הוצאת הבה לאור
הספרים של הוצאת הבה לאור
1. |
מכללת קורבין, לא־ממש־צפון מדינת ניו יורק, חורף 1959–1960: רוּבֶּן בלום, היסטוריון יהודי – אך לא היסטוריון של היהודים – מצורף לוועדה הבוחנת את מועמדותו של חוקר ישראלי גולה המתמחה באינקוויזיציה הספרדית. כשבנציון נתניהו מופיע לריאיון, במפתיע עם משפחתו, בלום מוצא את עצמו בתפקיד המארח המסויג לאורחים המנפצים את שאננותו האמריקנית. בתערו...
|
2. |
בשולי הדִּי-אֶן-אֵי הפואטי, החלה להיווצר, להתרגש ולהתעקם צורה טקסטואלית בלתי אפשרית, לא סבירה ועל-צפויה, אשר מנסה לתת ביטוי לאחד היסודות החיוניים שבטבלה המחזורית האומנותית, לחומצת הגרעין שמכונה הֲזָרָה. בדומה לווירוס אשר מתעורר להיות הוא עצמו דווקא כשהוא מתארח בלא-עצמו של אחרים, כך גם השירים המוטנטים שמרכיבים את "אֶקְסִיטַצְיָה"...
|
3. |
4. |
"המטרה של הספר הזה היא חזרתך בשאלה", כך מצהיר ג'רמי פוגל בהקדמה לספרו המבריק והמצחיק פילוסופים נגד אלוהים, ולוקח את הקוראים למסע בכמה מהתחנות החשובות ביותר של הפילוסופיה המערבית. על חוף גאולה, כסטודנט בקיימברידג' ובמהלך דייט אחד מחכים במיוחד, פוגל – ואנחנו איתו – פוגש את משנתם משנת התודעה של הוגים כסוקרטס ופירון, דיוויד יום ואלפר...
|
5. |
זהו תרגום עברי ראשון לסופר היהודי־רומני הגדול מקס בְּלֶכֶר, שקורות חייו כאילו לקוחים בעצמם מרומן בלתי אפשרי. בגיל 19 חלה בשחפת עמוד השדרה ובגיל 28 מת. בין לבין, כשהוא משותק ומרותק למיטתו, החל לבקר, לתרגם, לכתוב ולהתכתב עם סופרים ופילוסופים כאנדרה ברטון ומרטין היידגר.
הקורא מתקשה להאמין: את יצירת המופת התרחשויות בָּאי־ממשות המיידי...
|
6. |
פרסום ראשון של טרילוגיית המחזות שכתבה יונה וולך בשנים 1971-1967. "אנדרטה של צרעת" מלווה את מערכת היחסים האלימה, היצרית והיצירתית של וולך עם מי שהיה ארוסה בגיל 21, טדיאוש ס'. דרך סיפור אהבתם, יונה וולך משרטטת כאן את דיוקנה של אומנית גדולה כאישה צעירה. המחזות כוללים גרסאות מוקדמות של רבים משיריה המפורסמים ביותר, בהם "לעולם לא אשמע את קולו ה...
|
7. |
8. |
אין ריקוד כזה ולא היה ולכן נרקוד אותו ונדבר בשבחו - מאמרים על מחול, על שירה ועל החיים (1992-1980)
מאת חזי לסקלי
אין ריקוד כזה ולא היה ולכן נרקוד אותו ונדבר בשבחו מאגד את מיטב מאמריו של חזי לסקלי על מחול, על שירה ועל החיים. אומנם מאיר ויזלטיר הכתירו בשם "המשורר האחרון", אך אהבתו הראשונה של לסקלי הייתה הריקוד.
במשך 11 שנה שימש כמבקר המחול האימתני והעילאי של 'העיר', וכתב לעיתון מדי שבוע מסות זעירות, מדהימות בצלילותן ומסחררות בעומקיהן. ביסודן של ...
|
9. |
ספרו השני של עומר ולדמן, מהכותבים המחוננים בדורנו, מגולל בפרוזה שירית יפהפייה סיפור טרגי של אהבה נכזבת או נכזבת למחצה (והלא כל סיפור אהבה טומן בחובו אכזבה כזו או אחרת) בין שני אנשים צעירים בירושלים. אך זוהי מראית עין בלבד. למעשה אהבת האיש הצעיר איננה לאישה הצעירה אלא לחיים הצעירים. למרחב האנושי והלשוני המקובל. לאפשרות של חיים פשוט...
