“סיפור אהבה, כלום יש נושא נדוש יותר ממנו? אלפי סיפורי אהבה נכתבו, ורבבות עוד ייכתבו, והבנליות מעולם לא הייתה נדושה יותר... ממש כשם שהמעלה הגדולה ביותר של ספר מתח טוב גלומה בהתעלותו מעל לסוגה הספרותית הצרה לה הוא שייך, הוא הדין, לדעתי, בהתייחס לסיפורי אהבה. כפי שקשה יותר לכתוב ספר מתח טוב מאשר פרוזה מקורית טובה, כך קשה יותר לכתוב סיפור אהבה טוב. כן, בגלל הבנליות שגלומה בנושא, ואולי גם באשמתו של הרגש המתעתע עצמו...
סיפורי אהבה אף פעם לא משכו אותי. יאמרו המלעיזים כי נפשי היבשושית נעדרת כל שמץ של רומנטיות, ואני, בוש ונכלם בעצמי, אודה באשמה. מדוע, אם כך, קראתי את הספר? משפט אחד קטן בגב הספר שבה את לבי. היה זה משפט בסגנון של - אלינור ופארק חכמים מספיק כדי לדעת שאהבה ראשונה לא מחזיקה מעמד, אך נואשים מספיק כדי לנסות בכל זאת. טוב, אז אולי אהבה לא מדברת אל לבי האטום, אך יאוש לבטח מדבר אל נפשי הדואבת...
הספר משרטט סיפור אהבה בין נער ונערה בני שש עשרה, והוא עושה זאת בצורה רגישה, מרגשת וחפה מכל בדל של קיטשיות מתקתקה ודביקה. הספר עוסק בהווי של בני נוער, מנקודת מבט של בני נוער ובשפתם - אעפ"י שהוא נכתב בגוף שלישי מפיו של המספר היודע כל. מי מאתנו איננו זוכר את האהבה הראשונה, הזכה, הטהורה, התמימה שהוא חווה בימי עלומיו? כן, אפילו היבשושי ההוא שנרתע מסיפורי אהבה נזכר בערגה בעלמת החן שכבשה אותו בימי בחרותו הנשכחים...
באישיותם של פארק ואלינור גם יחד בא לידי ביטוי פן נאיבי מחד ונבון מאוד מאידך, והדברים מקבלים משנה תוקף כשהם מתייחסים לאהבתם. האהבה שלהם היא מאוד נאיבית, והתבונה שלהם גורמת להם להיות מודעים לנאיביות הזו.
הקשיים החברתיים והמשפחתיים נערמים ומכבידים על מימוש אהבתם, אך הם עושים ככל שביכולתם להתגבר עליהם. האם הדבר יעלה בידם? לא אגלה מחשש לחשיפת פרטי עלילה (זו הקרויה "ספוילרים" בשפה הלועזית הקלוקלת שהשתלטה עלינו), אך אומר רק שגם אם הם לא הצליחו להתגבר, לפחות הם הצליחו להתבגר... הדבר מוביל אותנו אל הסוף של הספר, וגם כאן אצמצם בדבריי ואומר רק שהוא בולט בהיותו מציאותי ונקי מכל זיק של קיטשיות. והרי לא היה דבר סכריני יותר מאשר לסיים את הספר בנוסח של "סוף טוב - הכול טוב".
החיסרון הבולט ביותר של הספר, לדעתי, נעוץ בשפה הרזה שלו. הספר איננו מצטיין בעושר של השפה. המשפטים קצרים, השפה די ענייה, ומאוד צרם לי השימוש התכוף במילים נוסח "פאק". היות שהדברים מובאים מנקודת מבט של בני נוער והם אמורים לשקף הווייתם, יש בשפה הרזה משום אותנטיות, ועל כן אני נוהג עמה במידת הרחמים.
לסיכומו של דבר, אם אדם אטום לב כמוני נפעם מסיפור האהבה הרגיש הזה, אולי בכל זאת חבויה לה פינה רומנטית עלומה בנבכי נפשי המוגפת...”