גמל שלמה בשם נורייב" ו"הדרקונים בעלי הבטן הזהוב...
|
62. |
מתוך קריאה בספר ״אישה בענן״ של אורה עשהאל אנחנו מבינים כי אישה היא סיפור היא חידה. חייה, על כל נגזרותיה, הם דבר אניגמטי ובלתי מתפענח. תמיד קיים איזה סוד שכזה הקבור עמוק־עמוק בתוך הלב, או יושב על הכתף לפרסונה הנשית העולה מתוך הסיפורים, והסיפור של עשהאל מאפשר הצצה רגעית אל מעבר לפרגוד, רק הצצה, אך לא כניסה והישארות בתוך עולמה החידתי ש...
|