|
10. |
11. |
12. |
פליאס ומליזנד, המפורסם במחזות הסימבוליסטיים של מוריס מטרלינק (1862–1949), שזיכה את מטרלינק בפרס נובל לספרות ב-1911 והיווה השראה לאופרה הידועה מאת קלוד דביסי, הוא ניסיון ליצור דרמה חדשה, חרישית וטראגית, שהגורל הוא גיבורה הראשי. "ישנה טראגיות יומיומית שהיא מציאותית, עמוקה ותואמת את הווייתנו האמיתית, עוד יותר מאשר הטראגיות של ההרפתקאות ה...
|
13. |
אהרן שבתאי הוא גדול המשוררים החיים בינינו, והרקוויאם שלו הוא מיסה עבור המתים, עבור כל אותם אנשים שהמשורר זוכר מימי ילדותו – ושזכרם יעלם עימו."משורר זקן, מה יש לו בחייו?", כותב שבתאי באחרית הדבר לספר. "יש לו שמות, הרבה שמות, שמות אלה שהיו פעם אם ואב ואח וקרובים ושכנים, או חברים בבית הספר, שאיתם היה משחק כדורסל בהפסקות, ועוד צבא רב של אנש...
|
14. |
השמרטף מדבר על עצמו, ספר ביכוריו של מיכאל קליין, הוא ספר צעיר, רענן וחצוף, ובד בבד מוטל על כתפיו מלוא כובד הספרות העברית והעולמית, ובמקרה של כותב זה – גם כובד משפחתו המפורסמת.
קליין כותב שירה נרטיבית מתגלגלת, כמעט אפית, כדי לגולל את עצמו כשטיח שעליו הוא פוסע, כדי לפלס לעצמו נתיב עצמאי בחיים, במנותק ממשפחתו, מאקסיתו ומילדותו. הוא השמט...
|
15. |
מֶסֶר, הספר היחיד שפרסם פרננדו פסואה בחייו, מוגש כאן לקורא העברי בפעם הראשונה – ומושח את חידת פסואה בשכבה עבה של מסתורין. זהו צופן מיסטי־פוליטי, מסר אוניברסלי לעמי העולם כולם להיות הם־עצמם, לקבל ולטפח את שונותם ואת שיגיונם (והרי כל אומה מטורפת בדרכה). אמת, אומר פסואה, האומה אינה ממשית. היא חלום משותף, הזיה קולקטיבית. האם משתלם להילח...
|
16. |
המחזה היחיד שהשלים גדול משוררי פורטוגל במחצית הראשונה של המאה ה-20, מובא כאן בפעם הראשונה לקורא העברי, בתרגומה המופתי של ד"ר אודליה חיטרון.
פרננדו פסואה כתב את "יורד הים" ב-1913, שנה לפני לידתם של ההטרונימים אלברטו קאיירו, ריקרדו רייש ואלוורו דה קמפוש, והוא נקרא כמעין מניפסט, או מכתב התאבדות, שמסביר את בחירתו להקדיש את חייו לחלום ולבדי...
|
17. |
חמש שנים אחרי צאת מחצית חביוני, שביסס את מעמדה כאחד הקולות החשובים בשירה העברית בת זמננו, שני פוקר חושפת פרסונה שירית בשלה ומתוחכמת יותר, שכבר קנתה לעצמה שֵם וכבר מצאה לעצמה אהבה – והיא כתמנון השולח זרועות – אבל הרעב המנקר אינו מרפה. וכך היא נקרעת בין הבורגנות מלקקת הדבש לארוס הישן-נושן, האפל והדוחק, שסופו בתנטוס, שסופו לעד מר. ואי...
|
18. |
לצלוח קידה, ספרה השני של גל עזרן, מתנתק מהשירה הלירית הרזה והקצוצה בנוסח עמיחי, שמאפיינת את רוב השירה העברית שנכתבת היום, ונוסק אל הסימפוני והאפי בשורה של פואמות דרמטיות וריתמיות. אבל מעבר למוזיקה (ולעד יש מעבר למוזיקה, אחרת אין טעם לקרוא מילה – שהיא מסר, שהיא ערך, שהיא דבר שמסמן), גל עזרן מתמודדת בספרה החדש עם הרגש העתיק והמשתק ביו...
|
19. |
ספר ביכוריו של רועי כספי מצטרף לגל החדש של מספרים עבריים שמפנים עורף לריאליזם הישראלי ופותחים צוהר חזרה אל הרוחני, אל עולמות האגדה והחלום, ואל האמת שמעבר לדברים. "המעשה במלך" הוא קובץ סיפורים קצרים וקצרצרים שמנסה לחשוף את הכוחות הנסתרים שמושלים בחיינו, יהיה זה הצל, השטן או מלאך ההיסטוריה, ולהתעמת איתם בכל האמצעים העומדים לרשות המ...
|