אל לך להתנצל על זווית ראיה שונה..
כי בורות זו בהחלט לא.
אם שניים ועוד שניים הם מובן מאליו, אז מה הטעם בתהייה?
מה הטעם להעלות את המובן מאליו?
חילופי רעיונות באים לידי ביטוי בדרכים רבות ושונות.
אחת מהן היא דיבור.
החירות מתייחסת לכל אפשרויות הביטוי.
כל הרעיון הוא הטלת הספק ברעיון קיים, מובע, כפי שעשית בעצמך:
שניים ועוד שניים לא תמיד ארבע.
חירות היא האפשרות להביע את מה שנכון בעיניך.
לא "מגניב" ו"ויראלי" כי אם נכון בפשטותו.
לגבי התוכן.. לגיטימי שיהיה ריק בעיניך.
שני צדדים לאותו מטבע.
על צד אחד מוטבעת סיפרה ועל הצד השני סמל.
שני אנשים, אחד מכל צד, לא יוכלו לומר אותו דבר: אחד יאמר סיפרה והשני יאמר סמל.
שניהם צודקים, כל אחד מהזווית שלו.
אך מה יעשו בצדק לבדו?
רעיון ללא הכרה, סופו לדעוך ולהעלם.
היהדות נאחזת היטב בהכרה תודעתית נרחבת, אך היהדות / האמונה כפי שהיא נתפסת בעינינו כיהודים הינה רק צד אחד של המטבע.
צד אחד של..
קשה לומר מטבע. למעשה אי אפשר, שכן לדת ולתפיסת האדם את "אלוהים" ואת המציאות יש הרבה יותר משתי זוויות ראיה. 
במה ליבך חפץ לביא?
אני, דווקא כאדם חושב, רוצה פשוט להיות.
מהות ותוכן..
להיות. לחשוב. לתהות. לטעות. ללמוד.
לשאוף לטוב ולנסות למשוך לשם, כראות עיני.
זו המהות שלי. זה התוכן..
אבל הכוונות לעתים חסרות משמעות בהיותנו תלויים בכוח עליון המסובב את הכול לכיוונה של תוכנית אב הנשגבת מבינה.
הרשות נתונה.
בתוך המסגרת שלו.
מה שהוא מאפשר, קורה.
מה שהוא לא מאפשר, סביר להניח שלא יקרה ממילא.
או שיקרה כשיגיע הזמן הנכון לכך, ע"פ החלטתו.
הרעיון שלך:
השבי שלנו, הוא אנחנו בעצמנו.. אך לא בגללנו.
החירות היא שנהיה שבויים בידי עצמנו ונשחרר את הרצועה ע"פ שיקול דעתנו,
בהנחה שהיא שקולה.
היא חייבת להיות.
אחרת..
מוטב להישאר בשבי.
יפה.
תלמוד תורה כמצע נוח לחירות המחשבה.
ניתוחים, דיונים, פולמוסים, ניסוי וטעייה.
חופש מחשבה תחום.
תלמוד תורה כמסלול רעיוני.. כל אחד ותורתו.
אחרת חי חיי סתם.
ללא טעם.
"שהרי מה יעשה בחירות זו שלו, כשאין הוא לאמתו של דבר רוצה משהו מסוים לעצמו?"
מלבד הבנה.
כשל רעיוני.. הוא חייב לרצות להבין ולחשוב בעצמו, אחרת הוא עוד כבשה בעדר.
עושה מה שכולם עושים ונושא ראשו אל הרועה שייתן לו פתרונות לכול, והלא במקרה זה הרועה הוא האדון, הקובע בשבילו מה לעשות וכיצד לפעול.
לא טוב להיות כבשה בכל התחומים, טוב יותר לפעול מתוך ההבנה שלך, במסגרת האפשרויות הקיימות.
הבחירה חייבת להיות חופשית במסגרת האפשרויות הקיימות.
חופש תחום.
מאידך, גם ההצמדות לרועה הינה בחירה חופשית לגיטימית.
אחרת.. חיים נטולי תכלית.
אם בחרת ברועה וזו תכליתך, מצאת טוב.
עול מלכות שמיים, עניין אינדיווידואלי..
טוב להיות יוצא דופן לעתים..
כל אחד ועולו, כל אחד ותכליתו
ובהשתעבדות עצמית לרעיון אינדיווידואלי
חירות. 
אך שוב, בגבולות.
בהעדר גבולות ברורים המושתתים על בסיס מוסרי,
ע"פ תפיסת המציאות בעולם הזה: אם פשע או פגע,
ימצא עצמו מאחורי סורג ובריח.
חיה מקומה בגן החיות.
היתר, שלא ע"פ תפיסת המציאות בעולם הזה..
יישפט בבית הדין של מעלה,
כראות עיניו של היושב במרומים.
תודה לך, מקרב לב.
		
		
		
					הוסף תגובה | 
			
		
קישור ישיר להודעה